globalmoto_kveten





Téma: Po kolika kilometrech jste měli první nehodu/bouračku?
 
25.11.2015 v 14:53
Včera jsem nedobrzdil a prvně boural (výjimečně v autě), vyšel jsem jen s odřeninami od airbagu, pokutou a právem nasraným šéfem.
Od motorky přes traktor mám najeto cca. 30 tisíc km, z toho cca. 20 tisíc autem či dodávkou. Sice se za to stydím, ale přesto mne zaráží výsměch od lidí, kteří ještě nemají ani řidičák či si zajedou pouze do nejbližšího supermarketu. Nejvíce mne fascinoval komentář od jednoho člověka, kterému sebrali řidičák za jízdu pod vlivem alkoholu: "mladý nezkušený fracek".
Od dlouholetých kolegů se mi naopak dostalo podpory "plechy se vyklepou, hlavní je, že se nikomu nic nestalo".

Vím, že mezi motorkáři panují víceméně dvě fráze "kdo nespadl, málo jezdí" a "kdo nespadl, spadne".


Po kolika kilometrech jste měli vy nějakou vážnější nehodu (kterou neodnesl jen odřený nárazník či škrábanec na laku)? Po kolika kilometrech případně se vám nehody stávají? Po kolika kilometrech si myslíte, že už to není způsobeno nezkušeností řidiče, nýbrž prostě náhodou?


(zajímá mne čistě vaše zkušenost a názor, má nehoda byla zaviněna jasně nezkušeností a špatným zareagováním).

Po kolika kilometrech jste měli první nehodu/bouračku?

25.11.2015 v 15:02 | Nahoru | #1
Při nehodě, žádná náhoda neexistuje, to je pouze výmluva.

Po kolika kilometrech jste měli první nehodu/bouračku?

25.11.2015 v 15:08 | Nahoru | #2
To jsi to tema nastavil pekne vseobecne, bych rekl tak akorat vhodne na zimu

Za mne: vaznou jsem nemel, nastesti. Ty drobnosti co se mi staly uz docela davno a kazdy dalsi co se tu zjevi to asi bude mit uplne jinak.

Kdybych to ale chtel zkusit rict za sebe nejak vseobecne, tak nehody z nevyjezdeni prestanou byt jak clovek zacne pri jizde premyslet - zklidni hormon a prestane zkouset co masina/auto zvladne, ale proste jen vklidu prejede z bodu A do bodu B. U nekoho driv, nekdo pozdejs, nekdo nikdy.

Jen me tak napadlo: komentari kolegy alkace se moc nesmej. Za prvni sam priznavas ze ma pravdu. Druhne jsem tak zjistil ze tady u nas je s rizenim pod vlivem kazdy strasne rychle vyrizeny (ja nikdy, fuj to sou ty nejhorsi atp) a pak je vidis rano v osum po silvestru, jak skrabou sklo a mysli si ze sou zpusobili ridit.

Po kolika kilometrech jste měli první nehodu/bouračku?

25.11.2015 v 15:11 | Nahoru | #3
V autě to bylo po nějakých 60 tisících. Špatně jsem se podíval a vjel do křižovatky, kde jsem neměl co dělat. Naštěstí jen plechy. Ono spíš záleží, jak se k té nehodě postavíš. U výslechu jsem řekla jak to všechno doopravdy bylo, že to byla moje chyba a neměl jsem tam co dělat. V tu chvíli se policista co to sepisoval zarazil a přestal psát. Na moje přiznání bez vytáček mi řekl, že jsem snad první, kdo netvrdil, že mu svítilo slunce do očí, druhý jel rychle, měl mít přednsot, protože tam už byl...
Nehoda není náhoda.

Po kolika kilometrech jste měli první nehodu/bouračku?

25.11.2015 v 15:12 | Nahoru | #4
Já zatím nic klepklep! do kupy mám tak 200 000 km cca. Neříkám ale, že jsem nikdy neudělal chybu... Akorát jsem měl to štěstí, že se nic nestalo

1 reakcí na tento příspěvek Po kolika kilometrech jste měli první nehodu/bouračku?

25.11.2015 v 15:13 | Nahoru | #5
jak se říká, nehoda není náhoda, já jich měl v mládí (jezdím od 13 na pincku) několik, jednu vážnější (měl jsem 14 dní jawu 350, tehdy to byla mašina, pro dnešní generaci, pokud to nemá obsah min 600 a 100 koní, tak to nejede), ale ta byla způsobena mojí zbrklostí a myšlenkou, že jsem nesmrtelnej

jen jsi v úvodu nějak nezmínil, co to bylo na nehodu a jak se stala

edit:
od té doby bez nehody:
autem cca 150 tis km
moto cca 50 tis km

Naposledy editováno 25.11.2015 15:15:12

Po kolika kilometrech jste měli první nehodu/bouračku?

25.11.2015 v 15:20 | Nahoru | #6
Na motorce jsem měl pár začátečnických pádů které začaly 2. motosezónu, po té co jsem se už cítil jako velkej jezdec (takže asi po 10 000 km). Všechno moje vina, ale nikdy nedošlo ke konfrontaci s nějakým dalším účastníkem provozu. Posledních 7 sezon nic - klep, klep.
V autě jsem boural jen jednou, v době kdy jsem jako brigádu měl rozvoz pizzy - a to se jako nedalo, tam to bylo o tom kdy to přijde, ne o tom jestli to přijde. Věčně hoňka, rychle rychle, proplítačka městem za každého počasí... denně naježděno několik set kilometrů nejhustším provozem. A jednoho dne to opravdu přišlo, průtrž mračen, leden, tma, mokrý šalinový koleje...v křižovatce jsem nedobrzdil auto, který z neznámýho důvodu zastavilo.
Řidičák mám 21 let, autem jezdím 21 let, moto 12.

Po kolika kilometrech jste měli první nehodu/bouračku?

25.11.2015 v 15:58 | Nahoru | #7
Zdarec, tak musim to zaklepat, ale zatim bez nehody...

Na autech cca 60tis (10let), jednou v Praze na sjezdu z jizni spojky na D1 jsem na mokru driftoval mezi svodidlama s favoritem, ale nastesti se to chytlo a auta za mnou si jen rikali co je to za frajera, ale ja mel plny gate...

Na motorce mam zatim sezonu a pul, cca 12tis km a stesticko stalo zatim na moji strane... 3x uz mi podjelo predni kolo... 2x na ztvrdlych starych gumach (uz nikdy nebudu jezdit starsi gumu nez 3 roky) z toho jednou, kdyz jsem testoval co zvladne predni brzda a jednou na novych v zatacce na asfaltovy bubline a to jsem mel zase v gatich... Nastesti jsem to pokazdy nejak ustal...

Po kolika kilometrech jste měli první nehodu/bouračku?

25.11.2015 v 16:02 | Nahoru | #8
lehký pády a klepance nevím, těch bylo několik. Bez zranění a většinou s minimální nebo žádnou škodou.

Na motorce jedna horší bouračka, jawa 350, rok 1993, měl jsem noty druhým rokem, srážka s cyklistou a následný přelet řidítek cca v 70 kmh, cyklista díky bohu nezraněn já potlučenej na povrchu. Kolik km jsem měl tehdy najeto nevím, ale dohromady prd.
V autě paradoxně poprvé minulej měsíc, tedy taková, co stojí za řeč. Čuměl jsem po vejrech a žuchnul jsem do auta, co zastavilo předemnou. Tzn. po cca 150 000 km (odhadem).
V Iveku (práce) zatím díky bohu nic většího, jen odřený vrata, ulomený zrcátko a podobný kokotiny. Najeto kolem 400 tisíc, doufám, že mě to nečeká.

Po kolika kilometrech jste měli první nehodu/bouračku?

25.11.2015 v 16:05 | Nahoru | #9
To je asi hodne individualni. Jsou lidi co najeli treba 1M km, se zadnou zavinenou nehodou. Ale to uz musí bejt asi dost vyrovnana osobnost, defenzivní způsob jízdy, vlohy a nějaké to štěstí.

Ale nic bych si z toho nedelal, dokud to byly jen odreniny, i kdyz je dobry, ze o tom přemýšlíš. Zakladni pravidlo asi je, ze pokud mam o nejakem manevru pochybnosti, tak to radsi nedelat. A vse v klidu.

Jinak na tomlle videu jsou dva profíci. Stunt rider a ucitel motoskoly, oba jsou již po smrti, takže tak...



Naposledy editováno 25.11.2015 16:13:25

2 reakcí na tento příspěvek Po kolika kilometrech jste měli první nehodu/bouračku?

25.11.2015 v 16:33 | Nahoru | #10
Minulej tejden jsem skútrem nacouval do plechovýho koše u zastávky MHD. Počítá se to?

Po kolika kilometrech jste měli první nehodu/bouračku?

25.11.2015 v 16:37 | Nahoru | #11
autem jsem jednou při couvání s károu přehlídl, že za mnou zastavila babka a trochu jsem si couvl, asi dva metry a škrábl jsem jí. Bylo ji tak 65 a ani nezahoukala, takže za to vlastně může ona Jinak v autě jsem jen jednou nedostal přednost asi v 70 km/h. Takže zaviněnýho vážnějšího nic, najeto odhadem tak 70 tis km. Na motorce jsem si jednou ustlal asi ve 20 km/h takže vlastně taky nic. Na moto najeto asi 50 tis km.

Po kolika kilometrech jste měli první nehodu/bouračku?

25.11.2015 v 16:49 | Nahoru | #12
Musím zaklepat, sakra kde je dřevo , naštěstí zatím žádnou...
Na motorce mi to 2x spadlo při parkování (jednou jsem zapomněl vyklopit policajta a letos se mi při otáčení v kopci zamkly řídítka a už jsem tu naloženou motorku tou spodní nohou neudržel).
A v autě jsem to akorát jednou trochu obouchal (přední, zadní světlo) o svodidla (náledí v zatáčce) to je cca 16let zpět.
Řidičák mám 23 let a na motorku 7.
edit: A najedu cca 20-30tiskm ročně

Naposledy editováno 25.11.2015 16:51:26

Po kolika kilometrech jste měli první nehodu/bouračku?

25.11.2015 v 17:02 | Nahoru | #13
v autě jsem boural opakovaně, ale pouze městské ťukačky, většinou v tom byl spěch a nátlak na ty "neschopáky" co jeli přede mnou. Většinou se to vyvrbilo ze situace, kdy například vyjížděl trolejbus ze stanice, borec co jel za ním mu nedal přednost navíc udělal myšku do levého pruhu. Ten co jel přede mnou v levém pruhu se tak vyděsil, že na místě zašlápl brzdy nadoraz a navíc je tam držel i když ten co udělal myšku byl dávno zpět ve svém pruhu. No s tím jsem samozřejmě nepočítal a trošku mu načechral zadní nárazník. Blbý bylo to, že viník nebyl ten co udělal myšku ale já, ale to bylo jasný od začátku.

No a na motorce jsem ve fázi, kdy si ještě nevěřím, obávám se, že během přístí sezóny si věřit už trošku začnu....ale třeba nééé.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po kolika kilometrech jste měli první nehodu/bouračku?

25.11.2015 v 17:42 | Nahoru | #14

JardelT píše: od té doby bez nehody:
autem cca 150 tis km
moto cca 50 tis km


Pokud je to včetně nezaviněných tak jsi docela klikař. Já mám za něco přes rok a cca 20 tisíc 3 skoro stejný nezaviněný nehody (2x motorka a jednou auto) a nejhorší je že pořád nevím jak tomu zabránit. Když někomu dávám přednost tak prostě musím zpomalit/zastavit a ani jednou to nebylo nějaký ostrý brždění.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po kolika kilometrech jste měli první nehodu/bouračku?

25.11.2015 v 18:26 | Nahoru | #15

Piwell píše: Minulej tejden jsem skútrem nacouval do plechovýho koše u zastávky MHD. Počítá se to?



Ty máš na skůtru zpátečku jóó

(reakce na) Po kolika kilometrech jste měli první nehodu/bouračku?

25.11.2015 v 18:37 | Nahoru | #16

Piwell píše: Minulej tejden jsem skútrem nacouval do plechovýho koše u zastávky MHD. Počítá se to?

to se nepočítá,musel bys zbourat pražákovi sloupek

Po kolika kilometrech jste měli první nehodu/bouračku?

25.11.2015 v 18:59 | Nahoru | #17
400 000km autom (za 15rokov),7000km moto(za rok a pol a asi 40 000km bicykel =doteraz bez nehody (a planujem to tak nechat

Po kolika kilometrech jste měli první nehodu/bouračku?

25.11.2015 v 19:30 | Nahoru | #18
ja za 50 000 km na moto 2 pady v provozu. v obou pripadech jsem jen zvedl moto, posbiral soucastky a pokracoval

Po kolika kilometrech jste měli první nehodu/bouračku?

25.11.2015 v 21:34 | Nahoru | #19
110000km a stále čekám :)

Po kolika kilometrech jste měli první nehodu/bouračku?

26.11.2015 v 06:02 | Nahoru | #20
S papírama na fichtla zatim 33 roků. Teď už tak moc nejezdim, kolem 30 tkm autem a 10 tkm na mašině ročně, ale celkem mám asi už přes 1,5 mega nakrouceno, bývaly doby, kdy sem ročně měl 60 a víc tkm. S autem žádnou vlastní vinou zaviněnou havárku, kde bych musel plnit ze zákonnýho, nebo nějak víc opravovat auto. Nepočítám nějaký uražený zrcátka, sestřelenejch pár srnek, nějaký ty hodiny na náledí a zaparkování do vantu s pár škrábancema, ohlá značka při couvání, ohlej nárazník na kamionu při couvání a podobný srandy. V autě mě víc trefili 2x, jednou klasicky zezadu, jednou přímo z boku na křižovatce, ale obojí jen plechy a pár modřin. Na mašině sem to položil 3x, jednou nezaviněně, jednou z blbosti a potřetí kombinace závady - kouslý ložisko v zadním kole a moje blbost dohromady, napotřetí sem málem po svých neodešel. Asi hodně pomohlo, že sem začínal se Šádou 120, která na vyblbnutí byla supr, ten motor vzadu měl něco do sebe, k tomu Avie, která přeložená nebrzdí, jen plynule zpomaluje a pak Liazka 110 s hydropneumatickýma brzdama, která byla to samý - tam musel člověk sakra dopředu přemýšlet, kde asi těch 24 tun na korbě zastaví a jestli vůbec... A asi mám i pořádnou dávku štěstí, protože těch prekérek, hlavně s náklaďákem, bylo dost - ale zas je o čem vyprávět. Přitom všichni říkaj, že jezdim jak magor - jenže já když jedu pomalu, tak se nedokážu soustředit! I když s přibývajícím věkem sem se už taky zklidnil...
Doufám, že už to nějak doklepu bez velký rány vlastní vinou.

(reakce na) Po kolika kilometrech jste měli první nehodu/bouračku?

26.11.2015 v 07:15 | Nahoru | #21

stráťa píše: Pokud je to včetně nezaviněných tak jsi docela klikař. Já mám za něco přes rok a cca 20 tisíc 3 skoro stejný nezaviněný nehody (2x motorka a jednou auto) a nejhorší je že pořád nevím jak tomu zabránit. Když někomu dávám přednost tak prostě musím zpomalit/zastavit a ani jednou to nebylo nějaký ostrý brždění.



nezaviněnou jsem měl jen jednu, to do mě napálil zezadu týpek, co si myslel, že stopka platí jen pro ostatní a ne pro něho, já jel po hlavní a on projel stopku a najel do mě, v autě jsem se už hodně zklidnil a na moto mi to zatím vychází, tak snad mi to vydrží

Po kolika kilometrech jste měli první nehodu/bouračku?

26.11.2015 v 09:46 | Nahoru | #22
První po 2km

Tři dny papíry, dva dny auto a jeden den nabouranou stodolu... naštěstí to byla jen škoda 120 a trefila jsem se do rohu vrat tak šikovně, že jsem si oddělala jen krytku zadního světla za 150kč. Od té doby (klepu do stolu) jen nezaviněné. Roční nájezd auto 25 tis. km, na motorce mám asi 30tis. km, papíry na auto mám 13 let, malou motorku 6 let a velkou 4 roky

(reakce na) Po kolika kilometrech jste měli první nehodu/bouračku?

26.11.2015 v 20:45 | Nahoru | #23

titus píše: Ty máš na skůtru zpátečku jóó



Ano, dvojitou (2x bota 45) a dokonce dvoustupňovou. První stupeň je účinný převod, pomalejší, silnější, stabilnější, bezpečnější, ale lochtá na pytlíku. Druhý stupeň je rychlejší a relativně nebezpečný

Naposledy editováno 26.11.2015 20:46:47

Po kolika kilometrech jste měli první nehodu/bouračku?

26.11.2015 v 21:22 | Nahoru | #24
V autě nikdy na moto po 20t km lehký pad po 50t km střední pád a teď na podzim jsem spadl na držku úplně když jsem přišel o motorku...tzn jsi zelenáč a pokračuj dál motoristickým životem bez nehod

Po kolika kilometrech jste měli první nehodu/bouračku?

27.11.2015 v 00:27 | Nahoru | #25
Žádnou zaviněnou nehodu u sebe za půl milionu km v autě neeviduju, jenom jsem si jednou sám odřel blatník trabanta o betonový svodidlo při náledí. Ale nechci se chválit, nejsem žádnej ideální vzor bezpečné jízdy. Spíš jsem měl štěstí, že zatím nic nebylo.
Zrovna tenhle týden mi kluk najel autem do dveří. Jeho vina, budu s tím mít starosti, ale ani mi to nestálo za to, abych na něj zvýšil hlas. Měl smůlu - křižovatka s úplně katastrofálním výhledem (zrcadla pro oba směry), tma, velkej provoz.

Po kolika kilometrech jste měli první nehodu/bouračku?

27.11.2015 v 02:07 | Nahoru | #26
Přejel jsem babku s kočákem, proč se ptáš?

e: jéžiš, to mi jako přišlo asi vtipný... hm, příště jdu radši rovnou spát, až přijdu nametenej

Naposledy editováno 27.11.2015 21:30:28

Po kolika kilometrech jste měli první nehodu/bouračku?

27.11.2015 v 10:52 | Nahoru | #27
v aute nastesti 300k+ a nic (tuk tuk), .. noa sotva jsem sednul na masinu, tak jsem si ustlal pro sichr uz v autoskole s instruktorem. Nastesti jen riditka, a mesic bolava noha.

Po kolika kilometrech jste měli první nehodu/bouračku?

2.12.2015 v 15:37 | Nahoru | #28
osobne som nehodu zatial nemal (klop klop), iba pád na motorke v minimálnej rýchlosti na mokrých kamienkoch školacka chyba.. na motorke takmer 40.000 na aute takmer 20.000 .. nato ze mam 18 ako vidim celkom slusne. avšak obdivujem niektorych ludi ze za celi zivot nic napr moj otec cez 3.000.000km na všetkom možnom cez vojenske vozidla kamiony stavebne veci a podobne cez skody 120 trabanty az k luxusnym limuzinam a sportiakom a zatial (klop klop)..

Po kolika kilometrech jste měli první nehodu/bouračku?

2.12.2015 v 18:20 | Nahoru | #29
To musí být neuvěřitelně klidný člověk, já mám sice nadělenej přehled v provozu, smysl pro přilnavost pneu, dobře vidím a odhad vzdálenosti mě nedělá problém, ale holt když třeba víc spěchám, tak jsem schopen jít v riziku dál, než je bezpečné. V té chvíli mě jedou smysly naplno a mám pocit, že kontroluji situaci, ale mnohdy si zpětně uvědomím, že je to jen klam. Emoce do provozu prostě nepatří.

Po kolika kilometrech jste měli první nehodu/bouračku?

3.12.2015 v 14:12 | Nahoru | #30
Ono treba mať aj šťastie, mne raz vošiel jeden kretén z vedľajšej; čakal, až budem tak blízko, že nebudem môcť zabrzdiť a potom mi to tam poslal. Tá križovatka je ale taká, že ak ideš po hlavnej, nevidíš za ňu, takže som sa mu síce vyhol cez protismer, ale keby tam niekto šiel, sme v sebe...

Na druhej strane štýl jazdy a schopnosti ovplyvňujú to, či ten nedostatok šťastia je fakt sakra riadna smola alebo niečo, čo sa raz muselo stať. A nejde iba o zavinenie nehody, ale i o to, ako predvídať a vyhnúť sa tomu, čo poserie niekto druhý. Tak funguje šťastistika... keď najazdíš naozaj veľa kilometrov, tak budeš mať šťastie i smolu toľko razy, že nakoniec záleží iba na Tvojich schopnostiach - čím tých km máš menej, tým viac šťastie zaváži. (Ja mám konkrétne cca 100k na aute a 7k na moto, havárie zatiaľ iba na moto, keď sa mi dva razy podarilo prebrzdiť predné v zákrute, možno predsa len jazdím príliš rýchlo.)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist