3 reakcí na tento příspěvek Elektro nebo vodík
VÝROBA VODÍKU stojí na fosilních palivech: 48 % jeho světové výroby připadá na zemní plyn, 30 % na ropu a 18 % na uhlí. Na elektrolýzu zbývají čtyři procenta.
Jinými slovy vůz, který jezdí na ekologický vodík, vlastně jezdí na totéž, jako vůz spalující benzin. Jen se při jeho výrobě spotřebovala spousta fosilního paliva navíc.
Jedině že by zrovna vodík ve vaší nádrži byl vyroben elektrolýzou. Pak je na místě otázka, jak vznikla elektřina pro tuto elektrolýzu. Statistiky hovoří jasně: nejspíš spalováním uhlí.
Vlastník vodíkového vozu by se vlastně měl stát terčem útoků environmentalistů...
Celková účinnost pohonu auta, které místo burácejícího motoru pohání elektřina, generovaná v palivovém článku, je totiž tristní. Při přeměně benzinu nebo nafty na pohyb vozu se ztratí zhruba dvě třetiny energie a při výrobě paliva asi čtvrtina, takže celková účinnost systému vychází na 25 procent. Při použití vodíku to je zhruba 16 procent. Jak je to možné? Jednoduše. Toto číslo vyjde při započtení účinností jednotlivých procesů: 50 % při výrobě proudu pro elektrolýzu, 50 % při výrobě vodíku při samotné elektrolýze, 66 % při přeměně vodíku na elektrickou energii v palivovém článku a 95 % v elektromotoru. (A uvedené účinnosti jsou spíš nadsazené, skutečnost je většinou ještě horší.)
(zdroj: http://ekonom.ihned...a-pretezka-nadrz-ale)
edit: nádrže na vodík jsou taky téma pro otrlé
Naposledy editováno 06.01.2017 01:02:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík
ramlik píše: ...kdyby se vyhořelé palivo dalo bezpečně "posílat" do slunce,měli by němci o starost míň.
Volovina, dnešní odpad je zítřejší palivo, například MOX. A to samozřejmě neplatí jen o atomový enegretice, téměř všechnen dnešní odpad je zítřejší surovina. Dnešní kus odpadního plastu (petka) je zítřejší surovina pro termální depolymerizaci.
1 reakcí na tento příspěvek Elektro nebo vodík
A o čem se taky dost nemluví v čase výkon klesá.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík
Myslím že sedět na tlakové nádrži s vodíkem nebo na 500kg baterii vyjde tak na stejno. Kdo nevěří dejte si svůj chytrý telefon na rozpálené topení nebo se podívej te jak dopadli samsung note 7 .
Co se týká uživatele tech. El auto najede v pohodě bez údržby miliony kilometrů a ty kilowaty se nabijou během vteřin . Chce to trochu kontakt s realitou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík
Občas čumím, jakým hovadinám dokážou uvěřit i lidi jinak relaivně rozumní
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík
Hornetyk píše: Sali28> Jj, asi tak
Občas čumím, jakým hovadinám dokážou uvěřit i lidi jinak relaivně rozumní
protoze na kazdym rohu ctou/slysej ze vtom je budoucnost a ze to je spravne.
A kdyz prijde nejaka slozita otazka , napriklad jak to bude s vymenou vybiteho akumulatoru na ceste na dovolenou, tak prijde na radu pekna animace, kde prijede auticko do boxu zespodu se mu vysune akumulator a nahradi se novym a frci se dal.
Vcelku by me zajimalo jak si soudruzi zeleni dobroseri predstavujou treba takovy navrat z dovolene v Chorvatsku, kde kdyz v sezone v sobotu prijedes na pumpu, dostanes se ke stojanu po hodine a ta spicka trva celej vikend a dalsi vikend se opet opakuje. Takze kdyz pocitam dobre ze u takovovy jedny pumpu zvladnou dnes odbavit cca 150 aut/hod cca 2700 aut/den , tak to aby meli peknej prirucni skladek tech akumulatoru aby tohle zvladli poresit.
Vono jenom kdyz uz kousnu utopickou predstavu toho ze by se vyrobci automobilu dohodli na nejakem unifikovanem akumulatoru (cha cha), tak v tomhle pripade by akumulator predstavoval pomerne znackou meterialni hodnotu, jak by to bylo s recyklaci kdyz bych svuj akumulator defakto ani nemel, protoze bych ho cestou z dovoleny 4x vymenil za jinej ? A tady ze zeleni opet blizej k socialismu. Natom je nejlip videt jak jsou ty ideologie zvraceny.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík
Hornetyk píše: Dněprák> Tady k tomu máš docela výživnej komentář
Hmm dobry , akorat by me zajimalo kdo je schopnej rict jestli je to blabol nebo pravda
Jediny co si pamatuju je, ze kdyz tusim nekde na univerzite v Liberci postavili ten stroj na nanovlakno, tak v souvisloti stim se zminovalo, ze dojde k navyseni kapacity akumulatoru.
Kazdopadne dokazat / vyvratit kapacitu akumulatoru asi nebude takovej problem na to staci zarovka a multimetr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík
Co se týká uživatele tech. El auto najede v pohodě bez údržby miliony kilometrů a ty kilowaty se nabijou během vteřin . Chce to trochu kontakt s realitou. [/quote]
Lidi nesrovnavejte budouci auta pro masy s Teslou. Ty auta budou tezky kvuli dojezdu. A vyrobni naklady budou samozrejme minimalizovany. Takze hned po zarucnich sto tisicich pujdou do kytek standardne zavesy, cepy, homokinetaky, tlumice. V zavesu za tim se odporouci prevodovy ustroji a brzdy a celou dobu se na tom bude srat levna ridici elektronika z ciny, ktera v mnohych pripadech povede ke zniceni baterii. Proste si oproti klasice vubec nepomuzes. Ty fakt veris, ze dneska by nekdo naddimenzoval vyrobni proces, abys mohl tim autem najet milion kilaku bez udrzby?
Edit: Asi jsem se nechal unes a ono to bylo asi mysleno sarkasticky, ze. Mea culpa - sypu si sypu....
Naposledy editováno 06.01.2017 10:03:04
Hornetyk píše: Ještě tu odcituju něco k vodíku:
VÝROBA VODÍKU stojí na fosilních palivech: 48 % jeho světové výroby připadá na zemní plyn, 30 % na ropu a 18 % na uhlí. Na elektrolýzu zbývají čtyři procenta.
Jinými slovy vůz, který jezdí na ekologický vodík, vlastně jezdí na totéž, jako vůz spalující benzin. Jen se při jeho výrobě spotřebovala spousta fosilního paliva navíc.
Jedině že by zrovna vodík ve vaší nádrži byl vyroben elektrolýzou. Pak je na místě otázka, jak vznikla elektřina pro tuto elektrolýzu. Statistiky hovoří jasně: nejspíš spalováním uhlí..............
(zdroj: http://ekonom.ihned...a-pretezka-nadrz-ale)
edit: nádrže na vodík jsou taky téma pro otrlé
tohle je přesně to, co jsem měl na mysli, když jsem včera říkal - že výroba energie z uhlí na dobíjení akumulátorů v elektrických autech je ekologickej protiklad. Tento příklad je totéž, akorát s vodíkem.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík
A za druhé, pro mě by taková Tesla byla už dnes plně dostačující prostředek. Tedy vlastně jakékoli EM s dojezdem 400km+.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík
Creck píše: 1100Virago> No tak zrovna k te Francii ta je zrovna nejvetsim odpurcem jadra ekonomika.idnes.cz/evropa-kvuli-odstavkam-jadra-ve-francii-zaziva-renesanci-uhli-p6e-/eko_euro.aspx
echo24.cz/a/wQrtn/ustup-francie-od-jadra-po-roce-2018-chce-zavrit-nektere-elektrarny
Jojo, země která produkuje 75 procent své elektřiny z jaderek je jejich největším odpůrcem... komiku
Přečetl sis aspoň, o co u těch odstávek jde, nebo sis jako obvykle jen našel titulek a to ti stačilo?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík
Tech píše: Především, nemůžete vědět, co bude za x let za technologie.. No a co že se nedostanente v kwh/kg na úroveň benzínu. Tak bude auto o půl tuny těžší, nevidím to jako problém. Silně to vadí jen u letadel.
A za druhé, pro mě by taková Tesla byla už dnes plně dostačující prostředek. Tedy vlastně jakékoli EM s dojezdem 400km+.
vtom by ani problem nebyl. Me by treba elektromobil na jizdu na nakup klido postacil. Problem je vtom ze se to razi jako vize budocnosti a kdyz se podivas na nesmyslen ekologicke hovadiny co se uvadej v zivote v dnesni dobe, tak problem vidim v tom, ze kdyz te nekdo zacne nutit nebo pobizet do elektromobilu, tak 1. v masovem meritku je to neprovozovatelne a 2. zadnou extra usporu na vyrobe sklenikovych plynu to zjevne, podle vypoctu neprinese.
Takze mnoho povyku pro nic, akorat ekoterorista si ustrikne pokazdy kdyz cte ze elektromobil nahradi to hnusne benzinove nebo nedej boze naftove auto.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík
A taky elektrárna nemá komín třeba před školou.
Naposledy editováno 06.01.2017 10:57:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík
Tech píše: gugo>
A taky elektrárna nemá komín třeba před školou.
Ještě dodej, že ani nepřejede maminku s kočárkem a bude to dokonalý
Tech píše: gugo> to je pravda...ale země které vyrábí alespoň částečně elektřinu buď z jaderek nebo obnovitelných zdrojů EM prostě smysl má. A i u nás je lepší jak normální auto, co se CO2 týká. A pokud je elektrárna kogenerační, jsme zase jinde. Navíc složitost úpravy výfukovych plynů... Je skoro luxus to rvat do každého malého autíčka.
A taky elektrárna nemá komín třeba před školou.
Hele to je super, ale jednoduchym propoctem se da dokazat , ze v hromadnem meritku je to neproveditelne bez dopadu na funkci, omezeni pohybu vozidel.
Takze konskej povoz pred skolkou taky nebude kourit a pak nebude potreba ani ta ropa, ale je to tak trochu krok zpet.
2 reakcí na tento příspěvek Elektro nebo vodík
Jako základ vidím snahu dostat vše pod (centrální) kontrolu, zbavit se té individualistické verbeže, nebo jí alespoň vnutit technologie, které už ji k závislosti donutí
edit: A samozřejmě nezapomenout zkasírovat
Naposledy editováno 06.01.2017 11:40:46
namatkou :
je preci nespravne plytvat energii pri sviceni tak zakazeme zarovky jejichz ucinnost je bidna.
je preci spatne a zivot ohrozujici jezdit na lyzich bez helmy, tak to projistotu zakazeme
Je spravne cerpat energii z prirody tak to budeme podporovat tak zeto vschni zaplatime nejakou eko dani
Je preci spravne pomahat slabym a ohrozenym, tak na ukor vlastni bezpecnosti pomuzeme vsem
asi by se dalo pokracovat do nekonecna.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík
A automobilky slysi na tovarny skoro bez zamestnancu (akorat komu pak ty auta budou prodavat to mi neni jasne)
1 reakcí na tento příspěvek Elektro nebo vodík
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík
Tech píše: Především, nemůžete vědět, co bude za x let za technologie.. No a co že se nedostanente v kwh/kg na úroveň benzínu. Tak bude auto o půl tuny těžší, nevidím to jako problém. Silně to vadí jen u letadel.
A za druhé, pro mě by taková Tesla byla už dnes plně dostačující prostředek. Tedy vlastně jakékoli EM s dojezdem 400km+.
Opravdu by pro tebe taková Tesla byla dnes už plně dostačující prostředek? Pokud bys jí koupil bez dotace, pokud bys v případě že by byla firemní, platil silniční daň, pokud by ti stát zdanil nájezd jako u normálních aut? U normálního auta kategorie vyšší stř. třídy s výkonem jako Tesla se nedostaneš se spotřebou pod 9 l. Pokud to vezmu, tak 9*10,95 (nafta - je levnější než benzín s 12,84) = 98,55 + DPH = 119,20- Kč/100 km. Takže zdanění za nájezd 1 km cca 1,00 Kč bez daně, 1,20 Kč s daní. Spotřební daně z PHM mají jít teoreticky do údržby dopravní infrastruktury, takže by tam měli přispívat i elektromobily, když jí taky využívají.
Spotřeba řekněme těch 20 kWh/100 km, běžný tarif s nějakým silnějším jističem a noční proud ve výsledku nejméně 3,- /kWh, takže 1 km za 0,60.
Jak říkám - nemám nic proti elektromobilům - když se budou provozovat za stejných podmínek jako klasická auta, bez dotací a úlev. Ale najednou to takový terno není.
Pokud si zjistíš cenu oprav a dílů zrovna na tu Teslu, tak už je to úplně mimo.
Pokud by došlo k přechodu na elektromobilitu, tak stát ten výpadek na spotřebních daních a DPHčku z nich - nějakých 100 mld ročně, bude muset někde získat. A mě hrozně sere, když se příznivci elektromobilů oháněj jak je to supr levný a přitom je to supr levný díky tomu, že jim to dotujou běžný lidi s běžnýma autama, který ve výsledku musí jezdit s 15 let starým křápem, protože nemaj ani na obyčejný nový auto.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík
Všichni se "bojí" elektroniky, ale v reálu je mnohem spolehlivější jak pohyblivé mechanické části.
Naposledy editováno 06.01.2017 13:22:20
ramlik píše: Dráťa> tak to je samozřejmě pravda,ale není jednodušší a výhodnější vyrobit nové?
S tím si poradí trh, nepokřivenej dotacema a zákazama. V okamžiku, kdy třeba poroste cena uranový rudy, bude levnější používat MOX. Navíc částečně odpadnou náklady na uskladňování "vyhořelýho" paliva, protože se bude druhotně využívat a nebude ho tedy tolik. Stejně tak plasty. V okamžiku, kdyby cena ropy začala zase růst k hodnotám z let nedávno minulých (což neovlivňuje pouze poptávka a nabídka, ale i politika), může se plast (a termální depolymerizace funguje nejen na plastech) stát levnější náhradou za ropu. Samozřejmě opět je nutno započítat i nižší náklady na skládkování odpadu.
Mimochdem, reaktory na MOX už se zkoušejí. Pár firem hlavně za oceánem už zpracovává odpad termální depolymerizací. Nevím, o jaký míry je to ovšem ovlivněno dotováním. Jenže na tuhle otázku dokáže odpovědět zase jenom nepokřivený trh.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektro nebo vodík
Tech píše: charlie.vtx1800> .ale logicky, na elektromobilu se prostě nemá moc co pokazit. Četl jsem recenzi majitele Tesly S, a po 30tkm se noc nepokazilo, a servisní prohlídka probíha případně jen aktualizací softwaru.
Všichni se "bojí" elektroniky, ale v reálu je mnohem spolehlivější jak pohyblivé mechanické části.
Ty delas jako kdyby servisy v dnesni dobe byly plny aut, kterejm odesla pohonna jednotka . Je vcelku asi uplne jedno co to auto pohani, poruchovost/opotrebeni ostatnich casti bude stejna.
Krom toho si nemyslim ze by bylo uplne pravdive tvoje tvrzeni ze elektronika je spolehlivejsi nez mechanicke casti. U sebe v servisu jsem u moto komplet motor u nikoho nemenil, ale ECU jednotek jsem menil mraky.