omlouvám se zde všem kamarádům motorkářům, kterým jsem kdysi dávno slíbil přivézt ukázat FGR 2500 V6.....a nepřijel.
...ono totiž toho testování, a čím se chlubit, od roku 2010 zase tolik nebylo (v roce 2010 - 0km, v roce 2011 - 0km, v roce 2012 - cca 200km, v roce 2013 - cca 8200km, v roce 2014 - 0km)
Stacionární brzda FGR, co vím, tak ještě v listopadu 2014 nefungovala....a tipuju, že nefunguje ani dnes...
Co na to naše národní hrdost?
Daniel Tichý, bývalý (a jediný) testovací jezdec FGR 2500 V6 Midalu
S tim, ze nejsme schopni ciste v CR vyrobit nejakou super motorku a prodat ji mas pravdu, ale je to jen diky tomu, ze jsme si to sami tak zaridili. Obe znacky co na to meli jsou v haji a v dobe kdy jeste mohli prekvapit se utapely v zabomysich valkach a hrdopysnosti. Jak jinak vysvetlit to, ze Tynec si nenechal pomoct s 4T od Divisova a placal si svoje, jawa v dobe odreknutych zakazek produkovala na sklad apod. Dneska chybi nekdo, kdo by dobrovolne utopil mrte penez a vydrzel nejakou delsi dobu s dotovanim, konstrukteri a odbornici na vyvoj taky diky zahranicnim firmam co nam davaj praci tu jsou! Jenze to rychlokvasny miliardari typu Tykac, Kellner apod. nejsou ochotny pro svou zemi udelat ...John Bloor to ale udelal a vyslo mu to s Triumphem.
1 reakcí na tento příspěvek Co na to naše národní hrdost ?
Dá se říct že pro českou národní hrdost udělal nejvíce ten Ital co na špičkové závodní TMky lepí polep ČZ.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co na to naše národní hrdost ?
jean192 píše: Havi, zkoušky a homologizace sa nerobila a výpočetní technika snáď už bola. Vzhľadom na to, že na tej motorke nie je nič inovatívne a prevratné, tak neviem, čo by tam také vyvíjali. Šak na tom motore nie je nič také výnimočné, akurát že má 6 valcov a veľký objem. Otáčky točí jak bežný autový, výkon má tiež jak motor z auta...
64M CZK je na bezny vyvoj serioveho motoru zoufale malo.
Kdyz pominu vse ostatni (vcetne nakladu na vlastni konstrukci a vyrobu prototypu) a budes uvazovat jen testovani:
Vezmi si ze pro radne otestovani motoru je treba odjet minimalne 4 motorove zivotnostni druhy testu na brzde s minimalni dotaci 250 hodin kazdy. Heat shock, polycycle, vibracni a Full load/ full speed.
Tohle je absolutni minimum a opakuje se typicky trikrat ve vyvojovem cyklu (koncept, design, produkt). Takze minimalisticky 3x4x250 hodin = 3000 hodin pricemz hodina je cca 200 Eur celkovych nakladu. to mas 0.6M Eur za minimalisticke testovani jen toho funkcniho celku. Vetsinou se to minimlane jednou nepovede a retestujes.
Komponentni testovani musis ale pripocist dale k tomu i kdyz nakupujes komponenty jako jiz validovane komodity... abys odhalil alespon sve nejvetsi integracni preslapy.
Nerikam ze to nejde "vyvinout" se zlomkem vydaju, ale dopada to jako tento pripad.
Pro orientaci, i bez CAPEXu (hmotnych investic) jsou tyhle cca 2M EUR tak na stredne komplexni 12-18 mesicni inovaci jednoho komponentu jako je inteligentni sensor apod.
Naposledy editováno 19.01.2015 16:31:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co na to naše národní hrdost ?
laďa-prášil píše: Dawe02> Holt naše společnost není bohatá, ale tuším, že v létě to bude dohánět cena benzínu :) se z toho posereme :)
když mohl Hušák pumpnout Sazku o nejmíň 70 míčů, tak nemluv, že nejsme bohatá společnost... Bohatí jsme, jen ne všude a všichni. Hušák si na Kanárech pěstuje víno, asi mu nikdo nenakukal, aby si vypěstoval motorku za ty samý hrachy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co na to naše národní hrdost ?
ale V6 motor Midalu má naběháno pouze těch 8400 km...tedy cca tak 150 hodin
na žádné brzdě se nikdy žádný netočil, krom dohromady cca hodiny, když v Ignitechu upravovali palivovou mapu pouze dle údajů z lambda sondy přímo na motoru v té jediné pojízdné motorce...
...ale už vyrobily tři různé držáky stupaček
Je mi celkem jasne jak to s podobnymi projekty chodi a dopada. To cos psal je smutne, nikoliv sokujici. Krome te 1 hodiny na brzde. To je tedy uplny extrem.
1 reakcí na tento příspěvek Co na to naše národní hrdost ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co na to naše národní hrdost ?
...vono jezdit by mohlo i 2500 V6...no to by soudruzi museli chtít a na TOM pracovat...a né jiným projektům se věnovat
příliš velká hmotnost příliš málo místa na jakoukoliv externí nutnou infrastrukturu a zařízení, příliš mnoho generovaného tepla s kterým je nutno se vypořádat. Je to naprosto nereálný byznys plán myslím že vše bylo činěno jen kvůli zisku toho grantu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co na to naše národní hrdost ?
DanFunSun> Bejt tebou, tak uz si radsi pakuju zavazadla, Felgrove uz na tebe urcite pripravuji zalobu a hadam, ze budes oznacen za neschopneho a smyslu zbaveneho pomatence. Tak se to vzdycky dela, aby se dotycny zdiskreditoval a nikdo mu neveril.
Naposledy editováno 19.01.2015 21:48:48
2 reakcí na tento příspěvek Co na to naše národní hrdost ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co na to naše národní hrdost ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co na to naše národní hrdost ?
jean192 píše: Dawe02, no vzhľadom na to, že také životnostné skúšky bežali u nás na katedre bežne, s tými nákladmi urobíš dojem možno tak na dotačnú komisiu, lebo je to úplne mimo...
Je videt, ze tomu nerozumim. Odpust.
...vlastně by mě skoro mrzelo, kdyby to neskusili a já ty důkazy neměl kdy a komu ukázat
nebo se s někým tady či s někým z jiné země domluvým, důkazy na zajímavý článek či tenkou knihu předám...trochu si finančně polepším???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co na to naše národní hrdost ?
Dawe02 píše: 64M CZK je na bezny vyvoj serioveho motoru zoufale malo.
Kdyz pominu vse ostatni (vcetne nakladu na vlastni konstrukci a vyrobu prototypu) a budes uvazovat jen testovani:
Vezmi si ze pro radne otestovani motoru je treba odjet minimalne 4 motorove zivotnostni druhy testu na brzde s minimalni dotaci 250 hodin kazdy. Heat shock, polycycle, vibracni a Full load/ full speed.
Tohle je absolutni minimum a opakuje se typicky trikrat ve vyvojovem cyklu (koncept, design, produkt). Takze minimalisticky 3x4x250 hodin = 3000 hodin pricemz hodina je cca 200 Eur celkovych nakladu. to mas 0.6M Eur za minimalisticke testovani jen toho funkcniho celku. Vetsinou se to minimlane jednou nepovede a retestujes.
Komponentni testovani musis ale pripocist dale k tomu i kdyz nakupujes komponenty jako jiz validovane komodity... abys odhalil alespon sve nejvetsi integracni preslapy.
Nerikam ze to nejde "vyvinout" se zlomkem vydaju, ale dopada to jako tento pripad.
Pro orientaci, i bez CAPEXu (hmotnych investic) jsou tyhle cca 2M EUR tak na stredne komplexni 12-18 mesicni inovaci jednoho komponentu jako je inteligentni sensor apod.
Jako píšeš jak kniha . Ale myslim,
že jsi trochu mimo. Podle mě popisuješ proces, který se dělá někde ve VW na motorech, kterých posléze továrna jede desítky tisíc. U takovýhle kusový práce tomu nevěřim a pokud to přímo neukládá zákon, tak rozhodně nepředpokládám, že by se takto testovalo.
1 reakcí na tento příspěvek Co na to naše národní hrdost ?
A na cedr.mfcr.cz ještě firma FPOS dostala v roce 2010 dotaci na Rekonstrukci objektů 42M
pro srovnání co vykázaly jiné firmy na vývoj prototypů:
blata-koloběžka...19M
jawa1200...48M
jawa650....75M
jawa1000...91M
A to v tom nejsou ještě náklady na seriovou výrobu. Blata125 pak mluvila o 100M, Mz1000 asi o 450M.
Dave2, nečerti sa, brzda, na ktorej by sa dal testovať taký motor, stojí necelých 3 mega Kč, takže si ju kludne mohli kúpiť a potom ked to preženiem, mať prakticky len výdaje na palivo ... Nevidím dôvod, prečo by mali platiť komerčnú cenu, ked mali prostriedky na vlastnú mašinu.
MichalR66 píše: Jako píšeš jak kniha . Ale myslim,
že jsi trochu mimo. Podle mě popisuješ proces, který se dělá někde ve VW na motorech, kterých posléze továrna jede desítky tisíc. U takovýhle kusový práce tomu nevěřim a pokud to přímo neukládá zákon, tak rozhodně nepředpokládám, že by se takto testovalo.
No u toho midalu melo jit taky o seriovou motorku - ne nakej prototyp ne? U serioveho vozidla jsou samo i zakonem dane nejake schvalovaci procesy...
Jean: odjete hodiny na brzde = naklady na palivo? Neco jako konstrukce = naklady na el.proud co sezere kompjutr?
1 reakcí na tento příspěvek Co na to naše národní hrdost ?
Ja som písal, že ak by tam bol nábeh na sériovú výrobu, tak by som sa nečudoval ani 640 mega.
Naposledy editováno 20.01.2015 22:09:12
bledemon píše: nevim kde jste vzali 64M, ale na isvav.cz jsou uznané náklady midalu 26M na motor a 69M na podvozek, to už je 95M http://www.isvav.cz...pe=0&x=0&y=0
A na cedr.mfcr.cz ještě firma FPOS dostala v roce 2010 dotaci na Rekonstrukci objektů 42M
pro srovnání co vykázaly jiné firmy na vývoj prototypů:
blata-koloběžka...19M
jawa1200...48M
jawa650....75M
jawa1000...91M
A to v tom nejsou ještě náklady na seriovou výrobu. Blata125 pak mluvila o 100M, Mz1000 asi o 450M.
Musis se koukat do kolonky vyplacene penize, protoze vsechny takove projekty se umyslne prestreluji a udavaji se klidne az dvojnasobne naklady aby stat nakonec dal tolik, kolik je potreba.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co na to naše národní hrdost ?
Dawe02 píše: Je videt, ze tomu nerozumim. Odpust.
Porovnavas totiz jabka s hruskama, v podminkach nasi republiky mimo koncerny typu VW-Skoda je rezije, platy a tim i naklady na hodinu testovani a zkusebnu proste jinde.jean192 píše: Assassin, prečítaj si, ako prebiehal vývoj... Nič z napísaného nenasvedčuje tomu, že to priebiehalo štandardne. A ano, motor zapnutý na brzde, ktorému sa robia životnostné skúšky, má náklady hlavne na beh. Na vývoj palivovej mapy asi 2500h netreba...
Ja som písal, že ak by tam bol nábeh na sériovú výrobu, tak by som sa nečudoval ani 640 mega.
Jj to je ale asi prave to na co dawe narazi - ze byl slibovanej seriovej motocykl a potom schvalena dotace za kterou jde postavit s bidou rozumnej prototyp (no dobre se zlatejma rucickama, sebeobetovanim atd. By sel postavit i vypiplanej prototyp) ale rozhodne mohlo byt od zacatku jasne co s tim rozpoctem a s tim co je planovane to nedopadne dobre...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jak dopadl ten česky šestivalec...? FGR 2500 V6 Midalu | svprd | 4 | 1.5.2015 v 11:49 banda1250 |
Skutečné "prodejní úspěchy" midalu?... FGR 2500 V6 Midalu | rrss | 26 | 14.10.2012 v 07:15 rrss |
jak je to s touhle Motorku? FGR 2500 V6 Midalu | httpband | 7 | 11.10.2012 v 21:49 laďa prášil |
České Motorky Blata 125 Motard, Jawa 660 Sportard/Adenium, FGR 250... | Pajas22 | 18 | 11.5.2012 v 14:39 Pajas22 |
Midalu [1, 2, 3, 4] FGR 2500 V6 Midalu | teamwhd | 113 | 1.11.2011 v 21:03 miligen |