Byl jsem s tím u několika lidí a moc jsem z toho nebyl chytrý. Jeden říkal, že mám nějaké spatné kroužky na pístu, že to vypadá, jakobych to pořádně a dlouho "oroštoval". Celkem mi to dáválo smysl, protože jsem jeden den tomu trošku dal (120km/h cca 35km)... Tak jsem to rozebral - hlavy dolu, valce dolu... Čekal jsem nějaké zřetelné náznaky "špatných" kroužků, ale nemám ještě oko tak vycepované abych něco poznal...
Chtěl bych Vás teda poprosit, jestli nevíte co s tím? Nechci jezdit po městě se zvukem připomínajícím táhnutí plechovek za sebou...
Díky moc za rady, tipy, nápady!!!
Michal
1:50 je na 634 málo. To je poměr pro 638, který má ovšem lepší chlazení. Poměr pro 634 je max. 1:40 a to až po záběhu. Takže jestli jsi měl válce po výbrusu, tak jsi měl mazat 1:25 do ujetí 1500 km.
Oleje do zahradní techniky nejsou úplně to pravé, protože obsahují degradující ekosračky a také záleží na jejich viskozitě a bodu vznícení. To by chtělo vidět specifikace. Ale alfa a omega je, že to musí být správně seřízené a toho oleje musí být předepsaný poměr.
PS: jestli se ti to stalo po jízdě ve 120 km/h, tak děkuj pánu bohu že tě k sobě nechce a ten motor se nerafnul na tvrdo...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/638 Divný zvuk
Majkldriver píše: dva_hrnce:
Mažu to olejem "Mogul ALFA 2T", koupený v Mountfiledu a v poměru 1:50
sorry za OT, snad tu nerozpoutám nějakou nekonečnou diskuzi o olejích, ale samotného mě zajímá, jestli jsou tyhle "lepší" oleje vhodné do těhle motorů.
Kdysi jsem slyšel názor, že byl ten motor dělanej na hustý m2t a tyhle vodičky do vysokotáčkových pil nejsou tak úplně o.k., protože mají jiné vlastnosti než tenhle pomalootáčkový motor potřebuje..
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/638 Divný zvuk
A jaký je dobrý olej pro takovou "mašinu"? :) Jaky doporučís?
A taky, dá se nějak poznat, jestli už to nějaký ten výbrus má? Díval jsem se na nějaké ty písty a narazil jsem na pořadí výbrusu. Pokud majitel nebude vědět, jestli už na tom někdo nějaký výbrus dělal, tak ať nekupuju něco od boku...
a) ty co se zadřely
b) ty co se zadřou
Spíš je důležité nebát se držet to v otáčkách, pak ten motor funguje jak má...
Když to budeš drbat přes město na 4 rychlost padesátkou, tak to nespaluje jak má, hulí, mastný je to, zanáší se svíčky atd..
Jinak netvrdím že ten ALFA 2T je vysloveně špatný olej, sám v tom trochu tápu tak nebudu říkat ani tak ani tak..
já jezdil Mogul TS, je řidší než M2T, ale má víceméně stejné specifikace pokud si dobře vybavuju..
Ale platí to co jsem napsal, dobře seřízený motor spolkne cokoliv, jen toho musí být dost. Poměry typu 1:50+ jsou vražedné. Pak je internet zaplavený hláškami, že jawa je šmejd a rozsype se po pár tisících kilometrech. Já se nedivím...
a on ti pošle vybroušené válce s písty, kroužky, klecemi, čepy a závlačkami, které vyměníš za ty stávající. Dělal jsi to už někdy?
Na motor po výbrusu bych doporučoval spíše něco horšího. Takže nejlevnější M2T a na to pár stovek kilometrů. První nádrž 1:20 a poté 1:25 do 1500 km. Taky si v příručce pro 634 přečti, jak se nastavuje motor pro záběh a jak se má zabíhat.
Já jezdím na M2T, Mogul TS nebo Lavio 2T motosynt. Ten poslední je dobrý, moc nekouří a není drahý. Jen budeš mít tuplem mastné koncovky výfuků, protože ten olej hoří až při vyšších teplotách. Ale na druhou stranu zase moc nekarbonuje spalováky a výfuky.
Mimochodem tady je odkaz na borce co v motoru 632 najel na výbrus 60000 km s olejem nejvyšší jakosti při poměru 1:100 a bez problému. Tím ovšem nechci říct, že takové poměry schvaluji.
Takže bych to viděl na výbrus a nový celý "vrch" (výbrus válců, nové písty, kroužky, čepy) - nebo vyměnit ještě něco?
Jinak děkuju všem za rady seženu nějaký lepší olej (Mogul TS) a budu ho lít v poměru 1:33...
Sám jsem ho využíval mnoho let v čz s přímazem a motor byl čistý a kouřil jen minimálně, na dvouválci 471/623 což je totéž v kubatuře 250ccm jej využívám taky celou dobu, ale poměr dávám zmíněných 1:40, protože jsou to hajsavky hajsavé...
Takže poučení pro příště, maž TSkem, maž 1:40 a nehoň to jak nadmutou kozu, to tyhle motory nesnáší. Krátkodobě využívat plnýho výkonu můžeš, to není problém, ale najet na dálnici a drtit to stylem "furt plnej" to si už za trochu nepříznivejch podmínek koleduješ o záděr.
PS: Vertá mi ale hlavou, jak to tam dostali ty válečky...
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/638 Divný zvuk
jestli je zájem dám fotku.... na dvouválec logicky potřebuješ ty vehementy dva...
Edit: vem ty jehli a zahod je co nejdal a kup si takovy klece montaz je v pohode a drzi
Naposledy editováno 28.09.2016 21:33:26
Wenca: Foto zde.
www.jpeg.cz/obrazek/ec8i][img]http://www.jpeg.cz/images/2016/09/28/6pZFI.th.jpg[/img
www.jpeg.cz/obrazek/ec8A][img]http://www.jpeg.cz/images/2016/09/28/aqiz1.th.jpg[/img
www.jpeg.cz/obrazek/ec8C][img]http://www.jpeg.cz/images/2016/09/28/2J5R.th.jpg[/img
To vpravo je origo přípraveček, průměr 16,1mm délka 21mm.
To vlevo je nouzový řešení z jedný krizový situace.... zahradbá rychlospojka trochu ošmejkaná aby tam vlezla a gumička ty jehly taky udrží....
Naposledy editováno 28.09.2016 22:30:25
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/638 Divný zvuk
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/638 Divný zvuk
Majkldriver píše: Cele dny nespím, porad přemýšlím, jak dostat ty jehly ven z té klikovky... Je reálné je "vypláchnout"? Kdybych lil olej do prostoru ojnice a nechal vyšroubovaný šroub pro vypuštění oleje? Je to reálné neboli proveditelné? Moc se mi do toho půlení motoru nechce...
sundej nadrz ty civky otoc ji vzhuru nohama vem kompresor pistoli dej do toho naftu a strikej a pootacej
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/638 Divný zvuk
- motorku dát celou vzhůru nohama?
- a stříkat naftu pod tlakem do otvoru kde byl předtím šroub na olej?
- ještě ně napadá pouze vystříkat kompresorem (bez nafty)
Majkldriver píše: Díky za radu! Ale pro upřesnění:
- motorku dát celou vzhůru nohama?
- a stříkat naftu pod tlakem do otvoru kde byl předtím šroub na olej?
- ještě ně napadá pouze vystříkat kompresorem (bez nafty)
jo motorku celou vzhuru nohama a strikej tam kam ti spadli k prostoru kliky a pootacej si (jemne) motorem pres startovaci paku
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 350/638 VAPE zapojení Jawa 350/638 | pagi | 16 | 6.6.2024 v 18:02 Jirka_Kirchner |
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 | Jirka-Tajsn | 3 | 23.2.2024 v 09:17 Eddie83 |
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 | radys02 | 37 | 24.9.2023 v 18:22 krizak66 |
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 | Boss.trx850 | 9 | 5.8.2023 v 17:01 pech. |
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |