rád bych vás zkušené poprosil o radu.
Uvažujeme s přítelkyní nad koupí motorky. Bohužel naše zkušenosti jsou naprosto nulové (zatím nemám ani řidičák). Co se týká silničního provozu - autem jezdím 12 let každý den .
Rádi bychom stroj využívali v 50 - 75% pro jízdu ve dvou. Proto preferujeme pohodlí pro řidiče i spolujezdce. Já jakožto řidič měřím 175 cm, přítelkyně + - stejně. Váhově jsme dohromady mezi 140 - 150 kg. Chtěl bych něco co trošku táhne aby se dalo rozumě předjíždět ale na druhou stranu celkově má stroj sloužit k rekreační/pohodové jízdě. Využívat ho chceme k převážné víkendovým výletům v rozsahu 50 - 300 km (včetně dálnice). Samozřejmé bych rád aby stroj i nějak vypadal Vzhledem k požadavkům se kloním ke kategorii chopper/cruiser (není podmínkou). Cenový strop bych viděl cca 130 tisíc (bazarový stroj).
Za každou radu předem děkuji
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jaký stroj zvolit
Vendous píše: Lehčí motorka s užší gumom jde do zatáčky lehce svižně, prostě takový šup a je tam kdežto 250kilová mašina se 190kou už se musí přemlouvat
tak toho jsem si tedy nevsiml, Jsou motorky co se musej premlouvat a moc se jim klopit nechce, ale neprisuzoval bych to jejich vaze ani sirce pneumatiky.
Edit: abych to podeprel nejakym argumentem tak treba takovej speed triple ma 190/50 sucha vaha bude neco kolem 190 kg a klopi hrave pomalu jak duke. Rozhodne je to pri vodeni do zatacek zabavnejsi nez ER5, ikdyz tak se zrovna nevodila taky spatne. Tedy me popravde ted nenapada moc motorka krom chopperu ktera by "spatne" zatacela a musl bych ji premlouvat. Jestli ten problem nebude jinde.
Naposledy editováno 02.08.2016 17:27:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jaký stroj zvolit
Naposledy editováno 02.08.2016 18:12:22
MarcelTheRevenger píše: Řekl šulda co si to jezdí jak tryskáč v obci, hnátu má vyztuženou železem a když koupí motarda aby se trochu zklidnil tak stejně nabourá. Ty si raději kup nějakou babetu a na motorku nelez nemehlo jedno
Noty vole teď si mě setřel tak že až půjdu srát, nebudu ani potřebovat hajzl papír.
Jen pro tvojí informaci to je ruka ne noha
Naposledy editováno 02.08.2016 19:46:17
1 reakcí na tento příspěvek jaký stroj zvolit
"Dalším nesmyslem je zadní pneu 190?mm, kvůli které stroj jaksi nezatáčí. V nájezdu do zatáčky se motorka vzpíná a vy ji musíte usměrňovat zbytečně velkou silou v pažích. Obutí pneumatiky 180 hodně vyřeší, GSX1400 začne trošku zatáčet, samozřejmě ale, když bude nehoda a bude se řešit něco s policií a pojišťovnou, užší pneu není v techničáku a budou následovat tahanice. Nicméně motorce užší guma prospěje."
Což potvrzuje co sem psal, užší guma znamená lehčí pokládání motorky do zatáček. Nebo ne?
Naposledy editováno 02.08.2016 20:26:18
2 reakcí na tento příspěvek jaký stroj zvolit
1 reakcí na tento příspěvek jaký stroj zvolit
Je to celkem jednoduché
tak si počti
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jaký stroj zvolit
Veselka69 píše: Zdravím vsechny, byl jsem se dnes podívat v Olomouckém motocentru na Hondu VT 1100 C. Ročník 1998 za 137.500. Celkem se mi líbila. Pak jsem si přečetl recenze na olomoucké motocentrum. Celkem hrůza. Ma někdo nějakou čerstvou zkušenost? I dobrou? Dik
Osobní zkušenost nemám, byla jsem tam jednou, 15 minut se procházela mezi motorkama, prodavač nikde žádný, tak jsem zase šla. Můžu ale doporučit Freemoto v Prostějově
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jaký stroj zvolit
Vendous píše: Tady je výtažek kde se o GSX trochu píše
"Dalším nesmyslem je zadní pneu 190?mm, kvůli které stroj jaksi nezatáčí. V nájezdu do zatáčky se motorka vzpíná a vy ji musíte usměrňovat zbytečně velkou silou v pažích. Obutí pneumatiky 180 hodně vyřeší, GSX1400 začne trošku zatáčet, samozřejmě ale, když bude nehoda a bude se řešit něco s policií a pojišťovnou, užší pneu není v techničáku a budou následovat tahanice. Nicméně motorce užší guma prospěje."
Což potvrzuje co sem psal, užší guma znamená lehčí pokládání motorky do zatáček. Nebo ne?
nemyslim ze by se to dalo celkove povazovat za 100% pouzitelny, protoze jde hlavne o to jakej radius ma ta guma kdyz je nazuta.
Většina lidí ti radí, začít jezdit sólo. To je naprostá pravda. Jednak se ve dvou jede 100x hůř, jednak máš zodpovědnost za spolujezdce, a pokud člověk nemá zkušenosti, tak je potřeba je získat.
Jsou zde různé názory na to, jak a na čem začít. Ale odnepaměti, ti kdo opravdu umí jezdit začínají od nejslabších strojů. Nebo snad někdo zná nějakýho závodníka, co začal hned na půllitrech??
Nenech se zmást radami, že i na silných strojích se dá jezdit pomalu. Dá, ale má to svá úskalí, která jsou pro začátečníka spíše brzdou v učení.
Takže po stopadesáté: dnešní půllitry jsou pro začátek dobrým kompromisem - jedou slušně, přitom nevážej půl tuny a při neopatrném pohybu s plynem nejdou hned do smyku, takže obligátní trojkombinace: GS500, ER5, CB 500. Výhodou je i to, že jich je plno a dají se koupit velmi levně, a pak zase prodat (ovšem taky levně).
Pokud se ti líběj choppery a mermomocí bys chtěl začít na něčem takovém, pak kup Virago. Ja fakt, že na 535 je to pro spolujezdce trochu utrpení, ale ze začátku toho stejně moc spolu nenajezdíte, a při výšce kolem 175 cm to je celkem snesitelné. Kouzlo Viraga je v tom, že vypadá jako chopper, ale jezdí jako normální motorka. A i ta 535 je velmi živý stroj, přitom, ale v pohodě zvládnutelný i pro naprostého začátečníka. Jen je třeba být připraven na jejich typické problémy, ale rozpočet máš slušný. Ještě by se dalo uvažovat i o EN 500, ale to už je o něco "ostřejší" stroj. Rozhodně bych však ze začátku volil japonskou motorku.
3 reakcí na tento příspěvek jaký stroj zvolit
Moja so mnou jazdila, ale len do svatby, aby jej druhá neobsadila fleka, ale o tom som sa dozvedel až po svatbe, s ňou musím jazdiť na plechovke
to ji muzes presvecit klidne ze s jinou znou se da jet i po svatbe nekteri by mohli vypravet
...ja tedy bo jsem nikdy nebyl zenat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jaký stroj zvolit
HondaGiRRl píše: Osobní zkušenost nemám, byla jsem tam jednou, 15 minut se procházela mezi motorkama, prodavač nikde žádný, tak jsem zase šla. Můžu ale doporučit Freemoto v Prostějově
Freemoto
zvláštní název teda, tam prodávaj i hulení ne ?
Při takových dotazech počítej s tím, že každý má svoje priority a odpovědi se dočkáš těžko... Navíc si tu někteří jen zvyšují ego.....
Koupit si rovnou motorku na celý život snad ani nejde. Teprve čase poznáš, co od motorky očekáváš a kategorie ti z toho poznání vzejde sama - chopper, cruiser, naháč, SS, cesťák, enduro.