Linkuju si tady budoucí rok a přemýšlím nad ideálním nástrojem. Čeká mě rok na Krétě a rozhodl jsem se neletět, ale vzít to projíďkou. Tam přes rumunsko a istanbul a zpátky přes chorvatsko podel jadranu, takže počítám necelých10 000 km za rok. Takže potřebuju držák, pohodlí a pohodu. Druhý požadavek je rozpočet max okolo 70 000.
Vždycky jsem miloval hornety a obecně naháče, ale nějak jsem asi zestárnul a moje oko zaujal drak 650, o kterym, všichni všude píšou, že postrádá sílu + váží přes 250 kilo a myšlenka mě, báglu a brašen našlapanejch po okraj s motorkou bez dechu mě docela drtí (jsem, ale docela skladnej cca 80kg), kdežto ale Hornet nebude tak pohodlnej, s brašnama vypadá docela komicky, ale je to taky držák, umí jet skoro dvojnásobnou rychlostí a je o 70 kg lehčí...
Máte někdo zkušenosti s cestovaním na těchto ojetých strojích?
Pár let zpátky jsem měl cb500, která mi přišla už slabá a vyměnil jsem ji za auto, teď se chci(potřebuju) vrátit zpátky do jedný stop.
Předem díky za odpovědi.
Naposledy editováno 17.03.2015 22:45:23
1 reakcí na tento příspěvek Na dálku naháč nebo chopper?
jinak, abych uvedl na pravou míru, líbí se mi obojí, hornety jsou sice stará láska (vypadaj prostě božsky), ale to ten drag když se z něho urve všechen koženej bordel vypadá taky parádne a nějak mi k tomu příjde....nevim...stvořenější. to je přece ten sen - chopper tisic kilometru na cestě, spani po motelech.... nejradši bych tuhle otázku vyřeši yamahou xv950 bolt, to je pro mě jako stvořený, ale je to mimo rozpočet.
co se týče kapot, tak to je mi naprosto proti srsti, takže k cesťákům asi nemá smysl se vyjadřovat, bez úražky. jediný co bych uznal je to malý plexi ve stylu toho horneta na linku od Parezi.
je sice dražší, ale jsou k němu brašny a jestli těch patnáct myslí, vážně, tak by to možná za to stálo...
a nebo toho výše linknutýho horneta. to jsou možnosti.
Jezdím dálky na mém 650SV naprosto v pohodě a i když to není ideál, rozhodně to není žádné utrpení ani bez kapot, které se mi taky nelíbí.
1 reakcí na tento příspěvek Na dálku naháč nebo chopper?
seikos píše: Na dalky je beztak nejlepsi cestovni enduro. Nehlede na to ze se na nej daji vkusne pridelat fakt veliky kufry, velike plexi, bastry a porad to vypada dobre. Co treba Transalp 650?
hliníkace jsem si napral na CB a v Chorvatsku jsem potkal Taliana co mel hliník bednu jako topcase na r1 - vešla by se do ní půlka další motorky ;))) .. .. .. Offtopic, jen o tom že ve finále se dá cokoliv .. Jinak samozřejmě souhlasímNaposledy editováno 18.03.2015 07:05:08
Drak je dobrej, ale fakt na uvolněný brouzdání krajinou...Pokud chceš a můžeš takto pojmout svoji cestu, pak paráda.
Jinak pohodlnější a příjemější na cestách bude Hornet ( i když bych raději volil třeba CBF 600,GSX 750,GSF 600apod. kvůli místu na bágly atd...).
1 reakcí na tento příspěvek Na dálku naháč nebo chopper?
Jinak asi něco jinýho...minimálně odklon ke cruiseru většího obsahu, ideálně však cestovní "enduro" např.Varadero 1000(vzhledem k pohodlí a pořizovací ceně prvních ročníků), kompromis bych viděl v Diversionu 900(kardan!), nebo Banditu 1200S....
Jinak těžká závist Hlavně si to užij ...
Naposledy editováno 18.03.2015 07:42:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na dálku naháč nebo chopper?
Ahoj, musím souhlasit, záleží jak chceš hltat km. Málo km / pohodička chopper... hodně km / pohodička např.Varadero ... hodně km / menší komfort naháč.... a záleží zda jedeš sám,s bagáži,s ledvinkou..... Varadero se dá luxusně osedlat a mám větší objem kufru než CITIGO o)) Jo a ALUMilánek ti na to vysekne takové kufry že zbalíš půlku baráku o)
Naposledy editováno 18.03.2015 08:58:04
1 reakcí na tento příspěvek Na dálku naháč nebo chopper?
Na Viragu jsem těch 500km denně taky dal, ale je faktem že s Varaderem to zvládnem výrazně pohodlnějc - hlavně ty zamykací bezedný plastový kufry jsou neporovnatelný s koženejma minibrašničkama na přesky.
Ziju ve Skotsku a obdivuji borce na naked bikes nebo choppers,kteri sem nebo do Anglie prijedou.
Dest,teplota kolem 6 obcas i v lete si zada kapotovanou motorku.
Ja jsem mel bmw k75 k,po 2 vyletech jsem na ni pridal kapotaz ,vypadala super,a chranila mne perfektne.
Patrne bych se nevydal na delsi turu bez kapotaze,je neco jineho jet se projet na 2 hodiny,kdyz je modra obloha a vyjet plne nabaleny na 3 denni trip.
Na continentu je vyssi teplota pres leto,takze tam to muze byt jine,nemam s tim moc zkusenosti..
Opravdu tezko rozhodnout.
Vaclav,BMW K 1100 LT
Je to velmi privatni vec motorka.jak vypada a podobne.
Ja jsem udelal - po te co jsem se rozhodl proc si nekoupit velky cestovni bike-nikdy jsem nemel zadnou motorku-koupil jsem si bmw 75 K RT.
S kurama,nizkou spotrebou jsem objezdil cele Skotsko.Bike startoval na prvni otoceni,nikdy se nic nepokazilo a behem roku jsem najel 10 000 mills.
Tato motorka je podcenovana,ale slouzi perfektne.Ovsem,po case jsem zacal citit,ze potrebuji silnejsi,sel jsem do 1100 lt.
Nemuzes udelat chybu s BMW 75,ale pozor.moje mela 65000 mills,prokazatelnych,nevim,jak je to v Cesku.
Za 70 se dá koupit litrovej Varan, kterej je výkonem i pohodlím pro cestování úplně někde jinde
Edit: 43 KW u CB 500 Ti přišlo málo a chceš moto o půlku slabší?
Naposledy editováno 12.04.2015 10:09:54
Jestli to chceš na cestování, tak draka nekupuj. Spíš nějaký cestovní enduro.
www.motorkari.cz/clanky/zkusenosti-s-moto/test-dl650-v-stroma-po-stovce-14509.html
1 reakcí na tento příspěvek Na dálku naháč nebo chopper?
No s chopperem je každopádně větší dřina a pakárna cestovat - ale to je s každým veteránem a je vždycky bude dost lidí, kteří si primárně nepotrpí na nejmodernější trendy a ta dřina je prostě baví. Obzvláště u něčeho, jako je trávení volnýho času - ne pro každýho je největší zábavou dostat se co nejpohodlnějc a nejrychlejc na druhej konec Evropy. To pak je ideální rovnou lítat letadlem a na letiště jet taxíkem.
Já osobně jsem to po třech sezonách s chopperem vzdal a nechal si ho jen na couračky po Čechách za ideálního počasí. Když je hnusně, nebo jedu dál, tak beru Varadero. Kdybych se teď musel rozhodovat, který se zbavím - tak jde pryč Virago.