globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nabíjení akumulátoru v motorce
 
10.6.2017 v 13:38
Zdravím, možná to tu již bylo, ale celkem mne otravovalo při nabíjení či kontrole napětí akumulátoru , neustále sundávat boční plasty.
Nabíječku používám elektrickou z Lídlu. Mezi nabíječku svorky jsem vložil souosý napájecí konektor.
https://www.gme.cz/k...ajeci-5-5-2-1-m-20cm
https://www.gme.cz/k...ajeci-5-5-2-1-f-20cm
nyní lze nabíjet přes konektor - tak jako notebook.
další konektor jsem použil na baterii - stačí nalisovat očka
https://www.gme.cz/k...rf1-25-6-otvor-6-4mm - napájení +
https://www.gme.cz/k...i-kab-oko-7610-03-06 - napájení -

konektor lze vyvést např. do podsedlové schránky a doplnit kryt vlastního konektoru.

Nabíječka není znehodnocena - souosý konektor umožní opět nasazení svorek.
Lze doplnit pojistku atd.

Aplikováno na Jawa Dandy 125 a Yamaha XTZ 660


(reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

13.6.2017 v 08:38 | Nahoru | #61

abcman píše: GL1> 5 let jsem měl šestku Fazera (S2) a tam byla baterka hned za řídítkama pod nádrží a to byl voser ju dostat ven Což právě krásně vyřešil vytaženej kabel k optimatce...

Jinak proudovou zatížitelnost toho kabelu bych extra neřešil, vždyť motobaterky se zpravidla dobíjí nízkým proudem 0,8 - 1 A



Taky nevím proč to tu slam řeší, když vodič násobně toto zatížení převyšuje.

(reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

13.6.2017 v 08:47 | Nahoru | #62
e

Naposledy editováno 24.06.2017 09:55:46

1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení akumulátoru v motorce

13.6.2017 v 09:01 | Nahoru | #63
na tom tenkym vodiči bude docela ubytek. nehledě na to, že letovaný spoj určitě do motot auta nepatří. krim je spolehlivej. Podivej se vo všech automobilek, kde se např. pro opravu použije pájený spoj. V autě není jedinej pájenej spoj typu lanko/drát-konektor. vše je krimp.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

13.6.2017 v 09:16 | Nahoru | #64

mikro píše: n V autě není jedinej pájenej spoj typu lanko/drát-konektor. vše je krimp.



To máš pravdu. Ale řeč byla o tom,že v autě, zabezpečovačce či motorce, není vůbec žádný pájený spoj, což je nesmysl.

A k tomu úbytku tak na 75cm drátu což tak u nabíječek bývá, to není až tak dramatické.

Naposledy editováno 13.06.2017 09:18:39

(reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

13.6.2017 v 10:01 | Nahoru | #65

PetrXX píše: Medved> tak takovy zpusob pajeni jsem jakteziv nedelal (jo, jsem prase)
Ty dva draty udrzis u sebe jak - to je kolem sebe omotas, kdyz je nahrivas na teplotu kdy se pajka roztece? Kalafunu jako pripravu na pajeni pouzivat nebo ne?
Ber to jako otazku nekoho, kdo ma sice papiry na svarovani plamenem, ale cin ho nejak obesel

to technologie neresi Ja to samozrejme taky nedelam uplne podle reguli. Obvykle pouzivam 'treti ruku', ale ta taky neresi vsechno

To se to v laboratori uci, kdyz tam mas dva draty v pripravku .

A kurva - prestan rikat pajce cin. Cinu tam je tak 60% .

(reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

13.6.2017 v 11:07 | Nahoru | #66
abcman> jasně, na VFR i GL je přístup k baterce doslova vteřinová záležitost, až budu mít motku se špatným přístupem k baterce, budu to určitě taky řešit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

13.6.2017 v 11:51 | Nahoru | #67
FJRPEPA>

řeč byla o tom,že v autě, zabezpečovačce či motorce, není vůbec žádný pájený spoj

Pokud se nepletu tak jsi pritakaval tomu co psal se-se

(reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

13.6.2017 v 12:55 | Nahoru | #68

findejs1310 píše: Mohl by nekdo vypracovat technologicky postup pro pajeni
a vsichni ho budou dodrzovat.A beda tomu kdo to bude delat jinak

spravne - dohlizet na to budu ja - samozvany Solder-nazi. A kdo to bude delat jinak, dostane pres drzku!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

13.6.2017 v 13:26 | Nahoru | #69

Torino píše: FJRPEPA> Pokud se nepletu tak jsi pritakaval tomu co psal se-se



Ovšem to byla odpověď na úplně jinou věc

(reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

13.6.2017 v 14:39 | Nahoru | #70

FJRPEPA píše: Ovšem to byla odpověď na úplně jinou věc



no on tu temer kazdej pochopil, ze jde o spojovani vodicu ... mas pravdu, ze smd soucastky se na PCB krimpuji fakt blbe....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

