Jezdíte v tom někdo? Jakou značku máte a jak jste s ní spokojení? Případně jak jste řešili koupi?
Docela vážně o něm začínám uvažovat, ale vlákno na toto téma jsem tady našel cca 5 let staré a od té doby už se ledacos změnilo. Možná špatně hledám, ale na netu jsem našel jen 4 druhy:
Held Air Vest
HELITE Turtle HiVis
motoairbag.sk
hit-air
Ale to jsou všechno e-shopy, kde si to nevyzkouším. Možná by mi to umožnili jen na kamených prodejnách yshopu nebo kdybych si zajel do Bratislavy, tak tam ten motoairbag.sk.
Mě ale nejvíc zaujal ten hit-air, jenže u něj je nejbližší dovozce a prodejce v Polsku nebo Německu Nevíte, jestli to třeba nebude někdo vystavovat na Motosalonu v Letňanech? Člověk může na netu prohlídnout tisíc videí a fotek, ale není nad osobní prohlídku a zkoušku. A že bych si chtěl poslat přes půl světa něco za nemalý peníz a pak zjistil, že mi to nesedí…
1 reakcí na tento příspěvek moto airbag
a naprostej souhlas s tím přirovnáním k telefonům
Naposledy editováno 16.02.2015 15:39:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) moto airbag
nicméně zdraví máme jenom jedno že...
příští týden budu zkoušet
2 reakcí na tento příspěvek moto airbag
Dlouho jsem o tom přemýšlel a právě kvůli těmto airbagům jsem byl na výstavě v Bratislavě. Čekal jsem, že tam bude víc značek, kteří to budou nabízet. Především ti slováci - motoairbag.sk. Nakonec jediní, kdo tam byl a velmi aktivně předváděl bylo Topmoto s těmi Helitkama. Nedávno to prezentovali i pro novináře - tady Ikdyž tam nabízeli nějakou slevu (10 nebo 15%), tak to byla darda. Docela dlouho jsem o tom s prodejci debatoval, vyzkoušel jsem si ho, nechal si ho na sobě aktivovat a otestovat basebalovou pálkou a už jsem byl "lapen". Když se to na člověku aktivuje, tak do doslova ukotví hlavu a mírně to stlačí celý hrudník a břicho. Samozřejmě ruce a nohy to neuchrání, ale to nejdůležitější je mnohem víc chráněné, než když má člověk jen motohadry. Sice jsem si šel ještě na víc jak hodinu pročistit hlavu mezi lodičky a v klidu se rozmyslet, ale nakonec jsem se pro něj stejně vrátil. A nelituju!
Zatím jsem toho s ním moc nenajezdil, ale pár dojmů mám. Když si to člověk zkouší a obléká, tak to něco váží. Rozhodně to není jen nějaká výstražná vesta. Nevážil jsem ho, ale hodně se to přibližuje váze samotné textilní bundy. Pro změnu ale zase nemusím nosit páteřák. Kdybych už měl bundu na hraně životnosti, tak bych asi koupil celou bundu s airbagem a ne jen vestu. Při jízdě už ta váha není poznat a v hybnosti mě to taky nijak neomezuje. Zatím nebyly žádné tropy, takže nemůžu říct, že bych se nějak výrazněji potil nebo mě bylo tepleji. Není to ale žádný nepromok, čili ikdyž to mám dotažené a zapnuté, tak to profoukne a větrá. Samozřejmě, že už jsem se taky zapomněl odpoutat, ale ta síla nutná k odpálení je cca 25-35kg, takže jsem okamžitě poznal, že je něco špatně aniž bych si ho odpálil. Taky už se našli chytrolíni, kteří si chtěli zatáhnout, ale nikdo to opravdu nezkusil. Poslední podobná zkušenost byla na STK, kde prohlídka motorky trvala jednomu technikovi cca minutu, ale další tři se mě 20 vyptávali na airbag.
Určitá nevýhoda tohoto konkrétního typu je ve skladovatelnosti. Když člověk občas na nějakých akcích opouští stroj, tak bunda se dá v pohodě namačkat do kufru, ale tohle ne Respektive tento typ airbagu s krunýřem. Já mám starou maxii od givi a je to hodně na hraně. Staršího modelu nebo vest od jiných výrobců se to ale týkat nebude. Takže buď to mít pořád na sobě nebo to přivázat řetězem a doufat, že ho nějaký kokot nepropíchne kudlou. Další nevýhodou je výrazná eliminace většiny kapes na bundě. Nějaké drobnosti nevadí, ale jak jsem byl zvyklý vozit v náprsní kapse třeba kompakt, tak to už nee. Airbagu by se asi nic nestalo, ale když si vzpomenu, jak mi to stáhlo hrudník, tak bych ten foťák měl zalisovaný do žeber.
Upřímně doufám, že se moje zkušenosti nerozšíří o aktivaci v provozu. Nicméně kdyby měl někdo z okolí zájem si ho prohlídnout a osahat naživo, tak se můžeme domluvit.
2 reakcí na tento příspěvek moto airbag
Mal som nehodu kde ma auto prechadzajuce do mojho pruhu zramovalo. Priebeh nevysvetlujem... Je to na dlho. Airbag strelil tesne pred tym ako moto padla na bok a ja na zem, po ktorej som sa nasledne kotulal dalsich 20-30 metrov a mozno viac, prilba je obita a doscuhana z kazdej strany. Odniesla si to klucna kost a otras mozgu.... Nebyt airbagu kto vie ako by som dopadol. Bohuzial airbag je uz nepouzitelny nakolko sa o nieco na moto alebo ceste alebo nieco ine prepichol, dierka ako od vacsej ihly takze len tak rychlo nevyfuci. Keby som vsak vymenil CO2 bombicku mohlo by sa stat, ze pri najblizsom opatovnom nafunknuti by prave od tejto malej dierky mohol cely buchnut a v tom pripade by bol na dve veci.
Ja som za a na moto vysadnem vzdy len s airbagom. len teraz neviem, ktory je ten naj, bo ked ja som airbag kupoval, na SK ich velmi nebolo vidno.
Navic ta vesta je volná v provozním režimu (v nafouklém při odjištění je nalisovaná na tělo :), takže poholdná. nikde netlačí, nepotíš se, jako když máš páteřák nalepenej na zádech. to zde není (páteřák to má, ale je volně a nalepí se na tebe až při aktivaci).
Je pravda, že "neprofoukne" takže síťovaná letní bunda neplní tak dobře funkci, zase na druhou stranu se v ní dá jezdit i na jaře, protože prostě "neprofoukne" :).
takže za mne spokojenost a ačkoliv to bylo za 15, koupil bych to znova.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) moto airbag
Problém je to, že na ni nenavliknes klasický nepromok, to by musel mít o 3 čísla vic Já používám bundu s membránou, tak to neřeším.
V bundě jsem si nechal jen ramenní chrániče, na lokty používám pohodlné motokrosové chrániče, je to jiný level než to, co je v bundě.
Na kolena mám z kalhot také vyndáme origo chrániče a používám motokrosové s kloubem, dá se v tom vydržet celý den.
1 reakcí na tento příspěvek moto airbag
takže za mně doporučuju HELITE.
Par videii pro predstavu
Most, pod boxama 183km/h (dle AIM)
Most, retarder, lowside
Slovakiaring, 2. horizont, highsider na oleji, 160 km/h (dle AIM)
tatabike píše: steve1> na jezdil jsem v ní už 2 sezóny, i ve 35st.vedru. samozřejmě na bundě se tím zakryji castecne větrací otvory,ale dá se to vydrzet.stokrat tu trochu nepohodlí vynahradí to, jak může pomoct.
Problém je to, že na ni nenavliknes klasický nepromok, to by musel mít o 3 čísla vic Já používám bundu s membránou, tak to neřeším.
V bundě jsem si nechal jen ramenní chrániče, na lokty používám pohodlné motokrosové chrániče, je to jiný level než to, co je v bundě.
Na kolena mám z kalhot také vyndáme origo chrániče a používám motokrosové s kloubem, dá se v tom vydržet celý den.
Motokrosove chranice na kolena spolu s airbagom mam tiez v plane zakupit, ale nenasiel som nejake vhodne chranice laktov. Mohol by si prosim dat nazov, alebo link ake chranice laktov pouzivas?