paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

Jawablázni

8.9.2015 v 13:34 | Nahoru | #52021
Milane, já nad tou moderní jawou nos neohrnuju, asi to bude dobrej stroj, jen se mi prostě nelíbí stejně jako ty jejich designérský úmaky posledních let. Ale co člověk, to vkus. Mně se třeba nelíbí už 640-ka, jak má zvedlej konec motorky a to je dávno nemoderní jawa

(reakce na) Jawablázni

8.9.2015 v 13:53 | Nahoru | #52022

maabo píše: Jirka4137> a ještě to mělo připojený tohle





To mně vždy připomene zážitek, který mně před léty vyprávěl jeden starší kamioňák na odpočívadle:

Jeho kolega jel linku a cca 20km před konečnou cítil, jak mu začíná bublat v břiše s očividně je na obzoru řidší případ. Doufal ale, že na konečnou ještě dojede a tam si odskočí. Jenže po pár km se to v něm začalo bouřit a tlakovat, že nezbylo, než svižně zastavit, otevřít dveře a doslova vyletět ze sedačky - ještě stačil popadnout kladívko, které měl pro případ drobných oprav pod sedadlem - a pelášil dozadu za autobus. Tam stáhl gatě a přičapl těsně za nárazníkem, do něhož pro zamaskování pravého důvodu neplánované zastávky pravidelně bušil. Nuže vyprášil útroby, natáhl gatě, vrátil se na své místo a v klidu dojel na konečnou. Již klidně věřil tomu, že se povedlo vše zamaskovat a ututlat, ovšem po té, co všichni pasažéři vystoupili a řidič se chytal odjet ke garážím, se u jeho dveří/okna zastavil známý a pravil: "Ty, Franto, proč jsi sr... ehm... proč jsi tím kladivem vobouchával barvu z nárazníku?" Jak to, čoveče, můžeš vedít? Dyť všici seděli na svejch místech... no ale i kdyby koukali zadním voknem, nemohli mě za autobusem vidět!" "No vidíš a přece - no ale nic si z toho nedělej... vono v takovej chvíli se lehko zapomene, že máš připojenej vlečňák plnej lidí."

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.9.2015 v 14:07 | Nahoru | #52023

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.9.2015 v 15:28 | Nahoru | #52024
milan1963> Já sem zatim jezdil jenom na jawách žádnou jinou motorku sem neměl. Najezdil sem teda pouhých cca 50000km. Samozřejmě že mě 660 láká ale podle finanční situace myslim že to bude několik let trvat tak nevim jak to ještě dopadne ale do duchodu na 250 jezdit nechci.

(reakce na) Jawablázni

8.9.2015 v 15:28 | Nahoru | #52025
Jirka4137> hezká vzpomínka na mládí !
Bimbam : máš názor, stojíš za ním a to je dobře. Mně se taky líbí víc 350 / 634 než 640, měl jsem obojí, ale ve výsledku nedám na 640 , zvlášt' tu dvoukomorovou, dopustit. Velmi dobré jízdní vlastnosti, proti 634 téměř čistá SPZ, lepší sedlo...takže vzhled motorky posuzuju sice taky, ale jízdní vlastnosti jsou pro mně víc rozhodující. Samozřejmě - jde o pohled každého soudruha...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.9.2015 v 15:34 | Nahoru | #52026
Miraz250> Možná Tě zklamu, ale 660 už před sebou nemá dlouhou budoucnost. Její emise Euro 3 ji limitují, maximálně v roce 2017 nastane konec její výroby. To totiž Euro 3 přestane být aktuální. Pochybuju, že Jawa bude pracovat na motoru tak, aby měl Euro 4. To spíš budou prodávat jinou motorku.
Když ale 660 koupíš jako ojetinu, budeš mít v podstatě exklusivní stroj. Ruční výroba, počet vyrobených kusů ? Snad 80 až 90, no uvidíme. Ted' jich jezdí , nebo už je rovnou v muzejích (!!) 55 .

(reakce na) Jawablázni

8.9.2015 v 15:42 | Nahoru | #52027
milan1963> Mě by se líbilo prodat Trawela taky do muzea abych se na něj moch chodit kokat a věděl že takto dlouho vydrží v takovém stavu v jaké je tedˇ.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.9.2015 v 15:44 | Nahoru | #52028
JO neví někdo kolik trawelu bylo vyrobeno Já mam tušim 21 kus.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.9.2015 v 15:50 | Nahoru | #52029
Milan> sám si odpověděl, proč ,,ohrnujeme" nos a koukáme po jiných...
a.) nelze sehnat jeté
b.) nová je prostě drahá a za stjenou cenu máš lepší motorku
c.) malá takřka žádná servisní síť včetně dílů
d.) menší obsahy a starší motorky ve 4t nejsou
e.) ruční výroba -> kvalita....
f.) s novou motorkou si musel ani ne po 500km na opravdu do továrny...

Každý chce jít dopředu ne dozadu nebo stát na místě...nemyslím to zle, ale z logiky věci je jasné, že ,,průměrný" člověk šáhne dnes již po jiné značce, bohužel...jinak ty jsi někdy jel pořádně na jiné značce? Třeba by si taky změnil názor ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.9.2015 v 16:57 | Nahoru | #52030
Miraz250> Já sem se zasej svézl na ledasčem a přesto mám Travelku...
Tahle motorka je takový nesmělý "japonský" závan nad Sázavou (čínský motor je pajclá Honda CB 250).
Benelli nevypadá špatně...má překrásný rám, takový by se schovávat neměl.
No ale zpátky na zem - tá motorka má "rennfertig" skoro dva metráky!!!!
Travelka má o přibližně čtyřicet(!) kilo míň.
Kdyby jako jo měnit motorku, pohledal bych si půllitra Suzuki GS a nebo ňákou Hondici s motorem RFVC, třebas XBR 500.
I když se už tyto motorky nevyrábí, dá se sehnat pěkný kousek.
Kamarád třebas sehnal lehce havarovanou GSku s najetými 3 tis. km...jen zničený spodek kapotáže a zbroušené víko motoru...
Takže když na koupi nespěcháš, na čem jezdit máš...

Jawablázni

8.9.2015 v 17:02 | Nahoru | #52031
...a co Martafon, kosmonaut na pinckovi?
Podá hlášení?

(reakce na) Jawablázni

8.9.2015 v 17:56 | Nahoru | #52032
Zdenalbenal> Já vůbec nespěchám s trawelkou sem moc spokojenej ale do budoucna chci něco trochu většího.

(reakce na) Jawablázni

8.9.2015 v 19:30 | Nahoru | #52033
milan1963> Zdravím.Když ono je hezké mít exkulzivní stroj za cca 160000kč,ale většina lidí dá takové peníze s tím,že chce motorku dlouhodoběji užívat a tedy i servisovat a to bude u jawy asi problém,poněvadž pochybuji že budou mít pár let nějaké díly na skladě.A jak sám píšete o problémech se stylkou a teď s další jawou,tak v nákupu nové jawy vidím jen investici do budoucna skrz počet vyrobených kusů.Je to jen můj názor a musím říci že sice moc nechápu Vaše nadšení,ale také ho celkem obdivuji.Ať Vám stroj drží.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.9.2015 v 19:39 | Nahoru | #52034
No ono to jde při koupi i přes 200 jak někteří, co s tím máme zkušenosti víme.. já na ní dojel domů v pátek..

Jawablázni

8.9.2015 v 19:58 | Nahoru | #52035
Název skupiny celkem sedí

Jawablázni

8.9.2015 v 20:51 | Nahoru | #52036
660 ve žluté moc pěkná .

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

8.9.2015 v 21:06 | Nahoru | #52037
Hrnous-z boku a v té žluté moc pěkný,ze předu je to UFO a jak tu byla fotka s tím zvedlým blatníkem asi z Trampa to by pak byla kočka.Každopádně gratulace k novému stroji a trochu závist,též by mi mohla stát v garáži,přeci jenom českej stroj.

Jawablázni

8.9.2015 v 21:20 | Nahoru | #52038
Tož Hrnosu o veekend do Ledče . Hej .

(reakce na) Jawablázni

8.9.2015 v 21:39 | Nahoru | #52039
Vlasťák1973> "přeci jenom českej stroj"

Tak tohle jsem si říkal, když jsem kupoval svoji 350. Postupem času zjišťuji, že české výroby je na celé motorce pouze SPZ. Na první pohled to poznat nejde, ale když potom zkoukneš stejné díly staré cca 15 let, tak zjistíš, že kvalitou provedení i použitým materiálem jsou úplně někde jinde.
Největším překvapením bylo, když se na mě po sundání víka motoru u zapalování vysypaly zbylé piliny, ve kterých byly odlitky přivezeny v kontejneru lodí

Jawablázni

8.9.2015 v 21:42 | Nahoru | #52040
Já budu jezdit do důchodu na pérákovi a pak babce pro rohlíky do sámošky na jawettě. Moc předbíhám, ale takovejhle život by mi stačil k plný spokojenosti .

(reakce na) Jawablázni

8.9.2015 v 23:11 | Nahoru | #52041

hrnous píše: No ono to jde při koupi i přes 200 jak někteří, co s tím máme zkušenosti víme.. já na ní dojel domů v pátek..


No paráda. Přeju Ti ať ti kryt řetězu vydrží déle než mě.

Naposledy editováno 08.09.2015 23:13:55

(reakce na) Jawablázni

9.9.2015 v 06:05 | Nahoru | #52042
[quote=hrnous]No ono to jde při koupi i přes 200 jak někteří, co s tím máme zkušenosti víme.. já na ní dojel domů v pátek..

No úplný transformer Bumblebee
Tak ať slouží.

Já bych asi jawu ze současné produkce nekoupil.
Dodání celkem dlouho trvá a protože je to koktejl dílů z celého světa,
které za pár let nejspíše neseženeš,
ta spolehlivost tam není.

Celkem výstižně ty důvody shrnul Kafi.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

9.9.2015 v 08:42 | Nahoru | #52043
No kdybych měl vyprávět příběh, jak vypadalo celé "objednání a dodání" tak by tomu beztak nikdo nevěřil.. Velice zjednodušeně motorka se objednala "sama" a já se dozvěděl o tom, že mi staví nějakou motorku týden před tím, než jsem si ji měl "přebrat".

(reakce na) Jawablázni

9.9.2015 v 09:35 | Nahoru | #52044

milan1963 píše:
Čtu tady tu diskusi o Benelli, o tom, že stejně všichni skončí u Harleje ( nebo Jawy ) a vážně se zamýšlím, proč , když si říkáme JAWA blázni, ohrnujete nos nad moderní Jawou. Mně 650 vyškolila, musel jsem předělat všechno možné i nemožné, než se z ní stala opravdová, spolehlivá motorka. Než jsem koupil Jawu 660, taky jsem o ní dlouho uvažoval - nelíbila se mi ta maska , tři světýlka, useklý zadek. Chlapi, kteří ji mají 2 až 3 roky , si nestěžovali. Tak jsem si ji koupil taky a vůbec NELITUJU. Kromě toho, že lidi v továrně odflákli svoji práci ( můj ulomený padák kvůli špatnému sváru) , je to konstrukčně i jízdně motorka o třídu výš, než 650. S dvoutaktem se to vůbec nedá srovnat. Ano, mám Adenium v maximální výbavě, cenovka skoro 200 tisíc není málo, ale myslím, že odpovídá tomu, co mám. Jistě, kdo chce starší velkou motorku, k Jawě moc nemůže, 660 jako bazarové nejsou , 650 je málo, tak zbývá cizina, ale pokud chce někdo novou motorku, není Jawa 660 vůbec špatným řešením. Takový je můj názor.

Na Jawě jezdím 37 let a nikdy jinak.



Jedna věc je, jak se mi motorka líbí, jak se na ní jezdí, druhá věc, jak na ni seženu servis a ND, třetí věc jsou finance. Jsem Jawablázen, ale i kdybych neplatil alíky a hypotéku, nevím, jestli bych dal tolik peněz za motorku. Ve stejné ceně mohu mít motorku vyzkoušenou, asi i spolehlivější a nebo za třetinovou cenu jetou, ale minimálně srovnatelnou. A hlavně seženu i po 23 letech jakýkoliv díl v originální kvalitě. Jelikož ty peníze prostě nemám, raději mám Transalpa (podle některých nudného japonce) z roku 1992, na kterého se mohu spolehnout, nemusím ho předělávat tak, abych na něm dojel domů a rozdíl v pořizovací ceně raději procestuji. Proč si říkáme Jawablázni? Minimálně proto, že motorky zn. Jawa máme rádi. Někteří mají rádi ty jawinky, na kterých jezdili kdysi a jezdí na nich dodnes. Některým se líbí nové.
Já jsem si na Jawení pořídil jednu 350/632 a jednu ČZ 180. Obě mi dopřávají dostatek prostoru, abych se o ně staral . Je to moje volba, protože je mám rád.
Ale těžko někomu vyčítat, že si nesedne na zadek z průměrné motorky za dost peněz. Mimochodem - můžeš si být jistý, že třeba ten svár nebude stejně špatný i na rámu motocyklu?
Já si dokážu představit, že bych J 660 sedlal. Ale pro spoustu lidí i kdyby to nebyla špatná motorka, je spousta lepších řešení. Alespoň rozumem. Pokud se rozhoduješ srdcem či jiným citem, není co řešit. Ale těžko vyčítat ostatním, že to necítí stejně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.9.2015 v 10:29 | Nahoru | #52045
hrnous> no vidíš, jak je sofistikovaná: sama si najde svého páníčka
tak ať slouží!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.9.2015 v 12:04 | Nahoru | #52046
maabo> ještě kdyby se sama zaplatila,tak o ní možná začnu přemýšlet

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.9.2015 v 12:25 | Nahoru | #52047
Kire : Napsal jsem jen svůj názor, nikomu ho nenutím, ale určitě si rozumíme, jak je to myšleno. Rozhodně mě těší, že aspoň částečně dochází na moje slova a Hrnous si novou Jawu 660 pořídil taky. Jsem zvědavý, kdo bude další. Když trochu odbočím, já to mám zase s auty: jezdím ve Škodě 120 z roku 1980. Pečuju o ní, starám se. Částečně je to i proto, že jako Čech jiné auto než škodovku nechci. A M. Boleslav mi nemá co nabídnout - karoserie jedině tříprostorová ( sedan), motor kolem 1000 ccm, bez elektroniky, co nejjednodušší. Dokud škodovka nevyrobí takové auto, budu vyvařovat a všemožně lepit stodvacítku, jen aby jezdila.

K motorkám : na otázku KAFIho, jestli jsem někdy pořádně vyzkoušel něco jiného než Jawu musím odpovědět záporně, srovnání nemám. Kamarád mi půjčil Suzuki LS 650 Savage. Jiný mi půjčil Virago 535. Na obojím jsem jel asi 200 metrů. Zážitek? Žádný, neoslovilo mně to. Navíc čopr...To na 2 . setkání MotoRoute mi Michal půjčil redakční Hondu 700 TA. Na ní jsem jel asi 5 km. Přiznám, líbila se mi. Proti tehdejší Jawě 650 je TA 700 o dost lepší. Jinak jsem nic jiného než Jawu a ČZ, od 50 do 660 ccm jsem nikdy neřídil. Jde i o pocit. To, že mám Jawu, resp. její vlajkovou lod', mi dodává dobrý pocit.Mít TA 700 by jistě špatné nebylo, ale ten pocit určité hrdosti by mi chyběl. Snad se to tak, jak jsem to napsal, dá pochopit. Jawa má heslo "Srdcem a rozumem". V mém případě platí hlavně to první.
Jak mi řekl jeden můj známý - Kdyby Jawa vyrobila bagr, ty si ho koupíš. No, nejspíš měl pravdu.

Naposledy editováno 09.09.2015 12:28:45

Jawablázni

9.9.2015 v 12:30 | Nahoru | #52048
milan> v pořádku, nikdo ti to nemá za zlé...každý má nějaký naźor a důvod :) Ale jak jsem psal, asi kdyby si vyzkoušel něco z jiné země, třeba by si nadruhou stranu pochopil ty tu ,,durhou stranu barikády" :) Asi si rozumíme ;)
Jinak na setkání MotoRoute budu a mám tam přednášku..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.9.2015 v 13:20 | Nahoru | #52049
milan1963> otázka je proč potřebuješ tak jednoduché auto, proč tříprostorové atd. , proč 1000 cc... atd. To jsou těžko pochopitelné postoje. Proč by někdo takové auto vyráběl, když ho chceš asi jenom ty. A škodovka ho nevyrobí, ani pro Indii ho nevyrobí, prostě je doba jinde. Vlastnictcí Jawy jako vlajkové lodi.. myslím ti to dává pocit výjimečnosti a důvod významně o tom hovořit nebo s někým o tom významně hovořit. Je fakt, když přijedeš na čemkoli jiném, dnes si tě nikdo nevšimne. Bagr si nekoupíš, jako auto jawa sis nekoupil. Asi nebylo tříprostorové.

Jawablázni

9.9.2015 v 13:33 | Nahoru | #52050
Tady je krásně vidět,že každé zboží má svého kupce a to je dobře,jinak by na tom světě byla nuda.Milan je prostě hrdý čech
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist