díky
J.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka z lidlu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka z lidlu
Pravda je že v motorce zadny pulzni regulator není, tzn pulzně to domlátím jen jednou max 2x v roce .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka z lidlu
2 reakcí na tento příspěvek Nabíječka z lidlu
1 reakcí na tento příspěvek Nabíječka z lidlu
PetrVTR_new>kakabus> tu baterku co jsem rozdelal (YTX) jsem letos vyradil, pri zatezi slo napeti prudce dolu, naprazdno davala 13V. Loni jsem s ni jeste jezdil ale bylo uz znat ze je slaba (holt byla vyrobena 2001). A jak to vypada.. tezko rict, zkratka v baterce je sucho, desky jsem od sebe neloupal. Ta YTZ co jsem ted koupil byla skutecne uzavrena a nabita. Tak jaky je teda rozdil? Ta YTZ je dvakrat drazsi nez YTX, ma mensi rozmery , vyssi kapacitu i startovaci proud. A u ni je uvedeno ze je to AGM. Co teda byla YTX ktera se prodava sucha ale po naliti v ni volny elektrolyt neni?
YTX je klasická AGM(s "vázaným elektrolytem") baterka do kerý si naleješ elektrolyt sám po dodání, a ten se "naváže" na hmotu mezi deskama..pořád je ale v tekutým stavu. YTZ je ta samá, jen je z výroby už nalitá a uzavřená tak, že se nerozlije, nemá kudy i kdyby chtěla. Takže se dá použít i v nestandartních polohách uložení. Sám bych rád viděl, jak vypadá ten materiál..
Tady.. http://www.vonwentz...y/01.Type/index.html
"Absorbed Glass Mat (AGM) batteries are the latest step in the evolution of lead-acid batteries. Instead of using a gel, an AGM uses a fiberglass like separator to hold the electrolyte in place. The physical bond between the separator fibers, the lead plates, and the container make AGMs spill-proof and the most vibration and impact resistant lead-acid batteries available today. Even better, AGMs use almost the same voltage set-points as flooded cells and thus can be used as drop-in replacements for flooded cells.
Basically, an AGM can do anything a Gel-cell can, only better. However, since they are also sealed, charging has to be controlled carefully or they too can be ruined in short order."
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka z lidlu
Myslite, ze je dobre baterku nechat napojenou na tuto nabijecku celou zimu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka z lidlu
http://www.optimate.cz/
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka z lidlu
KarelIV>ChipTDM> Záleží jak máš baterku vybitou a jakou kapacitu. Při proudu 0.6A to může nabíjet 10 hodin i více. Jestli to můžeš nechat zapnuté to nevím neměřil jsem zatím proud co tam teče po nabití. Musely by to být jen max. desítky miliampér. Jistější je to jednou za měsíc či dva nabít než nechat nabíječku bez dozoru.
nechal jsem ji bez dozoru, v navodu pisou, ze po dosazeni napeti 13,8V zhasne zelena kontrola a nabijeni ustane, predpokladam, ze zacne opet pri poklesu napeti, kdy zacne protekat akumulatorem proud. Pricemz max proud je 0,6A a postupne klesa s rostoucim napetim na svorkach akumulatoru.
tak doufam, ze to ta GELOVKA prezije, protoze to GELOVKA opravdu je...prikladam navod, co myslite?
www.morgus.cz/chip/nabijecka/DSCN7957.JPG
www.morgus.cz/chip/nabijecka/DSCN7958.JPG
www.morgus.cz/chip/nabijecka/DSCN7959.JPG
www.morgus.cz/chip/nabijecka/DSCN7960.JPG
Naposledy editováno 21.03.2008 13:16:30
ChipTDM>KarelIV>ChipTDM> Záleží jak máš baterku vybitou a jakou kapacitu. Při proudu 0.6A to může nabíjet 10 hodin i více. Jestli to můžeš nechat zapnuté to nevím neměřil jsem zatím proud co tam teče po nabití. Musely by to být jen max. desítky miliampér. Jistější je to jednou za měsíc či dva nabít než nechat nabíječku bez dozoru.
nechal jsem ji bez dozoru, v navodu pisou, ze po dosazeni napeti 13,8V zhasne zelena kontrola a nabijeni ustane, predpokladam, ze zacne opet pri poklesu napeti, kdy zacne protekat akumulatorem proud. Pricemz max proud je 0,6A a postupne klesa s rostoucim napetim na svorkach akumulatoru.
tak doufam, ze to ta GELOVKA prezije, protoze to GELOVKA opravdu je...prikladam navod, co myslite?
www.morgus.cz/chip/nabijecka/DSCN7957.JPG
www.morgus.cz/chip/nabijecka/DSCN7958.JPG
www.morgus.cz/chip/nabijecka/DSCN7959.JPG
www.morgus.cz/chip/nabijecka/DSCN7960.JPG
Od ktereho vyrobce ta GELOVKA je? Ja totiz zadneho vyrobce gelovych motorbaterii nenasel (Yuasa, Banner, Varta, Nitro...vsichni jen klasika a AGM).
PetrVTR_new>ChipTDM>KarelIV>ChipTDM> Záleží jak máš baterku vybitou a jakou kapacitu. Při proudu 0.6A to může nabíjet 10 hodin i více. Jestli to můžeš nechat zapnuté to nevím neměřil jsem zatím proud co tam teče po nabití. Musely by to být jen max. desítky miliampér. Jistější je to jednou za měsíc či dva nabít než nechat nabíječku bez dozoru.
nechal jsem ji bez dozoru, v navodu pisou, ze po dosazeni napeti 13,8V zhasne zelena kontrola a nabijeni ustane, predpokladam, ze zacne opet pri poklesu napeti, kdy zacne protekat akumulatorem proud. Pricemz max proud je 0,6A a postupne klesa s rostoucim napetim na svorkach akumulatoru.
tak doufam, ze to ta GELOVKA prezije, protoze to GELOVKA opravdu je...prikladam navod, co myslite?
www.morgus.cz/chip/nabijecka/DSCN7957.JPG
www.morgus.cz/chip/nabijecka/DSCN7958.JPG
www.morgus.cz/chip/nabijecka/DSCN7959.JPG
www.morgus.cz/chip/nabijecka/DSCN7960.JPG
Od ktereho vyrobce ta GELOVKA je? Ja totiz zadneho vyrobce gelovych motorbaterii nenasel (Yuasa, Banner, Varta, Nitro...vsichni jen klasika a AGM).
BMW :)
lacerta82>nazdar draci,vlastníme taky nabíječku z lidlu a právě nabíjím baterku,jenže nevím při jakém napětí se vypne.Na měřáku mám 14 V.Poradíte někdo?dikes...Čest a síla
Dingo>Tak sem měřil tu nabíječku z Lidlu, u 6V aku to postupně snižuje nabíjecí proud až klesne na cca 60mA při 6,9V.
U 12V aku postupně klesá nabíjecí proud od 0,65A až do 50mA při 13,8V přesně. Oba aku bublaly minimálně - sem tam nějaká bublinka vodíku.
lol lol tak dneska sem se dostal teprve k přečtení toho přiloženého návodu lol a světe div se mají tam psáno 6,9V a 13,8V, takže ta nabíječka je nastavena správně
Nechal jsem cca 5 mesicu baterii ulozenou mimo moto a ted mi nejak zlobi. Jen dodavam,ze pred ulozenim byla nabita a fungovala na 1.
Nez jsem ji dal letos do moto, zkusil jsem jestli neni vybita, ale proud si nebrala.
Pri prvnich marnych pokusech nastartovat se jeste drzela a protacela motor. Ovsem masina nechtela chytit. Tak jsem ji hodil na nabijecku a cca 4 h dobijel.Jen mi bylo divne,ze neodebira proud.
Po dalsim vlozeni do moto nejdou ani blinkry, ani houkacka a baterie vypada jako kaput - jen sviti diody na neutral a olej.
Co s tim ? Muze byt poskozena, nebo ji mam nechat treba 10 h nabijet. Jeste zkusim merit hustotu elektrolytu. Ale mam obavy,ze je kaput.
S tema bublinkama, je jich tam dost. Tipuju,ze to neni dobre.
noxman>Ahoj, mam trosku Ot dotaz. Snad se najde nekdo kdo poradi.
Nechal jsem cca 5 mesicu baterii ulozenou mimo moto a ted mi nejak zlobi. Jen dodavam,ze pred ulozenim byla nabita a fungovala na 1.
Nez jsem ji dal letos do moto, zkusil jsem jestli neni vybita, ale proud si nebrala.
Pri prvnich marnych pokusech nastartovat se jeste drzela a protacela motor. Ovsem masina nechtela chytit. Tak jsem ji hodil na nabijecku a cca 4 h dobijel.Jen mi bylo divne,ze neodebira proud.
Po dalsim vlozeni do moto nejdou ani blinkry, ani houkacka a baterie vypada jako kaput - jen sviti diody na neutral a olej.
Co s tim ? Muze byt poskozena, nebo ji mam nechat treba 10 h nabijet. Jeste zkusim merit hustotu elektrolytu. Ale mam obavy,ze je kaput.
S tema bublinkama, je jich tam dost. Tipuju,ze to neni dobre.
No jestli si jí měl tak dlouho mimo a nemabíjel si ji a pak si ji dal do motorky a ještě ji potrápil (dorazil) startérem, tak teda si ji vůbec neprospěl uvidíš sám, jestli se dá nabít a jak dlouho vydrží.