Vlastním ktm exc 250 f 2008.. mám ji asi čtvrt roku a neměl jsem na ni čas. Když už jsem si čas udělal a provedl menší údržbu , všiml jsem si že mi prosakuje ventilové víko. Po rozborce jsem zjistil že je přilepené na silikonu a 2 ze 3 šroubu drží na jednom závitu čili ztržené a přilepené lepidlem.(dárek od původního majitele) Otázka zní : nechat v servise přehodit to pouzdro vačky které stoji 7000 nebo vyvložkovat sadou helicol nebo M8 ale zas kdo ví co je to za materiál? (přidám obrázek).. za každou radu co mi ušetři peníze budu nesmírně rád. Díky a ať stroje jezdí bez poruch :)
Naposledy editováno 03.06.2018 16:53:55
1 reakcí na tento příspěvek stržený závit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) stržený závit
sered píše: Vyrezat M7 mi prijde technictejsi nez Helicoil, zvlast kdyz tam mas milion mista pro zavitnik!
A me jako hovadina v dnesni dobe kdy tyhle vlozky jsou a fungujou perfektne. Akorat budes shanet sroub M7 a pak jeste veky resit presne do ktere diry patri.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) stržený závit
V_i_c_i píše: A me jako hovadina v dnesni dobe kdy tyhle vlozky jsou a fungujou perfektne. Akorat budes shanet sroub M7 a pak jeste veky resit presne do ktere diry patri.
cim mensi pocet pevne spojenych kusu tim logicky spolehlivejsi - nejaky "lepeni" vlozky nepovazuju za pevny spoj nybrz za lehci prasarnu, kov ma proste krystalickou mrizku lepidlo do nej nijak nedifunduje (jako napr do dreva, papiru nebo tkaniny) a spojuje se "na pevno" proste svaropvanim, technologicky i pevnostne je vzdycky nejlepsi zavit v masivu odlitku/obrobku...
..a M7 jde sehnat docela normalne, ..dokonce i v Ti
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) stržený závit
kerut píše: cim mensi pocet pevne spojenych kusu tim logicky spolehlivejsi - nejaky "lepeni" vlozky nepovazuju za pevny spoj nybrz za lehci prasarnu, kov ma proste krystalickou mrizku lepidlo do nej nijak nedifunduje (jako napr do dreva, papiru nebo tkaniny) a spojuje se "na pevno" proste svaropvanim, technologicky i pevnostne je vzdycky nejlepsi zavit v masivu odlitku/obrobku...
..a M7 jde sehnat docela normalne, ..dokonce i v Ti
Nesouhlasím, díky většímu průměru tyhle vložky drží lépe než originál šrouby v původní slitině. Jako bonus jsem ji ještě neviděl strhnutou. A ani je nemusíš lepit, to jsi tady vytáhl ty....pro mě je větší prasárna mít mezi x šrouby M6 jeden nebo dva M7.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) stržený závit
V_i_c_i píše: Nesouhlasím, díky většímu průměru tyhle vložky drží lépe než originál šrouby v původní slitině. Jako bonus jsem ji ještě neviděl strhnutou. A ani je nemusíš lepit, to jsi tady vytáhl ty....pro mě je větší prasárna mít mezi x šrouby M6 jeden nebo dva M7.
...taky nesouhlasim a to zásadně...helicoil už nikdo nestrhne...při přeříznutí na větší závit může opět dojít ke stržení a pak???...vložku helicoil není potřeba lepit...výroba/předělávka šroubu bude daleko náročnější...jinej rozměr šroubu...prostě nevidím jedinej negativní argument proč nepoužít vložku...
1 reakcí na tento příspěvek stržený závit
2 reakcí na tento příspěvek stržený závit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) stržený závit
1 reakcí na tento příspěvek stržený závit
petrprochazka píše: musím se přidat k vložce, moc sem tomu nevěřil ale drž to jak židovská víra, zjistil bych na kolik se mají šrouby dotáhnout podle manuálu a momentákem dotáhl, pokud by se vložka znovu strhla tak ještě zbývá možnost převrtání o číslo větší.
Pokud je udelana vlozka dobre tak se nestrhne ani nevytoci. Maximalne v ni urces sroub kdyz budes jelito.
1 reakcí na tento příspěvek stržený závit
sroub M7 neni zrovna bezna zalezitost a asi bych neco takoveho na motorce mit nechtel...
jen teda davam prednost zavitovym vlozkam timesert (u nas wurth) pred tema pruzinovejma (vcoil,helicoil) M6 a M8 mam, kdyby nekdo z prazaku potreboval...
Naposledy editováno 07.06.2018 17:17:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) stržený závit
assassin píše: jak tu uz nekdo psal, casto se do spoju alu dilu ktere se casto rozebiraji dava tahle vlozka uz z vyroby (videl jsem treba u nejvyssich rad brzdicu APracing)
sroub M7 neni zrovna bezna zalezitost a asi bych neco takoveho na motorce mit nechtel...
jen teda davam prednost zavitovym vlozkam timesert (u nas wurth) pred tema pruzinovejma (vcoil,helicoil) M6 a M8 mam, kdyby nekdo z prazaku potreboval...
Jen ze zvedavosti. Proc uprednostnujes timesert? Jinak ja mam sadu M5,M6 a M8 vcoil kdyby nekdo potreboval.
1 reakcí na tento příspěvek stržený závit
kerut píše: tak nechci se s vama hadat, kazdej svyho stesti strojvudce, ale vyvlozkovani z vyroby vypada trochu jinak nez opravna vlozksa.. BTW M7 mam zrovna v hornich brejlich, a neni to oprava, je to tak z vyroby
U APracing to vypada uplne stejne
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) stržený závit
V_i_c_i píše: Jen ze zvedavosti. Proc uprednostnujes timesert? Jinak ja mam sadu M5,M6 a M8 vcoil kdyby nekdo potreboval.
je celistva, ne stocena z dratku, takze si myslim, ze je celkove pevnejsi a lip drzi tvar (ikdyz jsem nikdy nemel s vcoil vlozkou problem)
taky je odolnejsi vuci vysroubovani, ma na konci par zavitu ktere se pri instalaci rozvalcuji a vlozka drzi pevne na miste.
assassin píše: je celistva, ne stocena z dratku, takze si myslim...
to pak pak jo, vlisovat drazkovanou "trubku" to uz beru jako reseni, ale ten stocenej dratek se mi proste ze strojarskyho pohledu nebude libit nikdy.. nejcistsi je ale stejne navrhnout takovej zavit aby to v pohode snesl, to utahovani zbytecne malejch zavitu nekam k Re je uz z konstrukcniho navrhu "nevhodny".... zvlast kdyz to pak lidi utahoujou jak dobytci...1 reakcí na tento příspěvek stržený závit
assassin píše: je celistva, ne stocena z dratku, takze si myslim, ze je celkove pevnejsi a lip drzi tvar (ikdyz jsem nikdy nemel s vcoil vlozkou problem)
taky je odolnejsi vuci vysroubovani, ma na konci par zavitu ktere se pri instalaci rozvalcuji a vlozka drzi pevne na miste.
Tak to chápu. Pro pocit sucha a bezpečí jako pampers
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
KTM exc-f 2009 chlazení+startování KTM EXC 250 F | Peťkooo | 10 | 3.4.2024 v 13:27 Pedl |
Cena za Ktm exc-f 250 KTM EXC 250 F | Palucha | 8 | 16.3.2024 v 06:14 Palo-1 |
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... | KoblaCZ | 5 | 9.11.2023 v 10:56 Tadeas. |
Výroba ošoupaného štítku na dovezen... KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... | Olihňos | 3 | 18.9.2023 v 20:36 Frantacz |
Kolik foukat kola na KTM EXC KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... | KoblaCZ | 10 | 2.6.2022 v 15:44 doktorM |