Používal jsem běžné návleky pod kolena s gumovou podrážkou, ale při brodění a jízdě blátivými cestami se tyto návleky velice rychle protrhnou. Nemáte zkušenosti s nějakými návleky přes boty, které by byly hodně odolné a vydržely i kamenité brody ?
Také jsem zkoušel rybářské holíny k rozkroku, ale noha je v nich volná a nechráněná. Zase jejich ochrana nemá konkurenci a výdrž je celkem slušná. Vydržely 14 dní. Kdežto normální návleky druhý ten roztržené.
Další možnost jsou kvalitní goretexové boty kolem deseti tisíc, jak jsem pochopil z diskuzí ale jejich vodotěsnost je dlouhodobě nezaručitelná a cena je vysoká. Nedá se na ně spolehnout a pohybovat se čtrnáct dní v blátě a kamení s mokrýma nohama je o zdraví.
(reakce na) Odolné návleky na boty pro brodění v kamenitých řekách a na ...
Kazda bota jednou zacne tect.
Edit: tady jeste jednou levneji ma to prej 9W. To kdyby ti stacilo tak 5 hodin suseni, tak mozna utahnes i z motobat.
Naposledy editováno 01.04.2017 12:50:55
1 reakcí na tento příspěvek Odolné návleky na boty pro brodění v kamenitých řekách a na ...
Jenže i kdyby to vysušila za 7 hodin, protože mokrá bota schne celou noc vedle radiátoru, ne na něm , dříve pochybuji, tak to máme 14Ah pro oba. Trakční olověný akumulátor váží 4kg a nepotřebuje specielní nabíjecí měnič. LiIon baterie váží 1,2 kg, k tomu elektronickou nabíječku s hlídáním 200gramů a během jízdy nabíjet. Kvalitní modelářská nabíječka stojí 1,5 tisíce, ale přežije provoz na motorce ? Dejme tomu, že ano. Potom nabíječku mám, akublok by stál 3500,- a utáhl by obě ponožky reálně i s rezervou těch 7 hodin.
Podle mě jediné řešení, jak mít nohy v teple a dokonce i v relativním suchu. Předpokládám však, že toto řešení vzbudí úsměv u mnoha jezdců. Sám se tomu také tak trochu směju.
Ještě k motobaterce. Je startovací, takže by se neměla vybíjet pod 80% celkové kapacity, aby se nezkracovala znatelně její životnost. I kdybychom ji vybili na 50%, níž bych se bál jít, protože by se podstatně snížila životnost, tak máme pouze 3 hodiny sušení. Představa, že ráno v lese, budu z houští tlačit 230kg těžkou motorku někam na kopeček a možná i sám, mě moc netěší. A další problém, občase se stane, že motor nechce naskočit a musí se déle točit. V takové situaci je potřeba plně nabitá baterie a takovou situaci nelze předvídat.
Naposledy editováno 01.04.2017 13:08:53
boty mám dobré ale minulý rok jsem jel po dálnici tak padesát a nikdo mě nepřejížděl, to byl fakt mazec, průtrž jakou jsem nezapsal, tma za bálého dne a nářez vody, velký problém,
boty to už nedaly, na každou nohu jsem si dal nákupní tašku přetáhl nepromokem a valil dál v suchu
Naposledy editováno 01.04.2017 20:56:10
1 reakcí na tento příspěvek Odolné návleky na boty pro brodění v kamenitých řekách a na ...
(reakce na) Odolné návleky na boty pro brodění v kamenitých řekách a na ...
já ti psal jen moji zkušenost jet dvacek kiláků po dálnici 50 a nikdo mě nepředjel to jsem nikdy nezažil a pomohly dvě nákupní tašky, samoška na zem nešlapu
(reakce na) Odolné návleky na boty pro brodění v kamenitých řekách a na ...
ZdendaZB píše: Vysoušeč do bot mě také napadl, ale za jak dlouho vysuší mokrou mx botu, jestliže má 10W ? To je stejný výkon jako ponožka. To bych tam mohl rovnou nechat samotnou ponožku v zapnutém stavu.
Jenže i kdyby to vysušila za 7 hodin, protože mokrá bota schne celou noc vedle radiátoru, ne na něm , dříve pochybuji, tak to máme 14Ah pro oba. Trakční olověný akumulátor váží 4kg a nepotřebuje specielní nabíjecí měnič. LiIon baterie váží 1,2 kg, k tomu elektronickou nabíječku s hlídáním 200gramů a během jízdy nabíjet. Kvalitní modelářská nabíječka stojí 1,5 tisíce, ale přežije provoz na motorce ? Dejme tomu, že ano. Potom nabíječku mám, akublok by stál 3500,- a utáhl by obě ponožky reálně i s rezervou těch 7 hodin.
Podle mě jediné řešení, jak mít nohy v teple a dokonce i v relativním suchu. Předpokládám však, že toto řešení vzbudí úsměv u mnoha jezdců. Sám se tomu také tak trochu směju.
Ještě k motobaterce. Je startovací, takže by se neměla vybíjet pod 80% celkové kapacity, aby se nezkracovala znatelně její životnost. I kdybychom ji vybili na 50%, níž bych se bál jít, protože by se podstatně snížila životnost, tak máme pouze 3 hodiny sušení. Představa, že ráno v lese, budu z houští tlačit 230kg těžkou motorku někam na kopeček a možná i sám, mě moc netěší. A další problém, občase se stane, že motor nechce naskočit a musí se déle točit. V takové situaci je potřeba plně nabitá baterie a takovou situaci nelze předvídat.
Predpokladam ze kdyz uvadej 9w tak je to za oba vysousece, takze kdyz budes pocitat 1A , tak na standardni akumulator mas 10 hodin suseni.
Kdyz si s sebou vemes LIFE akumulator rovnou to muzes nabijet za jizdy, staci pripojit.
Kdyz pouzijes LION tak obvod co ohlida nabijeni jsou asi 3-4 soucastky, prodava to treba GEM za 34 korun na jeden clanek.
Ale ja ti nevim mam pocit ze to moc resis. Proste kdyz je blby pocasi je clovek mokrej, tak kdyz je clovek mokrej tak misto do divociny otoci motku smerem k suchy posteli nebo alespon do kempu.
1 reakcí na tento příspěvek Odolné návleky na boty pro brodění v kamenitých řekách a na ...
1 reakcí na tento příspěvek Odolné návleky na boty pro brodění v kamenitých řekách a na ...
Jestli by se to povedlo, tak by to byla naprostá bomba. Mít ráno suché boty je dokonalost sama
Naposledy editováno 02.04.2017 21:35:30
k problematice mokra - řešit jsem to drahně let v outdooru, na moto teď v posledních letech - nakonec jsem se smířil s tím, že absolutní sucho neřeším. Mám odolnější boty a klahoty přes boty což stačí na kraší brody nebo na šlápnutí i do hluboké vody a při vyndání nohy z vody jsme relativně v suchu, na dlouhé stání ve vodě to není
na míň terénu a víc cest mám goráčové boty (alpinestar toucany), ale spiš by se mi líbilo něco s technologií outdry - ta mi přijde na ochranu před nepříjmeností vody jako nejlepší, na rozdíl od ostaních membrán v podšívce je outdry nalaminován na svršek boty v podstatě se ušije svršek a dovnitř se strčí jakopy ponožka z membrány a nafoukne se nalaminuje na svrchní materiál a teprve pak se dává podšívka a vnitřek, výhodu je že boty nepromokne, ale ani nanaseaje vodu a díyk tomu je bota lehčí, líp izoluje před chadem a rycheleji vysychá
takkvéhle boty když zkombinuješ a 3vrtvým laminátem kalhotama staženýma kolem bot tak zvládnou fakt hodně - kapitujulí až tam teče vrchem u fakt hlubokých brodů, jinak levnější verze laminátů jsou armádní výprodeje - nebudeš se potit jak v nemokách a přitom je budeš v klidu používat protože se nebudeš bát o drahou věc
před delším broděním bych to řešil jak tady bylo zmíněno a občas se na závodech používalo lepicí páskou nebo strečovkou, kromě tundry někde vr usku jak často budeš brodit hluboké brody?
