Jakou variantu by jste zvolili vy?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Anketa-drátové spoje
Anti píše: assassin> Ale jo,myslel jsem protikus do dps,ne na kabel....
jo takhle, no ty maji ruzne ECU taky, ale odkaz odkud je vzit bohuzel nemam..
ale kabel do tistaku a konektor az na nem asi bude spolehlivejsi. u spousty motorek jsou tyhle konektory problem, v tistaku se vibracema uvolni i presto ze je to zalite. napriklad serva sekundarnich klapek u suzuki, snimace zarazene rychlosti atd...
Naposledy editováno 22.10.2017 21:43:42
www.gme.cz/konektory-din-41612
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Anketa-drátové spoje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Anketa-drátové spoje
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Anketa-drátové spoje
se-se píše: gugo> není řeč o originàlní kabeláži ale o tý přidaný. A tý je tolik, že naprosto nezbytně musí být flexibilní jinak bych nevyndal ani filtr vzduchu, baterku a pod. I přístroje jsou ve vrstvách takže vše musí být vyndavací a zastamdací na kabelech.
a jak resis vyndavani kdyz mas nerozebiratelnej pajenej spoj ?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Anketa-drátové spoje
gugo píše: a jak resis vyndavani kdyz mas nerozebiratelnej pajenej spoj ?
vzdyt to pise, vyndava jen to co vyndavat chce, ostatni je napevno a na dost "volnejch" kabelech aby to slo vytahat ven, z meho pohledu neco strasneho, ale to uz se tu resilo, je to jeho motorka a at si s ni dela co chce...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Anketa-drátové spoje
Naposledy editováno 22.10.2017 22:32:21
assassin píše: vzdyt to pise, vyndava jen to co vyndavat chce, ostatni je napevno a na dost "volnejch" kabelech aby to slo vytahat ven, z meho pohledu neco strasneho, ale to uz se tu resilo, je to jeho motorka a at si s ni dela co chce...
Nojo tak at si takhle bastli co chce, ale neradi to okoli s dovetkem ze stim ma jen ty nejlepsi zkusennosti.
To je pak priserny kdyz to dojede na servis takhle napadena motorka. Ted koncem rijna me ceka elektricky vytuzena afrika, dyl uz to odkladat asi nezvladnu, to bude zas badani.
Treba i takhle vypada pajeni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Anketa-drátové spoje
se-se píše: gugo> všechno má dostatečně dlouhý kabely aby se to dalo vytáhnout a nechat viset na kabelech stranou. Samozřejmě že na konci je vždy konektor toho přístroje, relé a pod. ale tam to většinou nerozpojuji. Všechna rozbočení a napojení vodičů jsou pájena.
takze misto toho aby si mel nakrimplovanej rozumenj konektor mas nekde metr kabelu navic jo ja uz to snad nebudu ani komentovat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Anketa-drátové spoje
assassin píše: vzdyt to pise, vyndava jen to co vyndavat chce, ostatni je napevno a na dost "volnejch" kabelech aby to slo vytahat ven, z meho pohledu neco strasneho, ale to uz se tu resilo, je to jeho motorka a at si s ni dela co chce...
..no ono by spis nevadilo mit to pajeny klidne na pevno, tahnout paterni svazek tak aby obesel vsechny dulezity mista i odbocky a zaroven nikde nicemu neprekazel... coz ale uznavam ze neni problem na moji NC30 s hodne zjednodusenym "kerutim" zapojenim, zatim co u se-se-ho stroje by to byl asi ukol mimo moznosti naseho trojrozmernyho casoprostoru...
kerut píše: gugo> 1 - jasne souhlas, pajet+smrstovacka jsem myslel jako vetveni vodicu ve svazku (tam bych fakt dutinkama nekrimpoval...) 2 jo, o tom zadna - taky souhlas
crestik>
- jako tavidlo se v elektronice pouziva kalafuna, ne kyselina, a pod tou urcite nic neuhnije,
vzajemny styk medi a cinu z hlediska vzniku elektrolyticke koroze se hodnoti jako 'nepriznive se ovlivnujici'. To se uci na kazde elektrotechnicke zakladce.
kerut píše: - na ulomeni vodice nemuze mit vliv jestli je to misto pajeny nebo krimpovany, na to ma vliv (a nejen u motorek.. treba v takovy reprobedne jsou ty vibrace prekvapive taky
Presne - a to je duvod, proc v lepsich reprobednach nenajdes pajeny spoj - urcite ne na licne .Zbytek uz ti okomentoval gugo.
Naposledy editováno 23.10.2017 09:59:08
gugo píše: kerut>
jiste proto ti na kazdym ucnaku kde vemes pajecku do ruky, ze jak je to auto nebo motorka tak to nepajej.
Samozrejme ze to vliv ma a dost podstatnej a pokud uz tedy pajet tak rozhodne jinak nez standardnim zpusobem. Pockej az prijde Medved, ten se ucil pajet 4 roky, ja jenom jeden rok.
kratkej01 píše: kerut> Ta fotka je jenom ukázka co všechno jezdí šroubovací nééé do desky pájecí faston
Narvat licnu do cokolady je prasarna na urovni jejiho pajeni .Teda pokud na tom neni nalisovana koncovka ...
Naposledy editováno 23.10.2017 10:02:11
A nechcu se nikoho nijak dotknout, ale už jsem těch upadlých pájených spojů opravoval a viděl dost nejen v práci, ale i po okolí, a pokud se povede pěkný spoj (a né ptačí hnízdo), tak v drtivé většině to upadne právě tam, kde končí pocínování, přestože spoj drží. Je tam velký rozdíl pružnosti, tepelného namáhání, narušení tavidlem a roztavenou izolací.
Jako nej řešení vidím ty konektory z toho linku autokabel.cz. Prostě pořádně zakrimpovaný holý kabel (kdy se krimpne správně i s izolací) má z podle mých zkušeností větší spolehlivost, než pájení/šroubování.
Mimochodem, na linku je řešení pinů pro hlavní konektor v řídicí jednotce...bez pájení
https://www.google.d...AShQMFA..i&w=600
1 reakcí na tento příspěvek Anketa-drátové spoje
proste k lisovanym spojum zatizenym proudem obcne nemam duveru,stejne jako nemam duveru k lisovanym konstrukcnim prvkum zatizenych silou (s vyjimkou jakoloziska, gufera samozrejme -ale za me je ciste konstrukcni reseni obrabeni z jednoho kusu nebo svar, v nejhorsim pripade zavit.. "zavit v zavitu" nebo dokonce lepeni zav. vlozek beru stejne jako lisovani - NE!)
stejne tak povazuju za neuveritelny prezitek pouzivani relatek v NN DC - kdyz potrebuju jednoduse spinat 230AC je to samozrejme efektivnejsi nez triak, ale 12V DC umi kazdej FET a proudy par Azvladnou s dnesnima RDs hrave i SMDcka, pri sepnuti nedochazi k jiskreni, nemusi do toho tect permanentne proud, a spinaci signal lze tahnout blbou 0,14kou misto tahani tlustyho paterniho svazku mnoha tlustejch vodicu, kterejma chodi proudy nesmyslne skrz vozidlo sem a tam,.. to samy ty ridici jednotky, v dobe kdy se da postavit vicejadrova i386platforma ve velikosti obalu na CD, atd atd..
v dobrejch bednach byva ledas co,.. vcetne krimpovanejch konektoru na lanku a pripajenyho vyvodu z civky repro na druhy strane toho fast-onu..
me osobne lanka z cinu casem "nevypadavaj", takze to tak pouzivam
Ale, spousta lidí pájku při pájení přehřejí a nebo naopak vytvoří studenák.
I když jsou dnes pájky kvalitní tak vodiče jsou v některých případech tak na hraně zatížitelnosti a pájený spoj to ještě zhorší.
V hifi se dá podle mě pájet stříbrem, ale mnohem lepší jsou pozlacené spoje. Už jenom kvůli výslednému zvuku, protože protože i jeden blbej spoj zkurví kabely za několik tis.
Vodiče k cívce repra jsou v 99% pájený
Ale jen tak mimochodem vodiče jdou i odporově svařovat ale doma to asi nikdo nedělá :)
Naposledy editováno 23.10.2017 13:44:46
1 reakcí na tento příspěvek Anketa-drátové spoje
Naposledy editováno 23.10.2017 13:56:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Anketa-drátové spoje
ono ten pokud by ten spoj zoxidoval tak by to slyšelo i poleno
jo Ty jsi to napsal:) já odpovídám dřív než to přečtu:)
Naposledy editováno 23.10.2017 14:01:52
kerut píše: Medvede, prakticky souhlasim se vsim co pises, nicmene vyhrady mam.. predne ano, ale nepriznive se ovlivnuje ledasco, vcetne temer vsech sroubovych spoju (zejmena treba nerez do hliniku) a pouziva se to (vliv te koroze neni tak velky aby se spoj rozpadl) naopak bych ti mohl oponovat jestli ty krimpovane spoje dukladne vykoupes v acetonu nebo podobnem rozpoustedle aby slo o absolutne cisty kontakt med/med, predstava byt minimalniho prechodoveho odporu se mi proste nelibi, nelibi se mi ani u te svorkovnice ale osovou silu sroubovyho spoje jde z utahovaciho momentu odhadnout, kolik to slisuju krimpovacima klestema nepoznam (tady uznavam ze nemam zadny super krimpovacky za par tisic) - u dig.signalu je krimpovani za me v pohode, u analogovyho jedine u VF kde by pajeni ovlivnilo utlum, treba u audio signalu pouzivm zasadne kvalitni kabely a jedine pajeni, ...krom toho ted tak premyslim jestli jsem videl treba XLR s krimpovacim napojenim - i neutricky maji pajeci ocka a ze bych do toho cpal "drat" misto lanka si teda nedovedu predstavit..
proste k lisovanym spojum zatizenym proudem obcne nemam duveru,stejne jako nemam duveru k lisovanym konstrukcnim prvkum zatizenych silou (s vyjimkou jakoloziska, gufera samozrejme -ale za me je ciste konstrukcni reseni obrabeni z jednoho kusu nebo svar, v nejhorsim pripade zavit.. "zavit v zavitu" nebo dokonce lepeni zav. vlozek beru stejne jako lisovani - NE!)
stejne tak povazuju za neuveritelny prezitek pouzivani relatek v NN DC - kdyz potrebuju jednoduse spinat 230AC je to samozrejme efektivnejsi nez triak, ale 12V DC umi kazdej FET a proudy par Azvladnou s dnesnima RDs hrave i SMDcka, pri sepnuti nedochazi k jiskreni, nemusi do toho tect permanentne proud, a spinaci signal lze tahnout blbou 0,14kou misto tahani tlustyho paterniho svazku mnoha tlustejch vodicu, kterejma chodi proudy nesmyslne skrz vozidlo sem a tam,.. to samy ty ridici jednotky, v dobe kdy se da postavit vicejadrova i386platforma ve velikosti obalu na CD, atd atd..
v dobrejch bednach byva ledas co,.. vcetne krimpovanejch konektoru na lanku a pripajenyho vyvodu z civky repro na druhy strane toho fast-onu..
me osobne lanka z cinu casem "nevypadavaj", takze to tak pouzivam
1 reakcí na tento příspěvek Anketa-drátové spoje
2 reakcí na tento příspěvek Anketa-drátové spoje
Pár praktických poznámek:
Federman pozná cokoliv protože když slyší stovky kHz,tak pozná i jestli se pájelo na zlato nebo měď.
V bednách vyhybky pájím(jak taky spojit cívky s kondíkama),repráky mám na fastonech protože do tý bedny furt lezu.
Pájení na motorce se mi osvědčilo pouze pokud se dělá větvení kabelů zamotané ve svazku.Tam problém není.Jakmile se pájí konektor nebo kabel na místo které je pevné,je to otázka času kdy se to uklepe.
Dnes jsem nad tím chvilku přemýšlel,a naznal jsem že přívody rozdělím do dvou kategorií.Ty signálové bych realizoval pomocí něčeho takového. Druhá kategorie budou napájecí ,a tam ještě nevím co použiju.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Anketa-drátové spoje
A co vykostit nějakou starou řídící jednotku na konektor jsou toho plný vrakoviště?