paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Plyn nereaguje tak od půlky a svíčky jsou černý
18.4.2015 v 12:18
Ahoj,
potřeboval bych poradit se svou motorkou Yamaha Virago 535 ročník 1987 americká verze. Motorka nereaguje při přidání plynu nemá žádnou sílu, vytáhnu z toho tak maximálně 90km/h pak se to začne hltit.

Svíčky jsou uplně černý po pár minutách jízdy, volnoběh drží vpohodě, ale když ytočim motor do vyšších otáček jde z něj černej kouř. Jestli správně předpokládám, bude to sytostí paliva, už několikrát jsem vyndaval a rozebíral karburátor, tak bude nějakej rozštelovanej, ale popravdě nevi jak to dát zase všechno do pořádku.

Sytost paliva se, jak jsem snad dobře pochopil, závisí na výšce hladiny v karburátoru, která se šteluje plováky, na jehle, na tom, jestli jsou vpořádku membrány, na tom jestli je čistý vzdfuchový filtr a na pilot screw je to tak?

Pochopil jsem, že sytost se šteluje hlavně plováky, když je hladina moc vysoká, směs je moc bohatá, když je moc nízká, tak směs je ochuzená.... zkoušel jsem to upravovat jak se dalo, nastavení 13,5-14,5mm pod ryskou ale nepomohlo a i když jsem hladinu dál snižoval, svíčky byly pořád stejně černý a nic se neměnilo... klesal jsem až na 22mm pod ryskou a pořád žádná změna.
Membrány mám kupovaný nový, ty starší byly trochu otrhaný, ale zase žádná výrazná změna se nestala, vzduchový filtr je uplně čistý, nevidím na něm žádné známky nánosu a pilot screw jsem taky kupoval nové, protože ty staré byli trochu poničené, ale zase žádná změna... jen si nejsem jistej, jestli jsem pilot screw nastavil správně... někde jsem se dočetl, že by to mělo být uplně dotaženo a pak dvě celé otočky zpátky, je to tak?
Jediný, co jsem snad ještě nevyměňoval byla jehla... pochopil jsem že některé jehly mají víc pozic polohy a podle toho se to dá také naštelovat, bohužel moje není ten případ a má jen jednu polohu.

Prosím vás o radu, už fakt nevim co s tím
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Plyn nereaguje tak od půlky a svíčky jsou černý

18.4.2015 v 12:33 | Nahoru | #1
já nepomůžu, ale jen tipnu:
co když to není karburátorama ani sáním? Černej kouř a zasviněný svíčky.....po všech pokusech o nápravu? Nežere to olej?

(reakce na) Plyn nereaguje tak od půlky a svíčky jsou černý

18.4.2015 v 12:40 | Nahoru | #2
Yura: Olej by kouřil spíše modře. Taky to tipuju na příliš bohaté, teď je otázka proč.

Saygon: Dovírá ti správně sytič? A jak přesně jsi nastavoval a měřil ty hladiny? A jak pevně jsi utáhnul ty piloty, když jsi je nastavoval? Protože se to musí fakt jemně, žádná síla, jinak se zdeformují konce a už to nejde nastavit.
Můj tip je, že ti hladiny nedrží, proto se ptám na postup měření a nastavování.

1 reakcí na tento příspěvek Plyn nereaguje tak od půlky a svíčky jsou černý

18.4.2015 v 14:50 | Nahoru | #3
Kouř je uplně černej, taky jsem si řikal, jestli to není olejem, ale je černej a né modrej, tak jsem to vyloučil.
Sytič jsem několikrát už kontroloval a je vpořádku, dovírá dobře ... pro ě to začíná bejt celkem záhada, asi přehlížím nějakou zjevnou blbost, nebo naopak je to něco mega zálodnýho, protože mě nic nenapadá ... Hladiny jsem měřil podle manuálu... připojil jsem průhlednou trubičku na to černý vyústění z karburátorů... motor byl zahřátej a motorka ve svislý poloze... vrtá mi hlavou, že i když jsem to "přehnal" a dal jsem hladiny mnohem níž než bylo doporučený, takže směs měla být mega ochuzená, tak stejně byly svíčky černý a nijak to nepomohlo...
piloty jsem utahoval s citem... je to dobře, že jsem povolil o dvě celý otáčky? ... Jinak karburátory jsou Mikuni, zapoměl jsem dodat... jestli pomůže ...
ale ty pilot screw by měly hlavně ovlivňovat volnoběh ne? A ten jede vpořádku, řekl bych že je parádní, akorát ve vyšších otáčkách je problém, jak jsem říkal, nemá to žádnou sílu a jde černej čoud.
Kdybych ty hladiny stáhnul uplně dolu na minimum, tak bych měl řešit opačný problém a né to, že mám furt bohatou směs ne?

(reakce na) Plyn nereaguje tak od půlky a svíčky jsou černý

18.4.2015 v 15:10 | Nahoru | #4
Saygon: A měřil jsi to na běžícím motoru a aspoň po dobu několika minut? Hladinám trvá než se ustálí (a pomáhá do hadičky občas lehce fouknout, ať se hladina rozkolísá, protože někdy ji povrchové napětí udrží v jiné poloze, než je reálná). Pokud ti nedovírají jehlové ventily kvůli nečistot nebo jsou popraskané těsnící kroužky okolo ventilů nebo ventily nebo plováky zadrhávají, bude hladina pomalu stoupat a to jednorázovým statickým měřením nezjistíš.

Můžeš zkusit ještě jedno měření: Až budou hladiny podle manuálu akorát, vypusť obsah každé plovákovky do odměrky, kolik benzínu v nich bude. A až ti pak začne motor haprovat a hulit, vypni zapalování a znovu vypusť karburátory do odměrky, jestli ho nebude náhodou víc. Pokud ano, tak je jasné, že se někudy dostává do karburátorů benzín navíc.

Plyn nereaguje tak od půlky a svíčky jsou černý

18.4.2015 v 15:13 | Nahoru | #5
pilot ti nepomuze, filtr novej - taky umi potrapit. Zkontroluj trysky zda sedi s manualem a dukladne zkontrolovat funkci sytice. Pokud ma kohout funkci PRI tal nepouzivat.

1 reakcí na tento příspěvek Plyn nereaguje tak od půlky a svíčky jsou černý

18.4.2015 v 15:40 | Nahoru | #6
Když necháš ventil nádrže otevřený na PRI při vypnutém motoru, nezačne ti náhodou vytékat benzín přepadem? Zkus to a pokud bude vytékat, tak ti nezavírají ventily plovákovek! Stalo se mi to také!

Naposledy editováno 18.04.2015 22:06:56

(reakce na) Plyn nereaguje tak od půlky a svíčky jsou černý

18.4.2015 v 15:47 | Nahoru | #7
Pánové, XV535 kohout nádrže ani PRI nemá. Jen elektrické čerpadlo, které karburátory plní několik sekund po zapnutí klíčkem a pak během chodu motoru.

1 reakcí na tento příspěvek Plyn nereaguje tak od půlky a svíčky jsou černý

18.4.2015 v 16:11 | Nahoru | #8
1100Virago: Na běžícím motoru jsem to neměřil... nechal jsem to zahřát a pak chcípnul a teprve potom jsem to měřil. To měření zkusim, ale motor začne hulit vždycky když přidám plyn, tak nevim jak moc je to prokazatelný . Víš, jde mi o to, že kdybych ten plovák nastavil ještě na níž než jsem to zkoušel minule, tak by se mi do karburátoru nedostalo snad už ani žádný palivo a zavřelo by se to ihned a přesto ty svíčky jsou zase černý... není tam ještě nějakej jinej způsob na štelování paliva než jenom plováky? Zdá se mi, že to na to nemá žádne vliv. Myslíš že si mám třeba koupit nový jehly, třeba by už měly štelování vzdálenosti a bude to vpohodě... někdo řešil podobnou věc co já na suzuki savage LS650 a tímhle to prý vyřešil... měl na jehle 3 pozice na vzdálenost a když to posunul, všechno bylo vpohodě.
Není tam někde tryska zodpovědná za funkci motoru ve vyšších otáčkách, něco jako jsou ty na volnoběh? docela by se mi hodila, protože volnoběh je vpořádku... když přidám jen trochu plynu, tak zase žádnej problém... až potom co přidám plyn víc, tak to začne.

Plyn nereaguje tak od půlky a svíčky jsou černý

18.4.2015 v 16:27 | Nahoru | #9
Podivej se na jehlovej ventil. na jeho konci je gumovej kuzel a ten musi byt hladky a pravidelny bez schudku. Na plyn ma vliv prave hlavni tryska a a pri uplnem otevreni i poloha jehly. Dalsi vec co obohacuje palivo je nepruchodny vzduchovy filltr. Muzes se zkusit projet bez nej, zda se situace zlepsi.Jeste by bylo dobry nam zdelit co predchazelo problemu.

(reakce na) Plyn nereaguje tak od půlky a svíčky jsou černý

18.4.2015 v 16:32 | Nahoru | #10
Saygon: Na měření stačí, aby motor běžel na volnoběh. Jde o to, aby palivo odtékalo a čerpadlo jej do karburátorů doplňovalo (při stojícím motoru čerpadlo neběží), tím se ověří funkčnost uzavíracích ventilů.

Jaké tam máš svíčky a jak jsou staré?

Pokud budeš mít sundaná víčka plovákových komor, zkus otevřené karburátory nějak solidně vyfotit. Třeba tam zahlídneme něco, co je špatně.

A jak dlouho ti to dělá? Začalo to zničehonic, nebo se to zhoršovalo postupně?

Plyn nereaguje tak od půlky a svíčky jsou černý

18.4.2015 v 18:09 | Nahoru | #11
Ceres: Na ventil jsem se myslím i díval když jsem čistil karburátor, ale nevěnoval jsem mu akovou pozornost, tak se podivám znovu... Ta jízda bez filtru mě taky dneska napadla, hned jak dám motorku do kupy zkusím to a uvidim... třeba je ten filtr zaneřáděnej vevnitř a jen to zvenku nevidím...
Co se týká tomu co předcházelo problému... byla to koupě motorky ... tahle je moje první a tak jsem, jak už tomu tak bývá, si moc nevšímal všech potřebných věcí a asi jsem příliš věřil lidem. Motorka byla celkem v pěknym stavu, ale pak jsem zjistil že se nedoplňuje benzín a začal se v tom hrabat... tím to asi začalo... rozebral jsem do karburátor a musel jsem vyčistit uplně nadrž co je pod sedačkou.
Motorku jsem projel pak až po zimě a to už začala mít tyhle problémy... vždycky to zmizelo, když jsem koupil nový svíčky, ale rychle se zničily a tak dál... nejradši bych si za to všechno nakopal ale už bych jí nedal z ruky

1100Virago: Ok, vyzkouším to hned jak dám motorku do kupy... povedlo se mi totiž při kontrole svíček jí tam dát trochu blbě a asi 3mm závitu jsou v háji... nejde mi ji tam chytit správně, takže to ted rozebírám, abych to mohl protáhnout z druhý strany závitníkem ... vypadá to, že si to snad schválně komplikuju nebo co
Svíčky jsou nové... asi 2 týdny... pošlu fotky těch karburátorů.
Jak jsem teď psal... špatně jsem koupil motorku (snad mě omlouvá trochu, že je moje první), ale co si pamatuju, tak to před tím, než se mi uplně zanesla nádrž a musel jsem to celý čistit, bylo vpořádku... nějak se mi to povedlo uplně rozladit a neumim to spravit.

Plyn nereaguje tak od půlky a svíčky jsou černý

18.4.2015 v 18:34 | Nahoru | #12
Na hladiny bych to neviděl, to by se uchlastalo už na volnoběh. Vzduchový filtr je podle tebe čistý, ale stejně nemusí být v pořádku, zkusit to bez něj může něco ukázat, ale zas to může být moc chudé. Zkontroloval jsi velikost hlavních trysek? Možná to tu už někde v textu je, ale nějak jsem to nenašel. Nehrál si někdo před tebou třeba na Dynojet? Ani jehly nemusí být originál, ale na nich se to dost špatně pozná.

Plyn nereaguje tak od půlky a svíčky jsou černý

18.4.2015 v 18:54 | Nahoru | #13
Fück: Kdyby to bylo moc chudé, skákal bych radostí bez sebe protože bych konečně věděl, že se to nějak pohnulo. Takhle mi připadá že ať udělám co udělám, tak se nic nezmění a pořád je to černý jak uhel.
Velikost hlavních trysek jsem nekontroloval, jako možný je všechno, ale proč by tam někdo dával blbou velikost? ... Nevim co to je Dynojet, ale nemůžu říct, motorka pochází z nizozemska, když si člověk dá brko, mohl to poštelovat jakkoliv

1 reakcí na tento příspěvek Plyn nereaguje tak od půlky a svíčky jsou černý

18.4.2015 v 19:04 | Nahoru | #14



















Plyn nereaguje tak od půlky a svíčky jsou černý

18.4.2015 v 19:06 | Nahoru | #15



















1 reakcí na tento příspěvek Plyn nereaguje tak od půlky a svíčky jsou černý

18.4.2015 v 19:07 | Nahoru | #16
























(reakce na) Plyn nereaguje tak od půlky a svíčky jsou černý

18.4.2015 v 19:07 | Nahoru | #17
Saygon> Na kolik máš nastavený šroubky směsi? Koukám, že tam nemáš špuntíky...

Plyn nereaguje tak od půlky a svíčky jsou černý

18.4.2015 v 19:09 | Nahoru | #18
Tohle je všechno co jsem teď při rozebírání nafotil... mimochodem, nevíte kam patří to kruhové těsnění na 10. obrázku? druhý karburátor ho nemá.

1 reakcí na tento příspěvek Plyn nereaguje tak od půlky a svíčky jsou černý

18.4.2015 v 19:11 | Nahoru | #19
rancher musíš být trošku specifičštější, který z nich jsou šroubky směsi?
a jaký špuntíky by tam měly být?

Naposledy editováno 18.04.2015 19:16:29

(reakce na) Plyn nereaguje tak od půlky a svíčky jsou černý

18.4.2015 v 19:24 | Nahoru | #20
Saygon>



1 reakcí na tento příspěvek Plyn nereaguje tak od půlky a svíčky jsou černý

18.4.2015 v 19:32 | Nahoru | #21
rancher: jo tohleto špunty jsem tam nikdy neměl, šroubky jsem kupoval nový, protože ty starý byly poničený... nastavoval jsem to tak, že jsem uplně dotáhnul a pak 2 celá otočení povolil... někde jsem to četl, že by to takhle mělo být.

(reakce na) Plyn nereaguje tak od půlky a svíčky jsou černý

18.4.2015 v 19:39 | Nahoru | #22
Saygon> To jo, to je správně, ale asi to bude pěkná skládačka ty chromový víka byly asi až od 94 a výš, sám mám 93 a víka hliníkový...

Plyn nereaguje tak od půlky a svíčky jsou černý

18.4.2015 v 21:35 | Nahoru | #23
Zaměř se na okruh vzdušníku jestli není ucpanej.

Ještě zkus po nastartování dotáhnout šrouby bohatosti na doraz, jestli bude nějaké zlepšení.

Plyn nereaguje tak od půlky a svíčky jsou černý

18.4.2015 v 22:21 | Nahoru | #24
Ještě důkladně prohlédni plováky zda nejsou děravé, pak neplní svou funkci. Když máš karbece venku tak je otoč vzhůru nohama a foukej do přívodu benzínu ventily by měly být zavřené a neměli by jít profouknout. Nic moc to samozřejmě o nich neřekne. Jinak už se tu psalo snad o všem, tak hodně štěstí

(reakce na) Plyn nereaguje tak od půlky a svíčky jsou černý

19.4.2015 v 09:30 | Nahoru | #25
Saygon: Nelíbí se mi tam ty chybějící kusy těsnění:



Nemůže tudy docházet k průsaku paliva dál dovnitř, což by způsobovalo tu bohatost?
A ty špičkx ventilových jehel nejsou pogumované? Z fotky to není poznat. Originál by být měly, jinak nemusejí pořádně těsnit.

Jeden o-kroužek se ti povaluje tady



Mně to připadá jako těsnící kroužek komínku pro jehlu, číslo 14 v mikrofiších.

-Ajk--: Kdyby byl "okruh vzdušníku ucpanej", tak bude volnoběh naopak chudý. Virago má šroubama regulované palivo, ne vzduch

1 reakcí na tento příspěvek Plyn nereaguje tak od půlky a svíčky jsou černý

19.4.2015 v 09:33 | Nahoru | #26
-Ajk--: Kdyby byl "okruh vzdušníku ucpanej", tak bude volnoběh naopak chudý. Virago má šroubama regulované palivo, ne vzduch

Kurňa, a já furt myslel, že vzduch...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plyn nereaguje tak od půlky a svíčky jsou černý

19.4.2015 v 09:50 | Nahoru | #27
rancher> Však jak píšeš, takže dotažením bohatosti to nebude přidávat další benzín do směsy - tím to ochudíš
Jenže vzdušník nasává jen vzduch přes trysku co je vidět na prvním obrázku a předmýchává se tou děrovanou trubičkou hned za hlavní tryskou. Takže neochuzuje volnoběh, ale až vyšší otáčky (hlavní tryska, jehla) ucpaný = bohatá směs.

(reakce na) Plyn nereaguje tak od půlky a svíčky jsou černý

19.4.2015 v 10:09 | Nahoru | #28
-Ajk--> Hele, servisní manuál mám od radara 535, ale už není tak čitelný, takže zkus buď radara nebo dědka na stránkách...

1 reakcí na tento příspěvek Plyn nereaguje tak od půlky a svíčky jsou černý

19.4.2015 v 12:29 | Nahoru | #29
-Ajk--> těma pilotama se šteluje myslím jen volnoběh ne? To by nemělo mít vliv na plyn.

Ceres> plováky jsou vpořádku... bez děr, zkusil jsem to profouknout a ventily těsní dobře.

1100Virago> to těsnění je fakt v zuboženém stavu, je možný, že to tím bude.
Nic tam pogumovanýho není u žádný jehly, jestli mělo být, tak to chybí.
Ten O kroužek jsem už našel teď jenom, kam patří

(reakce na) Plyn nereaguje tak od půlky a svíčky jsou černý

19.4.2015 v 14:13 | Nahoru | #30
Saygon: Na kroužek koukni do těch mikrofiší.

A ty jehly jsou nějaké divné. Já vždycky viděl jen takové



Mají špičku pogumovanou tou černou gumou a taková vodítka, aby v komínku méně drhly a byly správně vycentrované.
Ale jestli ti to do rozebírání karburátorů nezlobilo a pak jo, tak je to prostě něčím, co se stalo při té rozborce. A to klidně může být rozpad toho těsnění.

Naposledy editováno 19.04.2015 14:22:13
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10416 24.5.2024 v 16:52 rancher
Virago výkon a trysky Yamaha XV 535 Virago CubaLibre 5 17.4.2024 v 12:28 zetka125
Nehádže iskru Virago 536 Yamaha XV 535 Virago Denyd 1 14.4.2024 v 19:30 Kolja73
hladina karburátorů Yamaha XV 535 Virago Sieg 4 30.3.2024 v 21:00 Sieg
schopný opravář na Chomutovsku Yamaha XV 535 Virago Pavel3319 5 8.2.2024 v 09:21 TaťusPájus


TOPlist