13.6.2017 v 14:43 | Nahoru | #71

PetrXX píše: Medved> tak takovy zpusob pajeni jsem jakteziv nedelal (jo, jsem prase)
Ty dva draty udrzis u sebe jak - to je kolem sebe omotas, kdyz je nahrivas na teplotu kdy se pajka roztece? Kalafunu jako pripravu na pajeni pouzivat nebo ne?
Ber to jako otazku nekoho, kdo ma sice papiry na svarovani plamenem, ale cin ho nejak obesel



ono je dost rozdil kdyz v idealnim pripade pajis dva nove/ciste vodice a pak kdyz neco bastlis na moto - tym jsou vodice obvykle zaoxidovane nebo mastne a pak uz je to improvizace a zkusenosti toho kdo bastli. Malokdo ma u sebe komplet chemii a cas a naladu se s tim patlat...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

13.6.2017 v 15:29 | Nahoru | #72

assassin píše: Malokdo ma u sebe komplet chemii a cas a naladu se s tim patlat...

Trochu kyseliny solne prevarenou zinkem by snad v supliku mohl mit kazdy ...

(reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

13.6.2017 v 15:34 | Nahoru | #73

Medved píše: Trochu kyseliny solne prevarenou zinkem by snad v supliku mohl mit kazdy ...



Zase to pak chce spoj peclive ocistit - ja radsi vodic chvili "potrapim" vyssi teplotou v "kulicce" pajky, komplet ponoreny v kalafune - on se sajrajt vysmazi a pajka chytne :)

Nabíjení akumulátoru v motorce

13.6.2017 v 17:04 | Nahoru | #74
Lepší na pájení je tabletka Acylpyrínu ta sežere všechno a ještě jde použít jako antikoncepce pevně stisknout mezi kolena a držet

2 reakcí na tento příspěvek Nabíjení akumulátoru v motorce

14.6.2017 v 06:52 | Nahoru | #75
Takže abych to letování cínem shrnul
Letovaných spojů je v autě či na motorce hodně
Letované spoje drát - drát, nejsou ne kvůli špatné vodivosti,či dokonce hrozbě ulomení drátu či oxidaci. Ale jsou tam zásuvky, kvůli snadné rozebiratelnosti a tím zlevnění
celkových oprav.
Letovaných spojů drát - koncový přístroj, je na motorce či autě hodně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

14.6.2017 v 08:32 | Nahoru | #76

FJRPEPA píše: Takže abych to letování cínem shrnul
Letovaných spojů je v autě či na motorce hodně
Letované spoje drát - drát, nejsou ne kvůli špatné vodivosti,či dokonce hrozbě ulomení drátu či oxidaci. Ale jsou tam zásuvky, kvůli snadné rozebiratelnosti a tím zlevnění
celkových oprav.
Letovaných spojů drát - koncový přístroj, je na motorce či autě hodně.


...není důležité zúčastnit se, ale vyhrát za každou cenu, co Pepo?

Jak já jsem rád, že když jsem začínal s hrabáním se v motorkách, tak internet skoro neexistoval, teď bych byl vytřepaný i ze zapojení blbé zásuvky, protože dle m.cz to je skoro neřešitelný problém

(reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

14.6.2017 v 09:11 | Nahoru | #77

fockewulf píše: ...není důležité zúčastnit se, ale vyhrát za každou cenu, co Pepo?

Jak já jsem rád, že když jsem začínal s hrabáním se v motorkách, tak internet skoro neexistoval, teď bych byl vytřepaný i ze zapojení blbé zásuvky, protože dle m.cz to je skoro neřešitelný problém



Já vyhrávám rád, ale ne za každou cenu.
Jo a taky si jako Ty myslím,že bez internetu a hlavně servisů by dneska mnoho motorkářů přestalo jezdit. Ale hlavně,že umí jezdit po zadním a v koloně na srazu. A když jim řekneš, tak zítra si dáme tisíc kilometrů v kuse, tak se rozbrečí.

Naposledy editováno 14.06.2017 09:11:49

Nabíjení akumulátoru v motorce

14.6.2017 v 09:25 | Nahoru | #78
FJRPEPA: v el. svazku u me moto se pomerne dost vetvi napr "kostra" a kazde to vetveni urcite neni v konektoru a ani pajene. ani se tam nenachazi zadnej pajenej spoj vodic - pristroj. netvrdim, ze to nikde neexistuje, ale neni to bezne. kde neni mozne pajeny spoj "zalit" do lukoprenu, nebo co to je za srajdu tak jsou s tim problemy - servo sekundarnich klapek u novejsich suzuki - krokovej motor je napajenej do tistaku a casem se tam vibracema vytvori "studenak"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

14.6.2017 v 09:50 | Nahoru | #79
FJRPEPA> Vsechny letovane komponety ktere jsou vystaveny vibracim jsou ale zalite pro fixaci,nejvetsi problemy jsou vetsinou prave v zaletovanych pinech na pripojovacich konektorech a jejich namahanim na pohyb.

Naposledy editováno 14.06.2017 10:29:13

Nabíjení akumulátoru v motorce

14.6.2017 v 10:24 | Nahoru | #80
K tomu pájení: U aut a letadel se pájený spoj vodič-vodič nepoužívá, konektory se pájí jen tehdy, když není jiná možnost a pájené spoje DPS-vodič se musí zajistit proti vibracím, jinak se vždycky ulomí. Na XJ jsem měl pájené spoje v blinkrech a věčně jsem je musel opravovat, protože se lámaly.
Pojistka stačí co nejblíž baterii a i ty nejlevnější nabíječky, které mají na štítku CE, jsou chráněné tavnou nebo elektronickou pojistkou.

1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení akumulátoru v motorce

14.6.2017 v 10:31 | Nahoru | #81
chatra: ja zase prestoze vim, ze se to v automotive a jinde nepouziva z vyse zminenych duvodu, tak vsechny spoje pajim a zatim jsem s tim nemel problemy. Ona ta smrstovacka - nejlepe s tim tavnym lepidlem - asi dost utlumi, nebo jsem mel stesti no...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

14.6.2017 v 10:40 | Nahoru | #82

Medved píše: Jo, delas to uplne blbe . Pajka se nedava na ocko trafopajecky (nebo na pero klempirske pajecky nebo na jakoukoli cast jakekoli jine pajecky). Pajka se priklada k ocku (nikoli na ocko) pajecky az ve chvili, kdy jsou oba pajene materialy ohrate tak, aby se po nich cin pekne roztekl. Pripadne, pokud se nechce chytnout, je mozne tuknout pajkou o ocko, cimz se to urychli.
Tebou popsanym postupem se da nejlepe udelat studenak anebo prepalit pajku.
Ber to jako rypnuti nekoho, koho se snazili 4 roky naucit pajet .



Nojo pak si z vas z Pansky clovek nema delat prdel ze se ucite 4 roky pajet, vona je to fakt pravda

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

14.6.2017 v 10:43 | Nahoru | #83

gugo píše: Nojo pak si z vas z Pansky clovek nema delat prdel ze se ucite 4 roky pajet, vona je to fakt pravda

staryho Peska na tebe. Ten by ti to vysvetlil. Ty vole - kdyz si vzpomenu jak v laborce sedelo 20 studentu se sitkou od pomerancu na hlave ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

14.6.2017 v 10:46 | Nahoru | #84

Torino píše: FJRPEPA> Vsechny letovane komponety ktere jsou vystaveny vibracim jsou ale zalite pro fixaci,nejvetsi problemy jsou vetsinou prave v zaletovanych pinech na pripojovacich konektorech a jejich namahanim na pohyb.



Nejsou zalité pro fixaci, ale zalité jsou proti vlhku a následné oxidaci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

14.6.2017 v 11:06 | Nahoru | #85
FJRPEPA> proto to zalejvaj do takovyho tlumiciho penovyho hnusu co ?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

14.6.2017 v 11:08 | Nahoru | #86
Medved> to jste meli jako proc ? my tedy na Prikopech jsme pajeli jen jeden rok (mam ten pocit) a pak jeste jeden rok na navijarne.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

14.6.2017 v 11:39 | Nahoru | #87

gugo píše: FJRPEPA> proto to zalejvaj do takovyho tlumiciho penovyho hnusu co ?



To co je na foto, není žádný tlumicí pěnový hnus. Je to pouhý izolační lak.

Naposledy editováno 14.06.2017 11:41:01

(reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

14.6.2017 v 11:41 | Nahoru | #88
FJRPEPA> na fotce vidim DPS kterej neni zalitej v nicem.

(reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

14.6.2017 v 12:16 | Nahoru | #89

gugo píše: Medved> to jste meli jako proc ? my tedy na Prikopech jsme pajeli jen jeden rok (mam ten pocit) a pak jeste jeden rok na navijarne.

nojo, ty vole - ta vase pseudo skola ... pak ma nekdo umet poradne pajet.
V Panske se v podstate pajelo v kazdem predmetu, ktery mel nejakou praktickou vyuku. Elektronika, elektrotechnika, spojovaci technika, telekomunikacni praxe, spojovaci provoz, ... vsechno uz to ani nedam dohromady - takze pajecku jsme drzeli v ruce fakt cele ctyri roky - akorat se to lisilo v tom, jaka ta pajecka byla. No - a jak se mi to hodilo, kdyz jsem po prvaku na brigade stravil tyden v dire u Jindrissky veze a spojkoval jsem hlavni kabel z Jindrissky na SR Nove Mesto, ktery nejaky borec pretrhnul kdyz vyhrabaval potrubi.

(reakce na) Nabíjení akumulátoru v motorce

14.6.2017 v 12:17 | Nahoru | #90

FJRPEPA píše: To co je na foto, není žádný tlumicí pěnový hnus. Je to pouhý izolační lak.



hele na to jakej jsi neuveritelne chapavej - tak ti mohlo dojit, ze tohle foto ma ukazat co se deje s pajenym spojem pokud prave v tom tlumicim materialu zalitej neni

neni to asi snadny zit ve svete kde predpokladas same idioty a jedinej kdo neco vi/umi jsi ty sam ikdyz jo, trosku neco o tom vim
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist