Téma: Motocross
 
5.8.2017 v 14:27
Zdravím, od mala sem měl mnoho snů, snad jako každý z nás. V 6-7 jsem chtěl jezdit cross, jenže nebyly finance a navíc mne na konci druhé třídy podrazila nohy diagnóza skoliozy páteře 30° do tvaru S (na každou stranu 30)

Průběhem času se vše měnilo a lepšilo, v období 7. třídy jsem měl 12°, přijatelnější hodnotu.Začal sem ale enormně růst a dostalo se to z5 na 35°. Nyní v 19 letech, kdy je léčba ukončena mam 37°na každou stranu.

Vím, že vaše odpověď bude na 95% NE ale zkusit to musím.

Chtěl sem se sem tam na polňačce / okruhu rekreačně projet na krosce a to tak, že bych se snažil jezdit tak, abych při místech větších skoků skočil co nejmíň/vůbec (vyjel bych kopec v malý rychlosti). protože pro mne je tohleto vším.
Stačil by mne ten pocit že se prostě projíždím na krosce, i když bych neskákal, tak jako by se správně mělo.

Ještě k tý skolioze, dokotr mne nabízel možnost operace která by způsobila
- zlepšení páteře do okolí 15°- 25°
- zhoršení pohybových vlastností v určitých částech zad
- nutnost rehabilitací a potřebu silné vůle pacienta

Za rok jdu na kontrolu, zda se páteř nehýbe a opravdu stojí jako by u dospělého měla stát, a v ten den budu muset říct verdikt zda hodlám operaci podstoupit. Proto pokud vaše odpověď zněla NE, změnila by se na ANO po podstoupení operace? Pokud by vaše ANO platilo až zde, připište to nějak k odpovědi a´t vím které ano jste zvolili, děkuji.

Otázku budu za rok pokládat i lékaři, ale chci mít i odpověď od vás zkušených.

Vaše odpověď je pro mne opravdu důležitá, ať vím zda aspoň něco naplní mé srdce a udělá mne šťastným, zda něco naplní můj život a nenechá jej prázdným...

V případě že by byla ANO tak prosím reagujte na další část textu, v opačném případě vás to dál nemusí zajímat.

Výška cca 180 cm +-2cm
Váha poslední vážení co si pamatuji 80kg +-2
Věk v Lednu 2018 mi bude 20let

Pokud vaše odpověď na minulou otázku buď v první nebo druhé části byla ANO tak jakou krosku by jste mne tedy doporučili, popřípadě jak si sestavit výbavu na svou rekreační jízdu.

Motocross

5.8.2017 v 19:23 | Nahoru | #1
Musíš si položit otázku jestli to za to opravdu stoji,a počítat s tim ze když se rozbijes tak bude hur

Motocross

5.8.2017 v 20:45 | Nahoru | #2
ne všechny sny se plni...

1 reakcí na tento příspěvek Motocross

5.8.2017 v 21:54 | Nahoru | #3
Drone, tak jak to popisuješ, máš našlápnuto stát se regulerním hrbáčem. Doktoři ti nepomůžou, spíš naopak, jsou to jenom chemici a řezníci. Hlavně ne operaci, zmrzačili by tě napořád! Vím, že zoufalí lidé dělají zoufalé věci, ale operaci nezkoušej. Zjisti si prosím něco o Dornově metodě. Je to manipulační technika navracení všech kloubů a obratlů do správné polohy. Bude tě to stát nějakou tisícovku, ale srovnají tě. Podle toho, co popisuješ, je to tak na dvě hodinové terapie, plus udržovací a dorovnávací jednou za půl roku. Já ti asi nikoho přímo neporadím, protože jsem z druhého konce světa, ale vím o tom svoje a dost. Kontakty zkus zde: http://www.dornova-...ti-zad-terapeute.htm
FMG!

Motocross

5.8.2017 v 21:57 | Nahoru | #4
Já motokros jezdil...za několik let, spousta krásných pocitů...za několik let, spousta zlomenin...a tak jsem v určitém věku došel k názoru, že radši se budu hýbat omezeně, než vůbec. Ani tak to není žádná sláva...ale jde to. Můj sen, jezdit pak ve veteránech a užívat si je pryč. Dokázal jsem si své v mládí..dnes je po veteránech. Nezanevřel jsem, ale už to k tomu není. Ono každé rozhodnutí chce určité zkušenosti...a k tomu věk.. Vím, že je to těžké rozhodování. Tady to za Tebe nikdo neudělá...to budeš muset sám. No..buď rád, jiní nemají tu volbu...

Motocross

5.8.2017 v 22:36 | Nahoru | #5
Cross je nebezpečnej i bez skoliózy, tak se na lapiduchy vykašli, vyzkoušej to a uvidíš, jak moc to bolí, jak se po tom cítíš. Jedno máš jisté, ublíží ti to méně, než ta navrhovaná operace .
Ono, co si budeme povídat, život stejně většinou není takové žůžo a nechat si ujít šanci na něco, co by ti mohlo přinést štěstí jen kvůli strachu, to je recept k neštěstí. Pokud tě to k MX tak táhne, neodpustil by sis, kdybys to nezkusil. Pár let už nerosteš, takže to hlavní riziko je pryč, takže do toho .

2 reakcí na tento příspěvek Motocross

6.8.2017 v 00:31 | Nahoru | #6
Hele tak to máš štěstí , že jdu zrovna okolo :) Mám tu pro tebe pár super rad :)
plně jsem pochopil,že se chceš stát závodníkem,proto vůbec neřeš nějaké zdravotní problémy,protože mistrem světa stejně nebudeš,ale určitě budeš hvězdou fóra „motorkáři.cz“

Aby ses mohl stát závodníkem, musíš v první řadě jako závodník vypadat!
Zamiř do místního motoshopu a u pokladny pober všechny nálepky co najdeš. Výrobce pneumatik, olejů, i chčijícího Bárta Simpsna - nálepky jsou jako Pokémoni - musíš je mít všechny. Se štosem samolepek se vrať na parkoviště a všechny je nalep na zadní dveře strejdova služebního tranzita. Takhle ostatní poznají že jsi skalní a "od fochu". Nevadí když tam budou vylepený Fox a Thor vedle sebe, reprezentuješ je všechny!

Druhá nejdůležitejší věc je motorka, na jejím výběru opravdu záleží. Finance jsou omezený a kupovat si něco slabýho jako 04tku YZ125 je hovadina, nestačil by ti výkon a byl bys pomalej. Jdi proto do osvědčené klasiky - TE610 z roku 1991 v super stavu - předchozí majitel na ní jezdil 4 roky a ani na ni
nešáhnul, takovej to je super držák bez investic. Další záruka stavu je to že na tomto konkrétním kusu jel svýho času Gottwald šestidenní, takže dostala jen tu nejlepší péči. Stáhni prodejce o tisícovku za sjetý Barumky, a donuť ho přihodit pár flašek Mogulu (olej nežere!), vysol zbývajících 34 tisíc a hurá nakládat.

Doma jen nalepíš startovní čísla - stačí rovnou na plast, tabulky nepotřebuješ. Samozřejmě zvol epický číslo 69, protože takhle ty prostě válíš. Zbývající místo na plastech vyplň samolepkama, jedno jakýma, s vyjímkou čelní tabulky - tam přijdou zamračený oči Berik. Na expanzní nádobku tlumiče nasaď plechovku Redbull, drsňáci můžou i Kozel.
Naněkolikrát ohnutý originál fabrický řidítka na motorce nech, jenom je doplň kusem termoizolace z vodovodní trubky jako ochranu na hrazdičku.

Motorku jsme poladili a přichází na řadu výbava pro pilota. V kamenným obchodě dneska nakupujou jen přizdisráčský fosilie a to ty nejsi, takže všechnu výbavu poříď na internetu, nejlíp ještě z íbeje, tam jsou nejlepší ceny. Co se týče dresu, chybu neuděláš se staršími modely Wulf-Sport, Bolder (ty jsou pěkný i letošní), Oneal, Fly apod.
Helmu objednej taky přes internet, libovolnou s obskurním třípísmenným názvem kterej nikdo v životě neslyšel.
I když ti doteď na nohách perfektně sloužily holínky nebo farmerky, tak to přecejen odrazuje sponzory. Řešením je nějaká nejnižší řada bot od Fly nebo hnědý semišový Oxtary na čtyřkolku.
Jako jezdecký kalhoty perfektně poslouží modrý džíny z Tesca - zahanbení soupeřů bude velký když je pojezdí "civilista".

A to je z domácí přípravy všechno, teď zbývá naložit motorku, věci, svoji přítelkyni Mařenu z Kotěhůlek a vyrazit!!

Přijeď na trať zásadně oblečenej v dresu, se staženými okýnky a v kazoši na plný pecky puštěný AC/DC, ev. Arakain nebo Kabáti.
Najdi dobrý místo na parkování, což obvykle znamená vklouznout někde za mlíko co nejblíž k trati.
Vybal věci, vytlač Husqvarnu a postav ji na bedýnku nebo špalek a nakopávej. Jakmile (pokud) chytne, okamžitě jí vytni nejmíň na 8000 ot. Tímhle vyšleš po depu naprosto srozumitelnej signál. Efekt je ještě lepší pokuds z koncovky při čištění důkladně odstranil i poslední zbytky vaty.
Pamatuj že na závodech jde především o psychologii a ZASTRAŠOVÁNÍ, takže to pojmi fakt ve velkým stylu - čím hlasitější tím lepší.

Další je na řadě obhlídková jízda po depu. Na tu si obleč tričko bez rukávů, zlatej řetěz kolem krku, kulicha a svítivě bílý skejtový boty. Mařenu můžeš posadit za sebe, aby si nezamazala jehlový podpatky.

Přišel čas na samotnou jízdu. Pamatuj ale že jsi na motorce zatím prakticky nejezdil, kromě nacvičování zaďáků a gumovaček o půlnoci v obytný čtvrti. Zkus se pro začátek vecpat na dětskou trať mezi 80tky, pravděpodobně si toho nikdo nevšimne.
Na trati zkoušej všechny možný stopy a střídej je co nejčastěji. Závod je hra podobně jako
šachy, a podobně jako šachová figurka se musíš pohybovat. Šach-mat - další soupeř na zemi -gratuluj si!

Pár tipů pro samotnou jízdu:
Práce s plynem je věda sama o sobě. Tobě ale stačí vědět že pokud to děláš tak že za tebou lítají kubíky zeminy, z výfuku jde modrej kouř s kapkama oleje a svody lehce svítí oranžovou barvou i v pravý poledne, pak to děláš správně!
Pozici na motorce udržuj zásadně v sedě protože to šetří energii - budeš ji potřebovat později na jízdu v depu. Prdel musí být k sedlu jak přilepená, hlavně to platí pro skoky!

Poté co mineš třetí červenou vlajku v řadě, vjeď zpátky do boxů a pokus se zlomit rychlostní rekord za tenhle den. Je to o zastrašování a psychologické válce, pamatuj!
Možná si všimneš pár nevraživých pohledů a možná schytáš i nějakou tu ránu pěstí, ale takhle holt lidi reagujou na novýho žraloka v rybníce. Říká se tomu závist a je to cena za vítězství - zvykej si.

Po závodě vyraž opět do depa, tentokrát pěšky vyslečenej do půl těla (bez ohledu na okolní teplotu) a s rozepnutýma kalhotama, abys všem ukázal, konkrétně, luxusní trencle Dolce&Gabbana, a metaforicky, že na to máš koule.

A to by bylo do začátku všechno, jsem si jistej že pokud se budeš řídit mýma radama tak se
výsledky dostaví a tvůj úspěch a respekt na trati i v depu poroste.

závodění zdar

rady pro tebe připravil jezec " MAČETA" osobně

já pro tebe přichystám velkou autogramiádu,jako to dělám talentům z mého týmu

tak směle dotoho

(reakce na) Motocross

6.8.2017 v 01:34 | Nahoru | #7

klídek52 píše: Hele tak to máš štěstí , že jdu zrovna okolo :) Mám tu pro tebe pár super rad :)
...rady pro tebe připravil jezec " MAČETA" osobně já pro tebe přichystám velkou autogramiádu,jako to dělám talentům z mého týmu tak směle dotoho



Citace zkrácena pro přehled....

Hele, asi sis tuze mne dělal legraci, nebo jsi špatně četl, psal sem REKREAČNĚ, I TAK SI TVÉ RADY VÁŽÍM.

Jinak děkuji i všem ostatním za odpověď

(reakce na) Motocross

6.8.2017 v 01:37 | Nahoru | #8

Beranidlo píše: Drone, tak jak to popisuješ, máš našlápnuto stát se regulerním hrbáčem. Doktoři ti nepomůžou, spíš naopak, jsou to jenom chemici a řezníci. Hlavně ne operaci, zmrzačili by tě napořád! Vím, že zoufalí lidé dělají zoufalé věci, ale operaci nezkoušej. Zjisti si prosím něco o Dornově metodě. Je to manipulační technika navracení všech kloubů a obratlů do správné polohy. Bude tě to stát nějakou tisícovku, ale srovnají tě. Podle toho, co popisuješ, je to tak na dvě hodinové terapie, plus udržovací a dorovnávací jednou za půl roku. Já ti asi nikoho přímo neporadím, protože jsem z druhého konce světa, ale vím o tom svoje a dost. Kontakty zkus zde: http://www.dornova-...ti-zad-terapeute.htm
FMG!



Tobě moc děkuji za radu, a po přečtení mám 1000 chutí při kontrole r 2019 seřvat ortopeda za to, že mne vůbec Dornovo metodu nezmínil.
Jak jsi říkal, řezníci a chemici, podle mne ještě jsou to masochysti...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motocross

6.8.2017 v 09:19 | Nahoru | #9

klídek52 píše: Hele tak to máš štěstí , že jdu zrovna okolo :) Mám tu pro tebe pár super rad :)
plně jsem pochopil,že se chceš stát závodníkem,proto vůbec neřeš nějaké zdravotní problémy,protože mistrem světa stejně nebudeš,ale určitě budeš hvězdou fóra „motorkáři.cz“

Aby ses mohl stát závodníkem, musíš v první řadě jako závodník vypadat!
Zamiř do místního motoshopu a u pokladny pober všechny nálepky co najdeš. Výrobce pneumatik, olejů, i chčijícího Bárta Simpsna - nálepky jsou jako Pokémoni - musíš je mít všechny. Se štosem samolepek se vrať na parkoviště a všechny je nalep na zadní dveře strejdova služebního tranzita. Takhle ostatní poznají že jsi skalní a "od fochu". Nevadí když tam budou vylepený Fox a Thor vedle sebe, reprezentuješ je všechny!

Druhá nejdůležitejší věc je motorka, na jejím výběru opravdu záleží. Finance jsou omezený a kupovat si něco slabýho jako 04tku YZ125 je hovadina, nestačil by ti výkon a byl bys pomalej. Jdi proto do osvědčené klasiky - TE610 z roku 1991 v super stavu - předchozí majitel na ní jezdil 4 roky a ani na ni
nešáhnul, takovej to je super držák bez investic. Další záruka stavu je to že na tomto konkrétním kusu jel svýho času Gottwald šestidenní, takže dostala jen tu nejlepší péči. Stáhni prodejce o tisícovku za sjetý Barumky, a donuť ho přihodit pár flašek Mogulu (olej nežere!), vysol zbývajících 34 tisíc a hurá nakládat.

Doma jen nalepíš startovní čísla - stačí rovnou na plast, tabulky nepotřebuješ. Samozřejmě zvol epický číslo 69, protože takhle ty prostě válíš. Zbývající místo na plastech vyplň samolepkama, jedno jakýma, s vyjímkou čelní tabulky - tam přijdou zamračený oči Berik. Na expanzní nádobku tlumiče nasaď plechovku Redbull, drsňáci můžou i Kozel.
Naněkolikrát ohnutý originál fabrický řidítka na motorce nech, jenom je doplň kusem termoizolace z vodovodní trubky jako ochranu na hrazdičku.

Motorku jsme poladili a přichází na řadu výbava pro pilota. V kamenným obchodě dneska nakupujou jen přizdisráčský fosilie a to ty nejsi, takže všechnu výbavu poříď na internetu, nejlíp ještě z íbeje, tam jsou nejlepší ceny. Co se týče dresu, chybu neuděláš se staršími modely Wulf-Sport, Bolder (ty jsou pěkný i letošní), Oneal, Fly apod.
Helmu objednej taky přes internet, libovolnou s obskurním třípísmenným názvem kterej nikdo v životě neslyšel.
I když ti doteď na nohách perfektně sloužily holínky nebo farmerky, tak to přecejen odrazuje sponzory. Řešením je nějaká nejnižší řada bot od Fly nebo hnědý semišový Oxtary na čtyřkolku.
Jako jezdecký kalhoty perfektně poslouží modrý džíny z Tesca - zahanbení soupeřů bude velký když je pojezdí "civilista".

A to je z domácí přípravy všechno, teď zbývá naložit motorku, věci, svoji přítelkyni Mařenu z Kotěhůlek a vyrazit!!

Přijeď na trať zásadně oblečenej v dresu, se staženými okýnky a v kazoši na plný pecky puštěný AC/DC, ev. Arakain nebo Kabáti.
Najdi dobrý místo na parkování, což obvykle znamená vklouznout někde za mlíko co nejblíž k trati.
Vybal věci, vytlač Husqvarnu a postav ji na bedýnku nebo špalek a nakopávej. Jakmile (pokud) chytne, okamžitě jí vytni nejmíň na 8000 ot. Tímhle vyšleš po depu naprosto srozumitelnej signál. Efekt je ještě lepší pokuds z koncovky při čištění důkladně odstranil i poslední zbytky vaty.
Pamatuj že na závodech jde především o psychologii a ZASTRAŠOVÁNÍ, takže to pojmi fakt ve velkým stylu - čím hlasitější tím lepší.

Další je na řadě obhlídková jízda po depu. Na tu si obleč tričko bez rukávů, zlatej řetěz kolem krku, kulicha a svítivě bílý skejtový boty. Mařenu můžeš posadit za sebe, aby si nezamazala jehlový podpatky.

Přišel čas na samotnou jízdu. Pamatuj ale že jsi na motorce zatím prakticky nejezdil, kromě nacvičování zaďáků a gumovaček o půlnoci v obytný čtvrti. Zkus se pro začátek vecpat na dětskou trať mezi 80tky, pravděpodobně si toho nikdo nevšimne.
Na trati zkoušej všechny možný stopy a střídej je co nejčastěji. Závod je hra podobně jako
šachy, a podobně jako šachová figurka se musíš pohybovat. Šach-mat - další soupeř na zemi -gratuluj si!

Pár tipů pro samotnou jízdu:
Práce s plynem je věda sama o sobě. Tobě ale stačí vědět že pokud to děláš tak že za tebou lítají kubíky zeminy, z výfuku jde modrej kouř s kapkama oleje a svody lehce svítí oranžovou barvou i v pravý poledne, pak to děláš správně!
Pozici na motorce udržuj zásadně v sedě protože to šetří energii - budeš ji potřebovat později na jízdu v depu. Prdel musí být k sedlu jak přilepená, hlavně to platí pro skoky!

Poté co mineš třetí červenou vlajku v řadě, vjeď zpátky do boxů a pokus se zlomit rychlostní rekord za tenhle den. Je to o zastrašování a psychologické válce, pamatuj!
Možná si všimneš pár nevraživých pohledů a možná schytáš i nějakou tu ránu pěstí, ale takhle holt lidi reagujou na novýho žraloka v rybníce. Říká se tomu závist a je to cena za vítězství - zvykej si.

Po závodě vyraž opět do depa, tentokrát pěšky vyslečenej do půl těla (bez ohledu na okolní teplotu) a s rozepnutýma kalhotama, abys všem ukázal, konkrétně, luxusní trencle Dolce&Gabbana, a metaforicky, že na to máš koule.

A to by bylo do začátku všechno, jsem si jistej že pokud se budeš řídit mýma radama tak se
výsledky dostaví a tvůj úspěch a respekt na trati i v depu poroste.

závodění zdar

rady pro tebe připravil jezec " MAČETA" osobně

já pro tebe přichystám velkou autogramiádu,jako to dělám talentům z mého týmu

tak směle dotoho


Nějak mi tam chybí rada ohledně té páteře....

(reakce na) Motocross

6.8.2017 v 10:29 | Nahoru | #10
hrochino> rada tam je,akorát jsem jí nezvýraznil,tak se stalo že jsi to přehlédl ..... závodníkem,proto vůbec neřeš nějaké zdravotní problémy,protože........ .

mě teda vůbec překvapil dotaz autora /budoucího závodníka/ale položit ho na "motorkáře"
žádat o radu počítačové závodníky,no nevím,nevím
zdravotní problém za závodníka vyřeší lékař při vyplnění "žádosti o licenci/tak že mx se jezdit nebude

může se ale zúčastnovat MX závodů pro talenty/hobby/,tam razítko od lékaře netřeba a tam využije moje doporučení
TAK TO VIDÍM JÁ

Motocross

7.8.2017 v 13:29 | Nahoru | #11
Motokros jezdím závodně dost dlouho , fraktura spodiny lebeční ,fraktura temení kosti a spánkové a to píšu jen o hlavě , kliční kost ,lopatka atd . Takže podle mého názoru motokros a to i hobíky v žádném připadě .Vidím to i u ostaních ,každej dobitej , sotva dojde k motorce ,ale zavodit musí . Tak to radši ani nezkoušej ,je to silně návykové Pokud teren tak jen opatrně na enduru ,je měkčí a rázy do páteře menší . A jak už tady někdo psal , pravidelné rehabilitační cvičenií po poradě s odborníkem dělá moc .Mám osobní zkušenost a už vím ,že doktorům se moc věřit nedá , operace a to vůbec páteře ,tak s tím opatrně .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist