globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výdrž řetězu jeho údržba a co řetěz D.I.D 525 NZ ?
3.6.2012 v 21:04
Zdravím všechny.

Tak sem zjistil, že mi strašně divně mlátí řetěz, takže už bude asi zralej na výměnu.

Mám k tomu pár dotazů, něco sem našel, ale ne s určitostí.

1. Takže mám Hondu CB 500S, najeto 27 000km. Je tam stříbrnej řetěz, zřejmě D.I.D, je možný že je ještě původní ?

2. Chci koupit novo řetězovku, zřejmě TUTO, bude v pohodě ? Co řetěz D.I.D 525 NZ ? Nenašel sem o něm bližší info, jen že nemá X ani O kroužky, což stejně nevim v čem je lepší/hořši, takže pokud má někdo zkušenosti, tak sem s nimi.

3. Jak dopínáte správně řetěz ? Zdá se mi, že sem ho teď blbě dopnul, jako moc, a proto teď chrastí, jelikož je nerovnoměrně vytahanej /asi sem ho přetáhl a při zatížení ve 2 lidech to bylo moc/ takže sem koukal, že je skoro lepší, když bude raději trochu míň napnutej, než přepnutej co ? ...

Díky za info, názory a nekamenujte mě za blbosti, nechci koupit řetězovku a zničit jí tim že blbě budu napínat řetěz.

Naposledy editováno 03.06.2012 21:12:07
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Výdrž řetězu jeho údržba a co řetěz D.I.D 525 NZ ?

3.6.2012 v 21:09 | Nahoru | #1
Ze by byl na CBku origo zlatej retez je myslim mozny vyloucit.
Ano, je DALEKO horsi mit retez prepnutej nez volnej. Nejen pro retez ale i pro loziska atd. a taky pro jizdni vlastnosti motorky, nenechavas pracovat zadni tlumic ...
PS: Me na FZ6ce prvovyrobni DID vydrzel 40 tisic, a i pak se menil spis preventivne. Takze bud tvoje motorka nema 27 tisic, a nebo na ni jezdilo pekny prase, ze za 27 dokazalo znicit uz druhej ...b

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výdrž řetězu jeho údržba a co řetěz D.I.D 525 NZ ?

3.6.2012 v 21:11 | Nahoru | #2
Ozzy_> Sorry není zlatej je stříbrnej ... jdu to opravit do hlavního příspěvku ...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výdrž řetězu jeho údržba a co řetěz D.I.D 525 NZ ?

3.6.2012 v 21:15 | Nahoru | #3
CentriFUGA> Tak možný to je,já mám už 37tis a teď budu měnit origo za DID. Už je hodně vytahanej a zralej na výměnu. Jinak jestli chceš ještě jezdit tak ho víc povol a podivej kdy je nejvíc naplej a podle toho to našteluj..

Jinak levněji řetězovku na CB neseženeš

Naposledy editováno 03.06.2012 21:17:39

(reakce na) Výdrž řetězu jeho údržba a co řetěz D.I.D 525 NZ ?

3.6.2012 v 21:21 | Nahoru | #4
rodrigo> No když vemu jak sou ty dopínací rysky vzadu vedle osy kola, tak tam mám poslední 2 značky a pak už budu mít osu kola vraženou až na doraz ... což už je myslim docela dost. Nehledě na to, že už řetěz i když je dost povolenej, tak při menších rychlostech na 1ku a 2ku mi to dole mlástí docela dost, je to v helmě slyšet. Teď sem jel na CBF 600S v autoškole na neomezenou a měla najeto 11 000km a neslyyšel sem vůbec nic, tak mě to trochu štvalo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výdrž řetězu jeho údržba a co řetěz D.I.D 525 NZ ?

3.6.2012 v 21:27 | Nahoru | #5

rodrigo píše: CentriFUGA> Tak možný to je,já mám už 37tis a teď budu měnit origo za DID. Už je hodně vytahanej a zralej na výměnu. Jinak jestli chceš ještě jezdit tak ho víc povol a podivej kdy je nejvíc naplej a podle toho to našteluj..

Jinak levněji řetězovku na CB neseženeš

povol?????

Nerovnoměrně vytahanej řetěz dotahneš, otáčíš kolem a při tom povoluješ do okamžiku kdy přestane klást odpor. - samo záleží jak moc. jesli je nerovnoměrně naplej, pujde do kytek (i když na CB500 to asi nebude dramatický) - dulezity je aby jsi nepřepínal jinak pujdou do kytek ložiska

Jinak běžné napnutí řetězu se probírá i v autoškole, obvykle 3cm na úrovni ráfku, máš to v manualu k motce

CB500 - malej výkon, může být orig

O/X kroužek - profil těsnění řetězu - čím kvalitnější těsnění, tím déle zůstane ve válečku mazivo a tím delší životnost. NZ vůbec netuším co je. Podle mne by jsi měl mít 525ZVM

...a máš tu souběžný téma o řetězech a jejich údržbě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výdrž řetězu jeho údržba a co řetěz D.I.D 525 NZ ?

3.6.2012 v 21:58 | Nahoru | #6
FishX3> Přesně tak sem top myslel,jenže to špatně vyjádřil sorry

Průvěs je cca 4cm

1 reakcí na tento příspěvek Výdrž řetězu jeho údržba a co řetěz D.I.D 525 NZ ?

3.6.2012 v 22:01 | Nahoru | #7
Není to o nájezdu kilometrů, ale taky jak moc ta motorka jezdila naložená. Kamarád třeba oddělal řetěz za jednu dovolenou, když jel ve dvou a motorka byla totálně naložená - přeložená.

(reakce na) Výdrž řetězu jeho údržba a co řetěz D.I.D 525 NZ ?

3.6.2012 v 22:18 | Nahoru | #8
rodrigo>

1 reakcí na tento příspěvek Výdrž řetězu jeho údržba a co řetěz D.I.D 525 NZ ?

4.6.2012 v 07:53 | Nahoru | #9
Tak dle toho co píšete, mám řetěz povolenej dostatečně, namazanej je, a stejně při malejch rychlostích chrastí jak kdybych sebou vezl chřestýše

Takže asi fakt už bude mít řetězovka dost, vim, že řetěz není dobře vytahanej, protože občas mi přijde, že na zuby nedosedá jak má, ale nevím.

Za měsíc se chystám do Alp, tak to chci mít v cajku,a bych pak neměl cestou problém, bude to 2500km, tak bych nerad někde zústal

(reakce na) Výdrž řetězu jeho údržba a co řetěz D.I.D 525 NZ ?

4.6.2012 v 11:16 | Nahoru | #10

CentriFUGA píše: Tak dle toho co píšete, mám řetěz povolenej dostatečně, namazanej je, a stejně při malejch rychlostích chrastí jak kdybych sebou vezl chřestýše

Takže asi fakt už bude mít řetězovka dost, vim, že řetěz není dobře vytahanej, protože občas mi přijde, že na zuby nedosedá jak má, ale nevím.

Za měsíc se chystám do Alp, tak to chci mít v cajku,a bych pak neměl cestou problém, bude to 2500km, tak bych nerad někde zústal



...povolenej nesmí být moc
...pokud je vytahanej nezapadá do rozety - nejjednodušší způsob jak to zjistit je když půjdeš k zadní straně rozety (tam kde ji řetěz obepíná) a pokusíš se řetěz od rozety odtahnout - měl by jít minimálně nebo vůbec - jestli ho dáš cca 3 a víc mm, je nejspíš v kýblu
...pochybuji že by ti prasknul, ale samo i ta možnost je - a i když alpy nejsou ukrajina a koupíš tam jako všude, řetězovku bych řešil včas - stejně jako u gum yse tam projeví lavinovej efekt a to zvlášť v kopcích a s nákladem kde samozžejmě přenáší uplně jiné síly než tady u nás na placatý zemi
....až bude hotovej, začne přeskakovat rozetu takovým způosbem že dotahuješ co 60km a nestíháš - na tom už se nedá jet...mohl bych vyprávět

veškerá měření a testy by jsi měl dělat n avíce místech řetězu

Naposledy editováno 04.06.2012 11:17:03

2 reakcí na tento příspěvek Výdrž řetězu jeho údržba a co řetěz D.I.D 525 NZ ?

4.6.2012 v 13:45 | Nahoru | #11
jestli seš důkladně seznámenej s funkcí řetězovýho převodu, tak víš, jak se řetěz při odvalování po řetězovým kole pohybuje. No a už z tohoto základního poznatku je jasný, že pohyb kolmý na směr tažení řetězu bude znát především při malé rychlosti, když ani v jedné větvi řetězu není dostatečná síla, která by zabránila tomuto pohybu.
takže je více než jasné, že nějaký hluk pohybujícího se řetězu bude slyšitelný, zvlášť při větším propnutí a malých rychlostech. Svoji roli tam sehraje jistě i napatlání mastidlem.
Vyvozovat z mechanickýho hluku stav řetězovky je tak trochu velkej omyl
Mimoto řetěz se ti na 2500km může leda tak přetrhnout, aby si s tim nedojel domu, což stejně neodhalíš a může to nastat i u řetězu novýho.
Někdy by stačilo, kdyby lidi začali používat to co maj na krku..

(reakce na) Výdrž řetězu jeho údržba a co řetěz D.I.D 525 NZ ?

4.6.2012 v 13:50 | Nahoru | #12
myty_fakta> TAk mě jde o to, že se ten hluk tak nějak zvětšli, neposlouchal sem ho předtím tolik, ale teď nějak víc, nebo nevim co mi hučí v hlavě ... jinak stav řetězovky beru tak, že už jsem dost před koncem rozptylu nastavování, takže to beru tak, že je už řádně vytahanej ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výdrž řetězu jeho údržba a co řetěz D.I.D 525 NZ ?

4.6.2012 v 13:51 | Nahoru | #13

myty_fakta píše: Někdy by stačilo, kdyby lidi začali používat to co maj na krku..



problém je, že tady maj lidi na krku většinou rovnou helmu...

(reakce na) Výdrž řetězu jeho údržba a co řetěz D.I.D 525 NZ ?

4.6.2012 v 14:03 | Nahoru | #14

VlastíkPlamínek píše: problém je, že tady maj lidi na krku většinou rovnou helmu...

(reakce na) Výdrž řetězu jeho údržba a co řetěz D.I.D 525 NZ ?

4.6.2012 v 23:45 | Nahoru | #15
CentriFUGA> Mám úplně stejnej problém,ted jsem koupil cb 500 r.98 je to první pořádná motorka po čz a mz kterou mám a potřebuju novou řetězovku, tak jsem zvědavej jestli ti ten tvůj tip někdo požehná,šel bych do ní taky.A tahle se nedá použít?http://www.motoretezy.cz/cz/e-shop/866944/c9356-retezove-sady-burrati/retezovasada-burrati-xring-honda-cb-500-rok-9403.html

1 reakcí na tento příspěvek Výdrž řetězu jeho údržba a co řetěz D.I.D 525 NZ ?

15.11.2014 v 12:43 | Nahoru | #16
Čau mám prosbu, zajímá mne jestli vadí když u meho Cb z řetězovky občas vylezají "o" kroužky, řetěz nerachotí a není vytahaný, mám to raději vyměnit nebo tomužu nechat být dík za rady.

(reakce na) Výdrž řetězu jeho údržba a co řetěz D.I.D 525 NZ ?

15.11.2014 v 13:03 | Nahoru | #17

Wild-Borderer píše: Není to o nájezdu kilometrů, ale taky jak moc ta motorka jezdila naložená. Kamarád třeba oddělal řetěz za jednu dovolenou, když jel ve dvou a motorka byla totálně naložená - přeložená.



(reakce na) Výdrž řetězu jeho údržba a co řetěz D.I.D 525 NZ ?

18.11.2014 v 18:54 | Nahoru | #18
peča.> s klidnym svědomím bych jezdil dál

1 reakcí na tento příspěvek Výdrž řetězu jeho údržba a co řetěz D.I.D 525 NZ ?

4.1.2015 v 23:08 | Nahoru | #19
Jezdím jen solo,razantně nezrychluji,mažu po cca 500 km převodovým olejem(dle instr.knížky).
Po 60 tis není v kyvce ještě na doraz.Dle manuálu má být prověšení(na kolech,nikoliv na stojanu)3-4 cm.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výdrž řetězu jeho údržba a co řetěz D.I.D 525 NZ ?

4.1.2015 v 23:49 | Nahoru | #20

Edrig píše: Jezdím jen solo,razantně nezrychluji,mažu po cca 500 km převodovým olejem(dle instr.knížky).
Po 60 tis není v kyvce ještě na doraz.Dle manuálu má být prověšení(na kolech,nikoliv na stojanu)3-4 cm.


pokud opravdu mazes prevodovym a ne na retezy, tak to musi byt po par km suche ... retezovy olej prilne, odpari se tekava slozka a vytvori se film co ti odstrediva sila nevyhazi. tedy pokud nemas aut mazani ...treba toto http://www.cls200.d...;lang=1&client=1

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výdrž řetězu jeho údržba a co řetěz D.I.D 525 NZ ?

4.1.2015 v 23:54 | Nahoru | #21
FishX3> všichni mažou tím, co je doma. klidně vyjetým a těch 50tis by to mělo najezdit taky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výdrž řetězu jeho údržba a co řetěz D.I.D 525 NZ ?

5.1.2015 v 00:25 | Nahoru | #22

Dolík.... píše: FishX3> všichni mažou tím, co je doma. klidně vyjetým a těch 50tis by to mělo najezdit taky.

verim ze je sumak cim mazes....ale musis uzpusobit intervaly, prevodovej olej na 500km proste nevydrzi...

...a ty km cos psal je doufam ironicka poznamka...zrovna budu objednavat dals i sadu

E: kuwa ted jsem si vsiml ze to je stary tema a je tu Vlastik

Naposledy editováno 05.01.2015 00:28:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výdrž řetězu jeho údržba a co řetěz D.I.D 525 NZ ?

5.1.2015 v 22:58 | Nahoru | #23
FishX3> jj, taky si vždycky všimnu, že psal....

že řetěz zrovna není nějaký pár km namazaný neřeš. v těch km žádná ironie není. motorku sem kupoval s 8tis na tacho a teď tam je 62 nebo kolik a řetězovka je tam furt ta samá. v létě sem to schválně měřil a furt je v toleranci. je to nějaký DID 50V4, který sem nikde nenašel, tak je třeba i původní. podle mě ještě 10 tis dá. sice mírně přes toleranci, ale mohl by.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výdrž řetězu jeho údržba a co řetěz D.I.D 525 NZ ?

5.1.2015 v 23:06 | Nahoru | #24

Dolík.... píše: FishX3> jj, taky si vždycky všimnu, že psal....

že řetěz zrovna není nějaký pár km namazaný neřeš. v těch km žádná ironie není. motorku sem kupoval s 8tis na tacho a teď tam je 62 nebo kolik a řetězovka je tam furt ta samá. v létě sem to schválně měřil a furt je v toleranci. je to nějaký DID 50V4, který sem nikde nenašel, tak je třeba i původní. podle mě ještě 10 tis dá. sice mírně přes toleranci, ale mohl by.


Tak já ho zlikviduji cca za 22 tis tak, že už nelze dopnout. Do teď jsem jezdil zvmx2 od DID, naposledy ekvivalent od RK

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výdrž řetězu jeho údržba a co řetěz D.I.D 525 NZ ?

5.1.2015 v 23:11 | Nahoru | #25
FishX3> a čím to mažeš?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výdrž řetězu jeho údržba a co řetěz D.I.D 525 NZ ?

6.1.2015 v 00:40 | Nahoru | #26

Dolík.... píše: FishX3> a čím to mažeš?

;) xeramic.... Spis jde o zatěžování. Nez matlani

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výdrž řetězu jeho údržba a co řetěz D.I.D 525 NZ ?

6.1.2015 v 11:24 | Nahoru | #27
FishX3> no, to si nemyslím zatím co sem tu za ty roky četl, tak každý vyhozoval řetěz jako "nerovnoměrně vytahaný", tzn blbě mazaný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výdrž řetězu jeho údržba a co řetěz D.I.D 525 NZ ?

6.1.2015 v 11:36 | Nahoru | #28

Dolík.... píše: FishX3> no, to si nemyslím zatím co sem tu za ty roky četl, tak každý vyhozoval řetěz jako "nerovnoměrně vytahaný", tzn blbě mazaný.

pošlu ti par fotek ;)... Jinak vytahaný = opotrebeny což může mít mnoho příčin nejen mazání

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výdrž řetězu jeho údržba a co řetěz D.I.D 525 NZ ?

6.1.2015 v 11:42 | Nahoru | #29
FishX3> tak jestli točíš kolem a chvilku je řetěz natažený a chvilku volný, tak to je mazáním

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výdrž řetězu jeho údržba a co řetěz D.I.D 525 NZ ?

6.1.2015 v 11:54 | Nahoru | #30

Dolík.... píše: FishX3> tak jestli točíš kolem a chvilku je řetěz natažený a chvilku volný, tak to je mazáním

proč si to myslíš? Prostě je nerovnoměrně opotrebeny. To je celý to není řetěz b nějakém pohonu s kontinuálním záběrem. Já dávám na prdel řetězu především tím, že jezdím dost naložený a v kopcích - a i přes náklad vcelku sviznym tempem což mu dává na prdel. Navíc dost používám k brzdeni motor takže dostava na prdel dvojnásob. Stejně tak se to projevuje na opotřebení gum.

Na RK šli do hajzlu rozety - myslím zevjsou citelně horší kvality než ty co prihazuje DID - musím změřit řetěz zda vyměním set nebo budou stačit kola (do teď jsem vzdy menil sady).

Co se týká váhy - někam jsem to tu scital - 260 motka, 100 já, 60 mladá a asi 230l bagaze
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
kód barvy tmavě zelené Hondy Honda CB 500 PidaCZ 7 2.5.2024 v 16:27 Gahan37
CB 500 Palivový ventil daruji Honda CB 500 mta 1 9.4.2024 v 09:27 yan71
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
radost Honda CB 500 Sunshine011 16 20.11.2023 v 07:08 ja1
Ukazatel zařazené rychlosti CB 500 ... Honda CB 500 Starouš1968 4 14.10.2023 v 21:40 Kokin


TOPlist