Jestli jste někdo vychytal optimální naladění na okruh, jízdu ve dvou a nebo nějaký univerzál tak budu jen rád za připomínky.
díky a už to běžim osedlat )
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení podvozku(tlumičů) rady poznatky vítány
Ladil jsem loni předky u cbr 600 rr a bylo to v pohodě.
1.vše na hoře dotáhni na doraz
2.propruž přední vidle - zmáčneš přední brzdu a zhoupneš se
3.začneš povolovat po otáčce na každé vidli - pravá vidle :otáčka,levá vidle:otáčka a tak postupně dál.
Na tom 600rr to bylo vše po třech otáčkách na každé vidli.Pak se zhoupneš a uvidíš jak se ti to bude jevit.Každopádně na tom ereru to bylo super za všech jízdních podmínek a kámoš nadmíru spokojenej.
Štelování jsem obkókal od kámoša co dělá v Hondě mekánika.
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení podvozku(tlumičů) rady poznatky vítány
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení podvozku(tlumičů) rady poznatky vítány
Naposledy editováno 01.03.2008 17:59:47
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení podvozku(tlumičů) rady poznatky vítány
neřešim zda někdo umí víc či míň ale jak to nastavit. Očekávám vysvětlení např: jestli se seřizováním těmi šroubky na tlumičích vůbec seřizuje tuhost tlumičů či jenom dorazů. Myslím že právě dorazů a když dorazů, tak je rozdíl dolní úvrať či horní.
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení podvozku(tlumičů) rady poznatky vítány
S tlumením laboruje každej a jak se tu píše neexistuje nic univerzálního. I na té své stařičké KAWASAKI měním tlak ve vidlici podle to co jedu, jen je s tím trochu víc práce, musím vozit spešl pumpičku.
2 reakcí na tento příspěvek Seřízení podvozku(tlumičů) rady poznatky vítány
zaklad je pochopit funkci... ze ve vidlici existuje pruzina a tlumic ... pruzina pri prejezdu nerovnosti naakumuluje energii toho narazu, ale jak budici sila - "hrbol" zmizi, tak se pruzina vraci a v podstate stejnou energii by kopla do riditek .... aby se tak nestalo je ve vidlici tlumic, ktery tento vratny pohyb brzdi - tlumeni odskoku, anglicky rebound ..
krome tohoto tlumeni je tam i kompresni tlumeni, ktere brzdi vidlici pri tom kdyz jde do zdvihu... nastaveni a funkce tohodle uz je slozitejsi .. a vzhledem k tomu ze vetsine ucastniku tehle diskuze nejsou jasne zaklady tak bych se do toho nepoustel...
takze zaklad je mit vhodnou pruzinu, pripadne mit spravne nastavene "predpeti" tzn zakladni "zmacknuti" pruziny - to je vetsinou jedina vec ktera jde na levnych vidlicich nastavit...
dale uz nastaveni tlumice at uz komprese nebo odskoku vyzaduje nejake teoreticke znalosti, zkusenosti a vychazel bych ze standartniho nastaveni....
assassin>.. a vzhledem k tomu ze vetsine ucastniku tehle diskuze nejsou jasne zaklady tak bych se do toho nepoustel...
takze zaklad je mit vhodnou pruzinu, pripadne mit spravne nastavene "predpeti" tzn zakladni "zmacknuti" pruziny - to je vetsinou jedina vec ktera jde na levnych vidlicich nastavit...
dale uz nastaveni tlumice at uz komprese nebo odskoku vyzaduje nejake teoreticke znalosti, zkusenosti a vychazel bych ze standartniho nastaveni....
Tak tak, ma pravdu predsedo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení podvozku(tlumičů) rady poznatky vítány
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení podvozku(tlumičů) rady poznatky vítány
tkubik2004>jkdo pochopí podvozek a nevyzná se v gumách jako by nežil
neřešim zda někdo umí víc či míň ale jak to nastavit. Očekávám vysvětlení např: jestli se seřizováním těmi šroubky na tlumičích vůbec seřizuje tuhost tlumičů či jenom dorazů. Myslím že právě dorazů a když dorazů, tak je rozdíl dolní úvrať či horní.
přečti si ty články !!!! nebudeš mít žádnej dotaz, jak prosté :o