globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

30.5.2017 v 21:28 | Nahoru | #62671
milan1963> Duše u tohoto rozměru je problém. Nic vhodného prý v podstatě neexistuje. Je to dělané jako bezdušové a s tak úzkým ráfkem tam něco napěchovat by ani nešlo. Už jsem se ptal, nemysli si.

Edit: Píchnutí se s knotem řeší snadno. Odlepení od ráfku, což byl můj případ je horší.

Naposledy editováno 30.05.2017 21:46:03

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

30.5.2017 v 21:44 | Nahoru | #62672
Verdome, spousta majitelů hyper-super vehiklů si neuvědomuje, jak je jejich stroj zranitelný...
Stačí malý hřebíček nebo aby ušlo něco z pneumatiky a ste v pérdeli, pane hrábě...
V Itálii sem viděl, jak si jeden majitel H-D radši objednal odtahovku a jak tu Glajdu na ten náklaďák naviják a čtyři chlapi mordovali...no nejezděte na takový motorce .
Jó, každá mince má dvě strany...

Naposledy editováno 30.05.2017 21:44:59

(reakce na) Jawablázni

30.5.2017 v 21:49 | Nahoru | #62673
Zdenalbenal> Naprostý souhlas. Ty doby, kdy se motorka odtlačila do nejbližšího baráku nebo se opravila u krajnice jsou pryč.
Jako Glajdu pár set metrů odtlačí jen opravdu statný sokolík a kilák po rovině dá málokdo z olympioniků.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

30.5.2017 v 22:03 | Nahoru | #62674
Verdom - budu sice za blbce, ale nedá mi to se zeptat proč se tam ten plášť a ráfek vlastně lepí dohromady. Ráfek má rantl, guma taky, tož při nafouknutí by se měl plášť opřít o rantl ráfku a držet jako normální běžný bezdušák ne? Měnil jsem nedávno nějaké bezdušovky na autě a prostě jsem to odšlápl patou a sundal montajznou, lepidlo tam nikde nebylo.

Zdenál - no a proto máme rádi ty obyčejné strojky, na které sice každý současný moderní motorkář fluše, ale které v případě defektu či jiné na místě opravitelné poruchy během krátké doby jedou dál. A jak ukázal Martaffon tam kdesi v jižních krajinách, dá se na chodníku udělat i generálka motoru

Naposledy editováno 30.05.2017 22:10:01

(reakce na) Jawablázni

30.5.2017 v 22:35 | Nahoru | #62675
Bimbam> Ano, pokud je rafek i plášť v pohode, pouzivam jen mydlovou vodu a po natlakovani to sedi i bez lepidla. Ale pokud je rafek pomrveny a nebo plášť ma deformace, dotesňuje se to v patce po obvodě vulkanizačnim tmelem, aby to neuchazelo. Jmenuje se to utěsňovač patek.
http://www.golemtech...hemie-montazni-pasty

(reakce na) Jawablázni

30.5.2017 v 22:35 | Nahoru | #62676

Verdom píše: milan1963> Duše u tohoto rozměru je problém. Nic vhodného prý v podstatě neexistuje. Je to dělané jako bezdušové a s tak úzkým ráfkem tam něco napěchovat by ani nešlo. Už jsem se ptal, nemysli si.

Edit: Píchnutí se s knotem řeší snadno. Odlepení od ráfku, což byl můj případ je horší.

jsem skoro 30 let dopravce,mám asi deset známých gumařů,i majitele velkých gumáren. nikdo z nás ještě nikdy neviděl gumu,která se lepí lepidlem k ráfku. můžeš prosím poslat fotoku?

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

30.5.2017 v 22:40 | Nahoru | #62677
Malá díra nebo průřez na bezdušovce zalepí v pohodě spray anipich- zadek nafoukne na cca 0,11 - 0,15 MPa / na pumpě dofoukne a frčí se dál.
Větší díra se dá opravit knotem zvenku a ještě větší pak po sundání hříbkem zvenku.
Jak při závodech dost často bezdušovky ručně přezouváme - přijde nám už bezdušovka jednoduší.Akorát na naskočení patek je třeba rázového vyššího tlaku kompresoru.

Jawablázni

30.5.2017 v 22:44 | Nahoru | #62678
K ráfku se lepívaly jedině falcové pneumatiky někdy ve 20.- 30. letech minulého století.
Falcovka je v podstatě velká galuska. Jinak dnes je vyrábí nějaká americká firma na veterány. Dělá je méně vrstvené / oproti doborým na tak se musejí foukat dvojnásobně oproti dobovým.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

30.5.2017 v 22:48 | Nahoru | #62679
A takhle to dopadne, když se nová falcovka nafoukne podle dobové dokumentace na 0,16 MPa.




1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

30.5.2017 v 23:48 | Nahoru | #62680
Milan: mno po těch peripetiích co jsi měl, bych úmrtí Adenia při zachování tvé kondice bral jako léčbu šokem.... Já už bych to znova nekupoval , bouračku prodal (vidlice i rám je v prdeli, tím pádem bude i v prdeli kolo a zbytek předku, protože ale ty vidle nejsou úplně moc, tak to ten rám schytal skoro jistě....

Spolehlivější bude nejspíš i čínaJawa 400, ale mnohem hezčí je v originálním provedení Shineray a to že to díky poměrně malýmu výkonu bde líné jak veš taky může vadit...

Licituje se tady, že 660 jhe vzácnost a proto má svoji hodnotu, ano, má, ale na druhou stranu, fandů je málo, ta motora po stránce spolehlivostí stojí za vyližprdel, a ten kdo to shání to neshání jako bouračku po aukčních nabídkách... Jednak proto že je to vzhledem k mizivému počtu celkem nepravděpodobné, druhak proto že oprava nebude levná jakokdybys spravoval jakýkoli tuctový, ojetý vergl, na který je dílů s bouraček nebo dosloužilců všude kvantum a tudíž za pár korun...

Takže při prodaji na totálku zbořeného Adenia bych si nedovolil vsadit na to, že se prodá za dobré peníze a na to že to proběhne rychle už tuplem ne....

Mno hlavně ať jsi celej OK.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.5.2017 v 05:59 | Nahoru | #62681
Franky> Jak jsem psal, ta guma mi v zatáčce ušla ve zlomku vteřiny, až to s náma hodilo, jokoby do nás kopl kůň.
Ta guma měla minulý týden 2,2atm a i po cestě než ušla nezdála se být blátivá.
Neměla díru, sice se mi tam jedno lepení knotem nezdálo, ale tím to neucházelo.
Jediný, co mě napadlo jako příčina bylo odskočení z patky vlivem úniku tlaku, kdy při poklesu na hranici únosnosti to povolilo a ušlo fofrem.
Patka gumy byla podle mě poničená (vidět to bylo až když se svlíkla) a asi ucházela a tak jí nalepili (bylo tam to opatlání vidět).
A asi to v tý zatáčce povolilo nějak rychleji a ušlo. Už tam mám novou. Ráfek byl v pohodě, tak nebylo potřeba nic vymýšlet a instalace už byla klasická.
Ale já o tom psal hlavně proto, že bylo potřeba třičtvrtěTona sady a odmontovat polovinu motorky, abych to kolo sundal
a teprve u něčeho takového člověk pochopí tu genialitu panelek a kejvaček.

Edit: Jinak na dojetí domů naprosto nestačil k nafouknutí ani dvoupístový orlík naplno a chytlo se to až když se tomu pomohlo Bazookou vyrobenou ze starýho minimaxu. Takže nějaká bombička s antipichem by mi byla asi kničemu. Ještě jsem nezažil takový opruz s gumou.

Naposledy editováno 31.05.2017 07:51:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.5.2017 v 07:48 | Nahoru | #62682
Franky> Šarlingr a Itar to se mi nechce věřit, že by to tak pokakal tenhle šikula

(reakce na) Jawablázni

31.5.2017 v 08:07 | Nahoru | #62683

Franky píše: Mí.Akorát na naskočení patek je třeba rázového vyššího tlaku kompresoru.



A nebo se naleje cokoliv hořlavýho a zapálí, jako u traktoru?

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

31.5.2017 v 09:11 | Nahoru | #62684
No s bezdušovkama je nekdy sranda, to jo.
Například, i když majů ráfky bezpečnostní rantl (hump) se může stát, že třebas s terénním autem při solidním bočním náklonu a nějaké iniciační nerovnosti se patka odchlípne...né moc, jen tolik, aby rychle ušel vzduch...a to se minimálně lekneš a v mnoha případech to končí panna-orel .
Proto je dobré v těchto případech tam tu duši dát.
No ale protože sů duše kvalitní, máš někdy béleš aj bez defektu (mě se to už stalo dvakrát, v případě pěti kol na autě je to právě o kvalitě duší dost vypovídající číslo).
Když nejde patka (přes ten bezpečnostní rantl) odlepit, udělám to heverem . Né obyčejným, ale tým metr třicet vysokým. Protože bez něho se v terénu, na měkkém, defekt (montáž rezervy) , udělat mnohdy ani nedá.
Jo, teplý flek na butylové duši nedrží!

(reakce na) Jawablázni

31.5.2017 v 09:39 | Nahoru | #62685

Zdenalbenal píše: No s bezdušovkama je nekdy sranda, to jo.
Například, i když majů ráfky bezpečnostní rantl (hump) se může stát, že třebas s terénním autem při solidním bočním náklonu a nějaké iniciační nerovnosti se patka odchlípne...né moc, jen tolik, aby rychle ušel vzduch...a to se minimálně lekneš a v mnoha případech to končí panna-orel .
Proto je dobré v těchto případech tam tu duši dát.
No ale protože sů duše kvalitní, máš někdy béleš aj bez defektu (mě se to už stalo dvakrát, v případě pěti kol na autě je to právě o kvalitě duší dost vypovídající číslo).
Když nejde patka (přes ten bezpečnostní rantl) odlepit, udělám to heverem . Né obyčejným, ale tým metr třicet vysokým. Protože bez něho se v terénu, na měkkém, defekt (montáž rezervy) , udělat mnohdy ani nedá.
Jo, teplý flek na butylové duši nedrží!



A proto nám soudruzi v sovětském svazu, vynalezli půlené disky......muhehe....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.5.2017 v 10:33 | Nahoru | #62686
Verdom> gumař poničil patku a dohnal to nějakým lepidlem? na motorce? zmlátil bych ho kostí od šunky,

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.5.2017 v 11:20 | Nahoru | #62687
nemako> Vidím to tak. Motorku jsem s tím koupil, takže gumaře neznám. Navenek nebylo nic poznat a i tlak půl roku držela tak nějak standardně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

31.5.2017 v 12:07 | Nahoru | #62688
pech.> Léčba šokem... dnes jsem byl u doktora, jsem zcela zdráv, o víkendu půjdu do práce. Týden po havárii, to je úspěch. Mám tisíc chutí Adenium začít rozebírat, aspoň bych velmi dobře viděl, co všechno je poškozené. Musím ale čekat na odhadce z pojišt'ovny. A potom si poradí pánové a dámy v Týnci , kam se motorka odveze.
Verdom : nakonec bud' rád, že jsi dopadl takto - dobře. Kdyby pneu ušla v devadesátce a v zatáčce, mohlo to býti horší.

(reakce na) Jawablázni

31.5.2017 v 12:11 | Nahoru | #62689

milan1963 píše: pech.> Léčba šokem... dnes jsem byl u doktora, jsem zcela zdráv, o víkendu půjdu do práce. Týden po havárii, to je úspěch. Mám tisíc chutí Adenium začít rozebírat, aspoň bych velmi dobře viděl, co všechno je poškozené. Musím ale čekat na odhadce z pojišt'ovny. A potom si poradí pánové a dámy v Týnci , kam se motorka odveze.
Verdom : nakonec bud' rád, že jsi dopadl takto - dobře. Kdyby pneu ušla v devadesátce a v zatáčce, mohlo to býti horší.



Tak sláva ,že jsi Milane v pořádku...přeji vše dobré.....

(reakce na) Jawablázni

31.5.2017 v 12:30 | Nahoru | #62690

Čmoud píše: Franky> Šarlingr a Itar to se mi nechce věřit, že by to tak pokakal tenhle šikula



Všichni se chybami učíme - nakonec, svoje moudra jsem nakupoval také u něho ! Kde bych já přišel k falcovkám.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

31.5.2017 v 13:13 | Nahoru | #62691
Když už tu povídáme o pneumatikách. Namísto dofofrování Bazookou a nebo něčím hořlavým, jak psal petr, jde použít i zapálený sprej a nebo pokud to nechce dosednout do patky a podfukuje to, používám i pásovou kurtu kolem pneumatiky a dotáhnu jí. Tím si to sedne malinko víc k ráfku a jde to dofouknout i kompresorem s menší razancí. Bohužel u motorky jsem kurtu ve výbavě nikdy neměl. ;)

Milane: Tak to je moc fajn, že jsi OK. My tu měli před dvěma dny kluka, co takové štěstí neměl.
Průšvih je hned. Já pokud by mi za Adenium zaplatili, bych do něj asi už nešel. Ale jak tě znám, ty si domluvit nenecháš a tak snad to nové bude lepší jak to staré. ;) I když v případě Jawy pochybuju, že se poučila z chyb.

(reakce na) Jawablázni

31.5.2017 v 15:17 | Nahoru | #62692

Verdom píše: nemako> Vidím to tak. Motorku jsem s tím koupil, takže gumaře neznám. Navenek nebylo nic poznat a i tlak půl roku držela tak nějak standardně.

kdo to udělal,je nesvéprávnej. možná majitel sám nechtěl platit přezutí,tak to radši zbastlil.

(reakce na) Jawablázni

31.5.2017 v 15:21 | Nahoru | #62693
Verdom> Ten motorkář na Hondě narazil do zdi ? A jestli jel víc než 50....já měl kliku, spadl jsem do volného prostoru , tak jsem se "jen" pořádně vyválel. Nebyl to už žádný mladík, zkušenosti musel mít.

To, že bude zase Jawa, je na 99%. Poslední 660 už mají ( tedy tvrdí to hrnous a já věřím ) elektriku dobrou. Zatím si netroufám ani na pionýra, ale pokukuju i po něčem jiném. BMW...s kardanem...no uvidíme. http://www.motorkar...-1150-r-1151909.html
Sice jsem si už dříve řekl, že když motorku, jedině novou, ale do cenové kategorie nové, současné BMW 1200 nedosáhnu.

Naposledy editováno 31.05.2017 15:29:02

Jawablázni

31.5.2017 v 15:34 | Nahoru | #62694
Současné Jawí svazky mám rozpárané, jsou na tom zase o kus líp. Není to ideál, jak bych si představoval, ale věřím, že už by to mohlo být o něčem jiném, než o nekonečných startovacích rituálech. Uvidíme co moje třetí verze.
Co do spolehlivosti Jawy vs. BMW, tak zde se asi není o čem bavit. Už jenom z principu financí na vývoj, lidských zdrojů - to co v Jawě vyvíjí tři lidi dělá v BMW snad tisíc vývojařů, simulačních softwarů a nakonec i těch předsériových kousků, než se to dostane k zákazníkovi je 10x tolik, kolik má naše produkční série.

Naposledy editováno 31.05.2017 15:36:32

(reakce na) Jawablázni

31.5.2017 v 16:31 | Nahoru | #62695

Verdom píše:

Milane: Tak to je moc fajn, že jsi OK. My tu měli před dvěma dny kluka, co takové štěstí neměl.



Taky jsem před pár týdny jel kolem kluka na kterého házeli deku. Předjížděl v zatáčce a lehnul. Auto to strhlo na střechu do příkopy, aby ho netrefilo, ale sklouzl se do svodidel.
Číst čísla v černé kronice je snadné, ale vidět to na vlastní oči, to pak člověk přehodnotí jízdu.

Jawablázni

31.5.2017 v 16:50 | Nahoru | #62696
Co se týče pneumatik, jsem jednoznačně pro bezduši.

Na dušové Jawě jsem měl únik vždy okamžitý a o držku. Hřebík vždy okamžitě rozšmelcoval duši, že jsem vylepil komplet celou opravnou sadu.

