globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Lidl nabíječka
Dívám se, že letos Lidl modernizoval oblíbenou nabíječku: http://www.lidl.cz/...owDetail&id=4162

1 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka

12.1.2015 v 13:44 | Nahoru | #451
Dnes nám přistál v kastlíku leták s tou zde probíranou nabíječkou a je v něm i další, údajně "nabíječka/startovačka", má taktéž display a nad vývody velké tlačítko, zřejmě pro sepnutí, takže to asi bude mít v sobě akumulátor. Zkoušel to někdo a má o tom přesnější informace? Podle mě dle údajů 75A startovací proud je plivnutí do jezera, to může nastartovat leda tak malý 125ccm motor a celkově podle vzhledu mi to přijde jako takové "naleštěné a hezky zabalené hovno" - další podvodná "lákačka" na kunčafty, co o elektrice, nabíjení a startování vědí prdlajs a kupují "očima dle vzhledu".

Podobně by mne zajímalo, zda někdo má zkušenost s touto "powerbankou". Už nad ní přemýšlím delší dobu, ale moc se mně nechce věřit, že ten akumulátor bude mít skutečně 12Ah, většinou prý kapacity těchto "bank" bývají z Číny velmi optimisticky nadsazené. A na napájení mobilu, laptopu apod. budiž, ale dle vzhledu to nebudí moc důvěry v to, že by to bylo štonc nastartovat auto. A pokud bych to měl, vozil bych to v kufru auta jako nouzový zdroj, samozřejmě ale i s kvalitními startkabely (o kterých píšu v jednom ze svých témat).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka

12.1.2015 v 16:15 | Nahoru | #452
J.M.K.> čoveče, já se divím, že zrovna ty tu přemýšlíš nad takovou dobře zabalenou hovadinou. Teda jestli to myslíš vážně jako zdroj pro start auta.

Další hračka se zdrojem a kompresorem.










1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka

12.1.2015 v 19:22 | Nahoru | #453
Ládínek.> U toho hajzlíku z GM jsem právě měl za to, že startování auta u toho bude zbožným přáním, jen mně už pár lidí tvrdilo, jak mají v motorce, jako je třeba XV1100, nebo XVS1100 (V-twin bez dekompresoru), udělanou baterku z modelářských článků, potažmo že Li-on baterkou velikosti dlaně v pohodě nastartují auto. Proto jsem si nebyl 100% jist, ale zřejmě jsem se nemýlil, podle obrázku už síla těch "startkáblů" moc důvěry nebudí.

Jinak v prvním odstavci jsem měl na mysli toto, vlevo dole (mám udělaný screenshot, bohužel nahrávání na motofotky jaksi nepremáva). Nic adekvátního tam neuvádějí, vypadá to, že to má v sobě akumulátor pro nastartování, ale 75A je leda tak na startování Monkey 50, s autem to nehne ani omylem. Proto mně to připadá jako další naleštěná bída - podvod na zákazníky, proto se ptám, zda to někdo nemá už odzkoušené a ví, co se v té piksle reálně nachází, jelikož navenek to vypadá docela zajímavě. Jinak "startovačku" mám už 10 let tuto (starší verzi bez těch LED světel dole po stranách, ale zase má vzadu měnič na 220V/100W, bohužel modif. sinus) a je v ní 7Ah AGM baterka a stále dokáže nastartovat auto se slabou baterkou. Ale u toho na obrázcích od Vás nevěřím tomu, že by to dokázalo dát 18atm. tlaku, na to, jak hračkoidní bezolejový kompík v tom bývá. Ten v mojí starovačce dokáže skoro prázdnou gumu u Fabie nafoukat cca za 5 minut a to už musí být slušně zahřátý.

1 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka

12.1.2015 v 20:32 | Nahoru | #454
Zdar Kubo. Modelářský Li-on akumulátory mají běžně 25C, 30C. Takže nastartovat auto není vůbec nereálné.
Jen pro představu velikosti a výkonu.
Do své helikoptéry mám akumulátor 3x3x7cm 11,1V 1800mAh 25C, tedy reálně dává 45A.
A to není žádný HIEND akumulátor.
Třeba s tímhle akumulátorem auto spolehlivě nastartuješ.

(reakce na) Lidl nabíječka

13.1.2015 v 00:22 | Nahoru | #455
J.M.K.> Tvoje startovací stanice s kompresorem vypadá dost dobře. Je hodně univerzální. Má v sobě vše co si může člověk přát. Pak teda nevím proč pošilháváš po té věci z GM. Ta Lídlácká stanice vypadá taky dobře. Protože nemá ani světlo tak bych řekl, že tam aku nebude. Pak je to za ty peníze dost drahý. Uvidíne ve čtvrtek co tam bude.
Jo a těch 18 bar je mi taky k smíchu. To soudruzi přehnali.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka

13.1.2015 v 00:38 | Nahoru | #456
PepanS> Nazdar Pepo. Děkuju, koukám, že jde ta technika docela dopředu, jen holt nemám důvěru k těm "supermarketovým" věcem, tam to málokdy bývá echt. Ta baterka z odkazu by tedy měla být štonc dát 348A (5.8Ah*60C) a to teda zírám.

Ládínek.> Ten hajzlík z GM mě napadnul právě kvůli rozměrům a skladnosti, ten futrál by nebyl problém mít pod podlahou kufru u rezervy, kdežto ta žlutá startovačka je oproti tomu několikakilové hovado (baterka, kompík a měnič, i když ten je jen tenký hliníkový odlitek), to by byla blbost vozit s sebou furt. Kvalitní (doma dělané) štartkáble ale pochopitelně vozím pořád. A u té lidlácké uvažuju přítomnost baterky právě kvůli tomu velkému tlačítku nad vývody - kdyby to mělo v sobě přímo silné trafo a usměrňovač na velké proudy, určitě by se spínal primár a těžko by rozumný konstruktér pak dal spínač až těsně k výstupním svorkám. Docela by se šiklo, kdyby někdo ten vergl znal a měl prozkoumaná "střeva". Já bohužel momentálně nejsem tak bohat, abych si mohl dovolit dělat takového "pokustóna-pitvače".

(reakce na) Lidl nabíječka

13.1.2015 v 01:07 | Nahoru | #457
J.M.K.> S tím čudlíkem jak píšeš, tak tomu bych rozuměl. Proč to teda dává jen 75A. Já určitě na to frontu stát nebudu. . Ještě se 3X vyspíme a budeme chytřejší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka

13.1.2015 v 10:51 | Nahoru | #458
J.M.K.> A to je proud trvalý nikoli pulsní. A když ještě uvážíš, že by akumulátor měl být schopen dávat tento proud celou minutu. Fakt neuvěřitelný na krabičku 4x5x16cm.
Jen pozor na nabíjení. Pokud není uvedeno jinak tak se nabíjí maximálně 1C.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka

13.1.2015 v 11:51 | Nahoru | #459
PepanS> S tím nabíjením je mi to jasné, lithiovky jsou na to cimprlich a je třeba mít vývody z každého článku zvlášť kvůli hlídání napětí. Já z nich mám docela respekt, mám radši jednoduchost a nenáročnost. Mimochodem, když to porovnám s baterkou, co mám teď k veteránu - 55Ah/420A, tak to vychází na vybíjení 7.6C, tím víc mě ta lithiovka udivuje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka

13.1.2015 v 12:59 | Nahoru | #460
J.M.K.> Olovo je nenáročný na úrdžbu, má relativně velkou životnost. S výkonem je to slabší.
Já mám v autě 52Ah/520A. Ale 520A je proud startovací, který to je schopna dávat pár sekund. Zase v klidu pobere velký nabíjecí proud. U jednoho BMW jsem po nastartování naměřil dobíjecí proud 95A a nebylo to jen pár vteřin.
Lithiovky jsou napěťově háklivý jak na nabíjení tak vybíjení. S tím zamozřejmě souvisí problém se sériově řazenejma článkama.
Ostatně sérové řazení článků je nejčastější problém v AKU nářadí a je jedno zda Li-on, NiCd nebo NiMh. Nevím teda jestli v Li-on akumulátoru mají pro články vnitřní balancer, ale u Ni se to neřeší. Pak používáním vybitého akumulátoru může dojít až k přepólování nejslabšího článku.
Měl jsem na stole několik akumulátorů z AKU nářadí, kde 2-3 články byly úplně mrtvé a ostatní články cca s 90% kapacitou. Tomu by předcházelo nabíjení s balancerem. Jenže výrobce to vlastně ani nechce, aby akumulátory měli dlouhou životnost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka

13.1.2015 v 15:23 | Nahoru | #461
PepanS> To akunářadí je kapitola sama pro sebe. Před pár měsíci jsem renovoval baterky 18V z 15 let staré vrtačky Einhell Bavaria, jeden zdejší uživatel mně sehnal články přímo z Číny, jsou i lepší - 2.5Ah oproti původním 1.2Ah. Ještě, že jsem si tenkrát koupil ten pájecí krém, cos mi doporučil, s ním se páskové vývody letovaly jako víno - ještě jedou díky. A žádný balancer v nich není, jen v tom "výstupku" s kontakty (kde jsou poslední dva články) je na jednom článku termistor, zapojený mezi kostrou a "třetím" vývodem. Takže to ohlídá jen ty horní dva články, těch zbylých 13 dole už těžko. A zatím jsem ani jednou nenabíjel a vrtačka točí jako divá (dřív byly baterky po pár dnech kleklé a musely aspoň na 10 minut na ládovačku, neudržely už kapacitu). Vyšlo mě to celkem na 1300,- (pár stovek jsem tomu klukoj samozřejmě přihodil) - sice někdo tvrdí, že bych celou vrtačku sehnal novou i pod tisícovku, ale co jsem zjistil, tak je u nich zádrhel, že sice na vrtačku jsou 3 roky záruky, ale na baterky jen 0.5 roku a právě v nich bývají dost aušusové články, co akorát něco málo přes ten půlrok vydrží. takže je-li to pravda, byla repase dobrou investicí.
A loni jsem dával novou 55Ah baterku do veterána, původní už po 10 letech po týdnu nebyla štonc natočit a nedávno při pokusu o nabití jeden z krajních článků lehnul úplně při zatížení hned vaří a smrdí ozonem, to už se zachránit nedá.

(reakce na) Lidl nabíječka

13.1.2015 v 20:30 | Nahoru | #462
J.M.K.> Pokud máš chuť a energii, tak existuje ještě možnost "oživení" olověný baterky.
Ve zkratce: vylít, propláchnout, nalít, nabít. Překvapivě to funguje. Už jsem to v reálu viděl. Jakou pak měla životnost nevím, ale fakt fungovala.

Lidl nabíječka

13.1.2015 v 20:53 | Nahoru | #463
J.M.K.
není problém nastartovat auto benzín 1300 4 Ah niklákem složeným na 12 V vyskoušeno

2 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka

15.1.2015 v 13:35 | Nahoru | #464
Tak dneska, přesto, že nejsem fanoušel Lidlovské nabíječky, jsem ji udělal úspěšnou reklamu. Byl jsem si v Lidlu pro nějaké to čtvrteční nářadíčko a při hledání zbytku nákupu, co mě zaúkolovala přítelka jsem asi 3x projel kolem postaršího páru, který študoval zmiňovanou nabíječku a pořád se nemohli rozhodnout. Pantáta študoval stále popis a nějak mu nešlo najít češtinu. Po zkušenostech místních borců jsem u nich postál, popsal jsem zdejší zkušenosti, funkce a nabíječku pochválil, že zvládne i jeho auto bez problému a v této ceně bude horko těžko hledat něco lepšího. U pokladny už měl dědula úsměv od ucha k uchu, jak dobře nakoupil. Běda vám...běda vám, jestli mě bude časem proklínat!

Naposledy editováno 15.01.2015 13:50:47

(reakce na) Lidl nabíječka

15.1.2015 v 15:01 | Nahoru | #465
Petr_Ajs> Proklínat? Ten tě bude chodit strašit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka

15.1.2015 v 15:13 | Nahoru | #466
Petr_Ajs> Tomu říkám pomáhat
Měls mu říct: "Není to konstruované na dlouhou životnost, ale Vás to asi přežije".

Naposledy editováno 15.01.2015 15:13:49

(reakce na) Lidl nabíječka

15.1.2015 v 17:43 | Nahoru | #467
PetrL3> S tím jsem právě počítal. Byla tu holčina, co ji fungovala nějakých 5let. V tom případě ji ještě užijou nějaký ten měsíc vnoučata.

1 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka

15.1.2015 v 18:23 | Nahoru | #468
Mě ta stará diodová fachá taky už pět let ...a dnes jsem přikoupil z displejem a když přestane fachat před vypršením třetího roku,tak mi vrátí prachy a já si půjdu koupit novou.O co jde?

(reakce na) Lidl nabíječka

15.1.2015 v 18:24 | Nahoru | #469
banda1250> Tobě o nic, tebe nikdo strašit nebude!

1 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka

15.1.2015 v 23:27 | Nahoru | #470
Tak jsem ji taky koupil, už mám i 2 předchozí verze bez LCD. Trochu jsem ji testoval, ale zdá se, že voltmetr na ní ukazuje o cca 0,16V méně než je ve skutečnosti na baterii.

Baterii jsem měl připojenou na další dva nezávislý samostatný voltmetry. Oba se od sebe lišily o nějakých 0,04V. Což je si myslím ok.

Baterie byla téměř nabítá. Nabíječka nabijela na režim "moto" baterii z moto.
Nabíjela až na 14,7V. Neumí zobrazit setiny voltu tak to podle mě bylo 14,79V a přesně v moment kdy mělo naskočit 14,8V cvaklo rele a napěti zas klesalo.

Nejhorší je, že nabíjela dle samostatných voltmetrů až na hodnotu cca 14,92V kdy cvaklo rele.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka

16.1.2015 v 00:03 | Nahoru | #471
drtikol> Jestli nabíjí až na 14.8V, tak to pro AGM, natož gelovky moc dobré nebude, plyn tam nemá kam unikat, zůstává v rounu (resp. gelu) a baterka tak degraduje. Třeba se jedná jen o vadný kus s rozhozenými referencemi, ale nedivil bych se tomu, kdyby to byla "vlastnost". Výrobce jistě sází i na to, že málokdo si bude nabíječku takto "proklepávat" a tak si většina uživatelů nevšimne, že nabíječka působí zároveň jako kurvítko.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka

16.1.2015 v 11:12 | Nahoru | #472
 
Jenže pánové, to případné "přebíjení", pokud k němu u některých kusů vlivem nepřesného komparátoru nebo časové či teplotní nestability vůbec dojde, trvá v závislosti na míře té případné nepřesnosti řádově jen sekundy, maximálně desítky sekund. A navíc, a to je taky podstatné, do baterky v tomto režimu tečou už jen pouhé zlomky ampér - viz i nabíjecí diagram k nabíječce.













Ale pokud by i přes to výše uvedené mělo být toto považováno za kurvítko, jak by pak asi bylo možno nazvat běžný stav po nastartování a zvýšení otáček motoru při rozjezdu vozidla, kdy do vyšťavené baterky tečou desítky sekund obrovské proudy?

 
Mám k těm nabíječkám osobní poznámku a zkušenost:

Jsem (resp. byl jsem až doposud) už zhruba 5 let spokojeným uživatelem té původní nabíječky "s diodama, bez LCD", ale přenechal jsem ji loni na podzim dceři, protože ji potřebovala a já ji mohl postrádat. Takže nyní, rok po uvedení nabíječky s LCD na trh, jsem si tu inovovanou nabíječku "z LIDLu za 499,-Kč s LCD" taky pořídil, a raději 2 kusy - podle dosavadních zkušeností se časem bude ten 2. kus někomu z mého okolí jistě hodit. Nabíječka je svým provedením a koncepcí srovnatelně kvalitní s vyhlášeným CTEKem (který dneska už stojí skoro 2 tisíce) a hlavně když ty biliony elektronů, co z nabíječky do baterky tečou, jsou jedny za osmnáct a druhé bez dvou za dvacet...

S oběma kusy se SN 24xxxx a 25xxxx, které byly dle štítku vyrobeny 2014-09 (tedy před cca 4 měsíci), jsem provedl podobná měření jako kolega drtikol a jsem s přesností nabíječky a jejím chováním VELMI spokojen. Předpokládám, že A/D převodník je uvnitř jenom jeden, a že procesor z něho zároveň bere napětí jak pro interní rozhodování dle nabíjecího algoritmu, tak po zokrouhlení nebo odříznutí dalších míst *) i pro externí zobrazení uživateli na LCD.

Když tak sem o víkendu hodím výsledky porovnání údajů z LCD s odečítanými hodnotami paralelně připojeného přesného voltmetru (nemám ten měřící protokol nyní u sebe), ale odchylky v mém případě byly v celém měřeném rozsahu od 12.3V (schválně jsem předtím trochu vybil baterku v autě světlama asi na 12.25V) do 14,4V takové, že nabíječkový LCD ukazoval *) jen o něco maličko míň, než bylo napětí skutečné.

Zkoušel jsem nabíjet v režimu "motorka" (max. nabíjecí proud 0.8A) i v režimu "auto" (max. nabíjecí proud 3.8A). A při dosažení plného stavu (což bylo výrobcem teoreticky udávaných 14.4V), kdy na displeji svítilo 14.3V a každou chvíli mělo dojít k překlopení na 14.4V, udával multimetr právě těch 14.4V nebo tuším něco maličko přes (asi 14.43V nebo tak nějak) - a v tom okamžiku nabíječka správně ukončila režim dobíjení, rámeček okolo symbolu baterky se čtyřmi svislými čárkami přestal blikat (blikání = signalizace nabíjení) a napětí baterky začalo postupně padat až k těm výrobcem deklarovaným cca 12.8V (na multimetru bylo zhruba 12.75V nebo tak nějak), aby se pak zase správně (v rámci udržovacího režimu) spustilo opakované (cyklické udržovací) dobíjení malým dobíjecím proudem až na těch 14.4V.

_____

*)
Otázkou je, jestli vůbec lze v tomto konkrétním případě mluvit o nepřesnosti.
Dělalo to na mne totiž dojem, jako by pro účely externího zobrazení uživateli (na LCD zobrazovači nabíječky), kdy se napětí akumulátoru zobrazuje s jedním desetinným místem (stovky milivoltů), docházelo nikoli k zaokrouhlení naměřené hodnoty, ale jednoduše pouze k ořezání setin a tisícin... A že proto nabíječka ukazuje typicky o něco málo méně, než co naměřila, a průměrná odchylka zobrazené hodnoty od naměřené by pak mohla být zhruba -50 mV (-0.05V). Tedy alespoň takto se mi to jeví v případě mých dvou včera zakoupených nabíječek. Pokud tomu tak je, potom samotný komparátor včetně A/D převodníku a spol. v nabíječce je docela přesný a pracuje s přesností okolo 0.5% nebo s ještě lepší, což by bylo srovnatelné s přesností průměrných a lepších digitálních multimetrů.


 
EDIT: doplnění nabíjecího diagramu

Naposledy editováno 16.01.2015 20:48:39

Lidl nabíječka

16.1.2015 v 12:30 | Nahoru | #473
Ano, je to tak, při posledním cyklu před cvaknutím(odepnutím) rele je nabíjení už hodně malým proudem, protože napětí na aku vzrůstá hodně pomalu...
Je to vlastně cyklus, kdy symbol "baterie" na LCD již nebliká a je jakoby nabito.

No každopádně zkusím zakoupit ještě jednu a uvidím jaký budou rozdíly na volmetrech.

Nakonec u nás v Lidlu je 10% sleva na vše takže je za 450,-

Kdyžtak je vrátím obě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka

16.1.2015 v 20:46 | Nahoru | #474
Dovi> Paráda, přesně takový podrobný a hlavně objektivní rozbor to tady potřebovalo, ten odpoví snad na vše, na co se tu kdy kdo na celém fóru ptal. Možná by nebylo od věci to napsat jako článek. A to měření na setiny V (14.143, 12.75, atd.) bych skoro zanedbal, tam už u kupy měřáků může trochu zanášet nepřesnost. Každopádně je to vypovídající měření a též pochybuju o tom, že by procesor zaokrouhloval, ale že prostě stovky a tisícovky "ořeže" a spadla klec.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka

16.1.2015 v 23:19 | Nahoru | #475
J.M.K.> Letmo jsem u Lidl nabíječky s LCD přeměřil ten jejich voltmetr.
Měří od 0,0V do 0,2V, následuje "Err", pak 3,7V (občas problikne 3,6V) až 14,9V (občas problikne 15,0V) a opět následuje "Err".
Při obrácené polaritě svítí červená LED, voltmetr neměří, ukazuje 0,0V.

V celým rozsahu ukazuje zhruba o 0,1V míň než je realita.

Neměl jsem ji rozebranou (zatím), ale uvnitř bude pravděpodobně procesor s integrovaným AD převodníkem. Běžně v nich jsou 10-bitové převodníky, kde se chyby při 20V rozsahu vejdou pod 0,05V.

Až se budu nudit proměřím to pořádně i s průběhem nabíjecích proudů.

(reakce na) Lidl nabíječka

17.1.2015 v 00:43 | Nahoru | #476
PepanS> Super, děkuju.

(reakce na) Lidl nabíječka

17.1.2015 v 12:50 | Nahoru | #477
PepanS> Mam dotaz. Napětí to měří pouze při nabíjení? Nebo to ukáže napětí akumulátoru jako každý jiný měřák bez toho aby to nabíjelo. To už bych od toho asi chtěl moc. Pro místní odborníky by to ale jistě nebyl problém. Pak by to byla bomba.

1 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka

17.1.2015 v 13:32 | Nahoru | #478
Pokud je nabíječka připojená do 230V, tak funguje jako voltmetr.
Následně se tlačítkem MODE zvolíš nabíjecí režim.

(reakce na) Lidl nabíječka

17.1.2015 v 15:55 | Nahoru | #479
PepanS> Diky za informaci. Myslel jsem zda to ukazuje bez toho připojení na 230 /dobíjení/. Jako taková zkoušečka napětí. Tak teda neukazuje. Ale jak říkám to už bych od toho chtěl moc. Ale neříkej, že by to nešlo kdyby jsi chtěl.

2 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka

17.1.2015 v 17:30 | Nahoru | #480
Jelikož rok a něco mám odzkoušenou nabíječku z lídlu ptám se tu, má někdo zkušenosti s tou pájkou za 3 kila?

díky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bandit vs E10 [1, 2, 3, 4] Suzuki GSF 600 Bandit MeCool 108 21.5.2024 v 19:26 Rooks
Dovoz jawy 350 ze zahranici [1, 2] Jawa 350/634 krystofvelecky 38 20.5.2024 v 11:13 JAVR
Karburátor Kawasaki KMX 125 Kawasaki KMX 125 pharao2003 2 14.4.2024 v 22:10 Slávek-TDM
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 46 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 panelák 8 14.3.2024 v 19:26 Pabol


TOPlist