Nějak se mne to netáhne do běžné autoškoly, mám pocit, že bych raději dal více peněž na nějaký individuální přístup, kde se mi bude někdo opravdu věnovat a dostanu základy na kterých pak ježděním mohu zkušenosti pak dál pilovat. nabízí to někdo takový komplet s papíry ? Jaké jsou přiblizně ceny ?
A nebo, takové kurzy lze absolvovat v několika týdnech (ty jsou i v běžných autoškolách) a něco si připlatit jako individuál. Ale jakou autoškolu, i ten instruktor si sedne s někým více, či méně.
Rád bych to zrealizoval v srpnu, šibniční termín , jsem z Prahy
Pak k výběru motorky, původně jsem myslel něco menšího, ojetého, a až budu vědět, vzít, co chci. čtu taky ale, a tak to i citím, že uvidím moto, které mne chytí za srdce a není jiné volby , starší - píšete někteří, že vybíráte měsíce, neli rok, nová se mi jeví dobrá volba ... přestava, silniční, pohodlná, delší trasy ...
uvítal bych komentáře, snad je to srozumitelné
mimochodem, hodně dobré forum .....
Naposledy editováno 25.07.2015 09:38:58
1 reakcí na tento příspěvek chci začít a mám představu, rád bych komentář
Jak začít
Jak nezačít
chci začít a mám představu, rád bych komentář
Silnicní motoškola
Stopnehodam
Motoškola Sršeň
Bezpečně na motorce
Atd.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chci začít a mám představu, rád bych komentář
Lyžař píše: Udělej normální autoškolu a pak se můžeš přihlásit do dalších kurzů.... Co se týče motorky, krásně to popsal jeden z motorkářů Che:
Jak začít
Jak nezačít
ja tam zadne rady nevidim, spousty zvastu co by se daly shrnout do jedne vety : zacni na pincku, nejlepe na kole
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chci začít a mám představu, rád bych komentář
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chci začít a mám představu, rád bych komentář
Gahan37 píše: Creck> To si sTebou dovolim nesouhlasit… kdo chce si v článcích své najde.
Urcite, ale nikdo se podle toho jezdit nenauci. Prvni krizova situace a urcite nebude vzpominat co kde psal nejaky pomateny starik, jako kazdy spravny zacatecnik vytresti oci (nebo zavre) a zmackne brzdy naplno.
Naposledy editováno 25.07.2015 13:57:47
2 reakcí na tento příspěvek chci začít a mám představu, rád bych komentář
Moje představa, k čemu to vlastně chci, je cestování po Evropě, hory, moře, cestovní enduro. S partnerem na motorce počítám. Přes pracovní vytíženost si čas vždy udělám. Nějak se mi nechci jít hned do nového stroje, možná tak max 4 roky starý, představa cca 200 tis, plus něco na sebe .
Také mi není blízká cesta jít přes malou motorku na větší ....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chci začít a mám představu, rád bych komentář
radov12 píše: Creck> právě tu první krizovou situaci jsem měl na mysli, každopádně si udělat kurz, a pak dodatečně další není asi problém.
Moje představa, k čemu to vlastně chci, je cestování po Evropě, hory, moře, cestovní enduro. S partnerem na motorce počítám. Přes pracovní vytíženost si čas vždy udělám. Nějak se mi nechci jít hned do nového stroje, možná tak max 4 roky starý, představa cca 200 tis, plus něco na sebe .
Také mi není blízká cesta jít přes malou motorku na větší ....
Na tu motoškolu je podle všeho asi fakt dobrý ten Matty z Kolína.Hlavně má i cvičiště na naučení,takže základ mít budeš a jestli se budeš chtít zdokonalit,těch ostatních kurzů je tu dost.Já sám na žádném nikdy nejezdil,ale já to mám trochu jinak.Když mi bylo 15 jezdil jsem ve Svazarmu motocross a tam jsem se naučil celkem dost.Ano na silnice moc ne,ale v terénu ano a ono to i pomohlo.Necelé čtyři roky mi toho dali celkem dost.Pak přišla vojna,v té době byla " revoluce " a po ní se tu začali objevovat stroje z ciziny.Dneska koupíš to,co se ti líbí a na co máš peníze.
Neboj se toho a rád Tě někdy potkám na silnici.
Vítězslav_Máří píše: Jsme stejně staří,já jen začínal od 9 let,takže jsem na tom trochu jinak,ale s některý mi věcmi s Tebou souhlasím.Proč začínat na něčem menším.pokud to máš v hlavě trochu srovnané a nejsi magor,tak ti ten větší stroj spíše pomůže.Budeš vědět,že ta motorka má navíc,ale využiješ jen to ,na co stačíš.Neboj se většího stroje,jen si to nejdříve osahej a poznáš sám,na co máš.Kamarád na motorku sedl ve svých 48 a první stroj byla Honda CBR 600 R.Prvních pár týdnů to šetřil,bál se přidat,ale postupně se to naučil a nyní po dvou letech jezdí jako každý druhý.Je to o tom,co máš v hlavě a na co se cítíš ne na to sednout a hned fullgass.
Na tu motoškolu je podle všeho asi fakt dobrý ten Matty z Kolína.Hlavně má i cvičiště na naučení,takže základ mít budeš a jestli se budeš chtít zdokonalit,těch ostatních kurzů je tu dost.Já sám na žádném nikdy nejezdil,ale já to mám trochu jinak.Když mi bylo 15 jezdil jsem ve Svazarmu motocross a tam jsem se naučil celkem dost.Ano na silnice moc ne,ale v terénu ano a ono to i pomohlo.Necelé čtyři roky mi toho dali celkem dost.Pak přišla vojna,v té době byla " revoluce " a po ní se tu začali objevovat stroje z ciziny.Dneska koupíš to,co se ti líbí a na co máš peníze.
Neboj se toho a rád Tě někdy potkám na silnici.
díky,
mám zatím jednoho adepta, i jako doporučení, ale jde o nové moto Honda CTX700/700N. Ale nechám to v klidu uzrát, musím udělat ty papíry .....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chci začít a mám představu, rád bych komentář
Sám jsem začínal lehce před 40 na Cagivě Elefant 750, pak se můj styl vyhranil na "víc terénu"
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek chci začít a mám představu, rád bych komentář
FousaCZ píše: Pokud Ti nevadí trocha toho dojíždění, tak přidávám hlas pro Matyho z Kolína. Myslím, že u něj budeš široko daleko v nejlepších rukou. A zároveň si po zkušenosti s jeho Hornetem uděláš i představu, co by třeba mohlo vyhovovat tobě.
Jojo, už jsme se domluvili, že si zavoláme, a domluvíme se
TomElefant750> Koukal jsem na VStrom, Transalp 650 nebo 700, dají se sehnat např. Transalp 700 do cca 130 tis, rok 2010, je si říkám, že mne to pak po roce, dvou, ale možná i dřívě chytně a budu chtít něco jiného, a jak si všímám, tak bazary jsou plné motorek .... prodám se ztrátou ? asi ano, jak velkou nevím ? ... věčné dilema , pokud bych do toho šel, určitě se zaplatím někoho, kdo se v tom opravdu vyzná a poradí ...
Ale kloním se k takové variantě ... stále zůstává však prioritou cestovní enduro, je ještě označení jen cestovní, ale komentáře k rozlišení se v různých zdrojích liší ...
1 reakcí na tento příspěvek chci začít a mám představu, rád bych komentář
keto píše: Pokud to chceš i na cestování ve dvou(nevím kolik važíte)tak koukej i na celkovou nosnost stroje,ať ho pak moc nepřetížíš,ono už samotné držáky a kufry něco váží + bagáž + dva oblečení jezdci
celková váha živého masa bude nižší než 130 kg ....
1 reakcí na tento příspěvek chci začít a mám představu, rád bych komentář
1 reakcí na tento příspěvek chci začít a mám představu, rád bych komentář
keto píše: Tak to máte supr,v mém případě je to s ženou minimálně 160
, no, zafixovat to úplně nelze,
a kolik cca váží ten zbytek, nahý jezdit asi nebudu, plus příslušenství a jak to zohlednit při výběru moto ?, na co koukat ?
parametr jako např. výkon je mi zřejmý, možná se ptám již zbytečně, ale zajímá mne to ....možná i místo pro batůžkáře, aby nebyl(a) jak zdřevěnělý po pár stovkách km ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chci začít a mám představu, rád bych komentář
keto píše: Jinak pojem cestovní nduro je velice široký,od motorek co s endurem mají splečný jen vzpřímenější posed a pár cm světlé výšky navíc oproti klasické cestovní motorce až po opravdová endura,která jsou zase trochu přizpůsobená na cestovní přesuny To si musíš rozseknout sám,podle toho kde s tím chceš jezdit.
vetšinou chci cesty po evropě, hodně cestuji (ne moto ... zatím), mám rád moře, hory, že bych jezdil někde v karpatech, po rumunsku, šotolina dlouhé stovky kilometrů, to nikoliv, možná někdy v budoucnu
spíše evropa sever a jih ... převážně silnice a asfalt .... ale chtěl bych mít možnost z asfaltu krátce někam vyjet ...
Pokud ji neponičíš tak by rozdíl v prodeji po 2 letech mohl bejt řekněme kolem 10 tisíc, ale počítej že pokud nekoupíš moto už s doplňky (nosiče, kufry, držák+navi) tak na tomhle při prodeji tratíš víc.
A 130 kilo ve dvou je prd, to je jak když jedu já sám s nějakou větší taškou . Jezdil jsem se zátěží kolem 200 kg i v terénu a šlo to.
Čau, Tom
edit - a tady je něco od člověka kterej na malým stromu už něco najel
Naposledy editováno 26.07.2015 13:39:32
Jinak Maty z Kolina je v pohodě ... díky za tip .... uz jsem se domluvil ....
Naposledy editováno 26.07.2015 19:47:24
1 reakcí na tento příspěvek chci začít a mám představu, rád bych komentář
mara.k píše: Doporučil bych z endur zmiňovanýho malýho Stroma, Varadero, BMW 1150GS. Jinak třeba Hondu VFR ...
těch motorek je tolik , už to nezvládám vše přečíst a pamatovat ..., ale nějak mířím k F 800 GS / G 650 GS, případne Triumph Tiger 800, viděl jsem seděl jsem, ale nejel jsem. Mé dispozice 176/66 kg, no menší váha ... do nové už se mi nějak nechce jít ... , nevím jaký bude cenový rozdíl ojetých
Všechny jizdy jsou naplánovány, zdá se, že pokud vše půjde jak má být, konec srpna zkoušky, mám pocit malého dítěte , u vánočního stromečku, jak se těším ...
Maty je úplně v pohodě, komunikace po telefonu naprosto bez problémů ....
1 reakcí na tento příspěvek chci začít a mám představu, rád bych komentář
Poznatky, čistě osobní :
Sám mám autem naježděno za ty roky více než jeden mil. kilometrů, a myslel jsem si, že s motorkou to bude tudíš snažší, každopádně jsem velmi rychle zjistil, že počet km strávených v autě má velmi malý dopad na umění řídit motorku, začínám chápat, že umět jezdit na motorce je "jízda" - učení na dlouhé roky, ale každopodádně mě to k moto táhne stále více.
Daleko více si uvědomuji, jak málo stačí k tomu, aby byl průser. Začínám si uvědomovat, co všechno musím vnímat během jízdy ... Před prvními jízdami jsem již vybíral motorku, dostával se postupně k litrům, prošel několik moto salónů, koukal na BMW, KTM, apod. a říkal si, až tohle budu mít v garáži, to bude paráda .... 650cm3 to je tak málo .... Po těch dnech ježdění, pár hovorů s "cvičitelem", sám začínám chápat, a něco mi samo říká, že k litrům a podobným kubaturám i ve svém věku jsem ještě zdaleka nedospěl. Budu velmi spokojený s 650 kubaturou, jednoválec to ale nebude, a ani nemám už zájem o novou motorku, pořídím si ojetou. Chci si rok dva, tři pojezdit, a hlavně se v postupně učit jezdit. Pak se uvidí, jaká bude další.
Co mne mile potěšilo, bylo zdravení protijednoucích motorkářů já sice s L na hrudi, možná to patřilo tomu, co seděl za mnou ,
ale každopádně, si moto školu uživám ....