Chci tak trochu navázat na předchozí vlákno , kde se nám společně podařilo zorganizovat, sice skromné, ale vcelku vydařené setkání. Vlastně vše díky tomu, že nás spojuje 1 česká motorka !
Napadlo mě, že by tohle spojení "Blatařů" mohlo fungovat i prostřednictvím tohoto fóra. Mám na mysli to, že bychom se tu na jednom místě mohli vzájemně dělit o zkušenosti, zážitky, aktuální dění okolo našich motorek nebo třeba naplánovat nějakej další srázek .
Budu rád, když se zapojí kdokoliv . Stačí jen, aby ho Blata 125 trochu zajímala .
Naposledy editováno 30.04.2013 12:38:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
O tom čepu by se dalo dlouze diskutovat, jak a proč se to stalo. S tím vrubem máš docela pravdu, ale zkus vymyslet uložení, aby tam ten vrub nebyl. Ano, daly by se měnit jednotlivé rozměry, ale na konci se pravděpodobně tomu závitu nikdy nevyhneš . Nechci se do toho zamotat, ale když bych měl jít do detailů, tak podle mě ten samotný čep ani tak přímo nezachycuje střižné a ohybové síly, jak by se mohlo zdát. Spíš hlavně osově stahuje pouzdra silentbloků kyvky, díky čemuž jsou pak ty střižné síly zachyceny pomocí tření. Podobný princip uložení je použit i u centrálního tlumiče. A jak víš, pokud tam spoj pořádně axiální nedotáhneš, vznikne ti tam dřív nebo později vůle a v tu chvíli už je čep (šroub) namáhány čistě na sřih (navíc cyklicky, což je nejnebezpečnější). Je možné, že i u té kyvky při nedostatečném stažení vznikne podobný jev. Čep se uvolní a z původně převážně statického tahového namáhání (předpětí matice) se stane cyklické ohybové a díky tomu vznikne takový fatal error . Člověk to samozřejmě do té doby jen těžko zaznamená, protože matice může i stát "přilepená" na místě a při pérování se může pootáčet celý čep . Další teorií může být naopak tak silné stažení, že to spolu s vrubem, vibracemi, tepelným namáháním, nekvalitním materiálem a já nevím co ještě, způsobilo roztrhnutí čepu. Ať už je to jakkoli, výrobce to neomlouvá, jelikož měl takový důležitý díl dimenzovat pro všechny možné i nemožné případy .
To tvoje upevnění nádrže mě fascinuje. Vidím to poprvé . Zřejmě nepříliš zdařilá snaha konstruktérů o pružné uchycení nádrže. Já to mám totiž z výroby řešené ještě normálními inbusy, které se šroubují do těch sloupků navařených na rámu. A aby se neřeklo, jsou tam ještě gumové podložky. Sice se mi jednou stalo, že jsem při sundávání nádrže objevil šrouby zcela povolené, ale při správném dotažení jsem s tím neměl problém. Asi fakt platí, že čím novější výrobky, tím horší .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Na druhou stranu by se toto nechalo vyřešit celkem jednoduše. Místo, kde je umístěná podložka, by mělo být vystouplé natolik, aby závity mohly začínat až za kritickou oblastí. Jinými slovy dosedovou plochu podložky zvětšit směrem k levé noze o cca 5 mm a tím pádem konec závitů na tyči posunout o cca 5 mm směrem k řidičově noze. Takže by mohla se posunout hladká plocha čepu o 5 mm k řidičově noze tím pádem by mohlo dojít k tomu, že rozhraní mezi rámem kyvkou bude kryto čistou plochou čepu bez závitu Rozměry házím baj oko, netuším, koliko mm bude potřeba, ale pro lepší představu to stačí
2 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Blata se, jak vidím, skoro víc spravuje, než se jezdí. A opravdu všeho moc škodí.
Jen by mě zajímalo, jestli tady někdo někdy napíše, že má stoprocentně spolehlivý a "vychytaný" stroj.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
letošní sezonu můžu hodnotit jako zatím nejlepší , z jara sem měl taky investice jako výměna gufer ventilů a zapalování které sem ani měnit nemusel protože problém s vynecháním motoru byl způsoben benzínem , motor už nekouří a nebere olej , akorát někdy v létě sem musel vyčistit karburátor protože sem měl stejný problém s vynecháváním motoru jako Martic a závada odstraněna a motorka spolehlivě jezdí ,takže sem lil jenom benzín
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Obsah oleje bude pro 1 vidlici cca o,15 až 0,20 l.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Naposledy editováno 09.12.2014 19:54:48
Ještě jedna věc, když se když tu padla řeč o tom mazání... Mám zjištěné (díky dodatečné montáži čidla tlaku oleje), že čerpadlo nepočítá s moc velkými náklony. Respektive i když sahá hladina nad polovinu olejoznaku, stačí výjezd do prudšího břehu a mazací systém ztrácí tlak (mě se rozsvěcí kontrolka)! Pak stačí v takové situaci "šikovně" zastavit (např. zadní kolo v příkopě) a motor může běžet nasucho. Co se pak děje když někdo trénuje jízdu po zadním radši nechci domýšlet . Takže i zde by možná mohla být prapříčina předčasného opotřebení některých motorů. Určitě tedy všem majitelům doporučuji udržovat olejoznak raději celý zalitý, což odpovídá tak 1,2L náplně.
Naposledy editováno 09.12.2014 20:30:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
První věc byla, že se mu volnoběžku podařilo zachránit. Vyměnil válečky na volnoběžce. Je to sice super, že máme pořád jednu náhradní, ale ty origo válečky jsou kalená atd. Pochybuji, že ty, co tam dal jsou kalené... Uvidíme časem. Dále pak je trochu problém při jízdě s konstantním plynem nebo na volnoběh, kdy motor občas vynechá. Podle mě to bude nejspíše svíčka. Bohužel nebyl čas to zkusit. Na problém s vynecháváním jsme Špůru upozornili hned při převzetí motorky. Prý kdyby něco, ať cikneme. Uvidíme.
Jinak zadní světlo nesvítilo, protože se přetrhl drátek u krku řízení Pak byla povolená ložiska na krku řízení (domněnku jsme měli již déle).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
2 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Ale za more bych se bal. Odeslo mi na Alpovi zapalko v Holandsku a jak jsem byl rad, ze nejsem v Anglii. Takhle zachranna akce stala jen benzin na 2000km autem. Pri predstave, ze pro me jedou jeste trajektem a nebo ja se vezu na pronajaty dodavce k trajektu a pak vlastnima silama pres kanal, brrr.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Blata 125 průměr podtlakového venti... Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 | vondris6 | 0 | 18.3.2023 v 22:19 vondris6 |
Blata Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 | Panturis | 0 | 3.10.2022 v 10:07 Panturis |
Blata 125 BXM (původ motoru) Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 | Panturis | 2 | 21.8.2022 v 12:14 Ariete |
Zkušenosti servis Honda Pardubice [1, 2, 3] Blata 125 Enduro | czech-mirecek | 64 | 6.6.2022 v 12:11 Ariete |
Spotřeba u 125 2t vs 4t Derbi Senda 125 R, Yamaha DT 125 X, Blata 125 Motard... | Snasy_222 | 15 | 30.4.2021 v 09:17 mito7 |