kolega, který se na vedlejšák zabývá autoservisem (dílna po otci), mě často strašil, jak se od kde čeho dělají falešné kopie dílů (vzduchové filtry, brzdové destičky apod.), a jak je poznat podle šarže, písma apod.
Zajímalo by mě, jestli je nutné něco takového u nás hlídat i u motocyklových dílů. Zrovna jsem řešil olejový filtr a narazil jsem na stránku, kde jsou zajímavě nízké ceny.
Máte někdo špatné zkušenosti?
Díky a pohodové čekání na novou sezonu ;)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
Rotak1 píše: Dawe02> Myslim ze jsou si vsichni rovni,krom cenovek
Taky si nemyslim ze je to to same.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
Naposledy editováno 08.12.2014 22:01:47
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
edit: prave takovi OEM jsou zodpovedni za ten negativni dojem ze spolehlivosti ktery dens automotive prumysl ma. Vetsina Evropy je jina liga, co do kvality.
Naposledy editováno 08.12.2014 22:16:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
Rotak1 píše: assassin> a v cem vydis ten zasadni rozdil?vydrz motoru pri udrzbe jaka ma byt,nebo u antikorozivni uprave?Jak jsem psal,ja jsem jen laik...
No treba to hodnoceni jizdnich vlastnosti - jak to posuzujes ze fabie z toho vysla spatne a i20 ok?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
DucS píše: ...Jinak celkově auta dnes nevydrží víc,jak píše assassin, nebo dave-lister...
Elektro instalace vyrobená v Africe se vám rozpadne pod izolací a to nemusí ani vidět vodu...
Co takhle mi konecne odpovedet na otazku ktery je ten OEM pouzivajici elektro instalaci z Afriky?
edit :nekoukam co kdo napise o tom aute.Kdyz potrebuji tak jdu okouknu,projedu a rozhodnu se
Naposledy editováno 08.12.2014 22:45:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
Nicmene zaklad vozu je stejny (cti stejne chatrny) pro vsechny trhy. Zpusob jakym kopiruje HMC specifikace VW je neomaleny, hloupy a kontraproduktivni. Vetsina jejich obchodnich partneru z nich ma srandu. Dockej casu, jsem si jisty, ze pravy obrazek ohledne Korean style automotivu pronikne drive ci pozdeji na verejnost.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
Naposledy editováno 11.05.2015 13:41:57
2 reakcí na tento příspěvek Repliky dílů
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
tomik.cesko píše: ...Výsledek jsou pak turba se životností na 150.000km...
Se zbytkem se neda nesouhlasit, ale turbo validovane jen na 150tkm se opravdu masove nevyrabi.
Dawe02 píše: Co takhle mi konecne odpovedet na otazku ktery je ten OEM pouzivajici elektro instalaci z Afriky?
Například Mercedes Benz používá kabelové svazky vyrobené v Jihoafrické Repuplice a v Rumunsku. Některá dřevěná obložení jsou například z Iráku a takhle bych mohl pokračovat ještě dlouho.
U originálních dílu na VW jsem několikrát viděl made in China.
Naposledy editováno 09.12.2014 08:38:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
Dawe02 píše: Se zbytkem se neda nesouhlasit, ale turbo validovane jen na 150tkm se opravdu masove nevyrabi.
Některé motory od VW které používají turba od KKK opravdu více nevydrží. Nejhorší jsou případy kdy dojde k rozšmelcování kompesorového kola a zlomení hřídele. Ty kousky nalítají do chladiče a sání.
tomik.cesko píše: Ono tu už asi vše bylo řečeno, ale taky se přidám. Kvalita aut a náhradních dílů je dána cenou. Nikdy jsem neslyšel, že by automobilky platily zaměstnance za umělé zkracování životnosti dílů, ale zaměstnanec který dokáže vymyslet některý díl o dvě koruny levnější je odpovídajícím způsobem ohodnocen. Výsledek jsou pak turba se životností na 150.000km, ale auto je cenově konkurenceschopné a o to jde. Nikdo z nás nechce Fabii s výbavou Junior za 750.000kč i když by najezdila milion kilometrů
Přesně tak, ačkoliv se každému zdají nová auta drahá, tak vzhledem k množství komponent levnější být nemůžou. Auta už skoro 15-20 let stojí stejně (možná i méně), ale množství komponent a dílů se pořád zvyšuje. Jak docílili toho že nemuseli zdražovat je asi každému jasné.
dave-lister píše: Některé motory od VW které používají turba od KKK opravdu více nevydrží. Nejhorší jsou případy kdy dojde k rozšmelcování kompesorového kola a zlomení hřídele. Ty kousky nalítají do chladiče a sání.
KKK neexistuje jako vyrobce. Je to Borg Warner a validuji jako vsichni ostatni defaultne na 300tkm / 3 roky. Je jasne ze nikoliv cela populace se dozije tohoto cile, ale fail v polovine se bude tykat naprosto nevyznamneho zlomku populace (pod 0.4% i kdyz by to odflakli). Pro VW plati typicka podminka ze pokud je v v ramci jakehokoliv kvartalu vetsi chybovost nez 4%, potom nastava recall kampan a neresi se jednotlive reklamace pomoci 8D reportu, ale problem systematicky jako celek. Tim by se jiste turbo failujici po 150tkm odstranilo z existence.
Daimler mas vetsinu svazku z Nemecka (Hirschamnn, KOSTAL, Tyco). Produkce v Rumunsku je normalni a celkem proverena, ten JAR moc neverim, ale muze byt.
Dawe02> To jsem rád, že to o Hjondé napíše i někdo od fochu. Nedávno tu byla velká debata o tom, že zrovna i40 za menší peníze poskytne vyšší kvalitu a užitnou hodnotu než superb a že kvalita Hyundai je na evropské úrovni.
1 reakcí na tento příspěvek Repliky dílů
Naposledy editováno 09.12.2014 09:35:24
Dolph-cz píše: padělá se všechno-peníze,hadry,léky..samozřejmě i ND.pohledem na krabičku to nepoznáš-jediná jakátaká záruka je nákup od firmy,která má zastoupení pro čr -ale nebude to nejlevnější.....
Ty záruky bych chtěl vidět... naštěstí olejové filtry pro auto kupuju přímo v autorizáku, překvapivě jsou originály nejlevnější (120 s DPH, přátelská cena). Moto oleják nemá. Do letadla druhovýrobu, protože motor už je starý přes 15 let.
enusim2 píše: mame v rodine "stavebni" feldu. ma nalitano kolem 160 tis a je to stare hnusne auto, ktere se musi kazdou chvilku varit. nulova vybava,zere 8ku, sezere nejaky ten olej.
a k tomu mame bmw 1999 s tachometrem 300 tis. a odhadem ze bude v realu mit tak 500 tis km.
auto jede, v elektrice, zere 6,5-7 a rekl bych ze je celkove v lepsim stavu jak felcka, ktera ma minimalne jednou tak mensi najezd...takze za me je felcka srac co driv stala majlant a po 100tis km uz je pomkalu zrala na odpis........
....a ano mam silene nekvalitni a tolik proklinany renault. znacku, kterou mame v podobe 4 aut doma a nikdy nikde nas ani jedno nenechalo a nemaji zadnou znamku koroze.
zastavam uplne stejny nazor a pohled jako Assassin!
Za mě: felda není pozink, tak rezatí. BMW taky rezatí, akorát každému jinak, zatímco feldy reznou všem stejně :) najel jsem na nové feldě skoro 200 000 km, žádné opravy kromě oprav na kastli.
Všechny drobnosti, jako výměnu kapalin, termostatu /jednou/ si uděláš doma. Vše krásně přístupné.
A když už se v diskusi řeší Hyu - za 300 tisíc kombík (i30CW), který má jako jedno z mála aut větší rozvor kol než nekombík stejného typu.
Rok co rok ujeto 20 000 km, v LPG, bez problémů kromě cukání motoru za studena NA BENZÍN
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
Mlsoun13 píše: když to porovnam s výrobou software tak bych i věřil že se dělá schválně nekvalitně. Co třeba pak vidim ze zpětnýho inženýrství, nebo rovnou když koukam vývojáři pod ruce. Ve školách nebo na učilištích by ti takovou práci hodili na hlavu. Ve firmě tohle po tobě tiše vyžadujou Tůhle sem koupil přes eshop dost levný NGK. Tedka je mi jasný že sem koupil nějakou šitku
Podle čeho soudíš,že si koupil šitku,když to bylo levný?Za sebe mohu říct a už jsem to tu kdysi psal cca 2 roky,že jsem zrovna přes polsko koupil chladicí kapalinu s polepy jednoho českého velkoskladu.Je zajímavé,že jejich doporučená prodejní cena byla podstatně níže,než cena u nejmenovaného velkoskladu u nás.Když jsem se na to obchoďáka dotazoval řek mi,že tenhle případ je i u zrovna tebou zmiňovaných NGK svíček že neplní nasmlouvané odběry fabrice,tak to bez zisku valí do polska jen aby to splnili,kde maj svého obchoďáka a ti poláci to zase valí sem.Pak jsou oni jebani Prahou za to že nic v tomhle regionu neprodávají.Tak si potom vem kolik na tom ten český velkosklad má když jejich chladičku překoupíš a na doporučené pultovce jseš pod jejich nákupem2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
Naposledy editováno 09.12.2014 12:21:49
Uvidíš nakonec sám jak ti budou šlapat.....
Mlsoun13 píše: motoblb> ahoj, Zapalovací svíčka NGK CR9EK - Cena s DPH : 141,80 CZK (naprosto směšná cena, obecně se pohybuje kolem 300,- kč s DPH a teď to vynásob 4x. Ušetřeno 632 kč). Nakupil jsem zde Je to teda padělek nebo ne ?
To ti asi neřekne nikdo... mohu jen uvést perličku - origo svíčky do Hyu prodávají zaměstnanci žilinské fabriky za 12 E sadu a ty snad padělané nebudou :) už jsem je měnil a vždy z tohoto zdroje.
1 reakcí na tento příspěvek Repliky dílů
Přikládám to hlavně nešťastným konstrukcím po přelomu století. Já sám mám doma 1.4 AQW a 1.9 AGR. Motory jsou držáky jak na papíře tak i ve skutečnosti. Docela velkou zkušenost mám i s 1.4 16V BBY a 1.8T AUM. AUM překvapivě drží, což přikládám hlavně pravidelné výměnně oleje ve zkráceném intervalu a nepřetěžování turbodmychadla(to znamená dochlazování po jízdě a rozumné prohřátí celého motoru před ostřejší jízdou). O BBY se to říct nedá, tam je bolest ve vaklajích válcích a klepajích hydroštelech.
Není toho málo a chce se zajímat před koupí o typ motorku co chci kupovat. Podcenění bývá často fatální a není výjimkou kompletní zničení agragátu před 100 tisíci km u nových aut.
Naposledy editováno 09.12.2014 17:28:38