Téma: Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?
2 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?
A ještě jeden dotaz na Jardu Šímu: Moc dobře jsem z toho komentáře nepochopil, co je na testování motocyklu během února v Chorvatsku a Slovinsku divného? Nemyslím to nijak zle, ale opravdu jsem to NEPOCHOPIL :( Prosím o stručné vysvětlení.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?
Bert-Jawatesty>
Nová moto má mít nový prvky! Naprasit starý kastle a nádrž na to je bastleni....milionkrat opakování nádrží 634 je trapný. Původní nádrž cinana a kastliky dobrý. Tohle je nove moto a ne tunning. Jawa už nemá zuby aby se zákazníkům zakousla pod kůži.
Nová moto má mít nový prvky! Naprasit starý kastle a nádrž na to je bastleni....milionkrat opakování nádrží 634 je trapný. Původní nádrž cinana a kastliky dobrý. Tohle je nove moto a ne tunning. Jawa už nemá zuby aby se zákazníkům zakousla pod kůži.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?
2 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?
No,helejte, chlapi, já vám to popíšu z pohledu člověka, co tomu hovno rozumí.
Osobně se považuju za spotřebitele. Umím si u motorek udělat základní úkony, a když mi někdo radí, zvládnu i několik operací z té nejlehčí třídy oprav. Jinak musím mít servis, kde mi to dá odborník do pořádku. Tzn. že pokud bych si novou Jawu koupil, musí být někde po ruce - řekněme do 50 km- značková (když to bude v záruce) dílna, kde budu mít jistotu, že až tam přijedu podruhý, nebude tam místo toho holičství. To bych v začátcích restartu (jak tu někdo psal) značky viděl jako nezbytnou nutnost a taky nejtěžší.
Obchod, kde bych novou Jawu koupil, by nesměla bejt žádná "licencovaná" garáž. Na to jsem háklivej, sory. Pokud někdo něco v zastoupení prodává, musí to mít úroveň. Měli by tomu rozumět a měli by mít po ruce hromadu originál doplňků, nebo aspoň doporučeného příslušenství - olejů, řetězů, kufříků, padáků a podobných drobností. Ne, že všude budou stohy helem, bot, kabátů a jinejch kokotin, hlavně že je bombasticky obrovskej supermoderní krám naoko plnej....vždyť nemusí bejt velkej, mě stačí docelá malá prodejnička, která vydrží a po půl roce tam taky nebude to holičství..... Prodejnu tak často nepotřebuju, jako servis, takže by mi klidně stačila jen v sousedním kraji, řekněme +- 100 km. Ideální by bylo, kdyby servis s krámem byly společně, ale furt je řeč o restartu značky.....
Cena. Pánové, ta 350 za kilo a více.....nevím, nevím. To číně moc nekonkuruje. Kdyby k ní za tu cenu dělali alespoň nějaký už zmíněný plastový pseudokufry, když už nic. Aspoň buřta s dvouma rohlíkama nebo vykuřovák ke včelám by člověk dovezl.....Ale takle? zase potáhnu igelitku na řidítkách, nebo gumicuk na té obrovité plotně. Ty čínské mrdky mají tohle v základu za tu cenu, a já coby spotřebitel bez přehledu budu volit podle šrajtofle a nabídky, žejo.... Pozor, nejsem fanatickým fanouškem značky - jenže ti ji při vší úctě neuživí. Živá bude z takových joudů, jako bych byl já. A ti budou volit stylem - co za svých 100t dostanu: neověřenou Jawu bez jakékoliv výbavy, nebo vlastně totéž z číny, ale ověšené kdečím? U mnoha lidí je volba jasná, a já bych asi nebyl vyjímka. Konkurencí Jawy není BMW ani Honda, ale právě ta socialistická velkovýroba z říše Středu. Za řekněme 70 bych pro ní šel hned a na splátky je dostupná i klukovi po vyučení. 100 tisíc a víc je už příliš. Tečka.
Vzhled. Pár much to má. Ale kdo ne, žejo. Celkově je líbivá a láká mě. Prostě řeknu - hele, to je hezká Jawa. Jako bojovníček na denní ježdění do práce a sobotní výlet na 80 km vzdálenej hrad (nebo pro mlaďase koupaliště s šestnáctkou za zády) je to krásná motorka, je to o řád (nikoliv o třídu, o řád) dál, než usraná, nespolehlivá a čmoudící 350 2t (kterou jsem mmch. koupil kdysi novou a vlastnil ji 15 let na ty samé činnosti ).
Bude-li spolehlivá, o trochu levnější a bude její skromné nebombastické zázemí funkční, věřím, že by se chytla. Moc bych jí to přál. Ten pokrok, nebo vývoj, by postupně, pomalu a bez dotačních sraček a podvodů přišel určitě taky a motorka by se pomalu začala měnit, přišly by drobný vychytávky, rozšíření verzí, doplňků, atd. Je to běh na dlouhou trať, ale já prostě tomuhle věřím - i když to bude mrňavý, ale poctivý a slušný, přežije to. Já jsem asi optimisticky blbej, ale píšu přece jako spotřebitel, kterej nemá přehled o tom, jaký lumpárny se dějí ve vedení Jawy.......a ani mě to nezajímá. Jawě jako značce (nikoliv managementu) bych ten restart moc přál.
A teď mi nadávejte, mě je to jedno
Osobně se považuju za spotřebitele. Umím si u motorek udělat základní úkony, a když mi někdo radí, zvládnu i několik operací z té nejlehčí třídy oprav. Jinak musím mít servis, kde mi to dá odborník do pořádku. Tzn. že pokud bych si novou Jawu koupil, musí být někde po ruce - řekněme do 50 km- značková (když to bude v záruce) dílna, kde budu mít jistotu, že až tam přijedu podruhý, nebude tam místo toho holičství. To bych v začátcích restartu (jak tu někdo psal) značky viděl jako nezbytnou nutnost a taky nejtěžší.
Obchod, kde bych novou Jawu koupil, by nesměla bejt žádná "licencovaná" garáž. Na to jsem háklivej, sory. Pokud někdo něco v zastoupení prodává, musí to mít úroveň. Měli by tomu rozumět a měli by mít po ruce hromadu originál doplňků, nebo aspoň doporučeného příslušenství - olejů, řetězů, kufříků, padáků a podobných drobností. Ne, že všude budou stohy helem, bot, kabátů a jinejch kokotin, hlavně že je bombasticky obrovskej supermoderní krám naoko plnej....vždyť nemusí bejt velkej, mě stačí docelá malá prodejnička, která vydrží a po půl roce tam taky nebude to holičství..... Prodejnu tak často nepotřebuju, jako servis, takže by mi klidně stačila jen v sousedním kraji, řekněme +- 100 km. Ideální by bylo, kdyby servis s krámem byly společně, ale furt je řeč o restartu značky.....
Cena. Pánové, ta 350 za kilo a více.....nevím, nevím. To číně moc nekonkuruje. Kdyby k ní za tu cenu dělali alespoň nějaký už zmíněný plastový pseudokufry, když už nic. Aspoň buřta s dvouma rohlíkama nebo vykuřovák ke včelám by člověk dovezl.....Ale takle? zase potáhnu igelitku na řidítkách, nebo gumicuk na té obrovité plotně. Ty čínské mrdky mají tohle v základu za tu cenu, a já coby spotřebitel bez přehledu budu volit podle šrajtofle a nabídky, žejo.... Pozor, nejsem fanatickým fanouškem značky - jenže ti ji při vší úctě neuživí. Živá bude z takových joudů, jako bych byl já. A ti budou volit stylem - co za svých 100t dostanu: neověřenou Jawu bez jakékoliv výbavy, nebo vlastně totéž z číny, ale ověšené kdečím? U mnoha lidí je volba jasná, a já bych asi nebyl vyjímka. Konkurencí Jawy není BMW ani Honda, ale právě ta socialistická velkovýroba z říše Středu. Za řekněme 70 bych pro ní šel hned a na splátky je dostupná i klukovi po vyučení. 100 tisíc a víc je už příliš. Tečka.
Vzhled. Pár much to má. Ale kdo ne, žejo. Celkově je líbivá a láká mě. Prostě řeknu - hele, to je hezká Jawa. Jako bojovníček na denní ježdění do práce a sobotní výlet na 80 km vzdálenej hrad (nebo pro mlaďase koupaliště s šestnáctkou za zády) je to krásná motorka, je to o řád (nikoliv o třídu, o řád) dál, než usraná, nespolehlivá a čmoudící 350 2t (kterou jsem mmch. koupil kdysi novou a vlastnil ji 15 let na ty samé činnosti ).
Bude-li spolehlivá, o trochu levnější a bude její skromné nebombastické zázemí funkční, věřím, že by se chytla. Moc bych jí to přál. Ten pokrok, nebo vývoj, by postupně, pomalu a bez dotačních sraček a podvodů přišel určitě taky a motorka by se pomalu začala měnit, přišly by drobný vychytávky, rozšíření verzí, doplňků, atd. Je to běh na dlouhou trať, ale já prostě tomuhle věřím - i když to bude mrňavý, ale poctivý a slušný, přežije to. Já jsem asi optimisticky blbej, ale píšu přece jako spotřebitel, kterej nemá přehled o tom, jaký lumpárny se dějí ve vedení Jawy.......a ani mě to nezajímá. Jawě jako značce (nikoliv managementu) bych ten restart moc přál.
A teď mi nadávejte, mě je to jedno
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?
FILODENDRON píše: Nejvíc se mi líbil ten tmavě zelený čínský Triumph.
Ta nová 3 a půla taky nevypadá špatně. Ty budíky jsou OK. Víc než ty boční kastlíky se mi ale nelíbí výfuk. Měli udělat retro ála 634. Ten doutník se tam moc nehodí.
Proč to má na kastlíku 350, když je to motor 400?
A co teprve BMW F650GS s obsahem motoru 798 ccm?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?
Piwell> tu je čtyřstovka,tak by mohli navázat na ni http://www.motoxpress.cz/cs/site/detail-zpravy.htm?message=342
Naposledy editováno 19.01.2017 20:00:27
Naposledy editováno 19.01.2017 20:00:27
ZombiRider
Jawa nemá a od 70.-tých let už neměla výrobní linku na motory. Ty současné osmičkové vyrábí na zařízení vytaženém z kontajneru ve Strakonicích -- když to tam Talián likvidující ČZM vyhodil.
Neměla linku na boxery 350-500/821-824, neměla pořádnou linku ani na 500 OHC/1952, u 250/ 593 - si objednala vlastní motory ze soutěžáka u Technometry-což měla být původně motorárna Jawy. Motorů odebrala pouze část, ale protože neplatila - další už nedostala (někde se válí cca 1 500 motorů). Praga vymyslela uplatnění pro tyto motory, ale zpracovala jich špatně 200 kusů). Ani na hodně dobře života schopný funkční vzorek Jawa 250/OHC z cca 1984 nebyla k dispozici výrobní kapacita.
Sečtením sumy získaných dotací, se dostáváme na částku přibližně odpovídající sestavní výrobní linky pro model 400 odpovídající Číňanovi. Samozřejmě je třeba myslet také na subdodávku části dílů.
Dotace byly vylákány pod příslibem všeho možného, ale už předem byly přesměrovány/o.dkloněny
Naposledy editováno 19.01.2017 21:38:18
Jawa nemá a od 70.-tých let už neměla výrobní linku na motory. Ty současné osmičkové vyrábí na zařízení vytaženém z kontajneru ve Strakonicích -- když to tam Talián likvidující ČZM vyhodil.
Neměla linku na boxery 350-500/821-824, neměla pořádnou linku ani na 500 OHC/1952, u 250/ 593 - si objednala vlastní motory ze soutěžáka u Technometry-což měla být původně motorárna Jawy. Motorů odebrala pouze část, ale protože neplatila - další už nedostala (někde se válí cca 1 500 motorů). Praga vymyslela uplatnění pro tyto motory, ale zpracovala jich špatně 200 kusů). Ani na hodně dobře života schopný funkční vzorek Jawa 250/OHC z cca 1984 nebyla k dispozici výrobní kapacita.
Sečtením sumy získaných dotací, se dostáváme na částku přibližně odpovídající sestavní výrobní linky pro model 400 odpovídající Číňanovi. Samozřejmě je třeba myslet také na subdodávku části dílů.
Dotace byly vylákány pod příslibem všeho možného, ale už předem byly přesměrovány/o.dkloněny
Naposledy editováno 19.01.2017 21:38:18
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?
Tak fotky tu konečně máme nerozmazané a informace až moc strohé. Nadčen nejsem.
Jako nezlobte se ale koupit sérii moto od jiného výrobce a dát tam pár jiných dílů to pro mě neznamená nová motorka To může udělat kdejaký kutil v garáži a vyjde to na stejno!! Ostatně takové firmy už tu máme MotoKenny a MatesMoto a nemyslím to špatně - oni se aspoň snaží udržet pojem značky Jawa - dej jim bůh štěstí
Dřív udělala Jawa aspoň rám a z dalších dílů poskládala moto. Že tam nebylo srdce Jawa to se ještě prominulo s přimhouřením obou očí ale prominulo. Tento nový model je ale ostuda to nemá s Jawou nic společného
Jako nezlobte se ale koupit sérii moto od jiného výrobce a dát tam pár jiných dílů to pro mě neznamená nová motorka To může udělat kdejaký kutil v garáži a vyjde to na stejno!! Ostatně takové firmy už tu máme MotoKenny a MatesMoto a nemyslím to špatně - oni se aspoň snaží udržet pojem značky Jawa - dej jim bůh štěstí
Dřív udělala Jawa aspoň rám a z dalších dílů poskládala moto. Že tam nebylo srdce Jawa to se ještě prominulo s přimhouřením obou očí ale prominulo. Tento nový model je ale ostuda to nemá s Jawou nic společného
Yura> Vidím to naprosto stejně. Jen čínská motorka s polepem Jawy a pár dílama, proč ne.
Nějak začít musí, když na to sama nemá.
Ale bez zázemí a servisu (pokud jej nepřevezme za Jawu Shineray) je risk to koupit a těžko do toho v dnešní době někdo za sto litrů půjde.
Stejně tak by asi nenašel klientelu ani ten litr či dvanáctistovka.
A pár masochystů, co má rádo Jawení a zbylo z předešlé éry Jawy je asi nezachrání.
Nějak začít musí, když na to sama nemá.
Ale bez zázemí a servisu (pokud jej nepřevezme za Jawu Shineray) je risk to koupit a těžko do toho v dnešní době někdo za sto litrů půjde.
Stejně tak by asi nenašel klientelu ani ten litr či dvanáctistovka.
A pár masochystů, co má rádo Jawení a zbylo z předešlé éry Jawy je asi nezachrání.
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?
#136 / #135 :
Sulida má pravdu Vzpomeň si ale, Verdome, kolikátej "začátek" (z dotací) už to je ...
Sulida má pravdu Vzpomeň si ale, Verdome, kolikátej "začátek" (z dotací) už to je ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?
IvanDvoutakťák> Ano vím. Také tvrdím, že by v Jawě měl zůstat jen vrátný a zbytek té bandy co to vede odnikud nikam vyházet.
Ale přecijenom moc českých fabrik v Čechách nezbylo a tak nepřestávám věřit na zázrak.
Ale přecijenom moc českých fabrik v Čechách nezbylo a tak nepřestávám věřit na zázrak.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?
Verdom> Věčný optimista rozdíl mezi optimismem a pesimismem? Nedostatek informací.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?
sullda> Tak jako Verdom i já věřím v lepší zítřky. A aby opravdu byly, koupil jsem si Jawu 650 a předloni i Jawu 660. Aspoň pár zákazníků musí mít každá fabrika...
Naposledy editováno 20.01.2017 10:48:51
Naposledy editováno 20.01.2017 10:48:51
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?
Taky pochybuju o současném vedení Jawy, ale ten podnik, na rozdíl například od MZ (která mimochodem dělala konkurenceschopnější stroje) pořád přežívá. To je zázrak. Možná k tomu dopomohly i ty donekonečna omílané dotace. K těm asi tolik: není správné podporovat jeden podnik na úkor druhého, který si tak z vlastních daní v podstatě pěstuje konkurenci, ovšem v Jawě je opravdu použili na vývoj nové motorky. Neukradli je, jak tady mnozí naznačují, smutné ovšem je, co jim z toho nakonec vylezlo. Bral bych to jako ukázkový příklad toho, jak jsou dotace zbytečné a škodlivé. Kdyby se vývoj platil z vlastní kapsy, tak by možná dopadl jinak. Z cizího to prostě tolik nebolí.
Proti zlodějnám z devadesátých let, kterých se mimochodem účastnil i jeden z bývalých majitelů Jawy Charouz, to je ale jako plivnutí do moře. Schválně jsem si toho panáčka proklepl na google, to je gangster! Teď už ale došlo i na něj, v muzeu v Lánech měl exekutory, kromě jiného tam stála i ta jeho limitovaná Jawa 650 Classic.
Podíváte-li se do historie, státy své výrobce motorek podporovaly také, např. když v osmdesátých letech v USA, zemi tržního hospodářství, zvedli cla na dovoz motorek s větším objemem, aby pomohli značce Harley-Davidson ze dna, čerstvě převzaté a rozjížděné pár blázny z dřívějšího managementu vč. Willieho Davidsona, vnuka zakladatele. A dneska má H-D skvělou pozici, ve své skupině čoprů a cruiserů je jasnou jedničkou, přitom jej také spousta lidí haní, že vyrábí jen těžké, málo výkonné a drahé krámy.
Naposledy editováno 20.01.2017 11:22:11
Proti zlodějnám z devadesátých let, kterých se mimochodem účastnil i jeden z bývalých majitelů Jawy Charouz, to je ale jako plivnutí do moře. Schválně jsem si toho panáčka proklepl na google, to je gangster! Teď už ale došlo i na něj, v muzeu v Lánech měl exekutory, kromě jiného tam stála i ta jeho limitovaná Jawa 650 Classic.
Podíváte-li se do historie, státy své výrobce motorek podporovaly také, např. když v osmdesátých letech v USA, zemi tržního hospodářství, zvedli cla na dovoz motorek s větším objemem, aby pomohli značce Harley-Davidson ze dna, čerstvě převzaté a rozjížděné pár blázny z dřívějšího managementu vč. Willieho Davidsona, vnuka zakladatele. A dneska má H-D skvělou pozici, ve své skupině čoprů a cruiserů je jasnou jedničkou, přitom jej také spousta lidí haní, že vyrábí jen těžké, málo výkonné a drahé krámy.
Naposledy editováno 20.01.2017 11:22:11
HonzaHus: pouzili ty spousty milionu na vyvoj? to ze to nejak sikovne zasmelili papirove rozhodne neznamena, ze to ucelne vynalozili - jsem schopnej na konstrukci cehokoliv spotrebovat - vykazat, temer neomezene mnozstvi penez...
to co stvorili absolutne neodpovida. uz jen ta zadost o posledni dotaci - pisou tam, ze uz maj fajnovou, moderne vybavenou fabriku a ze uz jim chybi jen vyvoj a na nej chtej prachy - tak to je velkej vtip, oni nemaj vyvoj, ale doted se tam nasypalo spousta penez aby vyvijeli motorku?
to co stvorili absolutne neodpovida. uz jen ta zadost o posledni dotaci - pisou tam, ze uz maj fajnovou, moderne vybavenou fabriku a ze uz jim chybi jen vyvoj a na nej chtej prachy - tak to je velkej vtip, oni nemaj vyvoj, ale doted se tam nasypalo spousta penez aby vyvijeli motorku?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?
HonzaHus> jawa přeživá? V čem??? že prodává čínské motorky s nálepkou jawa? co vyvinuli za posledních let? uplný hovno....fabrika přežívá jen díky tomu, že parazituje na dotacích! MZ ti litr byl náhodou povedená motorka jenže bohužel na západních trzích neprodejná....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?
HornisGSX> Jsem rád, že si mzta zachovala tvář a nebudu na ni muset vzpomínat jen jako na dealera čínskejch mrdek
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa 350 OHC - jaro 2017?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.