Naposledy editováno 11.01.2010 03:21:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!
1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
A z toho Chalupníkového jednovalca nemáš ešte nejaké foto?
1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
Darmah píše: Určitě tady někdo bude k tomuto zajímavému stroji vědět nějaké informace.
Tady je také jedno foto Jakenty 350.
Jakenta 350 je po Jawě a ČZ třetí český čtyřválec. Jedná se o dílo pana Zdeňka Kyselého a skupiny nadšenců kolem něj. Na motorce závodil Pavel Reissmann. Jedná se o dvoudobý vodou chlazený motor inspirovaný motorem berlínské firmy Konig vložený do podvozku, který zkonstruoval pan Kyselý. Název Jakenta je složenina rám Jawa, motor Kenig a zapalování Tatran. Stroj v roce 1988 shořel na dromu v Brně a po 15cti letech ho O.P. znovu postavil. Tolik stručný výtah z knihy pana Wohlmutha Rychlá řidítka. Motorka byla vystavena v depu na letošním Královédvorském okruhu.
Naposledy editováno 09.11.2016 17:48:16
2 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
A jak to jezdilo ? Nevíš ?
Naposledy editováno 09.11.2016 18:08:42
Darmah píše: Knizepekel: Díky
A jak to jezdilo ? Nevíš ?
Tak to bohužel nevím. Ona ta motorka neměla moc dlouhý život, ale podle pár informací které mám to asi moc spolehlivé nebylo. V každém případě je to velice zajímavý a pěkný stroj. Je dobře, že ho Olda znovu postavil.
Motor byl odvozený od lodních motorů König, vodou chlazený dvoutaktní čtyřválec, s válci proti sobě skloněnými o 20 stupňů (dvojitý boxer ), sání kotoučovými šoupátky, karburátory Jikov, primární převod ozubenými koly, šestistupňová převodovka, řazení na pravé straně, zapalování upravené z Tatranu.
Výkon 72 k, při 11.000 otáčkách.
Max. rychlost cca 245 km / hod.
Na dobu vzniku 1978 a tehdejší amatérské podmínky fakt klobouk dolů.