narazil jsem na tuto stránku, která by měla být soupisem nejvyšších zpevněných pass Alp:
http://cycloclimbing...1700paved/index.html
Rád bych projel těch 23 nejvyšších tj. sedla nad 2400 mnm. v pořadí států Rak, Švýcarsko, Fra, It.. Pokud zhruba víte, kde ty sedla leží, tak víte, kudy plánuju jet.
Termín: 27.5. - 12.6. ,Motorka Honda CB500 1996, v Alpách jsem předtím nikdy nebyl, pouze loni Rumunsko. Jezdím na moto 2. rok.
Myslíte, že se to dá ujet na zmíněné moto ve zmíněný termín? Na co si dát pozor? Je tam něco, proč by to nemělo být reálné objet? Jsou nějaké zajímavosti na této trase, kvůli kterým bych měl někde zastavit / odbočit? Zase to nechci brát jenom jako průlet přes sedla...
Jo a pokud se to někomu zamlouvá, nebo má podobnou cestu ve stejný termín, můžeme se domluvit na části cesty společné.
Díky moc za podněty
1 reakcí na tento příspěvek 23 nejvyšších asfaltových pass Alp
Ale leccos určitě v tomto termínu nepro jedeš. Třeba na Col Agnel jsem byl a tam bývá sníh někdy i do začátku července. Stejně tak jsem byl několikrát zastaven sněhem v červnu a někdy i v červenci na Stelviu, Col d Iseran, Col de la Bonette, Barcelonete na jih, Isola 2000, Splugenpass a bohužel na několika dalších.
Pokud jsi v Alpách nikdy předtím nebyl, tak vůbec nevíš o čem mluvíš. Projet všech 23 - to fyzicky a ani časově rozumně nedáš. Ony jsou ty Alpy trochu náročnější než Jizerské hory.
Slep tvůj zamýšlený itinerář do jedné mapy a vlep ji sem
Naposledy editováno 24.04.2016 09:30:48
1 reakcí na tento příspěvek 23 nejvyšších asfaltových pass Alp
Čas, který na to máš rozumně nestačí, těch 23 pass je roztahaných po celých Alpách.
EDIT: No většina je ve Francii, prostě bych jel tam a nic neřešil.
Naposledy editováno 24.04.2016 10:54:36
Itinerář pořádně nemám, vím, co chci projet, tady je nástřel, jak to vyplivly mapy.cz:
D1: Vsetín, WildAlpen, Solkpass, Tamsweg - 558 km
D2: Tamsweg, Nockalmstrasse, GG, Stams - 418 km
D3: Stams - Silvretta - oberalpass - sustenpass - grimselpass - Ulrichen - 420 km
D4:Ulrichen - Nufenenpass - St. Gothardpass - Furkapass- St. Bernard - Aosta - 300 km
D5: Aosta - Col de Iseran, Galibier, Lautaret, Granon - Briacon - 300 km
D6: Briacon - Col d Izoard - Col Angel - Col de Vars - Barcelonette - 200 km
D7: Barcelonette - Col de Restefond, Raspaillon, Bonette - Col de la Lombarde -Vinadio - 250 km
D8: Vinadio - Colle Fauniera, Vallonetto - Colle del Nivolet - Noasca - 350 km
D9: Noasca - Ponte di Legno - 390 km
D10: Ponte - Passo di Gavia, Stelvio, Umbrailpass, Timesjoch, Gemeinde Imst - 300 km
D11,12: vyjet k ledovci Solden - nejvyšší místo dostupné po asfaltu a směr domů
Co na to říkáš? Je to moc optimistické?
Vychází to na 360 km/ den v průměru, s nějakou rezervou na objíždky, zajíždky 20% to bude dávat cca. 420 km denně. Loni v Rumunsku jsme jeli 3000km/6 dní tj. 500 km denně. Tady to je počítáno z tras bez dálnic, takže kdyžtak můžu v případě časového skluzu dohánět km při delších přesunech... zase jsou to dva týdny na moto v kuse... 3 dny budu mít do rezervy, když se něco posere. Ubytko kemp nebo penzion dle toho, co se najde dříve...
1 reakcí na tento příspěvek 23 nejvyšších asfaltových pass Alp
Podle mých zkušeností, průměrná rychlost i se zastávkami na fotku je v Alpách max 40km/h. K tomu započítej ještě tankování, oběd, shánění ubytování.
A tyhle vysoký passa, když nepočítám třeba Stelvio nebo de la Bonette jsou často dost ouzký a se špatným asfaltem. Tam ta absolutní rychlost taky není zrovna nic extra
1 reakcí na tento příspěvek 23 nejvyšších asfaltových pass Alp
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 23 nejvyšších asfaltových pass Alp
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 23 nejvyšších asfaltových pass Alp
Valach1989 píše: seikos> Ok, zkusím to zredukovat směrem dolů...Když jezdíváš častěji Alpy, je něco, co bych měl vědět? Rozdíly v povinné výbavě? Ve Švajcu dálničku lepíte na plexi?
nemusíš vědět nic. Jsou to civilizované země, jako cca jako všude v evropě. Jen si čekni abys měl dobrý gumy a dobrý destičky. Dálnicích se vyhýbám a když už musím lepit, lepím na kluzák vidlice - tam to jde dobře dolů. A Švajcu se vyhýbám obecně1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 23 nejvyšších asfaltových pass Alp
Tech píše: seikos> Ano švajc je trochu nepřátelský k motorkaření. Vždycky když tam vjedu z Francie/Rakouska připadám si jako ve zpomaleném filmu. (70km/h na rovné první třídě je tam běžná rychlost. Ještě vtipnější je, že tam takhle rychle jezdí auta typu RS6, Impreza STI apod...)
jj, švajc je až na 3-4 cesty docela o hovně4 reakcí na tento příspěvek 23 nejvyšších asfaltových pass Alp
Zase se tam cítím jako motorkář nejbezpečněji, nevím jakou tam mají nehodovost, ale moc to asi nebude.
Naposledy editováno 24.04.2016 14:26:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 23 nejvyšších asfaltových pass Alp
Btw něaké tipy k té trase? Vidím, že jste tady všichni sježdění Např. cesty, které nevynechat a radši si trošku zajet, nebo naopak,, kterým se vyloženě vyhnout např. z důvodu velké dopravy ?
Taky ledovec Solden je podle mě hodně dobrý, tam se mi líbilo z Rakouských alp nejvíc viz odkaz. Stelvio - nic moc ale vypadá efektně na fotkách.
http://www.motorkari.cz/tema/?t=178151
Naposledy editováno 24.04.2016 17:45:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 23 nejvyšších asfaltových pass Alp
jets píše: byl jsem ve Švýcarsku vloni a nemám teda ani v nejmenším pocit, že by to bylo nějak nepřátelské... V dědinách dodržuju rychlost všude ať je co je a mimo jsem neměl jediný problém. Ani nesouhassím, že kromě 3-4 cest je to o ničem. Ale tohle je zcela subjektivní pocit založený an zkušenostech, tak si ho udělej sám. Jinak si myslím, že pokud budeš sám a jedeš jen za ježdením, přírodou a relaxem bez trajdání po městech, památkách a paření s kámoši, tak tu trasu s přehledem dáš. Já jezdím 400-500km po Alpách za den naprosto v pohodě bez stresu, honění nebo problémů. Ale ráno sednu na moto a slézám jen na vrcholech průsmyků na relax, tankování atd. a večer končím. Nic Tě nikam nežene, když to nebudeš dávat, no tak změníš plán, užij si to.
Tak to i věřim, že s rychlostním limitem mimo obec nemáš žádný problémy, jestli to jezdíš na eNCéčku.
Valach1989> hele, prostě si zvykni na to, že je tu pár lidí, co mají patent na rozum a správný názor a ber to s rezervou. čerpej tipy a kecy okolo prostě přejdi. Jestli chceš nějaký tip na Švýcarsko tak se mrkni do mého deníku, popsal jsem tam ve zkratce loňskou cestu.
Naposledy editováno 25.04.2016 06:53:09
1 reakcí na tento příspěvek 23 nejvyšších asfaltových pass Alp
alpenrouten.de/
Jinak k délce etapy na den-v Alpách cca 300km, potom už je to honička a ne kochačka.
My jsme loni jeli toto:
a bylo to akorát.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 23 nejvyšších asfaltových pass Alp
jets píše: byl jsem ve Švýcarsku vloni a nemám teda ani v nejmenším pocit, že by to bylo nějak nepřátelské... V dědinách dodržuju rychlost všude ať je co je a mimo jsem neměl jediný problém. Ani nesouhassím, že kromě 3-4 cest je to o ničem. Ale tohle je zcela subjektivní pocit založený an zkušenostech, tak si ho udělej sám. Jinak si myslím, že pokud budeš sám a jedeš jen za ježdením, přírodou a relaxem bez trajdání po městech, památkách a paření s kámoši, tak tu trasu s přehledem dáš. Já jezdím 400-500km po Alpách za den naprosto v pohodě bez stresu, honění nebo problémů. Ale ráno sednu na moto a slézám jen na vrcholech průsmyků na relax, tankování atd. a večer končím. Nic Tě nikam nežene, když to nebudeš dávat, no tak změníš plán, užij si to.
sorry, ale 400-500 km v Alpách? pěkná blbost. Musím souhlasit, a samozřejmě díky osobní zkušenosti, se Seikosem.
i 300 km je moc, a to za to s kámošama docela taháme, večer je člověk unavenej jak kotě.
A termín? Ono to člověku trošku nedochází, když máš doma dávno bezsněžno a 20°C, ale zkus si vyhledat webcamery z těch passů a uvidíš.
Rozdělil bych to do více dovolených. Ono třeba rychlostní průměr v Itálii a třeba ve Švýcarsku se dost liší a podstatně komplikuje plánování.
V motorce problém nebude, ta možná v passech bude svižnější, než přeložený cesťák s dvojnásobným obsahem i výkonem, ale kroucené silnice vyžadují vyšší koncentraci řidiče - no a tam se chyba udělá jen jednou. První skalka tě omráčí, druhá vyvrhne a na třetí se sletí orli Ale vážně - v Alpách si ještě nebyl, tak v klidu a na pohodu - zkus si pojezdit jen kousek a klidně si nech něco na jindy, to už budeš mít jasnou představu........................a že se trasy prodlužují s vyježděností je pravda, ale i to má svůj konec. Já už dnes spíše zkracuji a klidně hodinku dřepím někde na louce, poslouchám motorky a čumím na luňáky.................pozor, proti tobě jsem stařec, takže to ber s rezervou
drive.google.com/open
Vychazelo to okolo 500km na den. Takze tvuj itinerar mi prijde v pohode
Naposledy editováno 08.05.2016 09:13:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 23 nejvyšších asfaltových pass Alp
Laduj píše: sorry, ale 400-500 km v Alpách? pěkná blbost. Musím souhlasit, a samozřejmě díky osobní zkušenosti, se Seikosem.
i 300 km je moc, a to za to s kámošama docela taháme, večer je člověk unavenej jak kotě.
A termín? Ono to člověku trošku nedochází, když máš doma dávno bezsněžno a 20°C, ale zkus si vyhledat webcamery z těch passů a uvidíš.
Neni to blbost, jezdim takhle kazdy rok, rano vyjedes, stavis jen na benzinkach a vrcholcich pass, a vecer skoncis. Okolo Cortiny je treba 6 passo hned vedle sebe, takze je das za odpoledne. Za pet dni projedes Rakouske a Italske Alpy a jsi zpet v CR, dovolena okolo 2500km.
SirIndy píše: Neni to blbost, jezdim takhle kazdy rok, rano vyjedes, stavis jen na benzinkach a vrcholcich pass, a vecer skoncis. Okolo Cortiny je treba 6 passo hned vedle sebe, takze je das za odpoledne. Za pet dni projedes Rakouske a Italske Alpy a jsi zpet v CR, dovolena okolo 2500km.
jak sis mohl dovolit rozporovat "správný" názor? Alpy = max 300km a hotovo
to, že pro hodně lidí není problém ujet víc a užít si to úplně stejně je irelevantní.