globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Seřízení podvozku(tlumičů) rady poznatky vítány
 
24.2.2008 v 12:12
Ahoj, už se jednu sezónu potácím s naladěním podvozku na Hondě cbr 600 f. Zajímalo by mě hlavně použití dorazů tlumiču. Když se seřizují přední vidle či zadní tlumič a to za použití pouze plochécho šroubováku, tak co vlastně se tím vymezuje?? Chápu vlastně jen zadní tlumič, kde se mechanickym přepínáním ladí tvrdost(v serii je to nastavené na zub číslo 3).

Jestli jste někdo vychytal optimální naladění na okruh, jízdu ve dvou a nebo nějaký univerzál tak budu jen rád za připomínky.

díky a už to běžim osedlat )

Seřízení podvozku(tlumičů) rady poznatky vítány

25.2.2008 v 22:23 | Nahoru | #1
no tak příspěvky, příspěvky holoto líná

Seřízení podvozku(tlumičů) rady poznatky vítány

25.2.2008 v 22:26 | Nahoru | #2
už jsi přijel z vyjíždky?

Seřízení podvozku(tlumičů) rady poznatky vítány

26.2.2008 v 16:15 | Nahoru | #3
stále cruisuju

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení podvozku(tlumičů) rady poznatky vítány

28.2.2008 v 20:35 | Nahoru | #4
Pokud chceš mít předek seřízenej,tak v horní části vidlí jsou štelováky v dolní části vidlí máš odskoky,ale na ty nešahej.
Ladil jsem loni předky u cbr 600 rr a bylo to v pohodě.
1.vše na hoře dotáhni na doraz
2.propruž přední vidle - zmáčneš přední brzdu a zhoupneš se
3.začneš povolovat po otáčce na každé vidli - pravá vidle :otáčka,levá vidle:otáčka a tak postupně dál.
Na tom 600rr to bylo vše po třech otáčkách na každé vidli.Pak se zhoupneš a uvidíš jak se ti to bude jevit.Každopádně na tom ereru to bylo super za všech jízdních podmínek a kámoš nadmíru spokojenej.
Štelování jsem obkókal od kámoša co dělá v Hondě mekánika.

(reakce na) Seřízení podvozku(tlumičů) rady poznatky vítány

1.3.2008 v 00:22 | Nahoru | #5
peca954> díky za obohacení.Přesně o toto mi šlo. Ale myslim, že RR bude odlišné od F ale možná se pletu. Jde o to, že to moc necítím ani na max. měko ani max. tvrdo. U zadního tlumiče už vůbec ne. Takže předky řikáš 3 otáčky, myslim že jsou tam 3 celkově

Seřízení podvozku(tlumičů) rady poznatky vítány

1.3.2008 v 05:00 | Nahoru | #6
pokud nevíš co budeš dělat a halvně necítíš změny tak na to raději ani nešahej

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení podvozku(tlumičů) rady poznatky vítány

1.3.2008 v 05:01 | Nahoru | #7

(reakce na) Seřízení podvozku(tlumičů) rady poznatky vítány

1.3.2008 v 05:42 | Nahoru | #8

madbiker>http://www.eagleracing.cz/sites/techinfo-tlumice-r1.htm

začni tady, teorií



Výborný články

Seřízení podvozku(tlumičů) rady poznatky vítány

1.3.2008 v 09:00 | Nahoru | #9
Jestli nejseš profi jezdec, tak se na to vykašli - stejně by si se po dlouhým zkoumání dostal na hodnoty, nastavený z fabriky

Seřízení podvozku(tlumičů) rady poznatky vítány

1.3.2008 v 16:52 | Nahoru | #10
Tož dle článku dobrá to alchymie. bohužel hodnoty jsou pro R1. Nejsem lama a tak než něco začínám seřizovat tak si moc dobře zapíšu default, leč pokušení neodoláš.

Díky za příspěvky

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení podvozku(tlumičů) rady poznatky vítány

1.3.2008 v 17:59 | Nahoru | #11
nemám o tomhle ani ánunk, jen z vlastní zkušennosti z mojí stařičký KAWASAKI, mám nafukovací přední vydle foukám je kom 0,9Atm a rozdíl 3 desetin je sakra znát, tedy tím chci říct nebo spíše si myslím lépe se do toho nesrat když pro to nemá člověk cit

Naposledy editováno 01.03.2008 17:59:47

(reakce na) Seřízení podvozku(tlumičů) rady poznatky vítány

2.3.2008 v 09:41 | Nahoru | #12
Autodoctor> dík za názory ale když si označíš výchozí bod, tak se stačí jen utahováním/povolováním vrátit

Btw: pěkný nabídky parkování, škoda že jsem z Hostivaře.

Seřízení podvozku(tlumičů) rady poznatky vítány

2.3.2008 v 09:56 | Nahoru | #13
no koukám samej odborník podvozek je základ kdo nepochopí, dobře mu tak.....
.....jaký nastavení z fabriky??? každej jinak váží, jezdí na jiným povrchu.....ách jo :o

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení podvozku(tlumičů) rady poznatky vítány

2.3.2008 v 19:59 | Nahoru | #14
jkdo pochopí podvozek a nevyzná se v gumách jako by nežil

neřešim zda někdo umí víc či míň ale jak to nastavit. Očekávám vysvětlení např: jestli se seřizováním těmi šroubky na tlumičích vůbec seřizuje tuhost tlumičů či jenom dorazů. Myslím že právě dorazů a když dorazů, tak je rozdíl dolní úvrať či horní.

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení podvozku(tlumičů) rady poznatky vítány

3.3.2008 v 00:22 | Nahoru | #15
Zadnejch dorazu, tema sroubama navrchu se steluje tuhost tlumice pri kompresi, takze treba kdyz se ti to moc potapi pri brzdeni tak pridej utlum. Dole na vidli se zase steluje utlum pri odskoku (treba kdyz zase prestavas brzdit tak jak se ti vraci videl nahoru). Zkus mrknout na sportrider.com tam byly nejaky hodnoty nastaveni podvozku, samozrejme ze ne zadny optimum, ale jako vychozi nastaveni pro dalsi jemny doladovani. Zkus si nekde najit nejakej clanek co jak a proc, at mas predstavu co vlastne ladis

Seřízení podvozku(tlumičů) rady poznatky vítány

3.3.2008 v 00:38 | Nahoru | #16
na strém fóru byla v sekci Racing obsáhlá diskuze. Nějaký Jakub od Xbikers ta mdával racingové nastavení moc typů. Ale zase každému říkal, toto je nastavení pro určitého jezdce, určitý okru a určité gumy. Univerzální nastavení asi nikdo nevynalezl. Já se s tím asi taky letos trošku pohraju. Pak uvidím

Seřízení podvozku(tlumičů) rady poznatky vítány

3.3.2008 v 00:57 | Nahoru | #17
Tohle já řeším na závodních offroadových autech, je fakt že každá trať potřebuje něco jinýho a jsou i tratě na kterých to prostě nastavit výborně nejde ale jen dobře a dobře je za 3, a to se ladí nejen na tvrdost tratě ale i podle použitejch pneumatik, podle dosažitelnejch rychlostí atd. atd.
S tlumením laboruje každej a jak se tu píše neexistuje nic univerzálního. I na té své stařičké KAWASAKI měním tlak ve vidlici podle to co jedu, jen je s tím trochu víc práce, musím vozit spešl pumpičku.

2 reakcí na tento příspěvek Seřízení podvozku(tlumičů) rady poznatky vítány

3.3.2008 v 08:19 | Nahoru | #18
tkubik: nechci ti kazit iluze, ale na vidlici se zadny "dorazy" nesteluji, nemam tuseni co si pod tim vubec predstavujes...

zaklad je pochopit funkci... ze ve vidlici existuje pruzina a tlumic ... pruzina pri prejezdu nerovnosti naakumuluje energii toho narazu, ale jak budici sila - "hrbol" zmizi, tak se pruzina vraci a v podstate stejnou energii by kopla do riditek .... aby se tak nestalo je ve vidlici tlumic, ktery tento vratny pohyb brzdi - tlumeni odskoku, anglicky rebound ..

krome tohoto tlumeni je tam i kompresni tlumeni, ktere brzdi vidlici pri tom kdyz jde do zdvihu... nastaveni a funkce tohodle uz je slozitejsi .. a vzhledem k tomu ze vetsine ucastniku tehle diskuze nejsou jasne zaklady tak bych se do toho nepoustel...

takze zaklad je mit vhodnou pruzinu, pripadne mit spravne nastavene "predpeti" tzn zakladni "zmacknuti" pruziny - to je vetsinou jedina vec ktera jde na levnych vidlicich nastavit...

dale uz nastaveni tlumice at uz komprese nebo odskoku vyzaduje nejake teoreticke znalosti, zkusenosti a vychazel bych ze standartniho nastaveni....

(reakce na) Seřízení podvozku(tlumičů) rady poznatky vítány

3.3.2008 v 08:37 | Nahoru | #19

assassin>.. a vzhledem k tomu ze vetsine ucastniku tehle diskuze nejsou jasne zaklady tak bych se do toho nepoustel...

takze zaklad je mit vhodnou pruzinu, pripadne mit spravne nastavene "predpeti" tzn zakladni "zmacknuti" pruziny - to je vetsinou jedina vec ktera jde na levnych vidlicich nastavit...

dale uz nastaveni tlumice at uz komprese nebo odskoku vyzaduje nejake teoreticke znalosti, zkusenosti a vychazel bych ze standartniho nastaveni....



Tak tak, ma pravdu predsedo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení podvozku(tlumičů) rady poznatky vítány

3.3.2008 v 09:01 | Nahoru | #20
Chuma> díky moc, takhle jsem si to představoval, stručně a jasně.

(reakce na) Seřízení podvozku(tlumičů) rady poznatky vítány

3.3.2008 v 09:07 | Nahoru | #21

tkubik2004>Chuma> díky moc, takhle jsem si to představoval, stručně a jasně.



takze treba kdyz se ti to moc potapi pri brzdeni tak pridej utlum.



Strucne, jasne a spatne

Seřízení podvozku(tlumičů) rady poznatky vítány

3.3.2008 v 09:11 | Nahoru | #22
chuma,tkubik: no na vidlici se stelovanim tlumice - vetsina sportu - jsou nahore srouby 2 velkej na 6ti hranej klic na stelovani predpeti pruziny a malej s drazkou na stelovani tlumice - a to zrovna treba u me je to stelovani odskoku tzn presne obracene nez pise chuma.... z hlediska konstrukce "cartridgoveho" tlumice myslim bude vychazet vesmes vzdy nahore odskok, dole komprese....

(reakce na) Seřízení podvozku(tlumičů) rady poznatky vítány

3.3.2008 v 10:04 | Nahoru | #23
assassin> díky moc, iluze mi nekazíš. Jen se chci z Lamy posunout na menší lamu. Takhle mi to stačí. Teď se spíš zaměřim na tu pružuni. Nehledám nastavení na konkrétní okruhy ale na univerzálnost a maximálně rozdílné nastavení pro jízdu solo či ve dvou. Nějaká zkušenost s racing pružinou do standardních tlumičů? jestli to v seriovych tlumici nebude ke skode. Mám pocit, že při vyšších rychlostech se mi na drobné nerovnosti přenáší moc úderů do řidítek. Najeto 37 tis. měněn pouze tlumič. olej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení podvozku(tlumičů) rady poznatky vítány

3.3.2008 v 11:19 | Nahoru | #24

tkubik2004>jkdo pochopí podvozek a nevyzná se v gumách jako by nežil

neřešim zda někdo umí víc či míň ale jak to nastavit. Očekávám vysvětlení např: jestli se seřizováním těmi šroubky na tlumičích vůbec seřizuje tuhost tlumičů či jenom dorazů. Myslím že právě dorazů a když dorazů, tak je rozdíl dolní úvrať či horní.



přečti si ty články !!!! nebudeš mít žádnej dotaz, jak prosté :o

(reakce na) Seřízení podvozku(tlumičů) rady poznatky vítány

3.3.2008 v 13:48 | Nahoru | #25
madbiker> vykřičníky dávám jen když jde o život, tady nejde. Dík za odkaz !!!

Seřízení podvozku(tlumičů) rady poznatky vítány

4.3.2008 v 10:08 | Nahoru | #26
assasin, dawe: jo, trosku sem to obratil
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist