Chtěl bych znát vaše zkušenosti ohledně cestovních pneumatik,
Především co do chování za mokra, nízkých / vysokých teplot, jízdních vlastností celkově a životnosti.
Na můj motocykl lze udělat sadu z těchto typů:
Dunlop Arrowmax-Streetsmart
Metzeler Lasertec
Metzeler Sportec-classic
Continental Conti-Go
Michelin Pilot Activ
Bridgestone BT45 Battlax
Zajímají mne vaše poznatky z provozu těchto pneumatik.
Hledal jsem ale nic kloudného mi z toho co jsem našel nevychází, krom toho že Dunlop míval u předešlého typu problémy s kvalitou.
Aktuálně obuta sada Dunlop Streetsmart, způsob jízdy běžný, za každého počasí, občas to rozdovádím víc, ale žádný závodník nejsem, delší životnost skutečně ocením, ale musí to slušně držet.
Předem děkuji za vaše podněty.
1 reakcí na tento příspěvek Pneumatiky - zkušenosti Metzeler, Dunlop, Conti, Michelin.
E: jinak nejlepší gumy co jsem jezdil Roadsmart 2 , ted aktuálně M5 ale výroba se prý přesunula do činy z Brazílie a "údajně" klouzou jak svině...
Angel ST drzi za každého počasí nájezd 15t km
PR3-4 taky kolem 15t
Vyhni se S21 na mokru tragédie a po 7-8t jsem to sundal....
Jako všechno sportovně -cestovní drzi a +- nájezdy stejny
Naposledy editováno 29.09.2017 22:18:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneumatiky - zkušenosti Metzeler, Dunlop, Conti, Michelin.
Na MZ 150 jsem měl několikrát nazuty Conti GO a absolutně nemohu souhlasit s tím, že drží i na mokru. Jízda na mokru to byla doslova klouzačka, již při minimálním náklonu jsem zaznamenával ztrátu přilnavosti.
Co se týče těch S21, tak kolega si je nemůže vynachválit, ale jezdí pouze za sucha, takže nevím. Těch 8tis. muselo být najeto opravdu cestovním tempem, protože já po polovičním nájezdu jsem skoro na plátně.
1 reakcí na tento příspěvek Pneumatiky - zkušenosti Metzeler, Dunlop, Conti, Michelin.
Naposledy editováno 29.04.2019 18:11:17
Jezdím tyhle a spokojenost: Metzeler RoadtecZ8 Interact
V chladnu cca do 5 je mám vyzkoušený i na mokru v mrazu nejezdím.
Maximální spokojenost, zatím najeto cca 13 t a příští sezonu určitě dají. První křižovatku po cca 250m od garáže klopím a nikdy nic.
1 reakcí na tento příspěvek Pneumatiky - zkušenosti Metzeler, Dunlop, Conti, Michelin.
(reakce na) Pneumatiky - zkušenosti Metzeler, Dunlop, Conti, Michelin.
Soumrak27 píše: Pred pul rokem jsem taky zvazoval, co na CB500 prezout. Z recenzi clovek moc moudry neni, tak jsem nakonec sel do BT45 jen na zaklade toho, ze je pouziva Schaaf a je spokojeny (doporucuju zadat na youtube, je silene, co s 500 dokaze).
S prilnavosti problem nemam a vzorek taky nejak mohutne nemizi.
Schaaf? Slušnej cvok Jenom jsem čuměl, když jsem to kdysi viděl poprvé.
3 reakcí na tento příspěvek Pneumatiky - zkušenosti Metzeler, Dunlop, Conti, Michelin.
110/80/17 57H
Prošel jsem nabídku a vše co se nabízí v těchto rozměrech jako sada jsem vypsal do úvodního příspěvku..
(reakce na) Pneumatiky - zkušenosti Metzeler, Dunlop, Conti, Michelin.
(reakce na) Pneumatiky - zkušenosti Metzeler, Dunlop, Conti, Michelin.
pech. píše: 130/80/17 65H
110/80/17 57H
Prošel jsem nabídku a vše co se nabízí v těchto rozměrech jako sada jsem vypsal do úvodního příspěvku..
No , určite to nie je "vše" , ešte by bol aj Avon Roadrider a to naozaj nie sú zlé gumy , CB 500 .
Potom aj Heidenau a ešte dosť ďalších (Maxxis , Duro , ...) .
1 reakcí na tento příspěvek Pneumatiky - zkušenosti Metzeler, Dunlop, Conti, Michelin.
ContiGo: Ruce pryč - mizí před očima (zadní po 6 000km pomalu na výměnu), přilnavá tak středně ale v chladnějších podmínkách (cca pod 10 stupňů) strašně nečitelná - nikdy jsem nevěděl jestli se přední zrovna rozhodne držet nebo ustřelí.
BT45: Tvrdá cestovní guma, přilnavá o trochu míň než ContiGo ale vydrží asi tak 2,5x dýl (po 15 000km jsem prodal motorku a pořád měly vzorek) a hlavně jsou čitelný.
Pokud si vzpomínám dobře z hledání zkušeností tak Avon Roadrider je ještě tvrdší než BT45 a ještě máš možnost Pirelli Sport Demon to by měli být lepivky s krátkou životností. Ale ani s jednou nemám osobní zkušenosti.
A ten link , priamo od Heidenau , tam ktorá z nich je endurová ?
Tie predné K 63 , alebo K 80 ? Či zadná K 64 ?
O značke Maxxis nepochybuj ani sekundu , no a Duro v rozmeroch pre motocykle do tých 500ccm je jedna z najlepšie hodnotených gúm , nie zaplatenými testovačmi , ale uživateľmi , pohľadaj si po internete rôzne review .
Nepísal by som ti ich sem , keby som ich už práve na základe tých ohlasov nekúpil a nedal som na motorku (GPZ 500) a chlap v pohode žije a celkom si pochvaľoval .
Naposledy editováno 01.10.2017 13:17:22
(reakce na) Pneumatiky - zkušenosti Metzeler, Dunlop, Conti, Michelin.
stráťa píše: Na podobné motorce (Breva 750):
ContiGo: Ruce pryč - mizí před očima (zadní po 6 000km pomalu na výměnu), přilnavá tak středně ale v chladnějších podmínkách (cca pod 10 stupňů) strašně nečitelná - nikdy jsem nevěděl jestli se přední zrovna rozhodne držet nebo ustřelí.
BT45: Tvrdá cestovní guma, přilnavá o trochu míň než ContiGo ale vydrží asi tak 2,5x dýl (po 15 000km jsem prodal motorku a pořád měly vzorek) a hlavně jsou čitelný.
Pokud si vzpomínám dobře z hledání zkušeností tak Avon Roadrider je ještě tvrdší než BT45 a ještě máš možnost Pirelli Sport Demon to by měli být lepivky s krátkou životností. Ale ani s jednou nemám osobní zkušenosti.
Sport Demona vzadu jsem před lety na Brevě 750 slítal za 4500 km,ale držela neskutečně..
1 reakcí na tento příspěvek Pneumatiky - zkušenosti Metzeler, Dunlop, Conti, Michelin.
Heidenau pneumatiky používám na veteránu a jsou skutečně dobré, ale kombinovat různé dezény, to není v mých očích sada pneumatik, může to fungovat, ale je to trochu alchymie.
Setkal jsem se v životě s vee-rubber, maxxis a nějakou dalšími levnou mrdkou a nedalo se na tom jezdit, jakmile sprchlo, hrůza a děs, házely, nešly dovyvážit, Vee-rubber byl ze všeho nejhorší, Metzeler M3 vpředu, vee-rubber vzadu a jakmile spadlo pár kapek, tak jsi chtěj nechtěj jezdil plochou dráhu na asfaltu, nechápu jak na tom mohl ten předchozí majitel jezdit.. Pokud máš zkušenosti lepší, neberu ti je. Ovšem já když jsem koupil motorku a byla takto obutá, tak se to chovalo natolik špatně, že jsem začel hledat vůle v podvozku a jiné problémy, přičemž po zjištění že je to OK a výměně stále ještě nesjeté, bídné zadní pneumatiky za novou bylo po problému i s tou desetiletou M3 vpředu, tu jsem nakonec taky vyměni a doplnil do sady shodným dezénem.....
Děkuji za tvoje podněty, ale prosím o respekt k tomu že chci sadu pneumatik, tj shodný, nebo k sobě do páru určený dezén a že mám silně podkopanou důvěru k exotice a tudíž bych rád pneumatiky od nějakého dlouhodobě zavedeného výrobce. Děkuji.
(reakce na) Pneumatiky - zkušenosti Metzeler, Dunlop, Conti, Michelin.
pech. píše: ... ale kombinovat různé dezény, to není v mých očích sada pneumatik, může to fungovat, ale je to trochu alchymie....
...že chci sadu pneumatik, tj shodný, nebo k sobě do páru určený dezén ....
No, jen aby jsi tu "dokonalou" sadu nepřeceňoval.
Co tak asi máš po 2 a více tisících kilometrech?
Předek sjetý trochu do špičky, zadek trochu do placky.
Vyhodíš to, že nemáš dokonalou sadu dvou gum?
Co až sjedeš zadek a předek ještě není ani v půlce?
To je dost obvyklá situace.
Vyhodíš ten skoro nejetý předek a dáš novou sadu?
Někdo taky dává na předek lepivější sport gumu s nižším nájezdem a dozadu sport-cest.
A sjede se to po stejných kilometrech a zase mění celou sadu = předek sport + zadek sport-cest.
Takže dokonalou sadu máš jen tak do 1000 km, pak už ne.
1 reakcí na tento příspěvek Pneumatiky - zkušenosti Metzeler, Dunlop, Conti, Michelin.
Další věci co jsem si všiml - konkrétně u těch Dunlopek, kde mě to trklo do oka, že přední pneu má z výroby mělčí vzorek než zadní... zarazilo mne že přední měla běžnou hloubku, ale zadní měl drážky hluboké jak kráva, nicméně za jednu odježděnou sezonu jsou teď na zhruba stejné úrovni, byť ta zadní má ujeto asi o 1000km víc. Uvidíme jak se to konkrétně v případě Dunlopek dopadne, jestli zařve dřív ta zadní, nebo se díky rozdílu v hloubce dezénu sjedou obě zhruba najednou.
Naposledy editováno 02.10.2017 19:55:21
(reakce na) Pneumatiky - zkušenosti Metzeler, Dunlop, Conti, Michelin.
pech. píše: ...doposud jsem sjetý zadek řešil tak, že jsem dal novou gumu shodného dezénu a tu přední stihl dojezdit za dvě zadní , ona zase nestihne tak zestárnout aby se vlastnosti až tolik lišily co do degradace materiálu...
... proto jsem kombinování různých pneumatik zatím vyhodnotil jako rizikovější...
Ty tomu ale, zdá se, nějak nerozumíš.
V kontextu toho, co jsem už psal já.
Furt se dovoláváš myšlenky, stejného dezénu, stejné sady.
Přitom jsi dal, viz. výše, k napůl sjeté přední novou zadní (stejného dezénu tedy).
Tím si pořád odporuješ.
Na tom dezénu zase až tolik nezáleží, není to ta nejhlavnější věc.
Nejdůležitější je rozměr pneu, co k sobě mají jít ke konkrétní moto.
Průměr, šířka, profil. To udává manuál k moto a TP.
Pak následují druh směsi, lepivá měkčí sportovnější - krátká výdrž, tvrdší, cestovnější - delší výdrž, nebo vícesměsové.
Taky druh profilu.
Špičatý profil nabízí ostřejší řízení a lepší přilnavost v zatáčkách, ale za cenu horší stability v přímém směru. Kulatý profil oproti tomu napomáhá progresivnějšímu řízení a zlepšuje stabilitu...
No a víceméně nakonec je tam ještě dezén.
Na suchu na něm asi prd záleží, nejlepší je slike bez dezénu.
Zrovna tak teplota, horko nebo protiklad chladno, nevyžadují super dezén. Zase asi nejlepší slike bez vzorku.
Zbývá jízda za mokra a na vodě. Tam už se ten dezén - vzorek hodí na odvádění vody ze styčné plochy pneu-asfalt.
Vrátíme se k tomu lpění na stejném dezénu, stejné sadě.
Nejlepší je nová sada stejné pneu - 100% dokonalost.
Pak předek - zadek jiná pneu, ale obě nové! 97-99%
Co třeba stejná pneu, ale předek sjetý 50%, zadek nový?
Přední profil už dávno není ani kulatý, ani špičatý.
Ale typický pětiúhelník.
Sjetá středová ploška, pak zlom, větší ploška normální náklon při jízdy zatáčkou, další zlom, další ploška - prakticky nikdy nejetá.
Plus trochu oskákaná.
Odhaduji tak třeba 50% dokonalost proti nové sadě.
Pak samozřejmě měkký sportovní předek, tvrdší cestovnější zadek.
To se neliší jen tvrdostí, přilnavostí gumy, ale i právě špičatostí a kulatostí profilu.
Tady budu s procenty mimo, protože proti čemu to porovnat?
Proti sportovní sadě, nebo proti cestovní sadě? Takže 90-110%
Tady se hraje na lepší přilnavost předku a současné ojetí obou pneu.
Aby se daly pneu měnit současně.
Tvrdý předek, měkký zadek dá asi jen extrémista bez rozumných důvodů.
Chápeš už, kam tím vším mířím?
K tomu, že není třeba dogmaticky lpět na stejné sadě - na stejném dezénu.
Protože k té z 50% sjeté přední gumě už je úplně jedno, co nazuješ na zadek.
A ano, když zrovna měníš obě, je pravděpodobně nejlepší sada.
Když nedáš sadu, tak se taky relativně prd stane, taky to bude poježdění na 99,9% výborné.
S čímkoliv jetým už je to znatelně horší, takže jinou novou pneu to nepokazíš. Možná nějakou náhodou i vylepšíš.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
kód barvy tmavě zelené Hondy Honda CB 500 | PidaCZ | 7 | 2.5.2024 v 16:27 Gahan37 |
CB 500 Palivový ventil daruji Honda CB 500 | mta | 1 | 9.4.2024 v 09:27 yan71 |
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... | sasasasa | 29 | 25.3.2024 v 17:59 mRKEF |
radost Honda CB 500 | Sunshine011 | 16 | 20.11.2023 v 07:08 ja1 |
Ukazatel zařazené rychlosti CB 500 ... Honda CB 500 | Starouš1968 | 4 | 14.10.2023 v 21:40 Kokin |