1 reakcí na tento příspěvek Odolné návleky na boty pro brodění v kamenitých řekách a na ...
přezouvací holínky jsou asi nejlepší jednoduché řešení - mají vysoký ponor, použiješ je jen když potřebuješ a tím je neničíš při normální jízdě,
když už nad tím koumáš ze všech stran - co vodácký trilaminát kalhoty - v chladném mokrém počasí by mohl být dostatečně funkční, odolné kalhoty případně s nějakým převlekem přes vrch (pracovní kalhoty - aby se šlo usušit u ohně) a s integrovanýma ponožkama je mít uvnitř bot, boty by sice byly mokré, ale nohy by byly víc v suchu. Ale jedná se fakt o speciálnost - mimo chladné počasí se v tom uvaříš a je otázka jak se vejdeš do bot
problém všech řešení bude to namočení běžných bot a problematické sušení - tad yby mohla pomoct powerbanka a elektrické sušení, přes den jízdou nabiješ, přes noc budeš sušit
1 reakcí na tento příspěvek Odolné návleky na boty pro brodění v kamenitých řekách a na ...
Vysoušení bot vyzkouším jen co je najdu na půdě Dnes se nepovedlo. Ani kombinéza se nikde neobjevila, zato jsem našel dvacet let starou helmu a vnitřek se hrozivým způsobem drolil A nebylo to od myší ty se tam nedostanou.
Naposledy editováno 04.04.2017 00:50:27
(reakce na) Odolné návleky na boty pro brodění v kamenitých řekách a na ...
když už nad tím koumáš ze všech stran - co vodácký trilaminát kalhoty - v chladném mokrém počasí by mohl být dostatečně funkční, odolné kalhoty případně s nějakým převlekem přes vrch (pracovní kalhoty - aby se šlo usušit u ohně) a s integrovanýma ponožkama je mít uvnitř bot, boty by sice byly mokré, ale nohy by byly víc v suchu. Ale jedná se fakt o speciálnost - mimo chladné počasí se v tom uvaříš a je otázka jak se vejdeš do bot
viz např. Kalhoty
skladnost podobná jako pevnější motorkové kalhoty, ale jak říkám je to fakt speciální věc
(reakce na) Odolné návleky na boty pro brodění v kamenitých řekách a na ...
ZdendaZB píše: Právě že potřebuju projet pár brodů v onom zmiňovaném Rusku trochu víc na severu a předpokládám, že tam budu asi tak měsíc. Plus, mínus nějaké dni. A po minulé zkušenosti, kdy jsem měl pořád vlhké boty, sušil je u ohně a byla mi i občas zima, jsem se rozhodl to nějak definitivně pořešit. Když se přižene studená fronta, drží se deset dní a do toho brodění, blátivé cesty, všude je marast, tak je celkem nepříjemný mít studené nohy. A nejhorší ze všeho je procházení řekou, když zjišťujete před průjezdem hloubku vody. Měl jsem ssebou holíny k rozkroku, ale je to otrava se přezouvat a zabírají hodně místa.
co tohle ??
http://www.sportsman...xtra-green?a=1671238
Naposledy editováno 04.04.2017 17:09:36
2 reakcí na tento příspěvek Odolné návleky na boty pro brodění v kamenitých řekách a na ...
(reakce na) Odolné návleky na boty pro brodění v kamenitých řekách a na ...
a co si jako chceš všechno chránit, ?? co to je u tebe ochrana??
brodím v zimě jezdím s jawa 350 brody znám, mám gumáky a přes to nepromoky, vodu jsem nenabral, jezdím pomalu na pohodu, mám termo, tepláky a nepromoky, na tom jak vypadám mi nezáleží, hlavně že mi je teplo,
zatím jsem jednou hodil na brodu držku, který jsem projel snad stokrát byl tam kus stromu, otočilo mě to o 18O mimo brod a hodil jsem držku do potoka, motorka se zasekla o strom a brod a poleno pod motorem, nešlo sní hnout ani z potoka ani do potoka, gumáky mám nahoře utahovací tak jsem do bot nenabral ale mokrý jsem byl hodně, než jsem vytáhl motorku bylo mi vedlo , bylo tak mínus 5, vzal jsem to domů 8km v pohodě
(reakce na) Odolné návleky na boty pro brodění v kamenitých řekách a na ...
1 reakcí na tento příspěvek Odolné návleky na boty pro brodění v kamenitých řekách a na ...
Ale vážně. Stoprocentně musíš chránit spodek nohou, hlavně kotník a prsty. Tam nic jiného než motokrosová bota pořádně nefunguje. Aby ti motorka přiskřípla nohu nemusíš jet rychle, stačí zastavit, šlápnout do ďolíku, nebo ti podklouzne noha a už se klátíš. Noha ti uklouzne dopředu, padne ti na ní motorka a je hotovo.
Pak se musí chránit páteř, kolena a loketní klouby proti naražení. Rukavice a helma je jasná. A taky je dobré mít i ochranu proti prodření, kdyby si se klouzal po asfaltu a minul kamión nebo strom. Abych ještě chránil žebra nějakým krunýřem, tak to už je příliš.
Když jsem si koupil první motorku, jawu, tak jsem si hned koupil koženou bundu spínatelnou s kalhotami, s vnitřními chrániči (ala karimatka), slušnou integrálku, rukavice a jezdil v kanadách a na to nepromoky do deště. Z dnešního pohledu hodně špatná ochrana nohou. Po pár letech,s nástupem cestovního endura, jsem upgradoval na mx boty a plastové kolenní chrániče přes kombinézu. V holínách jsem párkrát projížděl brod na severu, ale po přezutí z mx bot jsem měl opravdový strach. Takže holíny, ani kanady nepřipadají v úvahu.
Naposledy editováno 05.04.2017 01:18:01
(reakce na) Odolné návleky na boty pro brodění v kamenitých řekách a na ...
ZdendaZB píše: Jawa 350 je nízká a lehká. Ta ti snad ani na nohu nemůže spadnout
Ale vážně. Stoprocentně musíš chránit spodek nohou, hlavně kotník a prsty. Tam nic jiného než motokrosová bota pořádně nefunguje. Aby ti motorka přiskřípla nohu nemusíš jet rychle, stačí zastavit, šlápnout do ďolíku, nebo ti podklouzne noha a už se klátíš. Noha ti uklouzne dopředu, padne ti na ní motorka a je hotovo.
Pak se musí chránit páteř, kolena a loketní klouby proti naražení. Rukavice a helma je jasná. A taky je dobré mít i ochranu proti prodření, kdyby si se klouzal po asfaltu a minul kamión nebo strom. Abych ještě chránil žebra nějakým krunýřem, tak to už je příliš.
Když jsem si koupil první motorku, jawu, tak jsem si hned koupil koženou bundu spínatelnou s kalhotami, s vnitřními chrániči (ala karimatka), slušnou integrálku, rukavice a jezdil v kanadách a na to nepromoky do deště. Z dnešního pohledu hodně špatná ochrana nohou. Po pár letech,s nástupem cestovního endura, jsem upgradoval na mx boty a plastové kolenní chrániče přes kombinézu. V holínách jsem párkrát projížděl brod na severu, ale po přezutí z mx bot jsem měl opravdový strach. Takže holíny, ani kanady nepřipadají v úvahu.
Chlape, pokud projíždíš 10 brodů v rusku, tak bych se na to vysral, koupil jakýkoliv návleky na boty a vzal tu strečovou fólii a před každým brodem ....
Liší se návleky na nohy s gumovou podrážkou za 350 od těch za 750 ? Je u těch dražších podstatný rozdíl v kvalitě ? Já jezdil vždycky v levnějších.
Naposledy editováno 09.04.2017 15:38:07
Goretexovy boty do terenu kde hodne chodite na pruzkum, lozite po kamenech, po ruznych vetvich a klackach taky ne, protoze se brzo ponici membrana. Boty proste rozslapete, at se vam to libi nebo ne, protoze veskere podezrele kaluze je treba prozkoumat kvuli hloubce a jestli neni na dne vstva bahna. O bazinach ani nemluvim, tam nachodite klidne n nekolik hodin denne pri pruzkumu a pri stavbe hati a prenaseni klacku pod kola. Ale to uz neni bezny cestovni styl jizdy.
Takze jsem zavrhl membranu a koupim si zase normalni motokrosove boty, aby se v nich dalo normalne chodit a budu pouzivat gore ponozky, pripadne vyhrivany pro vysuseni behem chladnejsiho obdobi.