Zajímalo by mne,jaký je rozdíl v průběhu výkonu a točivého momentu mezi Jawa 350 634(632) a novějšími,hliníkovými 638(639,640)?
Slyšel jsem, že by 634 a 632 měly víp "tahat"odspodu a novější 638,639,640 zase líp ve vyšších??
Nemáte někdo srovnání, graf?
Jezdil jsem jen 639 a 640, takže nemám srovnání...Díky.
Nikdy nezapomenu, jak jsem si ji (ještě bez řidičáku)vezl vymrzlým Brnem domů...Na jedné křižovatce stojím na červenou a dva borci(rozuměj stejný puboši jak já )hlásí:"Tý vole, to je ta nová !S kotoučem!" ...Jsem se cítil jak KING
Popravdě mi na ní nejvíc vadila ta humpoláckost a lenost(částečně zaviněná bohatou směsí pro záběh-což mě tehdy nenapadlo )...
Když jsem ji potom prodal a kopil těžce olítanou MZ 150 byl jsem spokojenej...Já vůl
No jo no...Nekroutila se, brzdila, byla živá, mrštná a neboleli mě z ní záda...A byla, jak by se dnes řeklo: COOL ...
Naposledy editováno 13.11.2015 18:03:46
Naposledy editováno 13.11.2015 20:07:48
2 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Najel jsem s ní pak ještě několik mnoho tis km bez závady, jednou mi ruplo plynový lanko, původnímu majiteli zarezlo spojkový lanko a rozpadly se snad ještě původní svíčky Nyní má ted najeto necelých 50tis km a furt šlape bez jakýkoliv závad. Motor má sice trochu zemědělskou vůli uplně všude a kroužky mají vůli v zámkách asi 3mm, ale jede to :D Nesmrtelnej stroj
Horší je to se zbytkem celý motorky, rám se kroutí jak kurva u tyče, brzdy brzdí jen tak decentně - chceme přece jezdit a né brzdit.... No a když tě napadne šílenej nápad vzít třindu na dálnici, tak budeš celej napumpovanej adrenalinem, protože od 90km/h už to moc nezrychluje, vytlačíš z ní tak max. 120km/h a strašně se divíš že tě nikdo v tý pekelný rychlsoti nepředjíždí ??? No bodeť ne, když všichni za tebou zapínaj mlhovky a diví se kde se najednou ta štiplavá mlha vzala Takhle měla třinda ošéfovanou bezpečnost na dálnicích
Co se týče spotřeby - třinda 632 origo starej karbec papá cca 4-5l/100 a vybleje asi 100l/100km oleje a různýho mazutu :D
Řetězová sada vydržela 45tis km, preventivně jsem pak řetěz vyměnil, protože místo válečků v článcích zbyly už jen čepy :D Ale řetěz byl naprosto perfektně namazanej díky důmylslné olejové lázni v manžetách a krytu rozety. Stálou hladinu oleje pro mazání řetězu zajišťovalo špatný gufero na řetězovém kolečku a perfektní těsnění spojkové tyčky.
Nyní mám již lepší stroje, ale třindu mám stále, párkrát za rok se projedu a pokochám se krásným třindózním zvukem zvaný SNV (pro laiky je to zkratka Systém Náhodných Výbuchů ) a trošku pokouřim a namažu svoje krásné okolí.
Když to shrnu: Je to strašnej krám, co si budeme povídat, je to motorka která by zapadla do doby konce 2 světové války a ne do 21století. Má to ale strašný výhody a to, že to prostě jezdí furt a když z toho za 100let něco zbyde, naleješ benzín, dáš baterku, šlápneš a jedeš. Sem zvědav na nějakou rejži jak by si vedla
Další věc je, že nepotřebuješ žádnej vercajk, protože ho bud nikdy nepoužiješ a nebo si po cestě najdeš nějakej kámen, klacek, kus drátu a opravíš vše...
Toť můj skormný příspěvek týkající se jawy 350
1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640
1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Jo a spotřeba ? U 634 do 5 litrů při normální jízdě, u 640 přesně 4,2 litru, taky při osmdesátce, ovšem při 120 km / h. si vzala tak sedm. Víc mi nikdy žádná nebrala.
Naposledy editováno 15.11.2015 14:48:15
patt_01 píše: Moje větší motorka byla taky třinda akorát v dost dezolátním a rozloženém a dokurveném stavu tak jsem jí dal trochen dokupy a pár let jezdil. Motor byl od původního majitele asi 3x zadřenej, 2x na dálnici s olejem M2T a jednou jízdou bez oleje na čistej bezín ale dojela, sice asi na 4etapy chlazení, ale prej dojela
Najel jsem s ní pak ještě několik mnoho tis km bez závady, jednou mi ruplo plynový lanko, původnímu majiteli zarezlo spojkový lanko a rozpadly se snad ještě původní svíčky Nyní má ted najeto necelých 50tis km a furt šlape bez jakýkoliv závad. Motor má sice trochu zemědělskou vůli uplně všude a kroužky mají vůli v zámkách asi 3mm, ale jede to :D Nesmrtelnej stroj
Horší je to se zbytkem celý motorky, rám se kroutí jak kurva u tyče, brzdy brzdí jen tak decentně - chceme přece jezdit a né brzdit.... No a když tě napadne šílenej nápad vzít třindu na dálnici, tak budeš celej napumpovanej adrenalinem, protože od 90km/h už to moc nezrychluje, vytlačíš z ní tak max. 120km/h a strašně se divíš že tě nikdo v tý pekelný rychlsoti nepředjíždí ??? No bodeť ne, když všichni za tebou zapínaj mlhovky a diví se kde se najednou ta štiplavá mlha vzala Takhle měla třinda ošéfovanou bezpečnost na dálnicích
Co se týče spotřeby - třinda 632 origo starej karbec papá cca 4-5l/100 a vybleje asi 100l/100km oleje a různýho mazutu :D
Řetězová sada vydržela 45tis km, preventivně jsem pak řetěz vyměnil, protože místo válečků v článcích zbyly už jen čepy :D Ale řetěz byl naprosto perfektně namazanej díky důmylslné olejové lázni v manžetách a krytu rozety. Stálou hladinu oleje pro mazání řetězu zajišťovalo špatný gufero na řetězovém kolečku a perfektní těsnění spojkové tyčky.
Nyní mám již lepší stroje, ale třindu mám stále, párkrát za rok se projedu a pokochám se krásným třindózním zvukem zvaný SNV (pro laiky je to zkratka Systém Náhodných Výbuchů ) a trošku pokouřim a namažu svoje krásné okolí.
Když to shrnu: Je to strašnej krám, co si budeme povídat, je to motorka která by zapadla do doby konce 2 světové války a ne do 21století. Má to ale strašný výhody a to, že to prostě jezdí furt a když z toho za 100let něco zbyde, naleješ benzín, dáš baterku, šlápneš a jedeš. Sem zvědav na nějakou rejži jak by si vedla
Další věc je, že nepotřebuješ žádnej vercajk, protože ho bud nikdy nepoužiješ a nebo si po cestě najdeš nějakej kámen, klacek, kus drátu a opravíš vše...
Toť můj skormný příspěvek týkající se jawy 350
U tohohle tématu jsem zavzpomínal na svoji PRVNÍ VELKOU MOTORKU. A tenhle příspěvek mě vyloženě pobavil.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
petr.machy píše: NEUTRAL> Přesně tak... Dobíjecí a zapalovací soustava byly zdrojem věčných problémů na třindě. Po mechanický stránce to není až tak špatnej stroj. GO se udělá za pár tisíc a v mém případě jsem na motor 8 let nešáhl (nepočítám občas výměnu gufera, čištění karbu atd.). S tim vývojem to bylo jak bylo. V rámci RVHP směli dělat jen dvoutakty za komoušů. Jinak si myslim, že by Jawa byla dneska někde jinde . Kdesi v nějakým dokumentu jsem zaslechl, že když motorky Jawa vyhrávaly závody, tak Honda dělala teprve motůrky do kol .
Kam vedou vtipné bonmoty víme. Kdo chvíli stál, už stojí opodál. To znáš?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
laďa-prášil píše: Kam vedou vtipné bonmoty víme. Kdo chvíli stál, už stojí opodál. To znáš?
Bohužel. ..Nezbývá, než souhlasit!
Mě na třindě vadila nejvic převodovka! (Měl jsem 640 s dvoukomorákama, oilmastrem Mikuni a zapalkem Ducati) .Mít slušně poskládanej 5ti kvalt, tak by mi stačila. ..To by byla hned jinačí využitelnost výkonu. ..Větší maximálka a vůbec celkově příjemnější motorka
Naposledy editováno 18.11.2015 14:30:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Takto se opravdu technický vývoj nedá dělat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
(Tu dobu jsem nezažil, ale není to tak ? )
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
NEUTRAL píše: dave-lister> Tak když by se to vzalo globálně tak všechny naftové motory pochází technicky z Dieselova motoru z roku 1906 a jsou pouze "trochu upraveny". U Jawy je to ale tak, že docela dost dílů se dá použít z motoru 350/634 na 350 péroše bez jakékoliv úpravy ( klika, dynamo apod ). Myslím, že by tam snad měla pasovat i převodovka.
Takto se opravdu technický vývoj nedá dělat.
Asi ti to budu muset ukázat na obrázcích ty Diesle z roku 1906.
Jedná se pořád o stejný motor, doufám že je to z fotek dobře poznat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Ale co se takhle podívat na produkci motorek z ostatních zemí východního bloku? Co dělali Němci? Rusáci? Poláci? Jugoslávci? A možná ještě někdo.
Jediný, kdo dělal "pořádné" motorky byl koncern IFA, ale na můj vkus jsou až moc složité a poruchové - klasický Němec - technická lahůdka, ale značně nepraktická a seroucí se. Jestliže měl někdo problémy s dobíjením a zapalováním u třindy (já osobně jsem s tím měl minimum problémů), pak by si třeba z elektroinstalace simsona vyrval vlasy na hlavě...
Každopádně v poměru cena-výkon-kvalita (spolehlivost) se mi jawa z celého východního bloku jeví jako nejlepší.
Je to smutné, já vím. V minulosti (lépe řečeno historii) jsme nasadili laťku hodně vysoko a dodnes nemůže většina lidí zkousnout (včetně mě), že jsme pro svět jen bezvýznamná prdel kdesi ve "východní" Evropě a všechno co se tu vyrábělo a vyrábí už vlastně ani není naše. Za to také můžeme někomu poděkovat a komunisti to nejsou. Ale co, mě osobně je to úplně jedno. Jen je třeba vědět co jsme v minulosti dokázali vyrábět, co jsme vymysleli atd., a je třeba to šířit dál, ale plakat nad tím netřeba.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Nová Jawa 350/640 rv. 2015
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Myslím, že kdyby se stejně modernizovala Jawa, tak by nové Jawy na našich silnicích byly vidět stejně často jako Fóbie.
Zajímavé je jaký byl můj první příspěvek - tam jsem se defakto Jaw zastával a dostal jsem se nechtěně až sem.
dave-lister píše: Kynklačka> Kdyby měla Jawa jen ty staré známé mouchy, nikdo by se jí nesmál a každý nad tím mávne rukou. Dnes nemá vady dobíjení nebo zapalování, ale má jiné mouchy.
Nová Jawa 350/640 rv. 2015
Přečetl jsem si odkaz, zaujalo mne hned: Jedná se o motorku pro denní užívání a ježdění za nějakým cílem či jen na projížďku, ale vždy počítat s průměrnou rychlostí tak do 100 km.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 350/638 VAPE zapojení Jawa 350/638 | pagi | 16 | 6.6.2024 v 18:02 Jirka_Kirchner |
Dovoz jawy 350 ze zahranici [1, 2] Jawa 350/634 | krystofvelecky | 38 | 20.5.2024 v 11:13 JAVR |
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... | Krautkopf | 46 | 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK |