paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.4.2017 v 12:23 | Nahoru | #62041

Kafi píše: elevator> no, já bych to řekl tak, že na každé motorce najdeš chybu. Oni i ti Japonci nejsou dokonalí...je to pořád jen storj, technika a záleží jak se kdo ten dne v továrně vyspí...

Jasně, jen je rozdíl, když se vysype jedna ze sta (japonoci) a jedna z deseti (španělé). Nebo jedna z jedný (Jawa)

Jawablázni

13.4.2017 v 12:32 | Nahoru | #62042
elevator> no to jistě, ale nevěřím že to Rieju bude tak poruchové...jinak ta motorka sem i hrozně líbí. Lehká, široká řidítka, hravá, dostatečný výkon...kurnik to musí být svezení

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.4.2017 v 13:13 | Nahoru | #62043
elevator> Z praktického hlediska máš pravdu. Ti japonci asi jsou o kousek méně poruchoví než Jawy. Jenže je tu ještě jeden faktor, který vystihuje například úsloví JAWY "srdcem a rozumem". Ono tedy v tomto případě spíš srdcem - u mně to platí na 200 % . Kdo nemá Jawu v srdci a chce spolehlivě jezdit, asi se obrátí jinam. Já osobně , kdybych to bral jen z praktického hlediska, bych po zkušenostech s Jawou 650 a 660 měl doma bud' italskou, nebo německou motorku. Jenže...

(reakce na) Jawablázni

13.4.2017 v 14:04 | Nahoru | #62044

Kafi píše: elevator> no, já bych to řekl tak, že na každé motorce najdeš chybu. Oni i ti Japonci nejsou dokonalí...je to pořád jen storj, technika a záleží jak se kdo ten dne v továrně vyspí...



Pak tedy v Týnci (podle logiky) mají pořád........PONDĚLKY.....

Jawablázni

13.4.2017 v 14:44 | Nahoru | #62045
bimbo> ne, tam už mají několik let neděli....
Tyo ale ten tricker nebo tango by bylo skvělé do města, lesů, polí a celkově s emi ta motorka hrozně líbí!

Jawablázni

13.4.2017 v 16:21 | Nahoru | #62046
Vlasťák: Vanep je nejlepší, tos trefil dobře, já jim zase nechával dělat píst + kroužky a výbrus na 60 let starý motor rotax, chtěli ten rozbitý píst na vzor... Písty co se nedají koupit si dělají. Pokud jsi dělal první výbrus, tak máš reálnou šanci,m že je to buď nějaký starý almet ze zásob, protože první výbrus je už dneska rarita, pokud máš vyšší, tak dávaj maďary.

(reakce na) Jawablázni

13.4.2017 v 16:32 | Nahoru | #62047
milan1963> Milane, vždyť ty sem patříš, to každý ví...sám jezdím na japonci, bo lítám po celý republice a nechci mít ruce od šmíru a chci vždycky dojet...

(reakce na) Jawablázni

13.4.2017 v 16:41 | Nahoru | #62048

Kafi píše: pech.> Brouk tady v Peru stojí v přepočtu 20tis a je jich tu jak nasráno



Stejně jako tady třeba 20 let stará Felicie, Astra, Escort apod.....

Kafi píše: elevator> no, já bych to řekl tak, že na každé motorce najdeš chybu. Oni i ti Japonci nejsou dokonalí...je to pořád jen storj, technika a záleží jak se kdo ten dne v továrně vyspí...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.4.2017 v 18:19 | Nahoru | #62049
pech. díky za info,

Za chvilku končí šichta a jde se chlastat www.celysvet.cz/smajlici-ke-stazeni-smajlik][img]http://www.celysvet.cz/skin/smile/s12274.gif[/img

pro slušný - jde se konzumovat točená plzeňská dvanácka a topinky s tatarákem,kterej teda nežeru tak budu mít topinky s masovou směsí jo hospodskej kterej nemá problém pro jednoho vola připravit k topinkám něco jiného je k nezaplacení www.celysvet.cz/smajlici-ke-stazeni-smajlik][img]http://www.celysvet.cz/skin/smile/s5440.gif[/img

Naposledy editováno 13.04.2017 18:20:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.4.2017 v 18:20 | Nahoru | #62050
se mi to nějak zvrtlo už předem,tak tohle byl původně dvoják

Naposledy editováno 13.04.2017 18:21:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.4.2017 v 19:06 | Nahoru | #62051
Vlasťák1973> myslíme oba tu stejnou hospodu ?

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.4.2017 v 22:42 | Nahoru | #62052
U pístů je také důležitý obsah křemíku. Oblíbený materiál na soudobou individuální výrobu odlitků pro písty jsou pak písty z vrakovaných japonských motorů.
Oni Japonci nemají surovinovou základnu a tak museli provádět efektivní a funkční slitiny. Když jsem renovoval uložení klapky výfuku Exup (YZF 750), pouzdra se jevila jako litinová, ale jednalo se o slitinu s obsahem litiny - čímž Japonec dosáhl patrně omezení dilatace (a při umístění ve výfuku dost podstatné hledisko). Nakonec se litina v pouzdrech dilatovala moc - docházelo k zadírání a s dostatečnou vůlí zase klapka rezonovala ještě více.
Takže se nakonec místo uložení upravila klapka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.4.2017 v 07:41 | Nahoru | #62053
milan1963> Když němce nebo itala tak proč ne japonce vždytˇ byli taky členem OSY?
Ve Ždáru mám práce od 6 do 18h a pak ještě vypisuju papíry tak se k tobě bohužel nedostanu. V sobotu budu ale na Motortechně tak se možná potkáme jestli jedeš.

Jawablázni

14.4.2017 v 09:03 | Nahoru | #62054

(reakce na) Jawablázni

14.4.2017 v 09:29 | Nahoru | #62055

Franky píše: U pístů je také důležitý obsah křemíku. Oblíbený materiál na soudobou individuální výrobu odlitků pro písty jsou pak písty z vrakovaných japonských motorů.
Oni Japonci nemají surovinovou základnu a tak museli provádět efektivní a funkční slitiny. Když jsem renovoval uložení klapky výfuku Exup (YZF 750), pouzdra se jevila jako litinová, ale jednalo se o slitinu s obsahem litiny - čímž Japonec dosáhl patrně omezení dilatace (a při umístění ve výfuku dost podstatné hledisko). Nakonec se litina v pouzdrech dilatovala moc - docházelo k zadírání a s dostatečnou vůlí zase klapka rezonovala ještě více.
Takže se nakonec místo uložení upravila klapka.



Hranáči, 477 a odvozeniny obzvlášt, měly u originálních pístů vysoký obsah křemíku, právě kvůli roztažnosti, protože oproti předchůdcům dosahovaly podstatně vyšších otáček a s tím i podstatně vyššího výkonu.... To, z čeho to dělají dneska je nevyhovující, kroužky se v drážkách při zatížení lokálně znehybní, tam kde je tepelné namáhání trochu menší se vytelí a poměrně rychle se tím válec vystrouhá, ojede do hladka a do soudku, kruhovistost a válcovitost je pak běžně desetina a pak to jednak ztratí těsnost, druhak to ty kroužky nedají a umřou, píst logicky vezmou s sebou... Když uděláš vůle v zámcích na maximu předepsaných hodnot (odpovídající hodnotě určené pro výměnu kroužku, trochu proškrábneš drážky pro zkouřky na soustruhu, tak je to chvíli schopno tak nějak jezdit, za cenu vyšší hlučnosti a třetinové živontosti, ale to je v podstatě nouzová oprava a prasečina v jednom....

U stabiláků to není tak horké, protože jejich otáčky odpovídající mlýnskému kolu a výkon třínohého osla to snese.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.4.2017 v 09:34 | Nahoru | #62056

Jirka4137 píše: milan1963> Když němce nebo itala tak proč ne japonce vždytˇ byli taky členem OSY?
Ve Ždáru mám práce od 6 do 18h a pak ještě vypisuju papíry tak se k tobě bohužel nedostanu. V sobotu budu ale na Motortechně tak se možná potkáme jestli jedeš.



Oni si někteří italové stejně kupují motory od japonců... Itala ne, italská elektrika je zhruba stejně kvalitní jako ta z Jawy a němci se zase naučili dělat sráče po mechanické stránce, angláni si nechávají vyrábět díly u šikmáčů taky.... Mno a moc nám toho nezbylo co....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.4.2017 v 09:38 | Nahoru | #62057

Čmoud píše: Vlasťák1973> myslíme oba tu stejnou hospodu ?



Ahojky,tentokrát jsem byl popít v Domažlicích na Rychtě,hu nás už je Koutská pivnice Na obíralce zavřená,hospodskej to vzdal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.4.2017 v 12:12 | Nahoru | #62058
Vlasťák1973> Na obíralce Tak řikal manželce?

(reakce na) Jawablázni

14.4.2017 v 12:18 | Nahoru | #62059

pech. píše: Oni si někteří italové stejně kupují motory od japonců... Itala ne, italská elektrika je zhruba stejně kvalitní jako ta z Jawy a němci se zase naučili dělat sráče po mechanické stránce, angláni si nechávají vyrábět díly u šikmáčů taky.... Mno a moc nám toho nezbylo co....


Ještě zbyl HD. Nikdy jsem na něm nejel, ale už ten posez mi připadá divný, nohy nepřirozeně vepředu. Možná máte jinou zkušenost.
Jawa a její elektrika ? Nic moc. Italové mají elektriku o 100 % lepší. Znám lidi, kteří měli nebo mají italskou motorku a jezdí bez problémů. Neznám nikoho, kdo by u italského stroje nejezdil kvůli elektrice. Možná ale znám málo lidí...zato Jawa 660 má problém každá, nebo skoro každá. U 650 platí totéž.
Jenže když se rozhoduješ srdcem a rozum je až vzadu - vítězí Jawa, potom Aprilia, MG, BMW...japonec opravdu nakonec.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.4.2017 v 14:13 | Nahoru | #62060

Čmoud píše: Vlasťák1973> Na obíralce Tak řikal manželce?



no to nevím manželka mu vzala kramle,páč provoz hospody spíš obíral dlouho je a ženská zkrátka prachy,dovolenou atd. potřebuje,jináč jde jinam

(reakce na) Jawablázni

14.4.2017 v 14:47 | Nahoru | #62061
Vlasťák1973> ano obíralky maji priority vždycky srovnaný

Jawablázni

14.4.2017 v 18:05 | Nahoru | #62062
Sraz Blatnice u Nýřan, 76 registrovaných strojů. Počasí suché a chladné, najeto 126km. Pěkná vyjížďka








Jawablázni

14.4.2017 v 21:59 | Nahoru | #62063
Uda-super, škoda,že jsem to nedal,ale včera bylo toho pivínka trochu moc a to bych to protrpěl,a chlastání odložit nejde,než se dokážem s klukama sejít tak to domlouváme někdy i měsíc dopředu podle služeb a někdy i ten měsíc je málo.

(reakce na) Jawablázni

14.4.2017 v 22:08 | Nahoru | #62064
pech.> Njn máš pravdu hlavně s tou elektrikou. Italská firma původně vyrábějící elektrosoučástky (Ducati) je toho důkazem. V mojí čz 180 jejich bezkontakt ale zatím běží spolehlivě. Jinak nejhezščí motorky designově.
Letité zkušenosti mě naučili Jawa,ČZ dobrá investice Honda,Yamaha spolehlivost.
Yamaha je srdcovka ta nikdy nezklame. A kecy typu na hudebních nástrojích nejezdím mě nechávají v klidu. ČZ zbraně,Suzuki rybářské sítě,Kawasaki těžký průmysl jen honda je od počátku fabrika na motorky.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

14.4.2017 v 22:20 | Nahoru | #62065
jirka> proto je Honda tolik nudná

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.4.2017 v 23:48 | Nahoru | #62066
Kafi> JJ měl jsem jich několik. Dokonalá ale nudná. Možná že staré CB ze sedmdesátých let je někde jinde. Nedávno jsem znovu projížděl CB 650 r. 78 na tu dobu hodně dobrá motorka. Je to jako když otevřeš flašku dobrého archivu. Yamahu jsem si ale přes některé nedokonalosti oblíbil víc. Nedovedu to přesně vyjádřit ale ta značka má prostě něco víc do sebe. Od někoho kdo to nemá z vlastní zkušenosti je to kec ale já jsem měl vždycky jen Yamahy a Hondy.





Naposledy editováno 14.04.2017 23:52:26

Jawablázni

15.4.2017 v 00:11 | Nahoru | #62067
Měl jsem Yamahu (2x), Hondu (1x), Gileru (1x), Daelim (2x), Jawu (4x) a musim říct, že nejlepší byla Gilera, pak Jawa, potom Yamaha co se dělí o místo s Daelim a poslední Honda...co se funy pocitu týče...na Gileru hrozně rád vzpomínám, italský dvoutakt, ale velmi spolehlivý, jednoduchý, pohodlný, co nebyl rozežraný..prostě skvělá motorka...pak jsem ještě jel párkŕat na Hondě shadow a varadero, ale moc mě to nechytlo...

(reakce na) Jawablázni

15.4.2017 v 01:24 | Nahoru | #62068
Jirka4137>
Yamaha měla vždy něco navíc / v dobrém = + jeden ventil; jako první přívěru Exup; šestipísty brzdiče / ale také ve špatném = spotřeba paliva; spotřeba oleje, servisní intervaly, nebrzdící šestipísty.
Hondy jsou trochu jiné. Už v 90. letech jely skoro stejně i snižšími obsahy. Mimoto CBR600F modelu 1991 /100HP se hodně povedla = neměla nic z Hi-Tech, ale fungovala, byla za dobou a neskutečně trvanlivá a nasadila vysokou laťku. Pak pokračovala "černý pták" - a opět to nebylo až tak úplně nejrychlejší / spíše druhá, ale co se týče jízdy, efektivity, trvanlivosti opět vysoký nad průměr.
Když porovnám stroje uzpůsobené na okruh pak CBR6RR / 2006 a R6RR/06 pak Honda je takový bručoun, koně to má více pivovarské, řízení vyžaduje více síly. To Yamaha je ostrá, lehká pila. Ale první zakuká převodovka Yamahy a prvenství mívá také ojnice koukající z bloku při stejné kilometráži.

Dnešní věk se ale podepisuje na všem a spotřební přístup rozdílný charakter - dříve rozpoznatelný - smazává.

Naposledy editováno 15.04.2017 10:07:11

Jawablázni

15.4.2017 v 02:22 | Nahoru | #62069
franky> to je, ale přesně to, o čem tu byla s Jirkou řeč. Honda je nej - značka kvality a trvanlivosti, ale vykoupená jistou nudností....Jenže pak je tu fakt, že každému vyhovuje něco jiného, každý chce něco jiného a má jiné priority a pro někoho je Honda skvělá a jiné značky nudné....vše je realitivní, až na kvality u nové Jawy ta je dogma

Jawablázni

15.4.2017 v 08:23 | Nahoru | #62070
Já teda vůbec nemám žádný zkušenosti ani srovnání, protože sem jezdil celý život jenom na Jawách ale tu mojí Hondu jsem si koupil že se mě líbila vzhledově. Kdybych natrefil na motorku která by měla podobný vzhled jako ta Honda tak by mě asi bylo jedno jestli je to Honda, Yamaha, Kawasaki nebo Suzuki. Nejsem nějaký špíčkový jezdec tak bych jízdní vlastnosti mezi níma stejně nepoznal . Na cestě se to stejně nedá opravit jako Jawa. Obdivuju všechny s těch jawých cestopisů jak někdy dělají pomalu generálky motorů někde na cestě u silnice. Já bych to nedal proto mam Hondu a když už se něco podělá už mam dopředu zajištenej odvoz domů k čemu doufám nikdy nedojde
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist