Nějaký tip jak to dostat ven?
Aprilia RST 1000 Futura
Naposledy editováno 25.03.2018 16:37:02
Ten špunt samotný možná půjde nějak opravit, vytlačit deformované části zpátky, naklepnout donitř trubku, pak s tím třeba půjde i nějak zatočit. Ale co dál a co bude příště? Pokud nechceš hned kupovat nový díl, zkus nafrézovat nebo napilovat zploštění na tom největším průměru nad o-kroužkem, aby ti to šlo těsně na nějaký přesný klíč, který máš, nebo který si vyrobíš.
... případně se nechá z čela do té matice navrtat dvojice otvorů a povolit to kolíčkovým klíčem, nebo navrtat díru z boku do té válcové části a vzít to hákovým klíčem.
Ještě existují další řešení, ale na to už to chce o dost lepší strojní vybavení .
Howgh!
Už mám najitej inzerát na bazarovej díl, asi to vyřeším tak. Nechce se mi ten hliník opravovat. Sice by to asi šlo dát do funkčního stavu, ale bude to vypadat hrozně.
Až to povolím, udělám výměnu oleje a plánuji uzavřít vyměněným dílem. Dávat to nějak dohromady asi nemá cenu. Leda nouzově než dojde díl z německa.
Samotná matka upilovat nejde, má hodne slabou stěnu. Ale díly za radu, zkusím to těma sikovkama, pak případně vyvrtat díru a chytit to přest to nebo odbrousit z toho vnejšího kruhu na nějakej mega klíč.
Druhá věc je, že ta vidle se hrozně špatně chytá aby se neprotočila a zároveň nepoškrábala. To to trochu komplikuje.
Moc díly za rady. Inspiraci jste mi dali tak snad něco z toho zabere :).
jak tohle dojebanče povolit ti neporadim.
Poradim ti, ale jak se toho vyvarovat priste...
Nez vidli vyndas z brejli, tak si to povol, kdyz nemas upinaci pripravek. Opri rizeni o doraz, nasad golu nebo ockovej klic a krasne si tuhle horni matici povolis. Pak teprve povol brejle a vytahni tlumic. Samozrejme u kapotovane motorky se tam nekdy nedostanes, tak musis sundat kapotaz, ale ono to neni na skodu, protoze pak mas i lepsi prostor na dotazeni brejli momentakem az to tam budes davat zpatky.
(nebo pouzivam modifikovane orechy, s odsoustruzenym tim nabehem)
pokud je to na lepidle, ohriva se to celkem dost... az zacnou kourit/smrdet okrouzky/olej :D
taky jsou dobry od knipexu kleste s paralelnima celistma
Naposledy editováno 25.03.2018 19:54:57
2 reakcí na tento příspěvek Žvejklá matka na vidli - co s tím
Cuir> Teď jak to píšeš, jsem si uvědomil že jsem to na minulé motorce v brejlích povoloval, dle návodu od někoho na fóru. Akorát já trotl už si to po těch pár letech nepamatuju. Tak jsem o litr lehčí za novou zátku. Aspoň si to snad příště budu pamatovat :D.
Díky za tipy na další možností nářadí. Ty Knipexy neznám, zkusím na ně někde mrknout jak to vlastně funguje.
Nahřát to teda ještě zkusím než to budu povolovat. Jen doufám že mi pod rukama neblafne ten olej :D
edit: když koukám na ty kleště, to má podobnou funkci jako toto ne? V čem jsou ty knipexy oproti tomu tak zázračné? Litr za kleště mi nepřijde málo.
Naposledy editováno 25.03.2018 20:06:40
kvlaitni naradi se od nekvalitniho pozna.... ja treba mam na naradi uchylku, takze nejsem moc objektivni, ale knipexy mi fakt drzi jak zidovska vira....
jinak v tehle fazi uz klidne muzes do toho rantlu zapilovat drazku/vyvrtat zahloubeni... a sekacem/dulcikem klepanim povolit... to je tutovka....
Naposledy editováno 25.03.2018 20:11:59
2 reakcí na tento příspěvek Žvejklá matka na vidli - co s tím
Každopádně kdybych koupil za litr knipexy tak jsem teď možná nemusel za litr kupovat novou zátku a vyšlo by to nastejno s kleštěma v kapse
Putos píše: Aha rozumím. Vím že s pořádným nářadím se úplně jinak pracuje. Rád bych taky měl pořádnou garáž a vybavení, ale aktuálně jsem u občasného hobby servisování auta a motorky v garáži a dílně, která není moje. Tak to s tím nářadím nemohu moc přehánět, už jen proto že to není kam dát :).
Každopádně kdybych koupil za litr knipexy tak jsem teď možná nemusel za litr kupovat novou zátku a vyšlo by to nastejno s kleštěma v kapse
ucenej z nebe nespadl, dobry je se z neuspechu poucit ... myslim, ze jsi zjistil dost novejch veci, a to za litr stoji
s naradim to neni easy, ne vse drahe je dobre a ne vsechno potrebujes z toho drahyho naradi... nekde udela svoji praci naradi z lidlu za par korun....
1 reakcí na tento příspěvek Žvejklá matka na vidli - co s tím
Lidi, těsní to ten oring, tak proboha myslete... To samý vypoušťáky, běžně dorvaný jako by držely celou motorku pohromadě.
FiZzeR píše: Spíš se divím, že tu ještě nikdo nezmínil příčinu. Tj. nějakýho jantara, co při dotahování skákal na metrový trubce.
Lidi, těsní to ten oring, tak proboha myslete... To samý vypoušťáky, běžně dorvaný jako by držely celou motorku pohromadě .
čoveče, já ho vždy dorvu, přitom všechno dotahuju s citem a "momentem v ruce". Buď to dnes nic nevydrží, nebo mám obě ruce levý /řečnická otázka/
Očkovej klíč je prasárna. má malý zuby, co zabíraj jen u hrany matky a ještě k tomu má sražený kraj, takže na úzké matce sedí mělko, jen okrajem.
Obvykle si na podobné vychcávky koupím ořech do goly - musí být 6-hranný, nikoliv 12 nebo dokonce 24 zubů!
Konec ořechu utočit v soustruhu nebo stačí alespoň na brusce tak aby z ořechu zmizelo zakulacení/sražení a tedy zabáral celou plochou hned od kraje.
Kleště zabírají jen ze dvou stran, při stejné síle namáháš/deformuješ matku 3x tolik.
nebo speciální přípravek pro uchycení tlumičů do normálního svěráku, což je tady toto.
samozřejmě to potřebuješ na přesný průměr tvojí vidlice. Ono to stojí sice cca 1200Kč, ale pokud chceš dělat odbornou práci jako tlumiče tak potřebuje spešl nářadí aby to nedopadlo jak dopadlo.
Tyhle dva způsoby co sem uvedl jsou sice hodně destruktivní, ale vzhledem k tomu že tu zátku máš už uplně v prdeli tak se nic nestane když ji rozdrbeš ještě víc.
Hlavně pro příště, jak už psali kluci víš. Až to budeš zase rozdělávat. Tak si povol horní brýle, spodní nech dotažené, stoč řidítka do dorazu a zátku vidlice povol. Při dotahování to samé. A hlavně dotáhnou s citem, většinou tam bývá moment kolem 20Nm což je na tak velký závit skoro nic. Zkrátka při dotahování jakmile ucítíš odpor tak hotovo a je to dotažené a nervat to co to dá. Nebo pokud máš momenťák tak to dotáhnout na daný moment. Hlavně používat nářadí k tomu určené to je alfa omega všeho. Já kolem motorek dělám a kolikrát dělám třeba i několikery vidle denně. Kdybych to měl dělat jen s tím co najdu někde po ruce v ponku, tak udělám prd, budu se s tím srát celý lidem a lidem to akorát dodrbu!
A pokud ti ještě něco můžu doporučit, tak možná nejlepší bude tu vidli vzít a zanést to nějakému šikovnému zámečníkovi, strojaři... který ti tu zátku povolí bez toho aby se dojebalo ještě něco dalšího.
3 reakcí na tento příspěvek Žvejklá matka na vidli - co s tím
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motodíly Aprilia RST 1000 Futura | Jarek100 | 5 | 24.8.2023 v 19:32 Jarek100 |
Ložisko zadního kola Aprilia RST 1000 Futura | Kubánec85 | 5 | 3.6.2023 v 17:36 taxisprint |
motor točí ale nenastartuje Aprilia RST 1000 Futura | cxmtd | 12 | 25.5.2023 v 23:59 Julip2 |
Hydraulická spojka netěsní [1, 2] Aprilia ETV 1000 Caponord, Aprilia SL 1000 Falco, Ap... | Kejbls | 54 | 10.10.2022 v 21:40 Apriliarst |
Barva Aprilia RST 1000 futura Aprilia RST 1000 Futura | divocaci. | 2 | 23.4.2022 v 22:46 divocaci. |