1 reakcí na tento příspěvek Motoškoly M.Lisého a P.Sršně
Ale přirovnal bych ten rozdíl ke stylu MotoGP v současnosti a před dvaceti lety, aka Doohan style.
1 reakcí na tento příspěvek Motoškoly M.Lisého a P.Sršně
Myslím že jsi tu i někde vedl debatu o tom tlačení motorky pod sebe, Ale Míra to říká úplně jinak. Tak jsem to na svém kurzu odposlechl, popřípadě jsem se zeptal.
(Slovo Gymkhana (Jim-kah-Nuh pochází z Hindštiny) původně znamenalo slalom na koni.
V současné době se gymkhanou rozumí většinou slalom na motocyklu nebo s automobilem.
Princip je jednoduchý, co nejrychleji projet trasu vytyčenou obvykle z barevných kuželů.
Během jízdy provádí jezdec různé obraty, slalomy, osmičky atp., při kterých se kombinuje
hbitost, rychlost, rovnováha a zručnost, práce s plynem a brzdami. Nejlepší jezdci využívají
téměř limitních možností stroje.)
Přijde mi že takhle to v motoškole pojaté není. Ale je to můj názor!
1 reakcí na tento příspěvek Motoškoly M.Lisého a P.Sršně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motoškoly M.Lisého a P.Sršně
Jednoduchá odpověď, není to lepší. V určitých situacích se to hodí, ale zobecňovat to je imho hloupost.
To máme stejný názor, s vymáčklou spojkou z toho uděláš kolo a ztrácíš výhodu motoru a jeho vlastností.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motoškoly M.Lisého a P.Sršně
1 reakcí na tento příspěvek Motoškoly M.Lisého a P.Sršně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motoškoly M.Lisého a P.Sršně
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motoškoly M.Lisého a P.Sršně
Krejza píše: P_B> Nevím, jak u Míry, s tím začala Artepx. Nicméně přesně takto jsem to slyšel od dvou kluků ze Stop nehodám. Nicméně od Míry jsem slyšel, že je lepší ji tlačit pod sebe.
Jednoduchá odpověď, není to lepší. V určitých situacích se to hodí, ale zobecňovat to je imho hloupost.
To máme stejný názor, s vymáčklou spojkou z toho uděláš kolo a ztrácíš výhodu motoru a jeho vlastností.
když jsme kroužili kolečka nebo osmičky, tam to bylo normálně plyn + spojka
Nevím jak u Sršně, ale tam se domnívám, že to bude spíše o správné jízdě na silnici /okruhu
Nejsem si zcela jistá, ale tuším, že i Míra už má i jízdu v provozu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motoškoly M.Lisého a P.Sršně
Jinak kolečka a osmičky jsou normálně plyn a zadní brzda a na spojku hrabeš jen v případě, že jedeš krokem a pomaleji. Jo, a točíš tělem a hlavou jak čamrda, abys koukala jako sova za sebe
Krejza píše: Artepx> Nemůžu soudit, ale odkazoval jsem se na to, co jsi teď potvrdila. Protože jak jsem se dozvěděl, takto se to prostě učí, tak to musí být dobře
Jinak kolečka a osmičky jsou normálně plyn a zadní brzda a na spojku hrabeš jen v případě, že jedeš krokem a pomaleji. Jo, a točíš tělem a hlavou jak čamrda, abys koukala jako sova za sebe
Jj bylo to v krokove rychlosti
přiznávám, že s točením mám problém
Pohyb těla a oči je jasný
1 reakcí na tento příspěvek Motoškoly M.Lisého a P.Sršně
Ale i přesto je třeba jezdit,jezdit a zase jezdit. Něco si přečíst,shlédnout a pak si to jít vyzkoušet na plac,volnou cestu a nebo na cestu.
Jinak letos mám méně času na moto,než třeba před 3-4 lety a cítím,že nejsem tak vyježděný jak tehdy. Prostě praxe dělá mistra . . .
Krejza píše: Artepx> Nemůžu soudit, ale odkazoval jsem se na to, co jsi teď potvrdila. Protože jak jsem se dozvěděl, takto se to prostě učí, tak to musí být dobře
Jinak kolečka a osmičky jsou normálně plyn a zadní brzda a na spojku hrabeš jen v případě, že jedeš krokem a pomaleji. Jo, a točíš tělem a hlavou jak čamrda, abys koukala jako sova za sebe
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motoškoly M.Lisého a P.Sršně
JollyJoker píše: Jel bych k Pepovi,ale to řízení motorky nohama a tělem mně celkem odrazuje. Zkoušel jsem to,ale přeci jen řídím raději rukama. Je to rychlejší,přesnější a účinnější.
Ale i přesto je třeba jezdit,jezdit a zase jezdit. Něco si přečíst,shlédnout a pak si to jít vyzkoušet na plac,volnou cestu a nebo na cestu.
Jinak letos mám méně času na moto,než třeba před 3-4 lety a cítím,že nejsem tak vyježděný jak tehdy. Prostě praxe dělá mistra . . .
Ono je nejlepsi absolvovat tech skol vic a nad vsim premyslet a vzit si z toho to, co ti vyhovuje. Neexistuje jediny spravny styl, ostatne, kdyz uz tady nekdo zminoval motoGP, i ktam jsou mezi jezdci videt velke rozdily a pritom jezdi srovnatelne ..
Krejza píše: ....tlačení motorky pod sebe....... - vážně to není dobrý způsob. Je ale "jednodušší" z hlediska toho, že neměníš pozici hlavy.
Každý je zvyklý na něco jiného a tyhle motoškoly přece nejsou o zlepšování desetinek, ale hlavně o zvládnutí situace. No a pokud je někdo zvyklý jezdit často třeba v terénu, tak je pro něj přirozenější mít motorku pod sebou - má lepší odhad v přilnavosti, reflexivně dokáže vyrovnat smyk, umí z toho vystopit, atd. Kdyby se tohle všechno měl najednou učit "správně", tak se vyseká v daleko menší rychlosti.
Takže nevidím nic špatného na tom, když to každý učitel učí každého žáka naprosto odlišné technice.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motoškoly M.Lisého a P.Sršně
Krejza píše: Asi 31,2, ale necvičím ji
to je divny ne, kdyz je to zaklad motoslalomu. Kdyz uz jsme tedy u toho ze tak s prehledem povidas co je a co neni kravina.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motoškoly M.Lisého a P.Sršně
gugo píše: to je divny ne, kdyz je to zaklad motoslalomu. Kdyz uz jsme tedy u toho ze tak s prehledem povidas co je a co neni kravina.
jako ze ten cas povazujes za spatny ci prumerny?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motoškoly M.Lisého a P.Sršně
Artepx píše: učí to na vyhýbací manévr... jedeš, jedeš, vlítne ti tam auto, bzrdíš co to jde, vymáčkneš spojku, uděláš myšku a pokračuješ
když jsme kroužili kolečka nebo osmičky, tam to bylo normálně plyn + spojka
no hele ja byl na stop nehodam pred x lety takze si to samozrejme nepamatuju uplne presne ,ale ze by se mackala spojka kdyz delas kontra po brzdeni si nepamatuju.
A prijde me nesmyslny to delat. Neni to nahodou tak ze to vykladaj ze ma vymacknout spojku pri instenzivnim brzdeni >? protoze vetsina lidi si to zadni kolo zablokuje takze jim to chcipne ev. zacna skakat. ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motoškoly M.Lisého a P.Sršně
Veverčák píše: jako ze ten cas povazujes za spatny ci prumerny?
jakoze to tady Krejza vyklada z pozice gymkhana guru, tak bych cekal cas pod 30.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motoškoly M.Lisého a P.Sršně
gugo píše: jakoze to tady Krejza vyklada z pozice gymkhana guru, tak bych cekal cas pod 30.
a proc zrovna 30? Proc ne 28? Nebo 32?
Jedna vec je metodika, druha vlastni dosazeny vykon, znam plno treneru v ruznych sportech, kteri nikdy nebyli uplnou spickou. Mne prijde Krejzuv cas v pohode. Ze s nim obcas neosuhlasim neznamena, ze nema pravdu, zrovna tak muzu byt mimo ja, nebo oba, nebo ani jeden.
A souhlasim, ze tlacit motorku pod sebe muze byt pohodlnejsi a rychlejsi, ale je to nebezpecnejsi
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motoškoly M.Lisého a P.Sršně
gugo píše: no hele ja byl na stop nehodam pred x lety takze si to samozrejme nepamatuju uplne presne ,ale ze by se mackala spojka kdyz delas kontra po brzdeni si nepamatuju.
A prijde me nesmyslny to delat. Neni to nahodou tak ze to vykladaj ze ma vymacknout spojku pri instenzivnim brzdeni >? protoze vetsina lidi si to zadni kolo zablokuje takze jim to chcipne ev. zacna skakat. ?
já ti nevím, ale předpokládám, že každý by se měl naučit brzdit
když jsme na nějaké holčičí akci, kde zkoušíme brzdit na vzdálenost, tak já prostě brzdím tak, že brzdím i s motorem, v okamžiku, kdy by to mělo dělat bordel vymačkávám spojku a s tou zastavuju a vždycky dostanu pochvalu, tak předpokládám, že tak nějak to asi bude správně
a ano, když máme situaci, že jedeš rovně a z boční ulice ti tam vjede auto a to ti tvoří překážku, tak samo zřejmě brzdíš intenzivně a buď zastavíš a když to nestihneš, musíš se překážce vyhnout a to je právě na konci ten vyhýbací manévr se spojkou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motoškoly M.Lisého a P.Sršně
Artepx píše: já ti nevím, ale předpokládám, že každý by se měl naučit brzdit
když jsme na nějaké holčičí akci, kde zkoušíme brzdit na vzdálenost, tak já prostě brzdím tak, že brzdím i s motorem, v okamžiku, kdy by to mělo dělat bordel vymačkávám spojku a s tou zastavuju a vždycky dostanu pochvalu, tak předpokládám, že tak nějak to asi bude správně
presne tohle cvici s lidma Srsen .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motoškoly M.Lisého a P.Sršně
Veverčák píše: a proc zrovna 30? Proc ne 28? Nebo 32?
Jedna vec je metodika, druha vlastni dosazeny vykon, znam plno treneru v ruznych sportech, kteri nikdy nebyli uplnou spickou. Mne prijde Krejzuv cas v pohode. Ze s nim obcas neosuhlasim neznamena, ze nema pravdu, zrovna tak muzu byt mimo ja, nebo oba, nebo ani jeden.
A souhlasim, ze tlacit motorku pod sebe muze byt pohodlnejsi a rychlejsi, ale je to nebezpecnejsi
mno trener to ma jednodussi kdyz je lepsi nez sverenci, ze jo.
Ohledne toho lamani motorky pod sebe nevim jestli se bavime o slalomu nebo o uhybnym manevru. Asi jde taky o to na cem jedes.
Neco jinyho bude kdyz to pojedes na SS a neco jinyho kdyz pojedes na motardu.
Edit: jo a proc 30...no abych vedel jestli to da rychlejc nez ja
Naposledy editováno 31.08.2016 10:30:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motoškoly M.Lisého a P.Sršně
Artepx píše: já ti nevím, ale předpokládám, že každý by se měl naučit brzdit
když jsme na nějaké holčičí akci, kde zkoušíme brzdit na vzdálenost, tak já prostě brzdím tak, že brzdím i s motorem, v okamžiku, kdy by to mělo dělat bordel vymačkávám spojku a s tou zastavuju a vždycky dostanu pochvalu, tak předpokládám, že tak nějak to asi bude správně
a ano, když máme situaci, že jedeš rovně a z boční ulice ti tam vjede auto a to ti tvoří překážku, tak samo zřejmě brzdíš intenzivně a buď zastavíš a když to nestihneš, musíš se překážce vyhnout a to je právě na konci ten vyhýbací manévr se spojkou
no ja jen rikam ze si nepamatuju ze by se uhybnej manevr delal s vymacknutou spojkou.....ale je si toho moc nepamatuju.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motoškoly M.Lisého a P.Sršně
gugo píše: mno trener to ma jednodussi kdyz je lepsi nez sverenci, ze jo.
Ohledne toho lamani motorky pod sebe nevim jestli se bavime o slalomu nebo o uhybnym manevru. Asi jde taky o to na cem jedes.
Neco jinyho bude kdyz to pojedes na SS a neco jinyho kdyz pojedes na motardu.
Edit: jo a proc 30...no abych vedel jestli to da rychlejc nez ja
ty das GP8 za 30?
Naposledy editováno 31.08.2016 10:33:29