globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nabíječka z lidlu
 
11.3.2008 v 22:32
čau, vím, že se to tady dost probíralo loni a těch témat o nabíjení akumulátorů je tady víc než dost... půjde tato http://www.lidl.cz/...ka_nabijecka_baterii nabíječka používat na gelovky a dá se s ní udržovat baterka přes zimu?
díky
J.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka z lidlu

12.3.2008 v 21:39 | Nahoru | #31
PetrVTR_new: Trochu bych to upřesnil - T4X nabíjí pulsně i po dosažení toho minimálního napětí, akorát frekvence, intenzita a tvar těch pulsů jsou úplně odlišné. Je to složené ze tří rychle po sobě jdoucích cyklů: Nabíjecí impuls, slabý vybíjecí impuls a třetí cyklus je měření.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka z lidlu

12.3.2008 v 22:01 | Nahoru | #32
1100Virago>Takže myslíš že pulzní dobíjení prodlouží životnost gelovky oproti klasickému dobíjení???
Pravda je že v motorce zadny pulzni regulator není, tzn pulzně to domlátím jen jednou max 2x v roce .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka z lidlu

12.3.2008 v 23:01 | Nahoru | #33
Sydney: Podle mě to na životnost nebude mít nějak pronikavý vliv. I motorka částečně dobíjí pulsně - třífázový generátor má vždycky nějaké zvlnění a kmity. A ty nabíječky mají to puslování hlavně proto, aby mohly v pauzách měřit a tak nabíjet přesněji. Levnější kousky dobíjejí kontinuálně s omezeným napětím a výsledek je nakonec stejný.

(reakce na) Nabíječka z lidlu

12.3.2008 v 23:34 | Nahoru | #34
1100Virago> Dík, je vidět že víš o čem mluvíš. Příští týden seřizuji pod "dohledem" ventily, měním náplně a vyrážím. Měj se a ještě jednou dík za odbrný názor.

2 reakcí na tento příspěvek Nabíječka z lidlu

13.3.2008 v 11:57 | Nahoru | #35
Pro zájemce můžu někam umístit schéma celkem jednoduchého regulovaného spínaného zdroje, který jsem použil jako napěťově precizní nabíječku, s tím že nehlídám čas, ale proud, který když klesne při 14,00V pod 10mA, považuju tento proud za udržovací, přičemž se vlastně plynule přijde do tohoto režimu, a to zcela bez další elektroniky. Zdroj je schopen trvale dávat 5A , což bohatě stačí... použil jsem obvod LM 2576ADJ...vyjde to ná dvě-tři kilča a máte nabíječku, se kterou nevyhoříte...a rozdíl mezi 600mA a 5A je zřejmý.

Nabíječka z lidlu

13.3.2008 v 15:09 | Nahoru | #36
Zdarec, spousta z Vás tady píšete o nabíječce Tronic T4X. Nevíte kde by se dala sehnat. Dival sem se na netu, ale nikde sem ji na prodej nenašel. Diky.

1 reakcí na tento příspěvek Nabíječka z lidlu

13.3.2008 v 15:35 | Nahoru | #37
Na Svíčku je taky originál gelovka a ta se nesmí nabíjet větším proudem než 0.6A. Mám také tuto nabíječku koupenou, ale jinde a dráž. Nabíjí spolehlivě a při nabíjení potom pohasne a tak se krásně pozná, že máš nabito. Nabíjím přes zimu každé cca 2 měsíce a v pohodě baterka již 5 rokem chodí.

(reakce na) Nabíječka z lidlu

13.3.2008 v 17:13 | Nahoru | #38

PetrVTR_new>kakabus> tu baterku co jsem rozdelal (YTX) jsem letos vyradil, pri zatezi slo napeti prudce dolu, naprazdno davala 13V. Loni jsem s ni jeste jezdil ale bylo uz znat ze je slaba (holt byla vyrobena 2001). A jak to vypada.. tezko rict, zkratka v baterce je sucho, desky jsem od sebe neloupal. Ta YTZ co jsem ted koupil byla skutecne uzavrena a nabita. Tak jaky je teda rozdil? Ta YTZ je dvakrat drazsi nez YTX, ma mensi rozmery , vyssi kapacitu i startovaci proud. A u ni je uvedeno ze je to AGM. Co teda byla YTX ktera se prodava sucha ale po naliti v ni volny elektrolyt neni?



YTX je klasická AGM(s "vázaným elektrolytem") baterka do kerý si naleješ elektrolyt sám po dodání, a ten se "naváže" na hmotu mezi deskama..pořád je ale v tekutým stavu. YTZ je ta samá, jen je z výroby už nalitá a uzavřená tak, že se nerozlije, nemá kudy i kdyby chtěla. Takže se dá použít i v nestandartních polohách uložení. Sám bych rád viděl, jak vypadá ten materiál..

Tady.. http://www.vonwentz...y/01.Type/index.html

"Absorbed Glass Mat (AGM) batteries are the latest step in the evolution of lead-acid batteries. Instead of using a gel, an AGM uses a fiberglass like separator to hold the electrolyte in place. The physical bond between the separator fibers, the lead plates, and the container make AGMs spill-proof and the most vibration and impact resistant lead-acid batteries available today. Even better, AGMs use almost the same voltage set-points as flooded cells and thus can be used as drop-in replacements for flooded cells.

Basically, an AGM can do anything a Gel-cell can, only better. However, since they are also sealed, charging has to be controlled carefully or they too can be ruined in short order."

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka z lidlu

18.3.2008 v 21:07 | Nahoru | #39
KarelIV> Jak dlouho to trva nez zhasne?

Myslite, ze je dobre baterku nechat napojenou na tuto nabijecku celou zimu?

Nabíječka z lidlu

20.3.2008 v 08:19 | Nahoru | #40
funguje dobre potvora, jen fakt nevim, jestli to muzu nechat zaply porad:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka z lidlu

21.3.2008 v 09:03 | Nahoru | #41
ChipTDM> Záleží jak máš baterku vybitou a jakou kapacitu. Při proudu 0.6A to může nabíjet 10 hodin i více. Jestli to můžeš nechat zapnuté to nevím neměřil jsem zatím proud co tam teče po nabití. Musely by to být jen max. desítky miliampér. Jistější je to jednou za měsíc či dva nabít než nechat nabíječku bez dozoru.

(reakce na) Nabíječka z lidlu

21.3.2008 v 10:16 | Nahoru | #42
Bandaska> Zkus poslat, rád bych se mrknul.. jen pro info

(reakce na) Nabíječka z lidlu

21.3.2008 v 10:16 | Nahoru | #43
Bandaska> Zkus poslat, rád bych se mrknul.. jen pro info

Nabíječka z lidlu

21.3.2008 v 11:27 | Nahoru | #44
Já mám nabíječku OPTIMATE III SP a max spokojenost.jo a můžu jí mít na baterce zapojenou celou zimu na udržovávání...
http://www.optimate.cz/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíječka z lidlu

21.3.2008 v 13:14 | Nahoru | #45

KarelIV>ChipTDM> Záleží jak máš baterku vybitou a jakou kapacitu. Při proudu 0.6A to může nabíjet 10 hodin i více. Jestli to můžeš nechat zapnuté to nevím neměřil jsem zatím proud co tam teče po nabití. Musely by to být jen max. desítky miliampér. Jistější je to jednou za měsíc či dva nabít než nechat nabíječku bez dozoru.



nechal jsem ji bez dozoru, v navodu pisou, ze po dosazeni napeti 13,8V zhasne zelena kontrola a nabijeni ustane, predpokladam, ze zacne opet pri poklesu napeti, kdy zacne protekat akumulatorem proud. Pricemz max proud je 0,6A a postupne klesa s rostoucim napetim na svorkach akumulatoru.

tak doufam, ze to ta GELOVKA prezije, protoze to GELOVKA opravdu je...prikladam navod, co myslite?

www.morgus.cz/chip/nabijecka/DSCN7957.JPG

www.morgus.cz/chip/nabijecka/DSCN7958.JPG

www.morgus.cz/chip/nabijecka/DSCN7959.JPG

www.morgus.cz/chip/nabijecka/DSCN7960.JPG

Naposledy editováno 21.03.2008 13:16:30

(reakce na) Nabíječka z lidlu

21.3.2008 v 16:09 | Nahoru | #46

ChipTDM>KarelIV>ChipTDM> Záleží jak máš baterku vybitou a jakou kapacitu. Při proudu 0.6A to může nabíjet 10 hodin i více. Jestli to můžeš nechat zapnuté to nevím neměřil jsem zatím proud co tam teče po nabití. Musely by to být jen max. desítky miliampér. Jistější je to jednou za měsíc či dva nabít než nechat nabíječku bez dozoru.


nechal jsem ji bez dozoru, v navodu pisou, ze po dosazeni napeti 13,8V zhasne zelena kontrola a nabijeni ustane, predpokladam, ze zacne opet pri poklesu napeti, kdy zacne protekat akumulatorem proud. Pricemz max proud je 0,6A a postupne klesa s rostoucim napetim na svorkach akumulatoru.

tak doufam, ze to ta GELOVKA prezije, protoze to GELOVKA opravdu je...prikladam navod, co myslite?

www.morgus.cz/chip/nabijecka/DSCN7957.JPG

www.morgus.cz/chip/nabijecka/DSCN7958.JPG

www.morgus.cz/chip/nabijecka/DSCN7959.JPG

www.morgus.cz/chip/nabijecka/DSCN7960.JPG



Od ktereho vyrobce ta GELOVKA je? Ja totiz zadneho vyrobce gelovych motorbaterii nenasel (Yuasa, Banner, Varta, Nitro...vsichni jen klasika a AGM).

Nabíječka z lidlu

21.3.2008 v 18:57 | Nahoru | #47

Nabíječka z lidlu

21.3.2008 v 20:06 | Nahoru | #48
mám tu z lidlu za 200 kč nabíjím všechno 6V , 12V - udržbové , bez údržbové , "gelové " a všechny jsou pak nabitý a ok natož aby nějaká odešla a podobně . malá a sqwelá

zatím žádnej problém nebyl zas to tolik necitujte

Nabíječka z lidlu

23.3.2008 v 16:33 | Nahoru | #49
nazdar draci,vlastníme taky nabíječku z lidlu a právě nabíjím baterku,jenže nevím při jakém napětí se vypne.Na měřáku mám 14 V.Poradíte někdo?dikes...Čest a síla

Nabíječka z lidlu

23.3.2008 v 16:46 | Nahoru | #50
až zhasne zelené světýlko ) nech to, dokud Zelená ledka nezhasne..

Nabíječka z lidlu

23.3.2008 v 17:08 | Nahoru | #51
lacerta82> 14V je docela dost - máš přesnej voltmetr ?

Nabíječka z lidlu

23.3.2008 v 17:14 | Nahoru | #52
Che> většinou nabíjecí proud je 14V aspon u auta .

nech jí dobít měla by pak mít kolem 13,6 - 13,8V .

Nabíječka z lidlu

23.3.2008 v 18:25 | Nahoru | #53
nechám ji teda dobít a počkam až zhasne zelené svělýlko.zatím díkec.mějte se draci

Nabíječka z lidlu

23.3.2008 v 18:31 | Nahoru | #54

PetrVTR_new>ChipTDM>KarelIV>ChipTDM> Záleží jak máš baterku vybitou a jakou kapacitu. Při proudu 0.6A to může nabíjet 10 hodin i více. Jestli to můžeš nechat zapnuté to nevím neměřil jsem zatím proud co tam teče po nabití. Musely by to být jen max. desítky miliampér. Jistější je to jednou za měsíc či dva nabít než nechat nabíječku bez dozoru.


nechal jsem ji bez dozoru, v navodu pisou, ze po dosazeni napeti 13,8V zhasne zelena kontrola a nabijeni ustane, predpokladam, ze zacne opet pri poklesu napeti, kdy zacne protekat akumulatorem proud. Pricemz max proud je 0,6A a postupne klesa s rostoucim napetim na svorkach akumulatoru.

tak doufam, ze to ta GELOVKA prezije, protoze to GELOVKA opravdu je...prikladam navod, co myslite?

www.morgus.cz/chip/nabijecka/DSCN7957.JPG

www.morgus.cz/chip/nabijecka/DSCN7958.JPG

www.morgus.cz/chip/nabijecka/DSCN7959.JPG

www.morgus.cz/chip/nabijecka/DSCN7960.JPG

Od ktereho vyrobce ta GELOVKA je? Ja totiz zadneho vyrobce gelovych motorbaterii nenasel (Yuasa, Banner, Varta, Nitro...vsichni jen klasika a AGM).



BMW :)

Nabíječka z lidlu

23.3.2008 v 20:03 | Nahoru | #55

lacerta82>nazdar draci,vlastníme taky nabíječku z lidlu a právě nabíjím baterku,jenže nevím při jakém napětí se vypne.Na měřáku mám 14 V.Poradíte někdo?dikes...Čest a síla



Dingo>Tak sem měřil tu nabíječku z Lidlu, u 6V aku to postupně snižuje nabíjecí proud až klesne na cca 60mA při 6,9V.
U 12V aku postupně klesá nabíjecí proud od 0,65A až do 50mA při 13,8V přesně. Oba aku bublaly minimálně - sem tam nějaká bublinka vodíku.



lol lol tak dneska sem se dostal teprve k přečtení toho přiloženého návodu lol a světe div se mají tam psáno 6,9V a 13,8V, takže ta nabíječka je nastavena správně

Nabíječka z lidlu

23.3.2008 v 20:14 | Nahoru | #56
Dingo> no pane jo a co píšou o tech bublinách je jich moc nebo málo

Nabíječka z lidlu

23.3.2008 v 21:12 | Nahoru | #57
Wario> No mě akumulátory při tom malým proudu občas probublaj, v návodu o tom nic psanýho není. No a jinak mě akumulátor v Transalpovi občas zabublá i když je v motorce a nejela třeba měsíc.

Nabíječka z lidlu

23.3.2008 v 22:42 | Nahoru | #58
Ahoj, mam trosku Ot dotaz. Snad se najde nekdo kdo poradi.
Nechal jsem cca 5 mesicu baterii ulozenou mimo moto a ted mi nejak zlobi. Jen dodavam,ze pred ulozenim byla nabita a fungovala na 1.
Nez jsem ji dal letos do moto, zkusil jsem jestli neni vybita, ale proud si nebrala.
Pri prvnich marnych pokusech nastartovat se jeste drzela a protacela motor. Ovsem masina nechtela chytit. Tak jsem ji hodil na nabijecku a cca 4 h dobijel.Jen mi bylo divne,ze neodebira proud.
Po dalsim vlozeni do moto nejdou ani blinkry, ani houkacka a baterie vypada jako kaput - jen sviti diody na neutral a olej.

Co s tim ? Muze byt poskozena, nebo ji mam nechat treba 10 h nabijet. Jeste zkusim merit hustotu elektrolytu. Ale mam obavy,ze je kaput.
S tema bublinkama, je jich tam dost. Tipuju,ze to neni dobre.

Nabíječka z lidlu

23.3.2008 v 22:55 | Nahoru | #59

noxman>Ahoj, mam trosku Ot dotaz. Snad se najde nekdo kdo poradi.
Nechal jsem cca 5 mesicu baterii ulozenou mimo moto a ted mi nejak zlobi. Jen dodavam,ze pred ulozenim byla nabita a fungovala na 1.
Nez jsem ji dal letos do moto, zkusil jsem jestli neni vybita, ale proud si nebrala.
Pri prvnich marnych pokusech nastartovat se jeste drzela a protacela motor. Ovsem masina nechtela chytit. Tak jsem ji hodil na nabijecku a cca 4 h dobijel.Jen mi bylo divne,ze neodebira proud.
Po dalsim vlozeni do moto nejdou ani blinkry, ani houkacka a baterie vypada jako kaput - jen sviti diody na neutral a olej.

Co s tim ? Muze byt poskozena, nebo ji mam nechat treba 10 h nabijet. Jeste zkusim merit hustotu elektrolytu. Ale mam obavy,ze je kaput.
S tema bublinkama, je jich tam dost. Tipuju,ze to neni dobre.



No jestli si jí měl tak dlouho mimo a nemabíjel si ji a pak si ji dal do motorky a ještě ji potrápil (dorazil) startérem, tak teda si ji vůbec neprospěl uvidíš sám, jestli se dá nabít a jak dlouho vydrží.

Nabíječka z lidlu

24.3.2008 v 01:05 | Nahoru | #60
noxman> Pokud máš trošku modernější nabíječku, tak ji nech nabíjet 24 hod (sama si hlída nab. proud), pak "vychladnout" a vybít přes žárovku. Tento cyklus zopakuj 3x a strč ji do mašiny. Pokud ani potom nezabere je kaput a kup novou
Pokud ti začne vařit po 3 hodinách nabíjení tak ji rovnou vyhoď.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist