Zadní guma se mě vždy sjede do lichoběžníka. Tedy splacatí se vršek a sjedou boky, takže zbydou dva hřebeny. Motorka je silně přetížená a nejezdím nijak pomalu. Kupuji vżdy zesílené gumy a hustím o něco více. Zadní na 3,1 místo 2,9 ale je to jak vidím málo. Teď mám novou Pilot road 4 GT asi 700k a chci jî dohustit tak na 3,5. Nevím ale co si můžu dovolit, protože v horku to pak vyletí až o 0,6 výš tak aby to nebylo moc. Pořàd cestou upouštět a dofukovat se mě fakt nechce.
Ta poslední se mě teď odporoučela po 7000 km v půl jedné v noci na dálnici ve Švédsku. Byla to celodenní šílená anabáze. Guma by asi domů s odřenejma ušima dojela ale....
Ráno prázdná, dírka jak po špendlíku nalezena fakt s lupou. Knoty mám ale lepidlo horkem vyteklo a zbylo jen trochu. Navíc jsem to nenechal uschnout a hned jel, takže to ucházelo. Lepidlo nikde neměli, tak jsem až ve čtvrtým pneuservisu sehnal opravu na počkání (čtvrtek 10 ráno!!). Opravář to třikrát!!!zouval a pořád to ucházelo (dírka po tom knotu nic jinýho). Nová guma nebyla, on jen krčil rameny ( cena 300 SEK). V zoufalství jsem tam nafoukal sprej pěny a vyjel jsem 50 km pro novou gumu. Tu jsem koupil ve velký firmě Nord bikes v pět odpoledne (tedy přístupem k zákazníkovi je každý český obchod strčí do kapsy). Servis mají ale přezutí na počkání ani náhodou. Pěna nějak držela ale na 270 km do dalšího ubytování jsem to neviděl, tak jsme se vydali hledat nocleh. Ani náhodou nikde nic (teda nevím kde spěj ti co jezdí na blind). Takže pomalu 70 až 80 vpřed. Po 50 km vyletěl ten špunt nebo co tam dal ten odborník. U pumpy našli tubu lepidla tak jsem tam nacpal 3 knoty a jel jsem. Po dalších 60 km to ušlo náhle během 1km na dálnici (no je pravda že jsem zkoušel jet 90, což jsem asi neměl). Nemají tu krajnice a při prázdný gumě je bočák moc dlouhej a nebylo na co najet ani kam pomalu doťapat (přede mnou bylo zůžení do jednoho pruhu, stát se to o 300m dál zablokoval bych dálnici). Seděl jsem tedy na motorce, nastartovaný motor, blikačky, zadní mlhovky - 3 hodiny) Volal jsem 112(třikrát) ale prostě nijak nepomohli. Zkusil jsem tedy českou asistenci ( platím si havarijko) a ejhle oni to ve 3 ráno zařídili. Odtahovka mě dovezla před pneuservis kde mě ráno gumu přehodili.
Blbá zkušenost. Jako první opatřenî tedy hledám na kolik to foukat, aby to vydrželo víc. Ta dírka byla v tom zeslabeným boku. Na další dluhou cestu zadní novou sebou.
Co myslíte, na kolik se dá ta zadní hustit?
Naposledy editováno 07.07.2018 23:46:05
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
budeš to muset prubnout
Nabíjení: 2x intercom, 2x záložní baterie interkomu, 3 tablety, 2 mobily, kamera.
Já tak jezdím a vyhovuje mě to. Naopak by mě vadilo něcoz toho nemít.
některé videa jsou docela zajímavé
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
ramlik píše: https://www.pneumatiky.cz/Pneumatiky-Osobni-Letni/185-45-17
budeš to muset prubnout
ale to riziko mě zato nestojí. Prostě bych s autopneu neexperimentoval. Vy ěnit zadní za sezónu dvakràtnebo i třikrát a mít tam gumu co tam patří mě připadá jistější
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
findejs1310 píše: Uzivatel507> Takhle přece nemůžeš jezdit jen napůl naloženej.....Ty vůbec nevyužíváš kapacitu stroje
co se da delat, dokonce jsem si musel i trenky preprat v rece
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
se-se píše: ale to riziko mě zato nestojí. Prostě bych s autopneu neexperimentoval. Vy ěnit zadní za sezónu dvakràtnebo i třikrát a mít tam gumu co tam patří mě připadá jistější
jenze ta guma tam patri pri nejaky vaze motorky a nejde o hmotnostni index ...
Naposledy editováno 08.07.2018 21:09:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
Uzivatel507 píše: jenze ta guma tam patri pri nejaky vaze motorky a nejde o hmotnostni index ...
je to odzkoušený, funguje to. Odjezdila 7000 a to jsem jí ani maličko nešetřil a jezdila by ještě chvili nebýt blbé shody náhod. Autoguma prostě není na motorku a experimentovat s ní považuji za vyloženě nebezpečný. Pochopil bych to jako řešení pro klidný až pomalý styl jízdy. Ale to když budu provozovat na týhle, tak taky najedu víc. Kdyby se dělala motoguma s větší nosností fak jo, ale autogumu ne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
se-se píše: je to odzkoušený, funguje to. Odjezdila 7000 a to jsem jí ani maličko nešetřil a jezdila by ještě chvili nebýt blbé shody náhod. Autoguma prostě není na motorku a experimentovat s ní považuji za vyloženě nebezpečný. Pochopil bych to jako řešení pro klidný až pomalý styl jízdy. Ale to když budu provozovat na týhle, tak taky najedu víc. Kdyby se dělala motoguma s větší nosností fak jo, ale autogumu ne.
jo a proto resis kolik tlaku guma snese vic nez je urceny pro danou motorku? :D logika jak svine.
nevim jestli to pri svym vzdelani vis, ale guma je soucast podvozku, pohlcuje narazy... co to asi udela kdyz z gumy udelas beton?
Naposledy editováno 08.07.2018 21:54:13
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
Nebo se na nahradni gumu vykaslat, vzit odzkousene hribky/knoty, lepidlo a pro sichr dve duse. Bez velkeho kompresoru nebo bombicky ti stejne bezdusak nenaskoci, aby sel nafouknout, takze nejakou polni prezouvacku bez vyreseni rychlehp vzduchu vidim jako nesmysl.
Jo a co jit cestou prevence, tedy mleko (UltraSeal, OKO, atd.)? Zrovna dnes jsem pichnul bezdusak na kole. Uteklo to tak na ctvrt atm. nez se dira od trnu utesnila. Trn jsem vyndal, dofouknul a po zbytek dne uz v pohode. Mam tam si rok nality NoTubes.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
se-se píše: Motogpmania>
Pokud jsi si to všechno vyráběl a dělal sám, tak jsi vcelku šikovný a zřejmě i rozumný člověk. Pak ale nějak nechápu, proč tak tvrdohlavě lpíš na tom, že musíš zrovna na téhle motorce zrovna tohle všechno vozit. Ta motorka ti tou gumou dává jasnou zpětnou vazbu. A ty jen hledáš, jak to zase nějakou šikovnou vychytávkou obejdeš. Ta motorka i ta guma mají své limity. Jak ti to má ten stroj jinak říct? Pochopil bych i tu potřebu všech věcí s sebou, prostě chceš mít vše. Proč ale pak nejedeš autem? Zajímalo by mě, jestli jízda na "tomhle" dává stejný pocit z cestování, jako třeba jízda na motorce. Jak říkám, na jednu stranu budeš zručný, ale tohle je tak přeplácaný, že mi to silně připomíná kolotočáře ověšeného všema prstenama, zlatýma řetězama a bižuterií co našel v maringotce. Působí to na mě dojmem, že jsi si v dětství nedohrál s Merkurem.
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
se-se píše: ale to riziko mě zato nestojí. Prostě bych s autopneu neexperimentoval. Vy ěnit zadní za sezónu dvakràtnebo i třikrát a mít tam gumu co tam patří mě připadá jistější
No, jestli jsi shlédl nějaké to video z linku, zajímalo by mě, jaké konkrétní riziko máš na mysli.
...samozřejmě, jak píší ostatní, nebude problém 3X vyměnit gumu. Otázka je, jak bezpečné je za takových podmínek tu gumu používat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
Když ty jedeš na dovolenou, tak zřejmě sebou nemáš ty věci, co mám já. A kdybych se tě měl zeptat podobně, jako se ptáš ty, tak bych ti musel polożit asi takovouto otázku:
"A jaký je to pocit jet někam v takových nouzových podmínkách? Je to podobné jako jet třeba na plnohodnotnou dovolenou?"
Je to o tom, co je pro koho důležité a ne o tom, co si o tom myslí jiní.
Naposledy editováno 08.07.2018 22:29:27
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
Naposledy editováno 08.07.2018 22:48:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
se-se píše: strabonits> no kdybych chtěl jet autem, tak jedu autem. A i když mému stroji řikáš "tohle", tak to je prostě motorka a jakmile se rozjede, tak se ten pocit hmotnosti ztratí. A celou cestu na Nordkapp a zpět potkáváme podobně naložených motorek desítky a taky asi stovky motorek s dvoukoláky. Jednokolák jsme viděli jen jeden a byl to asi český Kobras. Nékdo tady psal, że 7000 není zas tak špatný nájezd, tak kde je ten kritický stav. Já samozřejmě, jako vżdy, hledám řešení, jak to vylepšit.
Když ty jedeš na dovolenou, tak zřejmě sebou nemáš ty věci, co mám já. A kdybych se tě měl zeptat podobně, jako se ptáš ty, tak bych ti musel polożit asi takovouto otázku:
"A jaký je to pocit jet někam v takových nouzových podmínkách? Je to podobné jako jet třeba na plnohodnotnou dovolenou?"
Je to o tom, co je pro koho důležité a ne o tom, co si o tom myslí jiní.
zopakuju otazku o NOUZOVYCH podminkach? ty sasku.. mesic na ceste
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
To sis nevšiml že si z Tebe pánové utahujou?No ale jak to tady čtu zaráží mě jedna věc.
V jednom příspěvku píšeš že motorku vůbec neklopíš a v druhým zase že jezdíš jako ďábel 160-200.
To jako před každou zatáčkou skoro zastavíš nebo jak?
Ale jinak tvoje mašina to je teda hustý dílo....a nejde jen o gumy které ničíš už tím že je přefukuješ.Pak se nediv že vypadají jak vypadají.
Za chvíli Ti poděkujou ložiska tlumiče přepákování a řetězovka nejspíš taky.Brzdy určitě musí skákat radostí když mají zastavit takovou lokomotivu z 200km/h.
Možná se před cestou pojistit a vzít si plnou kreditku(tu určitě máš když jsi pořád nekde na cestách)
Sem tam si přepereš trencle v potoku jako Uzivatel507 a uděláš ekokatastrofu no a co.
Ušetřil by jsi spoustu času a nervu.
Naposledy editováno 08.07.2018 22:54:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
se-se píše: Uzivatel507> jestli chceš diskutovat, ta se drž stranou svých obvyklých projevů a odpust si toho šaška. Jen je vidět, żes to prostě nepochopil
tvou motorku jsem na zivo videl.. v obci Senice, stala u hospody. bylo mi do place. SAŠKU.. konstruktére
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
findejs1310 píše: Se-Se
To sis nevšiml že si z Tebe pánové utahujou?No ale jak to tady čtu zaráží mě jedna věc.
V jednom příspěvku píšeš že motorku vůbec neklopíš a v druhým zase že jezdíš jako ďábel 160-200.
To jako před každou zatáčkou skoro zastavíš nebo jak?
Ale jinak tvoje mašina to je teda hustý dílo....a nejde jen o gumy které ničíš už tím že je přefukuješ.Pak se nediv že vypadají jak vypadají.
Za chvíli Ti poděkujou ložiska tlumiče přepákování a řetězovka nejspíš taky.Brzdy určitě musí skákat radostí když mají zastavit takovou
lokomotivu z 200km/h.
Možná se před cestou pojistit a vzít si plnou kreditku(tu určitě máš když jsi pořád nekde na cestách)
Sem tam si přepereš trencle v potoku jako Uzivatel507 a uděláš ekokatastrofu no a co.
Ušetřil by jsi spoustu času a nervu.
Hele ty kaspare, ja jsem si s tou japonskou stopetadvacitkou pral trenky ne z potreby, ale ze strachu :D
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Wobble, Wobbling Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 20 | 12.4.2024 v 14:49 Piwell |
jednoustopou Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 9 | 3.4.2024 v 12:46 Neeno |
Aký olej doliať Suzuki GSX-R 125, Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 9 | 24.5.2023 v 18:36 Pedl |
Lepenie plexi Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 16 | 20.5.2023 v 12:02 crestik |
řízení Suzuki GSX 1250 FA | rteprapšak | 12 | 9.11.2021 v 01:49 hagrid.hagrid |