Téma: jaký stroj zvolit
31.7.2016 v 19:36
Zdravím všechny,

rád bych vás zkušené poprosil o radu.

Uvažujeme s přítelkyní nad koupí motorky. Bohužel naše zkušenosti jsou naprosto nulové (zatím nemám ani řidičák). Co se týká silničního provozu - autem jezdím 12 let každý den .

Rádi bychom stroj využívali v 50 - 75% pro jízdu ve dvou. Proto preferujeme pohodlí pro řidiče i spolujezdce. Já jakožto řidič měřím 175 cm, přítelkyně + - stejně. Váhově jsme dohromady mezi 140 - 150 kg. Chtěl bych něco co trošku táhne aby se dalo rozumě předjíždět ale na druhou stranu celkově má stroj sloužit k rekreační/pohodové jízdě. Využívat ho chceme k převážné víkendovým výletům v rozsahu 50 - 300 km (včetně dálnice). Samozřejmé bych rád aby stroj i nějak vypadal Vzhledem k požadavkům se kloním ke kategorii chopper/cruiser (není podmínkou). Cenový strop bych viděl cca 130 tisíc (bazarový stroj).

Za každou radu předem děkuji
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jaký stroj zvolit

2.8.2016 v 17:23 | Nahoru | #61

Vendous píše: Lehčí motorka s užší gumom jde do zatáčky lehce svižně, prostě takový šup a je tam kdežto 250kilová mašina se 190kou už se musí přemlouvat



tak toho jsem si tedy nevsiml, Jsou motorky co se musej premlouvat a moc se jim klopit nechce, ale neprisuzoval bych to jejich vaze ani sirce pneumatiky.

Edit: abych to podeprel nejakym argumentem tak treba takovej speed triple ma 190/50 sucha vaha bude neco kolem 190 kg a klopi hrave pomalu jak duke. Rozhodne je to pri vodeni do zatacek zabavnejsi nez ER5, ikdyz tak se zrovna nevodila taky spatne. Tedy me popravde ted nenapada moc motorka krom chopperu ktera by "spatne" zatacela a musl bych ji premlouvat. Jestli ten problem nebude jinde.

Naposledy editováno 02.08.2016 17:27:23

jaký stroj zvolit

2.8.2016 v 17:53 | Nahoru | #62
Když sem po roce sednul na šestku Bandita tak mě až překvapilo jak to šlo lehce do zatáček oproti GSXku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jaký stroj zvolit

2.8.2016 v 18:03 | Nahoru | #63
gugo> Znám jednu takovou. Vlastním ji. Ale je to vlastně spíše takový podivný hybrid.

Naposledy editováno 02.08.2016 18:12:22

jaký stroj zvolit

2.8.2016 v 18:13 | Nahoru | #64
Začal jsem na Shadow 600...čirý nesmysl ...pak už přešel na rozumnější stroje...myšleno stále Honda ,dál jezdit hned ze začátku se spolujezdcem je nejlepší cesta jak si vzájemně pomoct z příkopu,to Ti chválím...jinak tady zaznělo dost rozumných názorů počítám že si z toho stejně nic nevezmeš. Stejne si stihneš udělat akorat papíry a přes zimu to tady zasypeš tématy.

(reakce na) jaký stroj zvolit

2.8.2016 v 19:02 | Nahoru | #65
kle5002003> Nepochopil jsi..Jestli neopatrný pohyb na plynu v zatáčce považuješ za málopravděpodobný,tak se podívej na youtube a zadej si high sider.Nejde o rychlost jako takovou na rovince,ale zvládání průjezdu zatáčky..za deště atd.Kupovat si SS v litru na turistiku???Jako fakt??Nejde o hádku.Jen ti říkám druhou stranu mince.

(reakce na) jaký stroj zvolit

2.8.2016 v 19:43 | Nahoru | #66

MarcelTheRevenger píše: Řekl šulda co si to jezdí jak tryskáč v obci, hnátu má vyztuženou železem a když koupí motarda aby se trochu zklidnil tak stejně nabourá. Ty si raději kup nějakou babetu a na motorku nelez nemehlo jedno



Noty vole teď si mě setřel tak že až půjdu srát, nebudu ani potřebovat hajzl papír.

Jen pro tvojí informaci to je ruka ne noha

Naposledy editováno 02.08.2016 19:46:17

1 reakcí na tento příspěvek jaký stroj zvolit

2.8.2016 v 20:26 | Nahoru | #67
Tady je výtažek kde se o GSX trochu píše

"Dalším nesmyslem je zadní pneu 190?mm, kvůli které stroj jaksi nezatáčí. V nájezdu do zatáčky se motorka vzpíná a vy ji musíte usměrňovat zbytečně velkou silou v pažích. Obutí pneumatiky 180 hodně vyřeší, GSX1400 začne trošku zatáčet, samozřejmě ale, když bude nehoda a bude se řešit něco s policií a pojišťovnou, užší pneu není v techničáku a budou následovat tahanice. Nicméně motorce užší guma prospěje."

Což potvrzuje co sem psal, užší guma znamená lehčí pokládání motorky do zatáček. Nebo ne?

Naposledy editováno 02.08.2016 20:26:18

2 reakcí na tento příspěvek jaký stroj zvolit

2.8.2016 v 20:30 | Nahoru | #68
Zdravím vsechny, byl jsem se dnes podívat v Olomouckém motocentru na Hondu VT 1100 C. Ročník 1998 za 137.500. Celkem se mi líbila. Pak jsem si přečetl recenze na olomoucké motocentrum. Celkem hrůza. Ma někdo nějakou čerstvou zkušenost? I dobrou? Dik

1 reakcí na tento příspěvek jaký stroj zvolit

2.8.2016 v 20:50 | Nahoru | #69
V pravo je okénko a u něj lupa, tam se napíší klíčové slova a většinou se ojeví několik možností co si přečíst.
Je to celkem jednoduché
tak si počti

(reakce na) jaký stroj zvolit

2.8.2016 v 21:20 | Nahoru | #70
Vendous>
Dík za pomoc

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jaký stroj zvolit

2.8.2016 v 21:24 | Nahoru | #71

Veselka69 píše: Zdravím vsechny, byl jsem se dnes podívat v Olomouckém motocentru na Hondu VT 1100 C. Ročník 1998 za 137.500. Celkem se mi líbila. Pak jsem si přečetl recenze na olomoucké motocentrum. Celkem hrůza. Ma někdo nějakou čerstvou zkušenost? I dobrou? Dik



Osobní zkušenost nemám, byla jsem tam jednou, 15 minut se procházela mezi motorkama, prodavač nikde žádný, tak jsem zase šla. Můžu ale doporučit Freemoto v Prostějově

jaký stroj zvolit

2.8.2016 v 21:32 | Nahoru | #72
ER5tka má dokonce jen 130tku gumu. A je fakt, že s tím jde pěkně kličkovat, ani se nemusí tolik naklánět. Naopak při vysokých rychlostech to v zatáčkách nedrží tak stabilně, ale je jasné, že na to ta motorka není moc dělaná.

(reakce na) jaký stroj zvolit

2.8.2016 v 21:45 | Nahoru | #73
Veselka69> Otec tam kupoval motorku před 13rokama a už tenkrát to byli vychcánci.Vím o super 750 s 5500km.

(reakce na) jaký stroj zvolit

2.8.2016 v 22:49 | Nahoru | #74

Brejlovec píše: gugo> Znám jednu takovou. Vlastním ji. Ale je to vlastně spíše takový podivný hybrid.



no jestli myslis jednu ztech lokomotiv co mas v profilu , tak tam ti verim ze to nezataci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jaký stroj zvolit

2.8.2016 v 22:57 | Nahoru | #75

Vendous píše: Tady je výtažek kde se o GSX trochu píše

"Dalším nesmyslem je zadní pneu 190?mm, kvůli které stroj jaksi nezatáčí. V nájezdu do zatáčky se motorka vzpíná a vy ji musíte usměrňovat zbytečně velkou silou v pažích. Obutí pneumatiky 180 hodně vyřeší, GSX1400 začne trošku zatáčet, samozřejmě ale, když bude nehoda a bude se řešit něco s policií a pojišťovnou, užší pneu není v techničáku a budou následovat tahanice. Nicméně motorce užší guma prospěje."

Což potvrzuje co sem psal, užší guma znamená lehčí pokládání motorky do zatáček. Nebo ne?



nemyslim ze by se to dalo celkove povazovat za 100% pouzitelny, protoze jde hlavne o to jakej radius ma ta guma kdyz je nazuta.

(reakce na) jaký stroj zvolit

3.8.2016 v 07:52 | Nahoru | #76
HondaGiRRl> JJ Freemoto, tam prodávaj ty zválený jebky Ikdyž vony se asi prodávaj všude

jaký stroj zvolit

3.8.2016 v 08:21 | Nahoru | #77
Jak jsem to tady zběžně proběhl, vidím, že ses rady nedočkal. Sice se tady na toto téma dá najít mraky odpovědí, ale chceš mít vlastní téma, tak budiž.
Většina lidí ti radí, začít jezdit sólo. To je naprostá pravda. Jednak se ve dvou jede 100x hůř, jednak máš zodpovědnost za spolujezdce, a pokud člověk nemá zkušenosti, tak je potřeba je získat.
Jsou zde různé názory na to, jak a na čem začít. Ale odnepaměti, ti kdo opravdu umí jezdit začínají od nejslabších strojů. Nebo snad někdo zná nějakýho závodníka, co začal hned na půllitrech??
Nenech se zmást radami, že i na silných strojích se dá jezdit pomalu. Dá, ale má to svá úskalí, která jsou pro začátečníka spíše brzdou v učení.
Takže po stopadesáté: dnešní půllitry jsou pro začátek dobrým kompromisem - jedou slušně, přitom nevážej půl tuny a při neopatrném pohybu s plynem nejdou hned do smyku, takže obligátní trojkombinace: GS500, ER5, CB 500. Výhodou je i to, že jich je plno a dají se koupit velmi levně, a pak zase prodat (ovšem taky levně).
Pokud se ti líběj choppery a mermomocí bys chtěl začít na něčem takovém, pak kup Virago. Ja fakt, že na 535 je to pro spolujezdce trochu utrpení, ale ze začátku toho stejně moc spolu nenajezdíte, a při výšce kolem 175 cm to je celkem snesitelné. Kouzlo Viraga je v tom, že vypadá jako chopper, ale jezdí jako normální motorka. A i ta 535 je velmi živý stroj, přitom, ale v pohodě zvládnutelný i pro naprostého začátečníka. Jen je třeba být připraven na jejich typické problémy, ale rozpočet máš slušný. Ještě by se dalo uvažovat i o EN 500, ale to už je o něco "ostřejší" stroj. Rozhodně bych však ze začátku volil japonskou motorku.

jaký stroj zvolit

3.8.2016 v 10:07 | Nahoru | #78
To říkám furt že na začátek pulitr ( max nějaká šestka ) bohatě stačí

(reakce na) jaký stroj zvolit

3.8.2016 v 10:10 | Nahoru | #79

gugo píše: nemyslim ze by se to dalo celkove povazovat za 100% pouzitelny, protoze jde hlavne o to jakej radius ma ta guma kdyz je nazuta.



Stejná guma ale když je užší tak je užší a de to do těch zatáček líp položit než široká guma

jaký stroj zvolit

3.8.2016 v 10:28 | Nahoru | #80
Hlavně nic nepořizuj napůl s kikinou, to vždycky končí akorát problémama. Kup si mašinu pro sebe a jeď na svý triko. Jinak na začátek max 250cc, rok, dva se vyjezdi v provozu a pak si pořiď, co ti sedne. Hlavně neber čopra, guzzi a podobný sračky, ať si neukrojíš ostudu a posměch okolí

3 reakcí na tento příspěvek jaký stroj zvolit

3.8.2016 v 19:23 | Nahoru | #81
Čau, a čo tak Honda NC 700, má to automat a ABS a do ceny sa zmestí, ale som sa opovážil HAHAHAHA, hneď sú aj tu na bazare, síce teraz sa do mňa pustia, pan Dráťa a spol., on je na nich alergický HAHAHAHA, ja som na tom nejazdil, ale vyzerá to ako motorka , tak to je motorka. Kolega 57- ročný si rovno kúpil Fazer 1000, ten starý, čo nemá hliníkový rám , pred 30 timi rokmi jazdil na Jawe a rovno jazdí so ženou aj do Chorvátska, už cca asi 5 rokov, žijú, ďalší tiež senior, dúfam, že sa neurazia, najprv skúter 50, potom Burgman 400 a teraz rok čo má Hondu Pan 1200. Tiež jazdí so ženou do Chorvátska. Moja so mnou jazdila, ale len do svatby, aby jej druhá neobsadila fleka, ale o tom som sa dozvedel až po svatbe, s ňou musím jazdiť na plechovke fuj.

(reakce na) jaký stroj zvolit

3.8.2016 v 20:09 | Nahoru | #82
krokoš> škandál, podvod

(reakce na) jaký stroj zvolit

3.8.2016 v 20:16 | Nahoru | #83
krokoš>

Moja so mnou jazdila, ale len do svatby, aby jej druhá neobsadila fleka, ale o tom som sa dozvedel až po svatbe, s ňou musím jazdiť na plechovke



to ji muzes presvecit klidne ze s jinou znou se da jet i po svatbe nekteri by mohli vypravet

...ja tedy bo jsem nikdy nebyl zenat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jaký stroj zvolit

3.8.2016 v 20:38 | Nahoru | #84

HondaGiRRl píše: Osobní zkušenost nemám, byla jsem tam jednou, 15 minut se procházela mezi motorkama, prodavač nikde žádný, tak jsem zase šla. Můžu ale doporučit Freemoto v Prostějově



Freemoto

zvláštní název teda, tam prodávaj i hulení ne ?

jaký stroj zvolit

3.8.2016 v 21:15 | Nahoru | #85

(reakce na) jaký stroj zvolit

4.8.2016 v 07:59 | Nahoru | #86
krokoš> NC700?Vždyt to vypadá,jako kdyby už jednou svodidla trefila. Chce chopera.To že nějaký tvý známý ustáli takové skoky v motorkách,není moc dobrá rada.Protože o těch.Co to nedali už se raději nemluví..

jaký stroj zvolit

4.8.2016 v 14:58 | Nahoru | #87
Pokud se ti líbí řada VN od Kawy, myslím že když budeš používat hlavu, dá se slušně pojezdit na VN 800... Je jich poměrně dost, není to zas tak velký stroj a místa pro spolujezdce dost. Sám jsem přešel z MZ 251 na VN 1500 Tourer a šlo to hladce. Teď mám Voyagra VN 1700 a naprostá spokojenost... Pokud začneš na Viragu, taky určitě chybu neuděláš....
Při takových dotazech počítej s tím, že každý má svoje priority a odpovědi se dočkáš těžko... Navíc si tu někteří jen zvyšují ego.....

jaký stroj zvolit

4.8.2016 v 22:31 | Nahoru | #88
Choppera/cruisera do začatku určitě ne. Zvol cestovní enduro, to bude to pravé Na cruisera se z vysoka vyser . Jde tu o manevrovatelnost atd. S tím, že jak tu píší i ostatní, první pojezdi sám a ošahej stroj. A určitě si něco počti at víš vubec jak brzdit kam se dívat atd . Přeju hezký výběr a spokojenost v sedle

(reakce na) jaký stroj zvolit

4.8.2016 v 22:33 | Nahoru | #89

BladeRider píše: Freemoto

zvláštní název teda, tam prodávaj i hulení ne ?



jaký stroj zvolit

6.8.2016 v 12:06 | Nahoru | #90
Znovuzačínal jsem na motorce lehké a s výkonem někde okolo 40koní. Absolutně jsem nechápal, jak někdo může jezdit na težší a silnější. Zatáčky jsem jezdil natřikrát, po ubrání to padalo do zatáčky, po přidání se to rovnalo a chtělo mě to vyhnat ze silnice....................první jízda cca 5km a přijel jsem na dvorek zpocený jako myš. Postupně si to člověk osahal a když začala jezdit bába jako spolujezdec, přes několik dalších strojů jsme na 300kg a 130koních. Jsem ale rád, že jsem si tímto vývojem prošel.............je to jako vše v životě. Když se učíš chodit, tak také jen pomalu a opatrně - no a někteří umí i běhat Já jsem spokojený i za svižnější chůzi.

Koupit si rovnou motorku na celý život snad ani nejde. Teprve čase poznáš, co od motorky očekáváš a kategorie ti z toho poznání vzejde sama - chopper, cruiser, naháč, SS, cesťák, enduro.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist