Naposledy editováno 22.01.2016 14:25:12
1 reakcí na tento příspěvek STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
Citace:
3.1.4.1. Postup v případě povinně schválené výbavy
V případě výbavy, která podléhá schválení, je vycházeno ze seznamu schvalované výbavy podle přílohy č. 12 (A) vyhlášky č. 341/2014 Sb., v případě, že je schválení vyžadováno, kontrolní technik se zaměří na kontrolu označení:
• mezinárodní schvalovací značky
• národní schvalovací značky (např. ČR – ATEST 8SD – xxxx, SRN – ABE xxxx apod.) nebo
• označení výrobce (značkové výbavy)
Označení se vyžaduje pouze u těch dílů, které podléhají schválení jako je např. čelní rám, ale již ne u bočních rámů tzv. „nášlapů“ či držáku doplňkových světel, přestože se vizuálně mohou svým provedením (chromové trubky) budit dojem ochranného rámu. V případě, kdy značení na vlastním výrobku není možné, je vyhláškou č. 341/2014 Sb. připuštěno, že může být schvalovací číslo umístěno na obalu, kartě nebo v návodu, v tomto případě se nepřítomnost schvalovací značky nepovažuje za závadu (neplatí pro ES schválení a EHK schválení).
Upozorňujeme, že u značkového příslušenství jsou případy, že označení výrobce je zakryto při montáži, z těchto důvodů zástupci výrobců připravují manuály pro rozpoznávání dílů, které jsou postupně a nadále budou zveřejňovány na webu MD (odkaz na stanoviska výrobců). Výrobci tyto manuály zpracovávají zejména v případech, kdy se jedná o zásadní a opakující se případy problémů týkající se vyhodnocení správného provedení vozidla. Tyto manuály či vyjádření zástupců výrobců budou vytvářeny i pro případy, kdy se nejedná o výbavu, ale o součást vozidla vyplývající z homologace jako v případech kdy by z neznalosti daného typu, mohlo dojít k podezření, že se jedná o neschválenou výbavu. Příkladem toho mohou být provedení vozidel Porsche GT3, kdy součástí vozidla je vnitřní ochranný rám a u mnohých vozidel této značky i různé formy spoilerů, v tomto případě takové informace nejsou zapsány v technickém průkazu ani díly nejsou značeny, protože se jedná o původní součást vozidla.
V souvislosti s výše uvedeným upozorňujeme, že v případě kontroly motocyklů, tak tzv. „kufry“ umisťované v zadní části motocyklu nepodléhají schválení a jejich držáky jako nosiče, mohou mít všechny možnosti dle výše uvedeného, a to schválení jako příslušenství či jako značkové příslušenství nebo se jedná o součást vozidla.
Darmah píše: Do první kontroly Policie ČR. Mrknou do databáze fotek z STK, zjistí nesoulad mezi fotkama z STK a skutečným stavem a tak to budeš před nimi zase odstrojovat ?
to neni uplne tak jednoznacny, ty si prece muzes cokoliv dokoupit a namontovat po STK... resp. mel bys jen to co je schvalene a homologovane apod, ale to uz pak je na libovuli policajta jestli to bude detailne zkoumat nebo bude normalnim clovekem.
Naposledy editováno 09.08.2016 19:22:54
1 reakcí na tento příspěvek STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
Holandsko stejna story, s motorkou si muze clovek delat doslova co chce, pokud neco posere a vymele se, nese nasledky. Policajt zastavi jen pokud motorka v noci nesviti, kontroly lekarnicek a podobnych picovin neexistuji. A ze tam jezdi kurva stavby, ze kteych by si ceskej fizl vybavenej priruckou radosti vyhonil Obcas mam hrozny cukani tam poridit nejakyho kaface za par facek, jenze v Cesku naprosto no-go, protoze to neni original stav.
Nedela neco mala ceska kotlina spatne, kdyz motorka neprojde kvuli "nespravne odrazce"?
1 reakcí na tento příspěvek STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
Pokud mají povinnost od roku 2016 fotit typ motoru, jsem asi v čudu a musim to nějak vyřešit. Pokud není povinnost fotit typ motoru, pak se to dá vždy nějak zařídit. Na SRADovi je typ motoru utopený za kyvkou na špatně přístupném místě. Mám ještě přes rok čas se na všechno eventuálně připravit. Kdyžtak tam prdnu ten zadřenej motor a na stk to dovezu na káře i když to bude vopruz .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
Dle TP mám mít typ R729 . Motory jsou do šroubku stejný, ale podle legislativy samozřejmě projít nesmím. Nechce se mi kvůli takové prkotině vzdát se téhle motorky, když motor po výměně kroutí bez problému už 5. sezónu .
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
edit: Nedá se od výrobce vydyndat papír se souhlasem k přestavbě? Pak by se to dalo změnit v papírech a měl bys klid jednou provždy.
Naposledy editováno 07.09.2016 12:12:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK motocyklu v roce 2016 zkušenosti
Jinak zkoušel jsem kontaktovat zastoupení Suzuki a zatím se mi nedostala už přes měsíc žádná odpověď, takže si nedělám iluze .