Nadešel čas (rozuměj už jsem dost stará na A :D) a i já konečně vyjedu. Zkoušky v autoškole za dveřmi, motorka po pár letech stání v garáži konečně v servisu a mě zbývá už jen jediná, ale zato velmi podstatná věc. Helma...
Mám zkušenost jen s nákupem helem pro různé sportovní účely, takže vůbec nevím po čem koukat, na co si dát pozor a kde si třeba ověřit zdali vybraná helma je dobrá volba či ne (jsou někde dostupné třeba výsledky crash testů?). Prioritní je pro mne bezpečnost (bodejť by ne, z babety na které jsem jezdila v dětství sedám rovnou na dvanactistovku), ale taky bych chtěla mít helmu pěknou a aby se vyloženě neprala s designem motorky (cruiser). Původně jsem tedy koukala na helmy otevřené (s hlubokým plexisklem), které se mi líbí moc a je to přesně to, co bych si představovala, ale stále bojuji s tím bezpečnostním aspektem. Případného štěrku pod kůží se až tak nebojím, ale asi by mi vadilo kdybych díky designu skončila v rakvi. To raději méně stylu a více života :D.
Takže otázka zní - je v helmách opravdu takový zásadní rozdíl v bezpečnosti nebo jde spíš jen o ochranu proti případnému odření při pádu? Podle čeho poznat, že jsem vybrala kvalitní helmu a jakým značkám se raději vyhnout? Případně pokud máte někdo tip na pěknou, holčičí helmu do cca 4 tis, sem s ní.
Díky a ať to jezdí :)
1 reakcí na tento příspěvek Helma pro holku začátečníka - otevřená X integrální
Otevrena helma je pri padu fajn, staci se sklouznout po brise s povolenym krkem a muzes uvazovat, jaky oblicej si nechas nasit na hlavu :) pripadne jestli nenasadis rovnou i jinou celist.
Integralka se dnes na cruiserech jezdi bezne, ale mirne bych prihodil na cene, za 4tisice to bude tezsi hlucnejsi helma. Kvalitni prilba ti bude slouzit roky, vyplati se koupit rovnou kvalitnejsi.
1 reakcí na tento příspěvek Helma pro holku začátečníka - otevřená X integrální
Jo a není na škodu si koupit plexi s pinlockem, proti mlžení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Helma pro holku začátečníka - otevřená X integrální
Díky moc za užitečnou radu. Plastika zdarma zní lákavě, ale asi si to ušetřím až na pozdější léta neb s přibývajícím věkem to asi bude jen horší a horší.
V jaké cenové kategorii je tedy vhodné se pohybovat? Pokud nepotřebuji vyloženě TOPovku, ale chci rozumnou míru ochrany + přiměřený kombort? A váha okolo kila okolo kila, kila dvacet je cajk nebo je to moc? Jak říkám, nemám naježděno vůbec nic (teda krom jízd v autoškole a trajdání na babetě), tak nejsem schopna určit co je ještě přijatelné a co už je moc :)
Vaha kilo dvacet je prijemne malo, ale zalezi na vyvazeni a tvaru prilby plus posaz (nahrbeny vs vzprimeny), typicky Arai ma na prilby garanci zaobleni skrz obtekani vzduchu (me ale Arai nesedly).
Ja jsem maximalne spokojeny s Shoei NXR, nejakych 1300g, velmi dobre vyvazeni a prekvapive ticha. Je drazsi, ale hlavu mas jen jednu (predpokladam?) a jako zacatecnice mas riziko pleskance prece jen vysoke. Vim o hodne lidech co na ni nedaji dopustit, rekl bych ze je to nejdna z nejpovedenejsich helem na soucasnem trhu a pritom nema nesmyslnou cenu.
Rozhodne to chce do obchodu a zkouset, zkouset, zkouset.
e: co se tyce designu, tak Shoei nabizi solidni skalu.
Naposledy editováno 27.05.2018 12:53:11
Kvalita a funkčnost i pohodlnost dostupnost náhradních dílů jde s cenou na horu, pokud máš okrajový rozměr kedkubny tak se dá sehnat slušná ve výprodeji.
Holčičí škopek
www.bonmoto.cz/prilby/
Nejlepší je začít zkoušet a zkoušet.
Taky ať Ti někdo posoudí ze všech stran, jestli ta přilba dobře objímá ze všech stran.
Musíš Ty i pozorovatel posoudit, že máš kedlubnu v přilbě dobře vsazenou uvnitř.
I za 4 litry seženeš pěknou přilbu, i když to nebude supr čupr značka.
Dávat nějaké tipy nemá smysl, to musíš ozkoušet.
Co hlava, to originál.
2 reakcí na tento příspěvek Helma pro holku začátečníka - otevřená X integrální
1 reakcí na tento příspěvek Helma pro holku začátečníka - otevřená X integrální
1 reakcí na tento příspěvek Helma pro holku začátečníka - otevřená X integrální
2 reakcí na tento příspěvek Helma pro holku začátečníka - otevřená X integrální
1 reakcí na tento příspěvek Helma pro holku začátečníka - otevřená X integrální
Dělám si srandu pochopitelně
Bezpečný je nejezdit na motorce
Snad chápeš můj vzkaz...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Helma pro holku začátečníka - otevřená X integrální
Jinak pro zakladatelku vlákna, jak to hustokrute popisujes, tak si kup integrální helmu. Holky se sesitym obličejem to mají na vdávání asi těžší. Natož, když plánují kindose.Jednou, v 35.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Helma pro holku začátečníka - otevřená X integrální
kratkej01> Koukám že je to zde plné optimismu :D. Ale samozřejmě chápu sdělení - obsah neřešit. Dík.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Helma pro holku začátečníka - otevřená X integrální
Naposledy editováno 28.05.2018 07:38:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Helma pro holku začátečníka - otevřená X integrální
Kamay píše: JoskaH>Jen do mne pořád všichni hučí, že je to silný a když se zeptám jaký je rozdím mezi tímhle a nějakou šestistovkou, tak mi nikdo nedal žádný pádný argument
Dvanactka cruiser bude tezsi nez lehka mala sestka se vsim co to obnasi, od narocnejsi manipulace po prujezd zatackou kde se vyssi vaha projevuje plus brzdeni ktere opet hraje proti tezsim strojum. Sestka ve ctyrvalci ma dole nizsi kroutici moment nez velky dvouval, takze je mene zradny na ustreleni kola v naklonu jak pri otevreni tak zavreni plynu, typicka chyba zacatecnika je sekvence svizne najeti do zatacky - leknuti se - prudke zavreni plynu, nedejboze zadni brzda, a prave velky dvouval hrozi velkou brzdnou silou a snadnym ustrelenim zadniho kola, tzn pleskanec a pokracovani po prdeli.
Netvrdim ze se neda zacit na velke dvanactce, ale urcite souhlasim ze mala sestka je snadnejsi na vybudovani spravnych navyku nez silna tezka, u ktere naopak hrozi spatne navyky skrz velky - a opravneny - respekt.
Btw BMW boxery mivaji neprijemny klopny moment stran podelneho ulozeni kliky plus kardan, ktery to na zadni kolo nese dost nemilosrdne, retez funguje pri prenosu sily mekceji.
Klady a zápory z MÉHO pohledu.
Otevřená : Je to typ " police ", tedy se slunečním štítkem. Beru si ji na " kochací " jízdy. Je v ní dobře slyšet okolní provoz, je lehká, vejdou se pod ní sluneční brýle. Nemá homologaci a stála 900,- Kč ( než jí slevnili na 490,- Kč ). Spadnout bych v ní opravdu nechtěl, je to o hubu, doslova. Nicméně jsou tací, co jezdí v kraťasech a tričku ( vestě ), tak je to jedno.
Integrálka Scorpion Exo : Zúžený výhled, tlumí okolní provoz a při jízdě je hlučná. Když otevřu i horní větrání je hluk nesnesitelný, ale ventilace je výborná i bez horních. Navíc zesiluje basové tóny mých otevřených výfuků. Vyvážení na hlavě nastává zhruba ve 110,- Km/hod. Při menších rychostech padá dopředu, při vyšších dozadu. Cruiser bez plexi a aerodynamický odpor. Obtékání vzduchu NULA. Rozumíme si, doufám ? Sluneční clona moc světlá, téměř netlumí. Je výrazně bezpečnější než otevřená !!!
Přilba musí na hlavě hlavně sedět. Já jí vybíral cca 2 hodiny. Vrbovka, Praha.
1 reakcí na tento příspěvek Helma pro holku začátečníka - otevřená X integrální
Tyhle všechny rady ber hodně s rezervou. Určitě máš představu co od jízdy na motocyklu očekáváš. A přesně tomu odpovídá výběr helmy. Otevřená-vnímání okolního světa intenzivněji + riziko jak straší všichni a ne-bo integrálka-instantní uzavření okolního světa a určitě větší pohoda ve vyšších rychlostech, záleží na tom, jaké rychlosti hodláš dosahovat při limitech 50-90-130 a potažmo když budeš začínat. Když sebou pleskneš na Cruiseru, který má padáky(myslím pořádné), tak je to jiné jak na sportu, naked nebo enduru. Všechno má svoje a je na každém jak to vnímá a vyhodnotí. To co píšu je taky jen moje zkušenosti a vnímání, 99% ostatních to má jinak. Tak se nedej a kolama dolů.