AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
O to větší mám na to averzi a jako mechatronik a slaboproudař dobře vím, o čem mluvím. Stejně tak mě irituje, že zatímco třeba při hučícím lágru dřív se rozebrala nába a vyměnily se jen lágry za pár stovek, dnes se musí vyměnit celá nába včetně těhlice a snímače ABS - kupa "materiálu" tak jde kvůli "zlomku jeho hmoty" zbytečně do šmelcu. Podobně začne haprovat snímač polohy serva - a musí se vyměnit celý sloupek řízení za desítky tisíc - kvůli jednomu potenciometru za pár stovek (a to hodně přeháním s tou cenou!!!). Za to by pode mnou konstruktér letěl k lopatě a ještě by cáloval náklady na vývoj.
Mít doma místo, tak také opatřím škodovku, nebo žigula a budu je držet v provozu. Na dlouhé cesty si paradoxně spíš troufnu veteránem, než s moderním autem. Ale zase veterána nemůžu trápit v těch zimních zasolených tlaskanicích.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jak jsem psal, dokážu si Sportarda i v garáži představit a přeju Tobě i Hrnousovi, aby Vám dělal jen radost. Ale pocit hrdosti může mít člověk i jinak, než na značku motorky
Ono Murphyho zákony fungují
a platí:
Čím více se toho může rozbít, tím více se toho také rozbije.
A platí to u motorek naprosto stejně jako u aut.
O to víc, že pokud motorka a nebo auto začne blbnout, je ideální pokud pochází z velkých serií známé značky,
protože se na něj dá sehnat vše roky po ukončení výroby a za rozumný peníz.
A hrdost?
Na škodovku možná, tam je pár dílů vyrobených a sestavených v Čechách,
ale JAWA je dnes montovna děsivého koktejlu dílů od rákosníka po inda,
korunovaná hand made doplňky,
kde sváry a rozměry svařenců jsou závislé na chuti a odbornosti svářeče si s tím vyhrát.
Ale na druhou stranu, každý začátek je těžký a jako jawablázen jawě fandím a přeju jí více Milanů a Hrnousů.
Bez nich by to totiž nedala. A snad časem pochopí potřeby trhu a zákazníků.
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Bimbam píše: No, auto bez zbytečnýho množství elektroniky a kurvítek si u nás klidně můžeš koupit nové. I když je ruské. Lada niva. Sice už to není žigul ale furt se to dá opravovat podomácku.
Lada Niva už těch kurvítek má stejně, jako jiná auta. Jen je značně nespolehlivé, stejně jako ostatní nové Lady (vlastní zkušenost). Odchází hlavně ta elektronika. A ruské železo už také není, co bývalo...
Kafi píše: Milan> sám si odpověděl, proč ,,ohrnujeme" nos a koukáme po jiných...
a.) nelze sehnat jeté
b.) nová je prostě drahá a za stjenou cenu máš lepší motorku
c.) malá takřka žádná servisní síť včetně dílů
d.) menší obsahy a starší motorky ve 4t nejsou
e.) ruční výroba -> kvalita....
f.) s novou motorkou si musel ani ne po 500km na opravdu do továrny...
Každý chce jít dopředu ne dozadu nebo stát na místě...nemyslím to zle, ale z logiky věci je jasné, že ,,průměrný" člověk šáhne dnes již po jiné značce, bohužel...jinak ty jsi někdy jel pořádně na jiné značce? Třeba by si taky změnil názor ;)
Ja si dovolím trošku nesouhlasit
a.) jasně moc se jich zatím neprodalo nebo jsou majitelé zatím spokojeni
b.) definuj drahá, to že můžeš mít lepší motorku je jen věc názoru
c.) určitě se tady prodávají i jiné značky které budou mít 2-3 servisy na republiku
d.) a na čem si jel za kanál?
e.) zase to může být jen věc názoru každý na to kouká jinak stačí kouknout zde do fora
f.) třeba šlo jen o domluvu mohl určitě i jinam třeba Kolín
O tom by se dalo asi hodně dlouho diskutovat a nejsem si jistý že bychom se někam dostali. Mě osobně se libí BMW 1200gs dovedeš si představit když tu založím vlákno že to je nej motorka kolik se najde odpůrců.
Naposledy editováno 09.09.2015 17:05:33
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
hrnous píše: Prd litr, 1200
apak že nerostou
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 10.09.2015 08:44:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 10.09.2015 08:42:48
Já dnes najel pár koleček po dvoře,ale s plynem kroutila moje 5ti letá dcera a vcelku ji to šlo na příští sezonu má na půdě nějakou čínskou krosku tak jsem zvědav zda bude po tátovi s dědou.
hrnous píše: Ně sa to taky líbí, Svítí to luxusně, jsem s tím totiž jel v noci "z fabriky" domů.. A to by do toho šly píchnout xenonky..
Do Stylky jsem namontoval čiré světlo, bylo to potmě znát. Adenium svítí ještě lépe, takže to, že maska není třeba úplně ideální, vynahrazuje funkce světel.
Kafi píše: Ast> menší obsah myslím 250 - 500ccmn a takové to domácí rozumné ježdění...:)
Ono JAWA byla synonymem právě k těmto nižším objemům a na běžné ježdění to stačí.
Ten půlitr už je vůbec v pohodě. Ty motorky s výkonem nad 35kW mohou řídit osoby nad 21 let a s plnou skupinou A
A jako udělat sportarda, s výkonem 36kW a tedy o pouhou 1kW nad rámec A2
a přijít tím o silnou skupinu mladých lidí, kteří mají nižší skupinu a věk.
Tak to mi přijde celkem tupé až hloupé, což asi na současné osazení v Týnci i sedí.
A litr? Pro koho? Bohatí koupí HD, či jinou renomovanou, aby se mohli pochlubit a ukázat, že na to mají
a jawablázni, ti pokud budou chtít letět po dálnici tři kila,
se přeškolí na podobně výkonné a levnější rejže, bramboráky a nebo špagety než dát ten kotel peněz za jawu,
ve které hrozí, že se budou muset vrtat víc jak v kejvě z poloviny minulého století
a za tu hromadu peněz budou ještě okolí k smíchu . ;)
Také si myslím, že nějaký půlitr 4T by klientelu našel. A JAWA není mrtvou značkou.
Jen chtít.
4 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |