V lese jede 100mth EXC300 za 20 000,- a EXC530 za 22 000,-. Na cestě EXC300 za 38 000,- a EXC530 za 24 000,-
Počítali jsme se spotřebou na cestě 19 a 7 litrů, v lese 7 a 5 litrů, cenou benzínu 25kč, oleje do 2T 260kč, do 4T 230kč, filtrem 80kč, výměnou 15 a 30mth (motor a převodovka), přičetli spotřebu oleje tak deci za jednu výměnu a spočítali cenu dílů za GO 13k u EXC300 a 21k u EXC530. GO jsme počítali co 250mth, s tím že do té doby proběhne jedna výměna pístu a výměna rozvoďáku.
Stejně tak jsem nikde nemohl najít spotřebu EXC 300. Ta je hodně různá. Dokázal jsem jet s EXC 380 za 3,8l/100(!) (brblačka na pětku, trasa asi jen 20km). Naproti tomu, když jsem tomu na cestě sypal, jezdil jsem vždycky za 19 litrů, jinak teď v lese když "jedu kudlu" tak tříkilo si jen brble a jezdím jen za 7. Tím chci jen poukázat na obrovskej rozdíl u dvoutaktu, v tom, jestli tomu sypete nebo jedete na bublačku.
Samozřejmě je to všechno hodně orientační, ale třeba to někomu pomůže
Naposledy editováno 06.03.2016 22:53:45
2 reakcí na tento příspěvek Je levnější 2T nebo 4T?
jinak já na sx 250 mam náklady tedy podstatně větší než Ty, ale ono motokros má větší náklady.
2T podle mě žere i v lese víc než 4T, plus další náklady na svíčky, větší údržba filtru,
benzín který máš namíchaný déle než týden tak vyliješ, po 120mth děláš klapky atd.
Jen tak mimochodem Ty na exc děláš píst po 250mth? to je docela hodně:)
Naposledy editováno 07.03.2016 08:33:29
taky si přičti pořizovací cenu a cenu dílů aby jsi to dal do stavu nové motorky ty jsi jen spočítal náklady na provoz
Naposledy editováno 07.03.2016 08:54:42
V9king píše: kámoši, dva bráchové jezdily motokros, jeden cr 250 druhý crf 450, když spočítaly náklady za rok tak to bylo cca stejně...
jinak já na sx 250 mam náklady tedy podstatně větší než Ty, ale ono motokros má větší náklady.
2T podle mě žere i v lese víc než 4T, plus další náklady na svíčky, větší údržba filtru,
benzín který máš namíchaný déle než týden tak vyliješ , po 120mth děláš klapky atd.
Jen tak mimochodem Ty na exc děláš píst po 250mth? to je docela hodně:)
Já bych tě toho benzínu klidně zbavil, ať ho nemusíš vylívat
V9king píše: kámoši, dva bráchové jezdily motokros, jeden cr 250 druhý crf 450, když spočítaly náklady za rok tak to bylo cca stejně...
jinak já na sx 250 mam náklady tedy podstatně větší než Ty, ale ono motokros má větší náklady.
2T podle mě žere i v lese víc než 4T, plus další náklady na svíčky, větší údržba filtru,
benzín který máš namíchaný déle než týden tak vyliješ, po 120mth děláš klapky atd.
Jen tak mimochodem Ty na exc děláš píst po 250mth? to je docela hodně:)
Špatně jsi mě pochopil, 250mth kompletní GO s tím, že mezi každou GO bude píst, takže 125mth... A ano, 2T žere v lese víc jak 4T, vše jsem tam psal, ale máš pravdu, svíčky a klapky v tom nejsou... Ale stejně tak tam nejsou jak říkal ja1 vodítka ventilů, vačky atd.
Je to jen provoz, a samozřejmě hodně orientační, ale myslím, že to někomu může pomoct
Naposledy editováno 09.03.2016 00:44:09
1 reakcí na tento příspěvek Je levnější 2T nebo 4T?
Idealni by IMHO bylo spachat prachobycejnou excelovou tabulku, kde by byl uveden typ endura & rocnik vyroby, vstupni naklady na porizeni (kupni cena + okamzite investice) a pak kolonky jednotlivych polozek (olej, zadni pneu, predni pneu, rozeta, retez, ......), do ktere by jednotlivci mohli hazet skutecna cisla, co za rok spachali a na kolik to vlastne cele prislo, vcetne najetych kilometru / spotreba
stacilo by stahnout tabulku a pak jen poslat mailem za rok vyplnenou kolonku
s vyssim poctem hodnocenych motorek by data mela vyssi vypovidaci hodnotu
na offmotu by se to plnilo hodne rychle