Na bezdušové Suzuce jsem s hřebíkem dojel k benzínce a to jsem si jej všiml jen proto, že jsem seděl na patníku a jedl. Během 10min jsem tam hodil knot bez nutnosti demontáže čehokoliv a fičel dál. Na Ukrajině jsem dobouchal ráfek takovým způsobem, že duše by byla desetkrát cvaknutá.
Na autě mi taky mazali ráfek lepidlem, protože hliníkový elektron byl vyžraný korozí.

Nevím, co má Verdom za Hondu, ale na předešlé Suzuce SV r.v. 2001 jsem kolo vyhodil pomocí jednoho klíče na osu bez nutnosti demontáže čehokoliv dalšího a na současné fungl Kawasaki mi taky stačí jen jen klíč na osu a kolo je venku.

Jawablázni

31.5.2017 v 21:43 | Nahoru | #62697
Mno falcovky - mám s nimi zkušenost jen z čz kola při renovaci z koule rezu do provozuschopného stavu, nejdřív byl problém je sehnat (naštěstí je rubena na objednávku dělá), pak sehnat jeden ráfek, pak sehnat dlouhé dráty, protože stará kolamají na předku malé náboje a ráfek je sice 28" ale vnitřkem, nikoli vnějškem, nevím proč, ale potvrdilo se mi tím to, že i oproti dnešním silničkám mají tyhle stoleté stroje větší kola.... mno ale ohledně nafoukání a ostatku pvorblém nebyl, falcovka má patky,takže se nedává vložka, duši dáš rovnou do pláště, namačkáš to na ráfek, nafoukáš to na tři bary podlepopisu na plášti a funguje to normálně, jestli se to při defektu svleče nevím, defekt jsem na tom starém kole, které za tu dobu coje zase mezi živými ujelo asi 50km, zatím nedostal...

Fidly: mno já jsem měl defekty u motorek zatím vždycky jen na dušovkách a bylo to na rozbití huby pokaždý, většinou zadek.... Já měl na duškovkách tolik defektů, že umím vyměnit duši na cestě s originálním nářadím ze 477 s jednou rukou v nose a druhou v prdeli v rekordním čase Bez náhradní duše jsem nejel ani pro benzín, lepení jsme nevozil, to jsem si nechal vždycky až na doma....

Na bezdušákách jsem s autem najezdil statisíce km, na motorce málo, ale za celou tu dobu jeden defekt na autě, stylem vrut zaraženej v gumě, kdy jsem normálně dojel na místo a tam se pak vrazil knot a byl pokoj až jsem ty gumy dojezdil... Doufám že toto štěstí s bezdušovkami mne neopustí... každopdáně beru bezdušovky jako lepší řešení... menší váha kola, menší nevývažek a vyšší odolnost dušovek vůči defektům se v normálním provozu skutečně nekoná.

Naposledy editováno 31.05.2017 21:52:07

Jawablázni

1.6.2017 v 03:23 | Nahoru | #62698
fidlimydli-> ono to taky bude kvalitou duše. Na všech motorkách sem zanechal původní baťovky a drží perfektně i po defektu. ( s hřebikem sem dojel 20km ) nový duše... těžko říct, zkoušet to nechci. na čz 175/470 sou duše nejspíš uplně původní, ale je pravda, že jednou za měsíc chce trochu dofouknout, jenom sem zatim byl línej zkoumat ventilek nebo celistvost duše

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

1.6.2017 v 06:22 | Nahoru | #62699
Na Jawách mám taky povětšinou staré Barumky. Pokud jsou "řídké" a ucházejí, řešilo se to dříve mlíkem (hrozný smrad při defektu) a nebo herkulesem (disperzní lepidlo 1:1 s vodou), který vpravený do duše stříkačkou byl schopen póry zalepit. Dnes existují asi lepší směsi, ale moc lepších duší ne. Co jsem měl tu čest, byly to spíše plastové parodie na duši. Až mi dojdou staré, budu muset sondovat, co koupit, aby to chvíli vydrželo.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

1.6.2017 v 06:31 | Nahoru | #62700
Začalo mi po zimě utíkat př. bezdušové kolo okolo patky ráfku. Kámoš mi přinesl z kaučuku latex a nacpal jsem ho tam decku a je svatej pokoj....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist