globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha xt660r vs. BMW F 650 GS Dakar
Ahoj,
chci si pořídit stroj do práce v lese i pro občasné svezení a zábavu. Z toho co trh nabízí se mi nejvíc zamlouvá Yamaha xt660r a BMW F 650 GS Dakar. Chci mít hlavně 21" přední kolo a trochu výkonu, když budu jezdit po kopcích. Co se Vám zdá jako vhodnější investice vůči spolehlivosti, dostupnosti dílů, náročnosti, atd.? Plánovaný rozpočet mám 80 000 Kč. Budu rád i za další návrhy strojů. :)

3 reakcí na tento příspěvek Yamaha xt660r vs. BMW F 650 GS Dakar

3.2.2016 v 15:51 | Nahoru | #61
Pro mě byl nejmenší Dakar pěkným rozčarováním, když jsem zjistil, že někde soudruzi z NDR udělali chybu: kombinace dlouhé jedničky, ano/ne spojky a naprosto mizivé setrvačnosti motoru kolem volnoběhu s tendencí chcípat = tragédie při přesednutí z "poctivých" jednobuchů devadesátých let (XL,XR, NX, XT, TT, DR, KLx, apod.). Nevím proč, ale snad všechny??? novější cenduro motorky mají na můj vkus převody i motor (a vlastně celé chování při rozjezdu) naladěné na silniční provoz :(
Tjo a jestli plast opletený kovem nebo pryž s kovovým opletením překrytým vrstvou pryže? Každé má své + i -

Naposledy editováno 03.02.2016 15:56:09

(reakce na) Yamaha xt660r vs. BMW F 650 GS Dakar

3.2.2016 v 15:53 | Nahoru | #62

Anti píše: Wenca24> Robustní,těžká klikovka kde?Ten Rotax se to chová jako dvouválcová pětistovka.Dole nic,táhne až od středních otáček.Mě vyhovuje spíš projev mého stroje.Ten má robustní a těžkou klikovku a chová se jak traktor.



Přiznám se, že jsem na něm nejel...Z toho co jsem četl jsem myslel, že je právě takovej línej rozvážnej, až traktoidní. No, podobně jako popisuješ svoje KLR...

Yamaha xt660r vs. BMW F 650 GS Dakar

3.2.2016 v 20:34 | Nahoru | #63
My se nehádáme,jen si vyměňujeme dojmy...Proč řeším hadičky?Sety k motorkám se dají sehnat za dva tisíce...Z výroby to moc vidět nejde,většinou je guma.

(reakce na) Yamaha xt660r vs. BMW F 650 GS Dakar

3.2.2016 v 21:06 | Nahoru | #64
vilemx> Myslím ze to je proto, ze většina lidi vybírá motorky podle papírových hodnot a tak je to Honza za pěknými cisly... Me treba mrzí, ze prakticky vymizely dvouventily...

Presne tak Anti

(reakce na) Yamaha xt660r vs. BMW F 650 GS Dakar

4.2.2016 v 00:23 | Nahoru | #65

vilemx píše: Pro mě byl nejmenší Dakar pěkným rozčarováním, když jsem zjistil, že někde soudruzi z NDR udělali chybu: kombinace dlouhé jedničky, ano/ne spojky a naprosto mizivé setrvačnosti motoru kolem volnoběhu s tendencí chcípat = tragédie při přesednutí z "poctivých" jednobuchů devadesátých let (XL,XR, NX, XT, TT, DR, KLx, apod.). Nevím proč, ale snad všechny??? novější cenduro motorky mají na můj vkus převody i motor (a vlastně celé chování při rozjezdu) naladěné na silniční provoz :(
Tjo a jestli plast opletený kovem nebo pryž s kovovým opletením překrytým vrstvou pryže? Každé má své + i -



Tohle je velka pravda.....

(reakce na) Yamaha xt660r vs. BMW F 650 GS Dakar

4.2.2016 v 02:06 | Nahoru | #66
vilemx> Na mě stejný dojem udělalo o nové XT.Oni se ten poctivý zátah rozhodli udělat "uživatelsky přívětivějším".Výsledkem je že motor se nechová jak jednoválec.Další důvody jsou emise a spotřeba.Ten průběh je i daní za nízkou spotřebu.Proto mám rád svůj stroj a rozhodně bych neměnil.

3 reakcí na tento příspěvek Yamaha xt660r vs. BMW F 650 GS Dakar

5.2.2016 v 10:15 | Nahoru | #67
 
Když ale ono to malý GS Báwo (BMW F 650GS) obestavěný okolo rakouského motoru Rotax se vstřikováním je jenom mírně inovovaným následovníkem předchozího BMW F 650 s karburátorem, a to vlastně bylo zase dvojčetem nic moc italského motocyklu Aprilia Pegaso. Ve zkratce vyhodili karbec, dali vstřiky a hasili se pak hlavně nejhorší vady okolo zbytečně velké spotřeby paliva prvních verzí a ohledně nespolehlivosti startování hlavně u studených startů.
Toto podle mne neprávem glorifikované malé GS Báwo je takovou směsicí italsko-rakousko-německé "ekonomické tvůrčí invence", kterou soudruzi v BMW zaštítili svým jménem a navíc ještě motorkářsky chytlavým přídomkem "Dakar" u dražší verze s o něco vyššími zdvihy v atraktivnějším barevném provedení. Takže s reklamní masírkou v zádech to pak několik prvních let pochopitelně slavilo prodejní úspěchy mezi zazobanou západní klientelou, přestože uživatelé u toho postupně začali objevovat víc a víc nedostatků, nedomyšleností a slabých a problémových míst. A pak se to zase pod jinými dobrodružně-exotickými názvy, tuším snad G 650 GS "Sertao" nebo tak nějak (podle jihoamerické pouště), pokusili Němci tlačit dál pro změnu zase ve výrobním holportu s Číňanama.

BMW F 650GS jsem měl a jezdil, a bohužel u mne to poměrně rychle přešlo do vystřízlivění z celkem pochopitelného počátečního očekávání ze "značkového motocyklu". Byla to tedy už stříkačka a ten údajně lépe startující poslední model (dvojsvíčka), ale i tak byly starty skoro na heslo - sice to po pár sekundách točení chytlo, ale zase zdechlo. Takže znova, a někdy až napotřetí nebo napočtvrtý. A nebyl jsem vůbec sám - to je dost běžný jev u tohoto Báwa. Taky baterka trpící horkem je tam chuděra naražená prakticky hned na horkou rozměrnou hlavu motoru. A hlavně přístup snad úplně ke všemu u toho malýho GS Báwa je slovy jednoho kolegy "jako k penězům a jako ke kolečkám v kapesních hodinkách". Převodovka má docela zbytečně těžký (dlouhý/rychlý) převody a motor je opravdu výrazně silný vibrátor. A k tomu koncepce s olejem v rámu (suchá nebo polosuchá kliková skříň), takže mj. složitější výměna oleje a hlavně nelze preventivně (před nastartováním a zahřátím motoru) zjistit hladinu oleje, ovšem v zájmu objektivity, toto je společné více motorkám s mazáním této koncepce. Zkrátka k srdci mi to malý GS Báwo nepřirostlo a byla to nakonec pro mne jenom taková přestupní stanice ke dvouválcovému BMW boxerovi (sice taky "Gelende/Štráse", ale s ještě menšími terénními ambicemi). Chronickými bolestmi u F 650GS/Dakar je i podle ventilovaných diskusí/stížností majitelů jen tak namátkou volnoběžka, vodní pumpa, regulátor palubního napětí, vzduchová klapka a její rozštelovávání atd.
 

(reakce na) Yamaha xt660r vs. BMW F 650 GS Dakar

5.2.2016 v 10:18 | Nahoru | #68
Dovi> Sečteno a podtrženo, zlatý Transalp.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha xt660r vs. BMW F 650 GS Dakar

5.2.2016 v 15:47 | Nahoru | #69
Dovi> Víme jak to je.Když renomovaný výrobce vyrobí m.rdku,stejně z ní spousta lidí padá na prdel.A to platí i v případě,kdy se jiná renomovaná firma rozhodne zrecyklovat motor z čopra v enduru

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha xt660r vs. BMW F 650 GS Dakar

5.2.2016 v 17:54 | Nahoru | #70
DOVI- nemělo pegaso vůči gs lepší podvozek? Někde jsem o tym četl, že aprilka má lepší cenu i podvozek a jestli jsou to tlumiče, kola nebo brzdy to nevím.

(reakce na) Yamaha xt660r vs. BMW F 650 GS Dakar

5.2.2016 v 18:03 | Nahoru | #71

Anti píše: ...to platí i v případě,kdy se jiná renomovaná firma rozhodne zrecyklovat motor z čopra v enduru


Říkám si, kterou že podobně kultovně glorifikovanou mašinu asi můžeš mít na mysli a napadá mě nejspíš stará Africa Twin - s véčkovým dvojválcem pravděpodobně překopaným ze Shadowky?
Tipuju správně?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha xt660r vs. BMW F 650 GS Dakar

5.2.2016 v 18:10 | Nahoru | #72

petrumr píše: nemělo pegaso vůči gs lepší podvozek? Někde jsem o tym četl, že aprilka má lepší cenu i podvozek a jestli jsou to tlumiče, kola nebo brzdy to nevím.


Rozdíly tam oproti původnímu F650 (s karbecem) byly, taky i v motoru a hlavě, kde Rotax pro Itala měl třeba 5 ventilů a pro Němce"jen" čtyři.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha xt660r vs. BMW F 650 GS Dakar

5.2.2016 v 20:42 | Nahoru | #73
Dovi> Jo,Afrika a TransAlp.Ale to bylo jen malé rýpnutí na Techa...Pravdou je,že pokud se nějaká firma glorifikuje,její majitelé nikdy nepřiznají problémy.A když přiznají,jsou to jen "drobnosti".To neplatí jen pro motorky...

(reakce na) Yamaha xt660r vs. BMW F 650 GS Dakar

5.2.2016 v 21:36 | Nahoru | #74
Anti> Nojo, nejsou to zrovna divy techniky, ale fungují dobře a to se po 20. letech počítá. Původně to byl nějaký čopr, ale z toho odkazu je vidět, že to byl pohon poloviny Hond. Prostě na něj je spoleh. Ta koncepce se zachovala od roku 1980 (mimochodem japonci už v té době měli takový motor, kde byla Jawa...) až k TA 700 (tam už teda očividně zaostával).

http://www.xrv650story.eu/xrv-stories/2

Yamaha xt660r vs. BMW F 650 GS Dakar

6.2.2016 v 08:02 | Nahoru | #75
Honda je mistr v recyklaci.Protože to samé dělala se svým jednoválcem.V modelech z devadesátých let jsem to akceptoval,ale když to naposled nacpali do FMX,tak jsem nechápal...Tohle samozřejmě dělá víc firem.Je to "zlatý grál".Žádný výzkum a testování,motor je hotový a osvědčený,tudíž se u šetří spoustu peněz a navíc má zákazník důvěru ke "starému známému"...Ale to už odbočujeme od tématu...
Obecně bych řekl,že klasické jednoválce s traktoroidním průběhem už vymřeli.Trh a modelová nabídka se radikalizuje a k dostání je buď spíše silniční stroj(a jednoválec to bývá už vzácně),nebo ostré sportovní náčiní.Projevy motorů v těchto kategoriích jsou samozřejmě diametrálně odlišné.Kategorie "dual sport" se těší zájmu především v USA.Proto jsou tam v nabídce doposud stroje jako KLR,DR nebo XR.
Když zpětně přemýšlím nad dotazem autora tohoto vlákna,řekl bych že si vybral podobné stroje,co se týká užití i charakteru motoru.Osobně,kdybych vybíral mezi těmito dvěma možnostmi,vzal bych asi XT.A to z více důvodů.Když pominu zmíněnou glorifikaci BMW a fakt že jsem nikdy nepřišel na chuť vzhledu výrobků této firmy ,tak XT nabízí mnohem novější techniku za stejné peníze.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha xt660r vs. BMW F 650 GS Dakar

21.2.2017 v 09:40 | Nahoru | #76

Dovi píše:  BMW F 650GS jsem měl a jezdil, a bohužel u mne to poměrně rychle přešlo do vystřízlivění z celkem pochopitelného počátečního očekávání ze "značkového motocyklu". Byla to tedy už stříkačka a ten údajně lépe startující poslední model (dvojsvíčka), ale i tak byly starty skoro na heslo - sice to po pár sekundách točení chytlo, ale zase zdechlo. Takže znova, a někdy až napotřetí nebo napočtvrtý. A nebyl jsem vůbec sám - to je dost běžný jev u tohoto Báwa. Taky baterka trpící horkem je tam chuděra naražená prakticky hned na horkou rozměrnou hlavu motoru. A hlavně přístup snad úplně ke všemu u toho malýho GS Báwa je slovy jednoho kolegy "jako k penězům a jako ke kolečkám v kapesních hodinkách". Převodovka má docela zbytečně těžký (dlouhý/rychlý) převody a motor je opravdu výrazně silný vibrátor. A k tomu koncepce s olejem v rámu (suchá nebo polosuchá kliková skříň), takže mj. složitější výměna oleje a hlavně nelze preventivně (před nastartováním a zahřátím motoru) zjistit hladinu oleje, ovšem v zájmu objektivity, toto je společné více motorkám s mazáním této koncepce. Zkrátka k srdci mi to malý GS Báwo nepřirostlo a byla to nakonec pro mne jenom taková přestupní stanice ke dvouválcovému BMW boxerovi (sice taky "Gelende/Štráse", ale s ještě menšími terénními ambicemi). Chronickými bolestmi u F 650GS/Dakar je i podle ventilovaných diskusí/stížností majitelů jen tak namátkou volnoběžka, vodní pumpa, regulátor palubního napětí, vzduchová klapka a její rozštelovávání atd.
 



Aha, takže ty si koupíš nějakou rozhašenou paštiku, kterou si ani nenecháš seřídit a na základě toho vypotíš takovou "recenzi"? To má potom fakt váhu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha xt660r vs. BMW F 650 GS Dakar

21.2.2017 v 15:54 | Nahoru | #77
VagusVetus>Á,potrefená Když už reaguješ na rok staré téma,řekni nám,co se dá na jednoválcové stříkačce krom ventilů seřizovat?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha xt660r vs. BMW F 650 GS Dakar

21.2.2017 v 20:29 | Nahoru | #78

Anti píše: VagusVetus>Á,potrefená Když už reaguješ na rok staré téma,řekni nám,co se dá na jednoválcové stříkačce krom ventilů seřizovat?


Vzhledem že jsem pár roků malé geso jezdil tak spousta toho divného chování je zanedbaná udržba.
Není nad to když ti to servisuje někdo kdo tomu opravdu rozumí.

Naposledy editováno 21.02.2017 20:31:40

(reakce na) Yamaha xt660r vs. BMW F 650 GS Dakar

21.2.2017 v 21:47 | Nahoru | #79
kratkej01> Neříkám že ne.Mě tam jen vadí zaměňování slov údržba a seřízení.
Na druhou stranu,přečetl jsem si ten Doviho příspěvek.A napadají mně dvě věci:
1)Popsal v něm charakteristické závady a problémy tohoto stroje o kterých se všeobecně ví.
2)Většinu těchto věcí neodstaní sebelepší údržba nebo seřízení.

Yamaha xt660r vs. BMW F 650 GS Dakar

21.2.2017 v 22:26 | Nahoru | #80
Bmw.nebrat
Japan

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha xt660r vs. BMW F 650 GS Dakar

22.2.2017 v 05:25 | Nahoru | #81

Anti píše: VagusVetus>Á,potrefená Když už reaguješ na rok staré téma,řekni nám,co se dá na jednoválcové stříkačce krom ventilů seřizovat?



Jasně že potrefená páč Dakara mám a jsem spokojenej jak želva. Míval jsem i malý GS a nic z toho, co tu popisuje Dovi, jsem nepozoroval ani u jedný. Ani lidi co znam a co tuhle motorku mají, nebo měli, nemají, co vím, tak "otřesný" zkušenosti. A pokud chceš slovíčkařit- seřízení vs. údržba, tak jsem spíš měl na mysli mít tu motorku v cajku a ne na to srát a pak si stěžovat, jakej je to krumpl.

Naposledy editováno 22.02.2017 08:36:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha xt660r vs. BMW F 650 GS Dakar

22.2.2017 v 11:15 | Nahoru | #82
 

VagusVetus píše: Dakara mám a míval jsem i malý GS a nic z toho, co tu popisuje Dovi, jsem nepozoroval ani u jedný.


Já z těch závad pozoroval "jenom" špatný (nespolehlivý) studený starty za chladného počasí. Stejně tak dva moji kolegové. Jeden to dal do autorizáku a dozvěděl se z úst nejpovolanějších, že to je "vlastnost", že za studena jsou s tím občas trochu problémy i přes přidání druhé svíčky.

Ostatní chronické závady mě naštěstí nepotkaly - byl to tehdy poměrně nový stroj, ročník 04' nebo 05' a měl jsem ho před 7-8 lety, čili byl starý asi 4 roky (od 1. majitele) a s nájezdem tuším jen něco okolo 20 tkm.

 

VagusVetus píše: Chuděra baterka? Zajímalo by mě jak přesně se projevuje to, že ta chudinka trpí horkem? Jako že by se nedměrně odpařovala?


Jo, klasická nalívaná se horkem nadměrně odpařuje, a všechny baterky (klasika, AGM i vzácná gelovka) vysokými teplotami trpí (snižuje se jim životnost)

 

VagusVetus píše: Nemožná kontrola hladiny oleje za studena? Nesmysl


Jenže návod, autorizovaný servis i logika věci říká něco úplně jinýho.

Ten motor má totiž "vanu" mimo motor, a když motor dlouho stoji, tak to steče dolu a nic tam není.
A za chodu je tam zase napěněný olej a opět nic přesně nenaměříš (opakuji - za chodu).
Takže měřit bohužel nelze před startem motoru.
Ale až po jízdě, a pak ještě to nechat malou chvíli stát, až pěna spadne.

Dle mechanika z BMW servisu:
- projet motorku, až bude motor s převodovkou ohřátý na provozní teplotu
- zastavit a počkat, až na volnoběžný otáčky sepne ventilátor (to je teplota pro měření hladiny optimální)
- nechat motorku stát na rovině, vypnout motor a po chvíli zkontrolovat hladinu oleje

Jinak ještě obecné info - do roku 03' (asi Tvůj případ) tam je vepředu na olejové nádržce (pod kapotáží) olejoznak, a potom už šetřili a tak dali tam jako součástí víčka nádržky měrku MIN-MAX.

 

VagusVetus píše: Vibrátor? No je to jednobuch, takže trochu víc vibruje. Když je člověk slečinka tak rozhodně tuhle motorku nebrat. Ale ty vibrace nejsou zase tak hrozný a vibrujou i mnohem "kultivovanější" motorky.


Já jsem napsal jen svoji zkušenost, kdy se mi ten motor jevil jako (cituji) výrazně silný vibrátor.

Jasně že je to otázkou pohledu, zkušeností a srovnání s jinými stroji. Čili je to velmi subjektivní, a nadšený majitel leccos svému stroji odpustí. Takže plně chápu, když v recenzi na svém profilu píšeš: "Tolik zmiňovaný vibrace nejsou tak hrozný jak se všeobecně říká a dá se na ně zvyknout. Přeci jen je to jednobuch, takže s tím člověk musí trochu počítat." A souhlasím plně s Tvým konstatováním ohledně vibrací, že "dá se na ně zvyknout".

 

VagusVetus píše: Teda nerad bych Dovimu křivdil, neznám ho, ale nemůžu si pomoct na mě to působí jako námitky někoho, kdo tu motorku chce prostě za jakoukoliv cenu pohanit. Každá motorka má něco a Dakar, potažmo malý GS určitě není vyjímka, ale tohle rozhodně není objektivní.


Je to už dlouhých 7-8 let, co jsem to malý GS Báwo měl, a určitě nejsem objektivní, to sebekriticky přiznávám. On žádný člověk v těchto věcech není objektivní (to jenom - snad, doufejme - Pán Bůh je zcela objektivní). Veškerá takováto zpětná hodnocení na základě preferencí a zkušeností jsou hodně subjektivní, tak to je.
 

EDIT 22.2.2017 v 11:21
Odpovídal jsem na Tvůj původní dlouhý ranní příspěvek a k odeslání odpovědi jsem se kvůli svým pracovním povinnostem dostal až teď (a už tu odpověď měnit nebudu). Mezitím sis možná pozjišťoval některé informace o F650GS/Dakar a raději jsi to výrazně zredukoval. OK

Naposledy editováno 22.02.2017 11:21:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha xt660r vs. BMW F 650 GS Dakar

22.2.2017 v 15:51 | Nahoru | #83
VagusVetus> Že by kapánek sebereflexe? To co píše Dovi jsou běžné věci které přizná i většina soudných majitelů.A že tě tyhle závady nepotkali ještě neznamená že neexistují,,,

Yamaha xt660r vs. BMW F 650 GS Dakar

22.2.2017 v 17:22 | Nahoru | #84
K popisovanejm ''závadám'' žádná moto před ani po se tak divně nechovala
studený starty tragédie nastartuje chcípne nastartuje chcípne pořádná udržba nějakej čas to trvalo a bylo po problému
baterka naprosto žádnej problém životnost 7 roku
olej jak se má kontrolovat je popsaný v návodu vzhledem že si to nevzalo ani deci zbytečná starost
vibrátor ano do 3000ot to nejede vibruje to tak nějak pořád ale to každej větší jednovál cestou z dovolené poztráceno několik šroubků
nikde mě to nenechalo nic se nepodělalo a luxusní spotřeba na cestování pro jednu osobu dostačující stroj celkem přijatelný peníze za udržbu a spotřebák

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha xt660r vs. BMW F 650 GS Dakar

23.2.2017 v 05:32 | Nahoru | #85

Dovi píše:   Mezitím sis možná pozjišťoval některé informace o F650GS/Dakar a raději jsi to výrazně zredukoval. OK


To ani tak ne, za tím co jsem napsal v původním příspěvku si stojím, jen jsem přesně věděl co bude následovat a bylo mi jasný, že jako "větší odborníci" na tuhle motorku mi budete moji osobní zkušenost mermomocí vyvracet a já se akorát naseru
Pokud je tedy Dakar taková mrdka, tak to mam vlastně štěstí, že jsem narazil na výjmečnej kus a to samý se dá říct i o malým GS který jsem měl předtím.
Beru to teď čistě z pohledu běžnýho uživatele, kterej se snaží dát motorce co potřebuje a ona mu prostě funguje. Kdyby mě to co popisuješ potkalo, tak se můžeš spolehnout, že bych ti dal za pravdu a v takovým případě bych asi jen těžko po malým GS kupoval Dakara za docela nehorázný prachy. Takovej vokurka zase nejsem A mimochodem, dokonce ani nadměrný odpařování chuděry baterky se ani u jedný nekonalo. Jak to bylo u malýho GS už si přesně nepamatuju, ale třeba u Dakara jsem po 12 tis. kiláků dolejval do levejch dvou dílků u olejový nádržky asi cca cenťák a do třetí asi půl. Je to moc?
Prostě já jsem s tou mrdkou spokojenej

(reakce na) Yamaha xt660r vs. BMW F 650 GS Dakar

23.2.2017 v 05:34 | Nahoru | #86

Anti píše: VagusVetus> Že by kapánek sebereflexe?


Se sebereflexí nemam problem, pokud mám pocit, že bych ji měl mít. Tady byl důvod trochu jinej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha xt660r vs. BMW F 650 GS Dakar

23.2.2017 v 09:55 | Nahoru | #87
 
VagusVetus 23.2.2017 05:32>

Neber to prosím Tě konfrontačně, ale lze jen doufat, že aspoň třeba ohledně toho oleje (nezjistitelnýho před nastartováním motoru), už úplně na všem, cos napsal, snad netrváš

Ale k tomu podstatnému: já to malý Báwo za mrdku nepovažuju - nemyslím si to a ani jsem nic takového nepsal.

Akorát že ten příspěvek z 5.2.2016 10:15, na který jsi zareagoval a vlákno tak po více než roce oživil, byla jakási výpověď a odložená reakce na tu vzedmutou dobu adorování GS/Dakaru před řekněme 8 až 12 lety. Nevím, jestli tu dobu jako (už nebo ještě ne) motorkář pamatuješ - tehdy utnuli výrobu (po pouhých tuším 5 nebo 6 letech, a komplementárního řemenového Scarvera ještě dřív) a místo původního BMW F650GS (s 650 ccm jednoválcem) začali vyrábět, světe, div se, opět BMW F650GS, ale s 800 ccm řadovým dvouválcem (slabší to verzi objemově stejného F800GS). Vzedmula se vlna nostalgie a rázem nebylo na světě (nebo aspoň v zemi české) lepšího stroje než F650GS/Dakar. A v tom mém příspěvku z 5.2.2016 10:15 šlo spíš o to sumarizující historické shrnutí (v prvním odstavci), na které pak už jen navazoval i mezi F650GS/Dakaristy známý výčet "slabin a nectností". Jenže slabší místa a nedostatky má pochopitelně každá mašina, a nešlo tedy o nějaké snad nenávistné házení hnoje, ale o uvedení té tehdejší (a podle mne nezasloužené) glorifikace do rozumnějších (reálnějších) souvislostí.

Nechci to už dál rozmazával, svoje jsme si každý na základě svých lepších nebo horších zkušeností už asi řekli. Ale jsem rád (a věř mi prosím, nemyslím to ironicky), že jsi se svou motorkou spokojený - to je ideální stav. A opravdu upřímně Ti přeju, ať Ti mašina dlouho slouží k radosti a plné spokojenosti. O tom to našem ježdění v jedné stopě je.
 

(reakce na) Yamaha xt660r vs. BMW F 650 GS Dakar

23.2.2017 v 14:11 | Nahoru | #88
Dovi> Vůbec nemam v úmyslu Dakara glorifikovat, nakonec v tom svým původním včerejším příspěvku jsem napsal, že každá mašina má svoje a Dakar potažmo malý GS určitě není vyjímkou. Ale myslim si, že svýma neduhama nijak nevybočuje. Možná se to víc řeší, protože je to BMW a od BMW přeci každej čeká, že bude bezporuchový a bezúdržbový, je to premiová značka. A i když to běžně nedělám, tak na tvůj příspěvek jsem musel reagovat (a vůbec jsem neřešil, že je to rok starý) a byla to reakce víceméně spontánní, páč z mýho pohledu to vypadalo jako takový to "házení hnoje". Co jsem tady vypozoroval, tak je tu silnej trend hanit BMW jen proto, že je to BMW a sem jsem si zařadil i tvůj příspěvek (pokud jsem to špatně odhadnul, tak se omlouvám) a proto byla moje reakce taková jaká byla.
Po svý zkušenosti prostě tvrdim, že je to dobrá motorka a pakliže dostane základní servis tak funguje bez problémů. Pokud na ní budu srát, tak se mi to samozřejmě v podobě nějaký poruchy vrátí jako u kterýkoliv jiný motorky. To je můj názor

2 reakcí na tento příspěvek Yamaha xt660r vs. BMW F 650 GS Dakar

21.5.2017 v 15:56 | Nahoru | #89
Oživím toto téma jedním dotazem.
Jaký je rozdíl mezi GS a Dakarem?

Samozřejmě jsem zjistil velikost předního kola a proto mám ještě jeden dotaz: Je opravdu velký rozdíl jezdit v terénu s předním kolem 19 a 21´ ?
pokud tedy tím terénem myslím jen polní a lesní cesty nebo jen výjimečné vybočení do volného terénu.

(reakce na) Yamaha xt660r vs. BMW F 650 GS Dakar

21.5.2017 v 16:20 | Nahoru | #90
storeman> na polni a lesni cestě az tak moc to 21 kolo neocenis, pokud tam nelitas kilem. Dakar ma vyssi svetlost a zdvihy

Naposledy editováno 21.05.2017 16:22:56
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XT 660 r - kryt motoru. Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X sniper931 5 13.5.2024 v 09:08 svobodik
Čepička na zapalovací svíčku BMW F 650 CS, BMW F 650 GS, BMW F 650 GS Dakar, BMW ... hatrson 5 12.5.2024 v 07:58 jirkasirkazapal
Bmw F650GS dobíjení alternátorem BMW F 650 GS Dakar Avčoun 11 4.5.2024 v 19:30 Borntobewild
Bmw F650GS Dakar, zahraty motor nes... BMW F 650 GS Dakar Avčoun 6 17.4.2024 v 11:20 MedWed
Bmw F650GS nestartuje s teplým motorem BMW F 650 GS Dakar Avčoun 2 17.4.2024 v 09:24 ja1


TOPlist