AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Uvedu tam, proč mě ten či onen soudruh (či soudružka) tím či oním vytočil a proč sem se svou žádostí neuspěl.
Originál jim tam nechám a kopii si vezmu...
Zatím se to plně osvědčilo.
Protože oni neví, kdo to byl a co můžou čekat. A obvykle se začnou dít věci, jéje.
Totiž určitý strach z vrchnosti v naší společnosti přetrvává a je třeba těchto věcí patřičně využít.
No ale k věci.
Myslím si, že pokud byl stroj homologován jako celek, žádné extra označení tam být nemusí. Zvláště, když je patrné, že je součástka originální.
Na mé Hondě (tuším z roku 2000) taky žádné škodlivé éčko není...a taky to, čím argumentuje "technik" platí od určitého roku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Na mé Hondě (tuším z roku 2000) taky žádné škodlivé éčko není...a taky to, čím argumentuje "technik" platí od určitého roku. [/quote]
Bohužel, i když byl stroj homologován jako celek od určitého data tam ty škodlivá Ečka mají být, tak je to napsáno v té chytré brožuře. Když jsem to pročítal, tak těch Eček není opravdu nikdy dost - mimo jiné se tam píše, že atest musí být i na držáku SPZ, vylisované na plastu a pod SPZtkou, už se těším až se najde na TK borec kterej bude značku vyndavat a přitom uláme ty packy co ji drží - ulomoná packa - může být i B - vážná závada.
Vůbec nechápu, jak jsem mohl bez těch Eček do dneška žít
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Je to jen další úřednické plácnutí do vody a honění papírovýho draka.
Nepatřím mezi tuningáře a tuzinkáře, ale nač si dělat trable. Takže kde to netluče do očí použiju stejnou technologii co používají výrobci.
Dnes už napsat cokoli na cokoli jde celkem jednoduše .
Stačí jen fantazie v číslech. ;)
Na blbej nápad blbá reakce. V tomhle státě plným čím dál tupějšími nařízeními se jinak přežít asi ani nedá.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
je mi teskno.
Je to tu buzerace neskutečná.
A nejhorší je to, že se to nelepší, ba naopak. Když s dieselem na emisích slyšim, jak dostává za uši
a přitom co to vypovídá. Vytočit ten motor bez zátěže do mrtva.
Co jezdí čmoudů a bez papírů s popelnicema rezatejma, že ani nevrhají stín.
A když na ně upozorníte, tak policajt pokrčí ramenama a se slovy, co si na něm vezmu mi dá pokutu za prasklý vlákno žárovky v předním světle,
který praská imrvére a to kvůli tomu, že jezdím po voranici a ne po silnici, že si musim jazykem držet blomby, aby mi nevypadly.
V televizi politická garnitura za moje prachy hraje divadlo, který nechci ani vidět a půl roku vydělávám na daně,
aby si další kkti na úřadech mohli vymejšlet hovadiny, jak to žití lidem ještě více posr..
Prostě hnus kam se koukneš.
Edit: A nedávno se mě ptali v nějakým hypermarketu plným odpadu ze západu a hnusnýho žrádla z Polska v rámci nějakého výzkumu, zda bych za vlast položil život.
Odpověď asi nečekali.
Bo ja bych si za to co tu je, nenechal odřít ani koleno....
Naposledy editováno 25.05.2017 12:32:47
Naposledy editováno 25.05.2017 13:07:31
Původní výfukový systém nemusí být éčkem značený, pokud stroj nemá globální homologaci...
Já mám Travelku od roku 2011, schválení typu je z téhož roku a ve velkém TP není nikde k nalezení číslo globální homologace dle ES...
Na výfukoch éčko néni.
A fčíl mudrujte, ogaři
Sice to vydapá jako, že si člověk na něco pořád jen stěžuje, ale základ je uplně někde jinde - Naprosto se ztratil zdravý selský rozum a je potřeba zaměstnat co nejvíce úředníků, kteří pak generují takové kraviny viz příklad - od 1.6. už bude kupující moct přihlásit motorku ve svém městě a ne u prodávajícího - proč to nešlo od začátku ?
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Čau, Tom
nemako píše: v roce 80 jsem byl včíze na brigádě a dělaly se tam všechny motory jawa. i 350. mám pocit,že jawa nikdy motorárnu neměla.
Jawa motorárnu měla, ale to skončilo zhruba společně s koncem "kulaté" řady po mdernizaci, kdy už si ČZ dělala stejně odlišné motory, než Jawa a zárověň se přešlo na to,
že 250 i 350ccm mají být dvouválcové. Pak když po desítkách let, když se ČZ na motorky hodlala vysrat a hrozilo že by už neměli kde kupovat,
tak se to museli naučit zase sami, to je pak zase jezdili strakoňáci učit týnecké dělat ty "jejich" motory, protože za těch 30 let už tam nebyl nikdo, kdo toho byl
v seriové výrobě schopen, oibzvlášť na zařízení, které tam neviděli a neměli, byť bylo za těch 30 let taky těžce vyžilé.... Mno a jestli ty strakonické, především 638 motory,
se kterými bylo hlavně zpočátku víc problémů než užitku, stály za vyližprdel, tak ty dnešní rozhodně lepší nejsou, spíš ještě horší, protože to rozcákli na
subdodavatele, kteří to dělají lecke, lecjak a z lecčeho, což má za následek to, že se nedá ani na ty "osvědčené" motory spolehnout natolik, jak by se při jejich
jednoduchosti spolehnout dalo...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Edit: Myslím, že to bylo bez bodu a ani nepamatuju, esli jsem dostal tehdy bloček.
Naposledy editováno 25.05.2017 16:52:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Pokud si jel potmě na dálkový tak by mělo fungovat prohláíšení že provádíš nouzové dojetí (do servisu nebo jen do civilizace), ale to pravda nemám vyzkoušený.
Ale pokud jde o běžnější situaci, tj. že ti světlo nesvítí ve dne, stačí prohlásit žes světla před jízdou kontroloval a vše bylo OK (ať už je to pravda nebo ne) a za jízdy nemáš jak závadu zjistit. Pak chybí jedna ze základních podmínek přestupku - jeho zavinění. To funguje, když ne na místě tak ve správním.
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
kehaj píše: zdravím ze šatova, zasvěcení vědí.
to zas bude v álejích...............
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
doufám, že mi to letos vyjde, ačkoli už nemám Jawu...
hrnous píše: bimbo750> Valčík je od nás, z části Smolina, kde si lepím starý barák. V sobotu sem chtěl séct trávu křoviňákem a ona tam bude akce s ministrama, generálama a tak, tak budu muset čučet doma :)
Tak to máš smolíka......u Vás si Páni politikové , lampasáci a další blbečkové, holt budou honit ega u pomníku opravdového vlastence a HRDINY....
PS
já dnes sekám......sekací den, narostlo to neskutečně....musím to ,ale udělat.Příští týden na to nebude čas.......akce z Wildou.....už se těším.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |