globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Je levnější 2T nebo 4T?
 
6.3.2016 v 22:26
Zdravím, kdysi jsem se o to zajímal, ale nebyl jsem to schopnej nikde dohledat, teď už mám EXC300 a kamarád má EXC530 takže se můžu alespoň podělit o nějáký poznatky, kdyby to někoho zajímalo jako tehdy mě.
V lese jede 100mth EXC300 za 20 000,- a EXC530 za 22 000,-. Na cestě EXC300 za 38 000,- a EXC530 za 24 000,-

Počítali jsme se spotřebou na cestě 19 a 7 litrů, v lese 7 a 5 litrů, cenou benzínu 25kč, oleje do 2T 260kč, do 4T 230kč, filtrem 80kč, výměnou 15 a 30mth (motor a převodovka), přičetli spotřebu oleje tak deci za jednu výměnu a spočítali cenu dílů za GO 13k u EXC300 a 21k u EXC530. GO jsme počítali co 250mth, s tím že do té doby proběhne jedna výměna pístu a výměna rozvoďáku.

Stejně tak jsem nikde nemohl najít spotřebu EXC 300. Ta je hodně různá. Dokázal jsem jet s EXC 380 za 3,8l/100(!) (brblačka na pětku, trasa asi jen 20km). Naproti tomu, když jsem tomu na cestě sypal, jezdil jsem vždycky za 19 litrů, jinak teď v lese když "jedu kudlu" tak tříkilo si jen brble a jezdím jen za 7. Tím chci jen poukázat na obrovskej rozdíl u dvoutaktu, v tom, jestli tomu sypete nebo jedete na bublačku.

Samozřejmě je to všechno hodně orientační, ale třeba to někomu pomůže

Naposledy editováno 06.03.2016 22:53:45

2 reakcí na tento příspěvek Je levnější 2T nebo 4T?

7.3.2016 v 08:28 | Nahoru | #1
kámoši, dva bráchové jezdily motokros, jeden cr 250 druhý crf 450, když spočítaly náklady za rok tak to bylo cca stejně...

jinak já na sx 250 mam náklady tedy podstatně větší než Ty, ale ono motokros má větší náklady.
2T podle mě žere i v lese víc než 4T, plus další náklady na svíčky, větší údržba filtru,
benzín který máš namíchaný déle než týden tak vyliješ, po 120mth děláš klapky atd.

Jen tak mimochodem Ty na exc děláš píst po 250mth? to je docela hodně:)

Naposledy editováno 07.03.2016 08:33:29

Je levnější 2T nebo 4T?

7.3.2016 v 08:46 | Nahoru | #2
to bereš nové nebo čerstvě repasované motorky ...u starších ta go vyjde u 2t pořád stejně,zato 4 t se prodraží o vodítka ,ventily,vačky. atp.. nedej bože když upadne ventil..to jen repas hlavy tě může stát to co máš spočítané na celkovou go
taky si přičti pořizovací cenu a cenu dílů aby jsi to dal do stavu nové motorky ty jsi jen spočítal náklady na provoz

Naposledy editováno 07.03.2016 08:54:42

(reakce na) Je levnější 2T nebo 4T?

7.3.2016 v 11:29 | Nahoru | #3

V9king píše: kámoši, dva bráchové jezdily motokros, jeden cr 250 druhý crf 450, když spočítaly náklady za rok tak to bylo cca stejně...

jinak já na sx 250 mam náklady tedy podstatně větší než Ty, ale ono motokros má větší náklady.
2T podle mě žere i v lese víc než 4T, plus další náklady na svíčky, větší údržba filtru,
benzín který máš namíchaný déle než týden tak vyliješ , po 120mth děláš klapky atd.

Jen tak mimochodem Ty na exc děláš píst po 250mth? to je docela hodně:)


Já bych tě toho benzínu klidně zbavil, ať ho nemusíš vylívat

Je levnější 2T nebo 4T?

7.3.2016 v 11:31 | Nahoru | #4
Jinak mě vycházelo ježdění na EXC 250 2T na 500kč / 1 MTH. Ale měl jsem tam započtenou spotřebu, servis, pneu, díly...

(reakce na) Je levnější 2T nebo 4T?

7.3.2016 v 14:40 | Nahoru | #5

V9king píše: kámoši, dva bráchové jezdily motokros, jeden cr 250 druhý crf 450, když spočítaly náklady za rok tak to bylo cca stejně...

jinak já na sx 250 mam náklady tedy podstatně větší než Ty, ale ono motokros má větší náklady.
2T podle mě žere i v lese víc než 4T, plus další náklady na svíčky, větší údržba filtru,
benzín který máš namíchaný déle než týden tak vyliješ, po 120mth děláš klapky atd.

Jen tak mimochodem Ty na exc děláš píst po 250mth? to je docela hodně:)



Špatně jsi mě pochopil, 250mth kompletní GO s tím, že mezi každou GO bude píst, takže 125mth... A ano, 2T žere v lese víc jak 4T, vše jsem tam psal, ale máš pravdu, svíčky a klapky v tom nejsou... Ale stejně tak tam nejsou jak říkal ja1 vodítka ventilů, vačky atd.

Je to jen provoz, a samozřejmě hodně orientační, ale myslím, že to někomu může pomoct

Naposledy editováno 09.03.2016 00:44:09

1 reakcí na tento příspěvek Je levnější 2T nebo 4T?

7.3.2016 v 15:04 | Nahoru | #6
Me se libi ta myslenka pouziti realnych castek a oprav u konkretnich typu motocyklu
Idealni by IMHO bylo spachat prachobycejnou excelovou tabulku, kde by byl uveden typ endura & rocnik vyroby, vstupni naklady na porizeni (kupni cena + okamzite investice) a pak kolonky jednotlivych polozek (olej, zadni pneu, predni pneu, rozeta, retez, ......), do ktere by jednotlivci mohli hazet skutecna cisla, co za rok spachali a na kolik to vlastne cele prislo, vcetne najetych kilometru / spotreba
stacilo by stahnout tabulku a pak jen poslat mailem za rok vyplnenou kolonku
s vyssim poctem hodnocenych motorek by data mela vyssi vypovidaci hodnotu
na offmotu by se to plnilo hodne rychle

(reakce na) Je levnější 2T nebo 4T?

7.3.2016 v 19:06 | Nahoru | #7
PetrXX> to by musel dělat jen jeden a ten samý pilot...jinak je to docela individualní.. nenajdeš 2 stejné jezdce a ne každý se řídí servisním manualem

Je levnější 2T nebo 4T?

7.3.2016 v 19:22 | Nahoru | #8
Borci já bych se v tom nebabral protože kilo tam nebo sem platí ve všech odvětvích.Každopádně heavyrun zpracoval byť orientační ale dosti podrobný elaborát na téma jakou motorku si vybrat což je téma zakládané každý týden mladejma.Podstata je stejná pro většinu motorek takže tato zpráva určitě mnohým poradí.Za mě parádní recenze.Toto je pro lidi co si do teď myslí že dvoutakt má dva válce a čtyřtakt čtyři válce.Záměrně nedávám úsměvného smajlíka protože jsem osobně slyšel jak tohle řekl tatínek svému asi 12-ti letému synovi na velké ceně v Brně.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist