Pořídil jsem GS 500E, která cca 8 let stála. Po prvotní výměně oleje a vyčištění karburátorů beží motor velice tiše a hezky. Výkon nekolísá, vše funguje zhruba jak má. Teď k problému - enormě ztuha jde spojka. Pod krytem malého hnacího kolečka řetězu byl neskutečný sajrat od maziva na řetěz a dalších nečistot. Byl od toho i hodně zaneřáděný mechanismus, který tlačí na spojkovou osičku. Ten jsem vyčistil a seřídil chod (do té doby měla páčka asi půl své dráhy mrtvý chod). Tady mám první dotaz - neměla by být mezi mechanismem a osičkou spojky kulička (jako měl pionýr či jiné Jawy)? EDIT: našel jsem nákres, kulička tam být nemá (mezi osičkou č. 20 a mechanismem č. 24 - viz obrázek dole). Tuhost spojky se nezměnila, akorát po seřízení má páčka vůli zhruba jak má mít, jenže zabírá na posledním milimetru před úplným puštěním páčky. Při pouštění páčky mi i přijde, že se páčka nevrací tak rychle, jak jsem byl zvyklý u jiných strojů - ne že by nějak vázla, jde plynule, ale pořád jakoby ztuha (na obě strany). Za jízdy spojka neklouzala na žádný z převodových stupňů. Rozebral jsem spojku a přikládám fotky. Pod pružinkami lamel jsem žádné přidané podložky nenašel, čili kutilem to nejspíš napadené nebylo. Lamely jsou neslepené. Plechy nejeví známky spálení, drážky mají. Tak se to jeví alespoň mně. Přikládám fotografie, jestli si je zde může prohlédnout někdo, kdo tomu rozumí a případně mi navrhnul, čím by daný problém mohl být. Díky moc za věcné připomínky.
Naposledy editováno 11.03.2016 07:27:32
1 reakcí na tento příspěvek Tuhá spojka GS500E
1 reakcí na tento příspěvek Tuhá spojka GS500E
Vítězslav_Máří píše: Napiš Kubovi. Tu je jeho profil http://www.motorkari.cz/profil/?uid=174038 .Jestli ti má někdo o GS 500 říct vše,tak to je on.
To je pomluva Spojku jsem naštěstí zatím řešit nemusel.
Naposledy editováno 17.03.2015 07:15:23
1 reakcí na tento příspěvek Tuhá spojka GS500E
Kdybys chtěl něco o GS500 prodiskutovat, můžeme se klidně spíchnout u Kadajče, nebo kdybys potřeboval něco přímo u motorky, klidně se mohu stavit v Žirce.
Pružiny, plechy i lamely vypadají v pohodě, případně vymačkané zuby v drážkách koše a unašeče by nezpůsobily tuhý chod, ale neplynulý záběr a škubání při rozjezdu. Leda by mohla tuhý chod způsobit ještě váznoucí vypínací tyčka, ale že by se přidřela ve svém vedení, s tím jsem se zatím nesetkal, možná ještě, že by vázla na ztvrdlém guferu (ale to už by skoro na 100% propouštělo olej.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tuhá spojka GS500E
Pokud bych byl s něčím v koncích, určitě se na tebe obrátím - díky.
Naposledy editováno 18.03.2015 07:49:14
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ukazatel zařazené rychlosti GS 500E Suzuki GS 500E | Dejwidos | 1 | Včera v 19:39 Fueltank |
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 6 | 31.5.2024 v 07:19 Phabbyg |
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 16 | 26.5.2024 v 07:45 Rolda89 |
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 1 | 15.5.2024 v 11:00 combust |
Něco málo teče Suzuki GS 500E | Dejwidos | 25 | 13.5.2024 v 21:08 Deadman |