paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

Jawablázni

15.4.2017 v 09:35 | Nahoru | #62071
Já nevím, jestli je nutný dělit motorky na nudný nebo zábavný. Podstatnější mi přijde, co na nich člověk zažije.

Jawablázni

15.4.2017 v 09:53 | Nahoru | #62072
Taky si říkám. Já se na Hondě za ty 4 roky co ji mám ještě nenudil. Ale někomu přijde lepší Jawa, na kterou se chodí akorát koukat do stodoly.

Jawablázni

15.4.2017 v 10:04 | Nahoru | #62073
Sema - 👍 pod to se můžu jen podepsat.

Jawablázni

15.4.2017 v 12:21 | Nahoru | #62074
Nudná nenudná... Honda vůbec není nudná, to že všechno funguje jak má a vydrží to fungovat dlouho, to je znakem dobře odvedené práce jak po kontsrukční, tak po výrobní a montážní stránce....

A na zábavu jsou tam ty koně....

Jawablázni

15.4.2017 v 13:03 | Nahoru | #62075
Taky jsem se ještě na žádný (motorce) nenudil. Hlavně při setkání s některejma řidičema-čkama.

Jawablázni

15.4.2017 v 16:55 | Nahoru | #62076
Sema: to je asi ta nejvetsi pravda

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.4.2017 v 18:12 | Nahoru | #62077
A pak si kupte Jawu...





(reakce na) Jawablázni

15.4.2017 v 18:31 | Nahoru | #62078
hrnous> Co vím, tak Policie ČR vlastnila snad dvě Jawy 650. Poté, co jim u jedné při zásahu shořela elektrika a motorka zůstala stát (ta ostuda ) a u druhé hrozilo kromě praskajícího zadního výpletu totéž, mají cizí motorky...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.4.2017 v 18:36 | Nahoru | #62079
No.. toto je moja motorka, dělal sem doprovod na jedné akci.. 700 motorek prý zatím napočítali..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.4.2017 v 18:40 | Nahoru | #62080
hrnous> tvojí J 660 pozná asi každý, taková je jen jedna.
Jinak - chci trochu investovat , bud' do veterána, nebo pořídit kamarádku mojí Jawy 660. Líbí se mi toto : http://www.motorkar...ada-750-1124387.html
Co vy na to ?

Naposledy editováno 15.04.2017 18:45:01

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.4.2017 v 18:50 | Nahoru | #62081
Chceš koupit místo 660 ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.4.2017 v 19:56 | Nahoru | #62082
hrnous> Ne, spíš k ní. Možná alternativa, kdyby 660 nejela.

(reakce na) Jawablázni

15.4.2017 v 20:48 | Nahoru | #62083
milan1963>
K Jawě dobrá alternativa - sem tam něco klekne a nebo z toho alespoň něco teče .
Moje zkušenost - předváděčka Stelvio - zajímavé svezení, ale ....počůral se kardan, přitom strojek neměl natočeno ani 1000km.
Ale zase rozpočtovka Breva 750 kamarádce fungovala bez problému.
Holt asi kus od kusu.

Naposledy editováno 15.04.2017 20:49:07

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.4.2017 v 21:09 | Nahoru | #62084
Milane a je Ti jasný,že jak jednou sedneš na cizí stroj,tak už Jawa bude stát v garáži,protože co kdyby náhodou někde nenastartovala,ale bude to mít výhodu v nejetém youngtimeru tak za 30let.

(reakce na) Jawablázni

15.4.2017 v 23:15 | Nahoru | #62085
Vlasťák1973> Za 30 let...to už bude jedno. Vidím to stejně jako Franky - italky jsou kus od kusu jiné, ale tahle vypadá zachovale a spolehlivě. Co znám majitele italských motorek, tak neměli vážnější problémy - a elektrika vždycky v pořádku. Takový Jirka ze Sadské by mohl vyprávět - na Pegasu projel půl Evropy a jen kupoval benzín.
A že by Jawa zůstala stát ? To určitě ne.

(reakce na) Jawablázni

16.4.2017 v 00:23 | Nahoru | #62086

milan1963 píše: hrnous> tvojí J 660 pozná asi každý, taková je jen jedna.
Jinak - chci trochu investovat , bud' do veterána, nebo pořídit kamarádku mojí Jawy 660. Líbí se mi toto : http://www.motorkar...ada-750-1124387.html
Co vy na to ?



Tak si to kup,když se ti to líbí...... Tahle 750 je sice líná jako veš, ale problémy s ní až tak nejsou....

(reakce na) Jawablázni

16.4.2017 v 01:11 | Nahoru | #62087
milan1963> Sedni na ni a svez se. Když tě chytí za srdce, jako mě, tak ji ber. Mám V65C a V65Floridu a jsem spokojený.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.4.2017 v 05:26 | Nahoru | #62088
Mám dotaz, asi na Jirku hlavně, ten XJ měl...na kolik může tak cca vyjít v servisu komplet kontrola a seřízení toho XJ 600:
- kontrola a seřízení karburátorů
- kontrola a seřízení ventilů
- kontrola napínáku a všeho co by se tak mohlo a mělo zkontrolovat
- výměna oleje i filtru
- výměna ložisek řízení
- kontrola a případně přetěsnění předních tlumičů včetně výměny náplní
- zkontrolovat souosost kol, když už to tam bude

Prostě řekněme opravdu větší až velký servis....gumy i řetězovku mám novou.....jde mi prostě jen o kontrolu a seřízení motoru + výměnu náplní. No a vyřešit ten problém, proč se mi zdá, že to do jedné zatáčky padá a do druhé tlačíš...jak jsem psal předtím....Sám se do toho pouštět nechci, nejsem na to zrovna expert a hlavně v servise to udělají lépe i rychleji...Zhruba odhad ceny? :)

Díky moc

Jawablázni

16.4.2017 v 10:41 | Nahoru | #62089
Že by se to nechalo přeměřit, ne? zde např

Naposledy editováno 16.04.2017 10:42:02

(reakce na) Jawablázni

16.4.2017 v 14:03 | Nahoru | #62090
Kafi> To se ptáš na špatném místě já s motorkou v servisu nikdy nebyl. Budíky na podtlaky a nýtovačku na řetězy (všechny i rozvodové) mám doma. Ložiska,spojku atd. měním doma max zajedu někam na lis. Všechno ostatní dělám s kamošem u něj v dílně. Zeptám se jinak potřebuješ od opravy účtenku s EET ? I tak jsem schopný všechno co poptáváš zajistit za víc než dobrou cenu kvalitně udělané.
Jinak Honda je špica strojek jen myslím že jsou značky které mají jak bych tak řekl větší charakter ale to není nic proti hondě. Měl jsem ji a klidně do toho půjdu zase.
Jak se vymění ložisko v krku řízení stane se z XJ úplně jiná motorka která se vodí sama. Pár rad k tomu napsal Otis na XJ stránkách.

Naposledy editováno 16.04.2017 14:06:07

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.4.2017 v 17:22 | Nahoru | #62091
Jirka: na uctenku sere pes. Klidne s tim dojedu pred pul republiky pokud to bude stat za to a kdyz mi nekdo i ukaze a vysvetli jak na to, budu jeste radsi ;) jen bych potreboval vedet kolik si cca pripravit...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.4.2017 v 19:14 | Nahoru | #62092
Dneska jsem se svez na velikonoční jízdě. Celkem dnes jenom něco málo přes sto kilometrů. Jeli jenom samý moderní stroje jen jeden tam nepasoval













(reakce na) Jawablázni

16.4.2017 v 20:12 | Nahoru | #62093
Miraz250> Ten jeden stroj se mi líbí nejvíc. U nás je pout', ale zima, přehánˇky, byl jsem v kostele a cestou ( 10 km ) jsem nepotkal jedinou motorku. Ani se nedivím, sám bych taky nevyjel.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.4.2017 v 20:39 | Nahoru | #62094
Už ho maj :) Mimochodem chystal sem se příští týden k Matesovi na akci.. no bude z toho prd, tu je kosa jak z nosa a do čtvrtka hlásí sněžit a -5!!!




(reakce na) Jawablázni

16.4.2017 v 21:06 | Nahoru | #62095
Kafi> U mě se to letos udělat nedá- komplet předělávám pozemek tzn.stavba domu a garáže. Kvůli tomu jsem rozdělal garážové stání. Navíc zachranˇuji republiku od nedostatku pracovních sil. Tzn. předsevzal jsem si a celý začátek roku se na to těšil že budu minimálně 2 měsíce nezaměstnaný. Ale prd. Nejdřív jsem byl ukecán že se po velikonocích začnu zaučovat do května. Dopadlo to tak že od 10.4 do 12.4. jsem se zaučoval a tedˇ už jedu opět nadoraz a samostatně. .
Motorku ti můžu opravit pokecat vysvětlit společně s kamarádem který postavil dům už předloni s dvougaráží. Opravy dělá po práci ve svém volném čase a navzájem si asistujem.
Jen se to musí domluvit předem aby byl na to nějaký prostor.

Jawablázni

16.4.2017 v 21:09 | Nahoru | #62096
Kafi: olej + filtr: 1000 kč.
Kontrola + seřízení ventilů a napínáku: buď sám (mělo by otmíst šroubky a je to dvouventil) pokud to sám dělat nechceš, tak 1000kč.

Ostatek dle stavu.... Já bych začal tím měřením geometrie, protože to aby najednu stranu šla a na druhou ne, tak bude mít nějaké větší bebí....

Jawablázni

16.4.2017 v 21:14 | Nahoru | #62097
Inzerát. Bohužel už nejni aktuální.
Hoši vole,

prodávám erko Klasický erko. Vono víte jak - bejt to nějaká debilní tupá stovka po GO, co s ní dědek Svobodů s vajíčkama na zadním platě jezdil jenom v neděli a za sucha, nedá za to nikdo ani blbej litr. Ale tohle je - ježišmarja táto, poď na mě z boku - tohle je fakt erko. Česká advanced vylepšená verze Porsche 911, mokrej sen každýho pořádnýho městskýho floutka konce sedmdesátejch let, kočkolap s logaritmickou účinností, plivanec do tváře všech imperialistů - prostě ERKO !!!

Jasně - laik se po prohlídnutí fotek otřepe hnusem a začne pozpátku odříkávat korán - ale pravej znalec ví, na co se zaměřit a trocha prachu či koroze ho nijak nerozhází, neboť ji považuje u perspektivního veterána za určitou společenskou slušnost.

Takže teďka něco k vozidlu samotnému - vyrobili ho podle mojeho odhadu asi tak před třema stoletíma zaměstanci chráněné dílny v Young Pain City (domorodci to někdy překládají jako Mladá Boleslav) - přesněji řečeno ve filiálce Quassiny Ost-Sudetenland. Je to jeden z vyhledávaných tzv. "pátečních" modelů (pro laiky - nejhorší byly pondělní, které se vteřiňákem lepily z plechů, co celý víkend ležely na frajplace přímo pod okapem. Páteční byly zcela jednoznačně nejlepší, protože byly z plechů, které se azbestovejma rukavicema braly ještě teplé rovnou z vagónů, co právě přijely z kladenských hutí).

Auto mělo asi šestnáct majitelů a postupně sloužilo jako střemhlavý stíhač, výletní parník, nosič spojlerových nástaveb, nasírač sousedů, erotická seznamka, kurník pro slepice, šmajchlkabinet pro drobné hlodavce a sociální zařízení pro kuny. Posledních deset let nehybně stálo ve stodole Díky tomu je v nebývale zachovalém stavu, neboť veškeré povrchové části i dutiny jsou impregnovány speciální směsí patentovanou NASA, skládající se z 50% slepičáků (pro pražáky - to jsou úplně normální hovna tvora jménem Kur Domácí), 23% hoven kuních, 10% prachu, 10% granulované tmy a 7% neidentifikovatelného megaslizu. Pro účely alespoň nějaké fotografické dokumentace jsem se pokusil aplikací osmi kýblů vody a rýžového koštěte zmíněnou vrstvu na části auta odstranit.

Po otevření dveří na nás dýchne nezaměnitelná jemná vůně plísně, exkrementů a pitralonu. Koženková sportovní sedadla přímo vybízí k nasednutí a upatlaný volant tiše vypráví o tom, jak v Mototechně roku 1980 přišel o panictví. Za zadními sedadly se skrývá silný mnohakoňový motor, který sice na pohled vypadá jako rezavý modročerveočerný pozůstavek nějaké explodované pěchotní miny, ale kupodivu je zcela kompletní a jde snadno protočit (tedy ne zas tak snadno, aby to znamenalo absenci ventilů). Nebyl startován minimálně těch deset let, nicméně je téměř stoprocentní pravděpodobnost, že mu to nebude dělat obtíže.

Autu chybí brzdy. Správný sporťák je ale vlastně nepotřebuje. Jinak mu snad - zejména v interiéru nic moc nechybí (napadají mě třeba větrací mřížky na palubce, které možná v minulosti odstranily krysy, když tam dětem vyráběly tobogán).

Koroze na klasických místech - zatím kromě předního blatníku nikde tabákového typu, ale samozřejmě je potřeba řešit. Má to různé plastové nárazníky, spojlery a další pičičinky, z dalších tuningových úprav stojí za zmínku zadní světla ze stodvacítky. Nějaké závažnější zásahy, které by byly neodstranitelné tam nejsou. Nikde není nějak zvlášť pobouchané (na fotce vypadá přední bok jako po havárii - není tomu tak, je to pouze nános výše uvedené konzervační hmoty, která zrovna nebyla v akčním rádiusu koštěte.

Auto má platné doklady, posledních dvěstě let nebylo dělané STK. V papírech by mělo všechno sedět (když jsem ho kupoval a přepisoval na sebe, nebyl žádný problém a od té doby se nic nezměnilo). Je psáno na mě, samozřejmě ekopoplatek NENÍ vyřešen. Kupodivu je ale celou dobu řádně placeno povinné ručení, takže nehrozí žádná milostná psaníčka spojená se žádostí o hmotný příspěvek v hmotné nouzi od kanceláře pojistitelů. Přepis na nového majitele ( případně protokol o ekolikvidaci) JE PODMÍNKOU PRODEJE !

Osobní prohlídka vítaná a možná prakticky kdykoliv v Jihlavě.

UPOZORNĚNÍ !

Hoši vole, buďte prosímvás soudní. Výše uvedený odrazující popis a fotky zde uveřejňuji zejména proto, že pokaždé - opakuji P O K A Ž D É - když prodávám nějaké auto, tak je to minimálně na třikrát. Ve dvou případech se totiž výhercem obvykle stane nějaké natěšené polodementní teenagerské jelito, které místo co by si večer pod dekou spořádaně drátovalo netopejrka, tak raději sedí u Aukra a sní svůj megaveteránistický sen, kterak pomocí kanagomu, sady uchošťourů a jedné piksly chromu ve spreji udělá behem týdne ze shnilého ošklivého kačátka 1A hvězdu srazů. Jelito nemá soudnost, ani náznak inteligence. Jelito se kromě základních životních funkcí umí akorát těšit. Jelito není schopné sednout do auta, nebo na vlak a přijet se třeba dopředu na vergl podívat. Jelito umí jenom snít a klikat myší. Celé to pak pravidelně končí výmluvami a dodatečnými e-maily typu "Moh biste my to prodat na spládky po pětistovce měsýčně - sem student", nebo "Bohužel tchýně sestry domovníkovic kočky dostala mrtvičku, slintá a tahá nohu za sebou, takže ji budu muset vozit kolem baráku na vozíčku a nebudu mít čas na veterány, moc se omlouvám", příkladně "co kdibiste zařídíl technyckou, zaplatil ekopoplatek a dovezl my to až do Berouna ?" a nebo rovnou přepnutím milostivého jelita do stavu mrtvého brouka. Největší jelito - nebo spíš futrál na jelita, přesněji mražák plný futrálů na jelita, ba co dím - čtyřpatrové podzemní parkoviště narvané kamionama s mražákama plnejma futrálů s jelitama, pak na druhý den ráno v pět dychtivě nakluše s tatínkem, dědečkem a baterkou v podpaždí - načež se rozpláče, protože na fotce to přece vypadalo tak pěkně - jen nadlábnout a vyrazit a pane vy ste nás podvedl, tohle nahlásím Aukru, dám vám osm negativů a celou příští zimu vás navíc všichni tři budeme v noci chodit strašit tak, že se budete bát jít vychcat a nakonec potupně dopadnete jako starej Tycho de Brahe, kerýmu to kdysi rozervalo jahodu.

Vím teda dopředu že je to stejně zbytečný jako házení hrachu na stěnu, nebo šlapání plynu u 1.2HTP - ale přesto vás všechny prosím, přihazujte jenom pokud jste si STOPROCENTNĚ jistí, že tenhle sráč, který ale za chvílu bohužel už nebudou, doopravdy chcete. Dík a příjemnou aukci.

--------------------------------------------------------------------------------
Přidáno 2014-10-18 21:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.4.2017 v 21:25 | Nahoru | #62098
hrnous>
Policie zatkla majitele a zajistila jedinou Jawu z modelů 650 a 660, která prach sprostě NEMÁ PROBLÉM s elektrickou instalací
Je zřejmé, že se na stroj dostaly pašované díly, případně hůře --- NĚKÝM BYLA ZNEUŽITA MÍRA VLASTNÍ KREATIVITY.
To není jen tak = to, to, to přeci ....ZAKAZUJE SE!!!




(reakce na) Jawablázni

16.4.2017 v 21:33 | Nahoru | #62099
Franky> Bylo třeba třech policejních motorek na to, aby ji držely v separaci. Co kdyby sa ty ostatní od Jawy něčím nakazily :)

(reakce na) Jawablázni

16.4.2017 v 22:26 | Nahoru | #62100
hrnous> To já k Matesovi dojet chci. Bud' na pérákovi ( sníh nevadí, sůl vadí), nebo pionýru ( tomu nevadí ani sůl). Mně vadí zima, ale nějak to přežiju. Oproti Tobě to nemám daleko, asi 120 km. Na Adenium jsem si přidělal vyhřívané rukojeti, ale když je zapnu, elektrika kolabuje... Tak je jedno, na čem pojedu.
Jirka - zajímavé čtení. Prodávající byl asi spisovatel, ale měl pravdu. Já kdysi prodával Jawu 175 Standard, ročník 1936 a taky mi psali ( tehdy přes redakci časopisu) podivní lidé, chtějící motorku rovnou na splátky apod.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist