globalmoto_kveten





Téma: Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750
Nějak mi nejde do hlavy o čem tyhle modely mají být. Tak např. NC 700 má 35kW a ke všemu krouťák slabých 60N.m. Jsou tam motorky s přízviskem X, které mají být jakože trochu terénní, ale přitom pro to nesplňují ani tu nejelementárnější věc a to možnost obutí do teréních pneu, nehledě na 17" přední kolo a nic moc světlost. Jsou navíc docela těžké.

Když půjdu trochu víc do historie, tak tahle věc začala Transalpem 700. Ten oproti předchůdci má o 20kg vyšší suchou hmotnost (nějakých 215kg), výkon i krouťák pořád slabý (nějakých 44kW a 60N.m, kvůli vyšší hmotnosti to dá stejné kw na kg), je to těžká motorka a přitom s tímhle výkonem na tom budou dva lidi cestovat dost blbě. Přitom Honda Deuville 700 má 48kw a 66N.m, a párkrát jsem četl, že jsou to stejné motory, takže vyšší výkon se z nich vymáčknout zřejmě dá.

Pak tyhle zdá se stejné motory montují do dalších podivných motorek CTX 700 a NM4 Vultus.

Takže kromě vzhledu mi příjde, že se tyhle motorky moc nechytají na V Stroma, ani na Versyse nebo TDM 900.

Co akorát by mohlo být zajímavé, tak tenhle motor ve verzi 750 má sice jen 40kW ale zato 68N.m.

Tak co, mají snad tyhle stroje nějaké schované eso v rukávu?


Naposledy editováno 27.02.2018 08:28:56

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

29.6.2016 v 22:18 | Nahoru | #691
gugo> Dělám si srandu, momentálně jsem zadníma 07mičkama taky zavalenej a já radši čerstvé gumy.

Naposledy editováno 29.06.2016 22:18:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

29.6.2016 v 23:20 | Nahoru | #692
gugo> no na UL bych resil spis pomer vaha/vykon/spolehlivost. Nebo potrebujes spotrebu 5l na 100 majli?? nevim jak to bude konstrukcne vyreseny ale slusel by mu bramborackej boxer.

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

30.6.2016 v 08:43 | Nahoru | #693

Zlesa píše: gugo> no na UL bych resil spis pomer vaha/vykon/spolehlivost. Nebo potrebujes spotrebu 5l na 100 majli?? nevim jak to bude konstrukcne vyreseny ale slusel by mu bramborackej boxer.



tak samozrejme resi se to presne tak jak pises. Primarne najdes vhodnej motor kterej sam o sobe nevazi moc , ten oceses. Optimalne by mel mit 2 svicky na valec, ale to je u autovejch motoru vlhkej sen. V USA jsou dal, tam si delaj treba vlastni hlavy, ev. jsem videl na netu i vyvoj komplet motoru 4 valec boxer. Proste jsou tam dal.
Treba nekdo razi teorii ze karburator protoze to je spolehlive,ale strikacky se uz docela prosazujou , rekl bych.

Ja to momentalne resim teoreticky, rikam si ze se vratim k litani a pocitam ze tak behem 1-2 roku koupim nejaky litadlo, takze mam dost casu.

Momentalne jsem treba u otazky kdyz pouziju strikacku motor, jestli ma cenu s sebou tahnou tu puvodni ECU, ktera se stejne musi precipovat. Nebo jestli se ten motor da rozbehnout s nejakym univerzalem ala ignitech. Jde o to ze ten motor oceses o vsechny zbytecnosti tyopu EGR,apod a pri jakymkoliv chybovym stavu nechces bezet v nouzovym rezimu.

Jako nepredpokladal jsem ze budu resit ero od motoru, nadruhou stranu kdyz koukam na ten motor z hondy jazz tak jsem schopnej ho z bouracky sehnat za 30k, takze proc si pres zimu nehrat s motorem

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

30.6.2016 v 08:46 | Nahoru | #694
 

gugo píše: Hele NCckari hlavne tedy Dovi, tim jak porad povidas o tech nizkejch otackach a vysokych zvihach a spolehlivosti toho polomotoru z auta me napadlo ze by ten celej motor z hondy jazz nemusel byt spatnej pohon do UL. A podle prvotniho ohledani se fakt zda ze to nemusi byt spatne...tak dik za inspiraci


Rádo se stalo, svět je malý a never say never...

A dokonce by klidně bylo možné v lehčím (jednomístném) UL použít i jen ten dvojválcový motor z NC... Z dětství spojeného s leteckou modelařinou mi vytanula vzpomínka na velmi úspěšný americký Volksplane z konce 60. let, vyráběný (kopírovaný) v tisících kusech a poháněný "jen" cca 30 kW (~ 40 koňovým) motorem z původního poválečného (50. a 60. léta) Volkswagenu Brouka.

https://en.wikipedia...vans_VP-1_Volksplane

A zrovna model tohoto éra jsem si o pár let později v polovině 70. let postavil jako tehdy populární dvacetinku (létající maketu v měřítku 1:20 poháněnou gumovým svazkem - ideálně tehdy bohužel nedostatkovou gumou Pirelli) i jako Oříška (tehdy nově vzniklá kategorie Peanut s jednotným rozpětím křídel 330 mm). S vděčností vzpomínám na našeho vedoucího Luboše Koutného (dnes nestora a žijící legendu Ing. Lubomíra Koutného - tu VŠ si dodělal při zaměstnání) i staršího spolužáka Tondu Alferiho, kterému se jeho láska k letadlům stala životním povoláním:

http://rejpalek.blog...iny-v-brne-gumickari

Ale praktičtější by namísto příčného vodníka (motory ve většině dnešních motocyklů) bylo použití podélného vzducháče, a ideálně asi toho boxera. Jednak to chlazení vzduchem (u širšího čumáku přes žaluzie, u štíhlého pak z trupu vyčnívající ofukované válce) funguje (zvláště u pomalého amatérského UL s menším dostupem a provozovaného v běžných klimatických podmínkách) ještě spolehlivěji než u motorky proplétající se ve vedrech malou rychlostí dopravníma zácpama. A druhak odpadá převod krouticího momentu o 90 stupňů - blok se suchou spojkou a převodovkou je možno snadno demontovat a klikovou hřídelí v podélné ose lze přímo pohánět vrtuli.

P.S.
Tady jen pro představu něco málo o kategorii "super hyper ultralajtů" - nejlehčích a nejvýkonnějších halových modelů. Hmotnost gumového svazku jakožto pohonu je pravidly omezena tuším na maximálně 0,4 gramu, celková "provozní" hmotnost špičkového mikrofilmového éra bývá okolo 1.2 gramu a rychlost otáčení vrtule nepřesahuje (ani s největším "krouťákem vocpodu" při startu) jednu otáčku za vteřinu:

http://www.kolmanl.i...lias=HALA_20080726_1

Ale toto ještě není ta nejvyšší provozovaná úroveň. Opravdové špičky mají podle výšky haly doby letu na tu zkroucenou gumu až okolo 3/4 hodiny (světový rekord je přes hodinu letu).

P.P.S.
(snad mi aspoň protentokrát promineš ten delší příspěvek)...
 

2 reakcí na tento příspěvek Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

30.6.2016 v 08:49 | Nahoru | #695
Motory z motorek jsou vseobecne nahovno protoze tam trochu prekazi ta neodelitelna prevodovka. Nerikam ze to nejde ale ten motor je "nakrivo" a podle me to neni ono. Vyjimka je boxer od bmw , kterej je taky v hledacku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

30.6.2016 v 09:20 | Nahoru | #696

gugo píše: Hele NCckari hlavne tedy Dovi, tim jak porad povidas o tech nizkejch otackach a vysokych zvihach a spolehlivosti toho polomotoru z auta me napadlo ze by ten celej motor z hondy jazz nemusel byt spatnej pohon do UL. A podle prvotniho ohledani se fakt zda ze to nemusi byt spatne...tak dik za inspiraci


Proč jen motor? Co takhle vzít celou Hondu Jazz, navařit na B sloupek 2 dvacítky podložky na tupo a bouchnout tam křídla z Blaníka? A dokonce budeš mít i proměnnou geometrii, protože přední závěs vypustíš, poněvadž by vyšel do dveří.

Fakt už se v tom trochu ztrácím, co je ještě myšleno vážně a co už je prdel...

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

30.6.2016 v 09:24 | Nahoru | #697
 

gugo píše: Motory z motorek jsou vseobecne nahovno protoze tam trochu prekazi ta neodelitelna prevodovka.


No jo, ale zase třeba taková stavitelná vrtule ve spojení s DCT automatem...
Si to představ třeba při rozjezdu podřadit a pak zase při přeletu si to bublat na ekonomickou šestku

Nebo některý těžký krujzry mají i zpátečku a šlo by pak zacouvat suchou nohou s érem do hangáru.
 

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

30.6.2016 v 09:26 | Nahoru | #698
vybouřená_mrkev> Ne vszne nektery motorizace hondy jazz 1.4 obsahu se me vahove,vykonosti a snad vydrzi jevi jako vhodnej kandidat na odlehceni a zastavbu do UL.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

30.6.2016 v 09:36 | Nahoru | #699

gugo píše: Motory z motorek jsou vseobecne nahovno protoze tam trochu prekazi ta neodelitelna prevodovka. Nerikam ze to nejde ale ten motor je "nakrivo" a podle me to neni ono. Vyjimka je boxer od bmw , kterej je taky v hledacku.



Jak neoddělitelná? Povolím pár šroubů a převodovka je pryč

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

30.6.2016 v 09:42 | Nahoru | #700

kubacech píše: Jak neoddělitelná? Povolím pár šroubů a převodovka je pryč



No prave u toho tvyho klumpru nebo u BMW...ale uznej italskej motor do letadla to zu bych si tam rovnou mohl dat ten rakouskej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

30.6.2016 v 10:02 | Nahoru | #701
gugo> Tímhle jsem si prošel, když jsem zvažoval vhodného automobilového dárce silného, lehkého a spolehlivého motoru do sněžného skútru. A to je jen blbý skútr, riziko umrznutí je při vysazení řádově menší než že si nabiju držku při nouzáku do lesa. Ale neříkám nic, jen to budu zpovzdálí sledovat

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

30.6.2016 v 10:07 | Nahoru | #702

vybouřená_mrkev píše: gugo> Tímhle jsem si prošel, když jsem zvažoval vhodného automobilového dárce silného, lehkého a spolehlivého motoru do sněžného skútru. A to je jen blbý skútr, riziko umrznutí je při vysazení řádově menší než že si nabiju držku při nouzáku do lesa. Ale neříkám nic, jen to budu zpovzdálí sledovat



Tak u UL proste stim vysazenim pocitat musis a podle toho litat, vetsina motoru nema certifikaci jako leteckej motor a vysanize neni sice na nednim poradku , ale i ja se svym malym nalatem jsem sedel na poli. V tovarne vyrabenem letadle

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

30.6.2016 v 10:25 | Nahoru | #703
gugo> na aerowebu běžel seriál, kde se jeden pilot zabejval montážní motoru 1,2TSI do ULL. Pokud jsi ještě nečetl tak doporučuji.

Osobně bych raději vykrvácel balík za rotax se stříkačkou než dělat takový pokusy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

30.6.2016 v 10:37 | Nahoru | #704
Skalik> LAA's jsou pořádní gangstas, co ujíždějí na adrenalinu. To jsi nevěděl?

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

30.6.2016 v 10:47 | Nahoru | #705

Skalik píše: gugo> na aerowebu běžel seriál, kde se jeden pilot zabejval montážní motoru 1,2TSI do ULL. Pokud jsi ještě nečetl tak doporučuji.

Osobně bych raději vykrvácel balík za rotax se stříkačkou než dělat takový pokusy



Cetl jsem to. Me osobne se do rotaxu nechce investovat ani korunu. Nehlede na to ze ty jejich 100 hp strikacky nemaj certifikaci a spolehlivy nejsou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

30.6.2016 v 11:02 | Nahoru | #706
vybouřená_mrkev> no tak to je celkem známo. Stačí číst zprávy o nehodách

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

30.6.2016 v 11:12 | Nahoru | #707

Skalik píše: vybouřená_mrkev> no tak to je celkem známo. Stačí číst zprávy o nehodách



nejlip na novinkach

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

30.6.2016 v 11:42 | Nahoru | #708

gugo píše: nejlip na novinkach



Zprávy z vyšetřování pravidelně přežvejkává aeroweb, nevím proč bych je měl hledat na novinkách?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

30.6.2016 v 12:01 | Nahoru | #709

Skalik píše: Zprávy z vyšetřování pravidelně přežvejkává aeroweb, nevím proč bych je měl hledat na novinkách?



protoze pri tom poctu nehod co s ULLa toho moc nenactes a treba na ofiko LAA stranach se to moc nenafukuje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

30.6.2016 v 12:21 | Nahoru | #710

gugo píše: protoze pri tom poctu nehod co s ULLa toho moc nenactes a treba na ofiko LAA stranach se to moc nenafukuje.



To jsi mě asi nepochopil, opravdu toho nechci načíst moc, čím míň tím líp, už jen protože většina závěrečných zpráv obsahuje i informace z pitvy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

30.6.2016 v 12:24 | Nahoru | #711
Skalik> no me prislo ze to hodnotis jako divokej zapad, pritom tech vznejch nehod je pomerne malo. Nastesti.
A tech ktery by byly v dusledku technicke zavady jeste min.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

30.6.2016 v 12:37 | Nahoru | #712

gugo píše: Skalik> no me prislo ze to hodnotis jako divokej zapad, pritom tech vznejch nehod je pomerne malo. Nastesti.
A tech ktery by byly v dusledku technicke zavady jeste min.



Na můj vkus je těch nehod poměrně dost. A většina je způsobena tím, že pilot vyhodí z okýnka všechny předpisy a pak to podle toho dopadá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

30.6.2016 v 12:55 | Nahoru | #713
Skalik> no to by chtelo asi hodnotit konretni nehodu. Kazdopadne v ramci satistiky verim ze je to bezpecnejsi nez jezdeni na motorce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

30.6.2016 v 13:33 | Nahoru | #714
gugo> To kazdopadne, kouknu se nekdy na AV herald kolik je denne incidentu velkych letadel a kolik z toho se dozvis nekde ve zpravach. Na novinkach je nejvetsi masox az nasledna diskuze odborniku jinak k ty konstrukci bych asi radsi sel osvedcenym postupem. Nejdriv mit ero postaveny a potom resit pohon podle hmotnosti, plosnyho zatizeni, stoupani vetule a soucinitele vztlaku. Kazdopadne jestli se do toho pustis tak dej vedet. Rad bych to videl. Konstrukci letadel jsem mel naposled ve skole a tahle problematika me dost zajima.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

30.6.2016 v 13:43 | Nahoru | #715
Zlesa> ja nic samostatne konstruovat nebudu fakt nemam tisice hodin k dispozici, navic se znam jak bych pospichal. Pravda ze Pher me tlaci do nejak stavby , ale nastesti na to nemam ani misto .
Ja pujdu cestou nakupu olitaneho neceho co se me nude aerodynamicky libit a bude to mit cestak nekde okolo 200 kmh.
Nasledne vtom budu menit motor bude -li to na poradu dne.

Primarne si musim obnovit pilotak, co popravde ani nevim jak se po 15ti letech nelitani dela.

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

30.6.2016 v 14:07 | Nahoru | #716
gugo> Tak to ti neporadim. Ja uz se tak rok premlouvam ze si to ULL udelam to je ale skoda ze to nebudes stavet. Jsem se tesil na gugolet byla by to tezka frajerina, nazbyde ti nez postavit na zahrade hangar

1 reakcí na tento příspěvek Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

30.6.2016 v 14:21 | Nahoru | #717
Že vám do toho vstupuju - existuje plno "osvědčených" motorů do ultralightů. Ale pravda je krutá - jedinej opravdu dobrej motor pro ul je předraženej, komplikovanej Rotax. A je jedno jestli dvoutakt, nebo čtyřtakt. Samozřejmě motory, jako Mikron, Alfa, Rotec, Jabiru apod. lze brát jako okrajové. Obecně jsou na našich letištích 2 druhy pilotů: na zemi neustále ladící své upravené automotory, a létající s motory Rotax. Říkám to, jako bývalý člen první skupiny. I když možná by mnohé z automob. konverzí létaly taky spolehlivě, kdyby byly z nových motorů a kdyby měly tu péči, jako mívají Rotaxy. Ale když se vezme motor z vrakoviště, co má za sebou čertví co, a pak se "zgenerálkuje" a dá do letadla, tak asi nemůžeme čekat spolehlivost nového leteckého motoru.
O motorech z motorek do letadel asi nemá vůbec smysl uvažovat. I když Nebeská blecha a mnohé další stroje s nimi kdysi létaly, dnešní požadavky na výkon a spolehlivost jsou jiné.
Vzduchem chlazený motory by pak bylo nejlíp do ul letadel vůbec nemontovat. Vlečné 205 by mohly vyprávět o prasklých blocích a když vidím dnešní vlekání s ul, tak to je vodní chlazení přímo požehnání z nebe!

(reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

30.6.2016 v 14:30 | Nahoru | #718
gugo> urcite by sis vybral ve kbelich v muzeu. Takovej RR Merlin by ty poletuse slusel

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

30.6.2016 v 15:29 | Nahoru | #719
MartinNTV> Hele ja si tohle nemyslim. Pravda je ze na letadlech co jsem lital na vsechny ly 2takt rotaxy pod patricnou udrzbou. Ale odladenych automotoru treba subaru je fura. Kdyz jsem lital tak v malejch letadlech a rogalech se hodne monstoval trabos a taky to litalo a probleny stim nebyly.
Vetsi problem bych videl vtom, ze kdyz si koupis rotax novej tak jedes v predepsanejch prohlidkach a pak uz vtom zustanes a jedes dal protoze jsi zvyklej.
Ti co se pustej do vlastni pohonne jednotky bejvaj dobrodruznejsi povahy a to ze ten motor nejede nebo klekne se muze stat z vicero duvodu: spatnej servis, dlouhy intervaly vymeny a kontrol atd.
Nevidim jedinej duvod proc neuvazovat treba o tom jiz zminovanem boxeru z BMW.

To co pises o zgeneralkovanym motoru danym o era se ti prece uplne stejne muze stat u rotaxu, kterej ma nalitano bambilion hodin a pak ho nekdo zgeneralkuje a za 200tis proda. Me osobne se pul mega za motor dat nechce. Dokonce ani 200 tis se me za motor dat nechce.
Nehlede na to, ze ty verze 912 co maj vic jak 80HP nejakou prehnanou spolehlivosti taky neprekypujou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

30.6.2016 v 15:42 | Nahoru | #720
gugo> jeste me napadl motor z mazdy RX. Je to malej wankel a ma dost vykonu ale nevim jak je na tom se spolehlivosti. Je fakt ze rotax je takovej kult, asi jako kkdyz si frajer kterej chce ukazat ze na to ma koupi GS 1200 protozw to frci.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bosna, červen, hlavně asfalt + obča... Honda NC 750X Lacer 3 Dnes v 21:29 Lacer
Honda X-ADV dotaz Honda NC 750X, Honda X-ADV Meny33 9 18.5.2024 v 23:08 ivako
Honda NC 750 X snizeni [1, 2] Honda NC 750X oggycek 32 6.5.2024 v 14:08 Radek_S
Potřebuji přezout své Nc 750x Honda NC 750X stafler 11 19.4.2024 v 20:44 stafler
Versys/ Nx / NC [1, 2] Kawasaki Versys 650, Honda NC 750X, Honda NX500 HALLU 54 26.3.2024 v 20:03 TomasNBK


TOPlist