globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pneumatiky - zkušenosti Metzeler, Dunlop, Conti, Michelin.
29.9.2017 v 21:06
Zdravím.

Chtěl bych znát vaše zkušenosti ohledně cestovních pneumatik,
Především co do chování za mokra, nízkých / vysokých teplot, jízdních vlastností celkově a životnosti.

Na můj motocykl lze udělat sadu z těchto typů:

Dunlop Arrowmax-Streetsmart
Metzeler Lasertec
Metzeler Sportec-classic
Continental Conti-Go
Michelin Pilot Activ
Bridgestone BT45 Battlax

Zajímají mne vaše poznatky z provozu těchto pneumatik.
Hledal jsem ale nic kloudného mi z toho co jsem našel nevychází, krom toho že Dunlop míval u předešlého typu problémy s kvalitou.

Aktuálně obuta sada Dunlop Streetsmart, způsob jízdy běžný, za každého počasí, občas to rozdovádím víc, ale žádný závodník nejsem, delší životnost skutečně ocením, ale musí to slušně držet.

Předem děkuji za vaše podněty.

1 reakcí na tento příspěvek Pneumatiky - zkušenosti Metzeler, Dunlop, Conti, Michelin.

2.10.2017 v 18:36 | Nahoru | #1
Tak doposud jsem stetý zade řešil tak, že jsem dal novou gumu shodného dezénu a tu přední stihl dojezdit za dvě zadní, ona zase nestihne tak zaestárnout aby se vlastnoti až tolik lišily co do degradace materiálu. Jak jsem psal výše sportvoní gumu na předku a vzadu gumu bídnou jsem měl při zakoupení motorky, i za sucha to nebylo ono, protože zade tancoval na spárách a předek ne, na mokru to bylo přímo nebezpečné, Když jsem pak dozadu dal novou cestovní gumu a na předku ještě zůstala M3, už se to chovalo slušně, po sjetí M3 jsem doplnil na sadu a opět se to zlepšilo, je to takové předvídatelné chování, proto jsem kombinování různých pneumatik zatím vyhodnotil jako rizikovější.

Další věci co jsem si všiml - konkrétně u těch Dunlopek, kde mě to trklo do oka, že přední pneu má z výroby mělčí vzorek než zadní... zarazilo mne že přední měla běžnou hloubku, ale zadní měl drážky hluboké jak kráva, nicméně za jednu odježděnou sezonu jsou teď na zhruba stejné úrovni, byť ta zadní má ujeto asi o 1000km víc. Uvidíme jak se to konkrétně v případě Dunlopek dopadne, jestli zařve dřív ta zadní, nebo se díky rozdílu v hloubce dezénu sjedou obě zhruba najednou.

(reakce na) Pneumatiky - zkušenosti Metzeler, Dunlop, Conti, Michelin.

3.10.2017 v 14:14 | Nahoru | #2

pech. píše: ...doposud jsem sjetý zadek řešil tak, že jsem dal novou gumu shodného dezénu a tu přední stihl dojezdit za dvě zadní , ona zase nestihne tak zestárnout aby se vlastnosti až tolik lišily co do degradace materiálu...
... proto jsem kombinování různých pneumatik zatím vyhodnotil jako rizikovější...



Ty tomu ale, zdá se, nějak nerozumíš.
V kontextu toho, co jsem už psal já.
Furt se dovoláváš myšlenky, stejného dezénu, stejné sady.
Přitom jsi dal, viz. výše, k napůl sjeté přední novou zadní (stejného dezénu tedy).
Tím si pořád odporuješ.
Na tom dezénu zase až tolik nezáleží, není to ta nejhlavnější věc.
Nejdůležitější je rozměr pneu, co k sobě mají jít ke konkrétní moto.
Průměr, šířka, profil. To udává manuál k moto a TP.
Pak následují druh směsi, lepivá měkčí sportovnější - krátká výdrž, tvrdší, cestovnější - delší výdrž, nebo vícesměsové.
Taky druh profilu.
Špičatý profil nabízí ostřejší řízení a lepší přilnavost v zatáčkách, ale za cenu horší stability v přímém směru. Kulatý profil oproti tomu napomáhá progresivnějšímu řízení a zlepšuje stabilitu...
No a víceméně nakonec je tam ještě dezén.
Na suchu na něm asi prd záleží, nejlepší je slike bez dezénu.
Zrovna tak teplota, horko nebo protiklad chladno, nevyžadují super dezén. Zase asi nejlepší slike bez vzorku.
Zbývá jízda za mokra a na vodě. Tam už se ten dezén - vzorek hodí na odvádění vody ze styčné plochy pneu-asfalt.

Vrátíme se k tomu lpění na stejném dezénu, stejné sadě.
Nejlepší je nová sada stejné pneu - 100% dokonalost.
Pak předek - zadek jiná pneu, ale obě nové! 97-99%

Co třeba stejná pneu, ale předek sjetý 50%, zadek nový?
Přední profil už dávno není ani kulatý, ani špičatý.
Ale typický pětiúhelník.
Sjetá středová ploška, pak zlom, větší ploška normální náklon při jízdy zatáčkou, další zlom, další ploška - prakticky nikdy nejetá.
Plus trochu oskákaná.
Odhaduji tak třeba 50% dokonalost proti nové sadě.

Pak samozřejmě měkký sportovní předek, tvrdší cestovnější zadek.
To se neliší jen tvrdostí, přilnavostí gumy, ale i právě špičatostí a kulatostí profilu.
Tady budu s procenty mimo, protože proti čemu to porovnat?
Proti sportovní sadě, nebo proti cestovní sadě? Takže 90-110%
Tady se hraje na lepší přilnavost předku a současné ojetí obou pneu.
Aby se daly pneu měnit současně.

Tvrdý předek, měkký zadek dá asi jen extrémista bez rozumných důvodů.

Chápeš už, kam tím vším mířím?
K tomu, že není třeba dogmaticky lpět na stejné sadě - na stejném dezénu.
Protože k té z 50% sjeté přední gumě už je úplně jedno, co nazuješ na zadek.
A ano, když zrovna měníš obě, je pravděpodobně nejlepší sada.
Když nedáš sadu, tak se taky relativně prd stane, taky to bude poježdění na 99,9% výborné.
S čímkoliv jetým už je to znatelně horší, takže jinou novou pneu to nepokazíš. Možná nějakou náhodou i vylepšíš.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
CB 500 Palivový ventil daruji Honda CB 500 mta 1 9.4.2024 v 09:27 yan71
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
radost Honda CB 500 Sunshine011 16 20.11.2023 v 07:08 ja1
Ukazatel zařazené rychlosti CB 500 ... Honda CB 500 Starouš1968 4 14.10.2023 v 21:40 Kokin
Honda CB500 Four 1976 - Motor se př... Honda CB 500 JakubZaremba 7 5.7.2023 v 14:36 combust


TOPlist