Téma: Dodávka - kterou?
 
20.11.2014 v 21:33
Vím,že ptát se na motorkářích.cz na dodávku není to pravé,ale určitě mnozí nějakou dodávku vlastníte nebo alespoň řídíte.Zvažuji koupi nové a nevím kterou.Auto nebude lítat stovky km každý den,velikost buď L2H2 nebo L3H2 a protože nebudu mít za čtyři roky na novou musí vydržet alespoň sedm,osm let bez větších servisů.Budu rád za každou věcnou připomínku.
Anketa: Která z nich se nezačne sypat po 100.000 km ?
Citroen Jumper 33 2,2 HDI
9%
2
Ford Transit 350 Trend 2,2 TDCi
61%
14
Fiat Ducato 33 2,3 MultiJet
30%
7

Dodávka - kterou?

20.11.2014 v 21:35 | Nahoru | #1
Na tranzitu najeto 160.000 vymena jen loziska v prednich kolech a kotouce

Dodávka - kterou?

20.11.2014 v 22:54 | Nahoru | #2
Tranzita v anketě máme, aktuálně vše ok. 106tkm... akorát tuhá spojka a motorově je to docela traktor... uveze to co má v papírech a ford obecně má dobrou politiku ve slevách, nech si to nacenit a smlouvej, 18% dolů není problém, ale dá se i 27%...

Toho Jumpera má známej, ale nemá najeto ani polovinu a nadával, že už mu to sedlo na prdel... Motorově si nestěžuje, ale zas co to je za nájezd...

Naposledy editováno 20.11.2014 23:05:18

Dodávka - kterou?

20.11.2014 v 23:05 | Nahoru | #3
V květnu jsme pořizovali do firmy nové Ducato L2H2 2,3 MTJ 130k motorově se mě to zamlouvá. Já můžu mít jen věcnou k velikosti. Bral bych určitě L3H2. Jo a základní sedačky v Ducato jsou prkený lavice, že po 50km nevíš jak se poskládat. A hlasoval jsem pro Transit, ikdyž jsem v něm nikdy neseděl.

Naposledy editováno 20.11.2014 23:05:59

Dodávka - kterou?

20.11.2014 v 23:13 | Nahoru | #4
Oba motory znám dobře. Akorát ten 2,2 Puma jsem už měl mnohokrát rozdělanej a už se nedával dohromady Chycená klika, prasklý píst, propálený píst.... Nehledě na čerpadla, vstřiky a hlavně EGR ventil. Za mě jednoznačně 2,3 mtj...... Transit, Boxer, Jumper a Ducato 2,2 mají stejný motor od Forda.

2 reakcí na tento příspěvek Dodávka - kterou?

20.11.2014 v 23:37 | Nahoru | #5
Chlapy a jakou plechovku za pár šupů (max.50tis) by ste si koupily vy na převážení moto? stačí když se tam vejdou jen 2 mašiny a nemusí to být ani ryze dodávka, i něco mezi MPV-Pickup-dodávka nebo jak to nazvat... jo a je jedno jestli to bude benzín nebo nafta... nájezd budu nulaprd...

Dodávka - kterou?

20.11.2014 v 23:45 | Nahoru | #6
Hlavně ne opla movano 2.5. Strašná mrdka. Už asi 10× vypadly boční dveře, dílenské zpracování na hovno, vypneš motor, vytáhneš klíček, movano vrčí dál atd. a jako třešnička na dortu mi v úterý vystřelila hlava a vymáčkla kapotu. vytržené, nebo přelámané štefty Najeto skoro 600 000km

(reakce na) Dodávka - kterou?

20.11.2014 v 23:49 | Nahoru | #7
oioi01> S tímhle rozpočtem bych koupil radši velkej vozejk s plachtou.

Dodávka - kterou?

21.11.2014 v 00:10 | Nahoru | #8
ford transit 2.2 tdci 2006 450tkm! první pětikvalt. jedna jediná porucha která mě zastavila upadlá řemenice na klice po 420tis steřela guma. Auta najedou podle toho jak se k nim řidič chová a co do nich leje. nějakej extra servis navíc max 10tis ročně. Egr odpojenej, altík měněnej. Jinak vše původní! samozřejmě 2.3 3.0 jtd nebo jak se to teď značí

(reakce na) Dodávka - kterou?

21.11.2014 v 01:05 | Nahoru | #9
oioi01> berlingo?

Dodávka - kterou?

21.11.2014 v 06:12 | Nahoru | #10
Mám dva kousky Ducato Maxi L3H2, 160 PS, 3,0 L, 6-ti kvalt, stáří 8 let, nalítáno 310 a 350 tkm, zesílený pérování, takže technicky je to 4,5 tuna na 3,5 t papírech. Nemůžu si stěžovat, motory jdou furt jak z praku, spotřeba od 8 l prázdnej do 12,5 l plně naloženej s károu = až 4,5 tuny nákladu. Celkově, na to co už odtahaly si nemůžu stěžovat. Ten třílitrovej motor je fantastickej - prázdný to letí líp než osobák 1,9 TDi, naložený to jede kopec-nekopec. U spotřeby hraje největší roli rychlost - je to holt velká krabice, takže při 80ce je to i pod 8 l, při dálničních 130 už 12,5 l a maximálka změřená GPS z mírnýho kopce mám 202 km/h. Jediná nevýhoda je, že ve výbavě co mám byla ceníkovka 960 tis. a po slevě kupní cena 720 tis. Záleží k čemu tu dodávku chceš, ale L3H2 naloží 4 EUR palety, L2H2 jen 3 - u L3 je nevýhodou jen problém s parkováním - najít volný místo někde ve městě je problém a ani na parkovišti u obchoďáku to neni vždycky jednoduchý. Příplatek za zesílený pérování se vyplatí pokud potřebuješ uvýzt i víc než 1,5 tuny nákladu. Tempomat je velký + pro dálniční přesuny. U řidiče mám příplatkový odpružený sedadlo (asi 10,5 tis.) a pokud máš rád svý záda a chceš jet víc než 200 km v tahu tak jednoznačně doporučuju. Takže hlasuju pro Ducato. I ten motor 130 koníků jede slušně.

Dodávka - kterou?

21.11.2014 v 06:13 | Nahoru | #11
Jak jsem pochopil, zvažuješ koupi úplně nové dodávky. Byť je to asi každému jasný, tak se musím zmínit, že mechanicky odolné dodávky, na které jsme byli zvyklí z let minulých, se dnes už nevyrábí. Všechno je to hroznej spotřebák. Ale k věci:

Sprinter, Crafter
- téměř totožná auta, každé se svými problémovými motory s nízkou životností (long life výměny oleje), převodovkami a kardany. Koroze se u prvních modelů začala vyskytovat už po dvou letech a výrobce (nebo alespoň vw) je na záruku přelakovával. Ani spotřeba nebyla zrovna nízká, a to hlavně kvůli zpřevodování hodně do síly (130km/h cca 3500 ot.) Jak jsou na tom poslední modely nemám tušení. Jinak zcela jistě nejpohodlnější dodávky, kde je velká škoda, že není kvalita starých Sprinterů a LT, které bez větších problémů odolávaly nájezdům přes milion kilometrů.

Master
-u starých modelů proměnlivá kvalita výroby, někdo řešil převodovky, někdo tekoucí prasátka atd. U nových Mastrů se u nejvýkonnějších variant už začaly objevovat problémy s převodovkami. Předpokládám, že Movano a Interstar na tom bude podobně.

Transit
-tady platí, že čím starší tím asi lepší. Jak na tom bude nejnovější Transit ještě asi nikdo neví a tak napíšu něco ke starším. První modely po roce 2000 s motory 2.0 di,tddi jsou vcelku bezproblémové, jednoduché konstrukce s rozvodem řetězem a spotřebou kolem 8L. Nástupem 2.0tdci 92kw šla spolehlivost dolu (často vydřené vysokotlaké čerpadlo atd.) Motor 2.4 má vyšší spotřebu, odchází, a sypou se převodovky. Jejich nástupce 2.2tdci má problém především s propalováním pístů vzhledem ke špatné konstrukci vstřikovačů. Problém Ford vyřešil až někdy v roce 2010. Zbytek auta platí za mechanicky odolný a pro řidiče pohodlný.

Daily
-Asi nejméně pohodlná dodávka, ale zřejmě to nejlepší, co se dá koupit.Toto Iveco je jako jediná dodávka na rámu, z čehož plyne vyšší pohotovostní hmotnost, občasná výměna silentbloků mezi boudou a rámem, což ti u ničeho jiného nehrozí, ale na druhou stranu má vyšší možnost zatížení tažného zařízení (až 3500kg) a konstrukčně bezproblémů zvládá přetěžování. A to tak, že u verze z dvoumontáží převezeš třeba 4 tuny. Zásadní problémy
auto nemá, ale určitě si občas o něco řekne. Snad jen třílitr, když se po něm něco chce, tak se rád napije. K záporům snad jen tedy nižší komfort, malá základní nádrž a problém s objednáním dílů v druhovýrobě, neboť auto se neustále konstrukčně mění/vyvíjí. S úplně novou Daily asi mít zkušenost nikdo nebude, neboť se prodává jen pár měsíců.

Juper, Boxer, Ducato
- téměř identická auta, motor 2.2 je stejný s Transitem (viz.popsané výše) 2.3 který je jen v Ducatu je motor Iveco a nejlepší volba. Ve všech můžeš mít i o něco lepší motorizaci 3.0, je to motor opět Iveco. Motor jako takový, je lepší než zmiňovaná 2.3, ale problémem jsou převodovky, které tento moto nezvládají. Dalším problémem je loupající se lak, a to především modrá barva. Výrobce se teď tedy chlubí nějakým UV lakem, tak je to třeba vyřešeno. Dá se koupit i verze maxi, což je čtyřtuna snížená na 3,5t, má pomalejší diferák, ale zvládá i přes 2,5t nákladu a může mít tažné na 3t.

Naposledy editováno 21.11.2014 06:16:52

Dodávka - kterou?

21.11.2014 v 06:52 | Nahoru | #12
U nás v práci máme Citroen Jumper, rok výroby 2010, motor 2,2 HDI, 88 kW a má najeto 545 tkm. Lepší auto jsme nikdy neměli. Kastle stále v pohodě bez nějakého reznutí a na motoru absolutně žádné závady, stále táhne jako nový, nekouří, olej nežere a chytá na druhý otočení. Dle techničáku může vozit cca 1300 kg, ale neustále vozí náklad mezi 1800 - 2500 kg a absolutně bez problémů. I při těchto kilech to lítá pěkně. Jenom si dejte pozor na počet km. Tyhle auta přestávají počítat při dosažení 400 tkm. Potom se musí počítadlo nechat smazat, aby Vám to mohlo počítat dále, tak ať nekoupíte takto "omlazenou" dodávku.

Jo, jinak od koupi dodávky si děláme téměř veškerý servis sami, což může mít nemalý vliv na životnost motoru a celého auta. Servisům nevěřím. Myslím, že kdybychom dávali dodávku pokaždé do servisu, tak dávno nejezdí.

Dodávka - kterou?

21.11.2014 v 06:56 | Nahoru | #13
Padnul tu i dotaz na dodávku za 50tKč. Jednoznačně doporučím Transita 2.0di. Vím že každej by tu doporučil, to co má, a i já nejsem vyjímkou, ale popíšu důvody, respektive shrnutí za víc jak šest let služby u mě.
8/2008 koupeno v Německu jako ten nejlevnější z nabídky za v přepočtu 121t. Krátký, nízký 2.0di 55kw, najeto 210tkm.
přihlášení, montáž tažného, nové pneu a vyměněno netěsné gufero na převodovce
V zápětí výměna startéru za jiný z vrakáče, neboť pomalu točil a měl jsem jet do D.
Ve 320tkm oprava prošoupané kabeláže, zaslepení EGRu
Ve 375tkm výměna spodních čepů, brzdových destiček, zadních brzd.paken, lanovodu k převodovce a microřemenů.
Ve 440tkm jediná závada, kvůli které jsem zůstal stát. Odešel alternátor.
Cca v 500tkm výměna opotřebovaných zámků, zkorodovaných předních lemů, oprava koroze pod čelním sklem, nové čelní okno
V 550tkm výměna -brzdový desky, kotouče, ložiska v předních kolech a jednoho synchronu v převodovce
V 625tkm opět spodní čepy, oprava koroze u pantu řidičových dveří
Aktuálně najeto 649tkm.
Spotřeba od 6L, dlouhodobá 7,8L/100km. Olej každých 25tkm. Vzduch. a paliv. fitr po 150tkm. Nejsou psány jen pneu a žárovky.
Proč to píšu? Protože auto je na hodnotě něco pod 50tKč a bez problémů s tím jezdím do zahraničí. Takže zcela jistě není problém koupit za pade auto, které ještě nadělá hodně práce.

Dodávka - kterou?

21.11.2014 v 07:34 | Nahoru | #14
v práci jsme měli VW LT, ty auta byly držáký, najezdily hodně přes 500 tis a fungovaly v pohodě, poté jsme koupily VW Crafter, sice vypadá lépe a je i pohodlnější, ale to jsou jediné plusy, oproti LT je dosti poruchové, zlatý LT

známý má Boxera, má najeto něco kolem 300 tis a palubka mu svítí jak vánoční stromeček, co všechno tam blbne, říkal, že už to neřeší, protože když opravil jednu věc, vyskytla se druhá

dodávku na 50 tis Kč, rozhodně Transit, bude to traktor, ale co znám lidi v okolí a mají tranzity, tak jsou spokojení, auta jim šlapou bez problémů, jen oproti konkurenci je to dosti očesané, ale pokud to budeš brát jako dělníka, tak to bude stačit

1 reakcí na tento příspěvek Dodávka - kterou?

21.11.2014 v 10:14 | Nahoru | #15
pánové díky Počet palet řešit nemusím,vozit budu sklo a občas motorku,ale ta L3H2 se mi zamlová víc.Připomínka parkování je ovšem taky dobrá.Ceny už mám u jednotlivých modelů rozjednané a jak psal Lion procenta jen létají.Super cenu mám na Jumpra,ale kámoš má Ducato už po třetí a bez větších problémů.S Transitem se cenově k Ducatu moc nepřiblížím,ale vede anketu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dodávka - kterou?

21.11.2014 v 22:16 | Nahoru | #16
Pooh> zvaž co budeš vozit, u mě je L2H2 dostačující, a sedadla sem vyhazoval právě jen když sem potřeboval přemístit motorky nebo něco většího... to bych si taky zjistil, zda se to nějak liší, u tranzita je 70 kilová lavice a abys to vycvakl tak potřebuješ buď velký paže nebo 2 lidi navic parkovat 5,5 metru nebo šest... i s pětimetrovým osobákem bych se občas posral, co kdo navrhne jako parkoviště

ale kámoš topenář by se do L2H2 nenasoukal...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dodávka - kterou?

23.11.2014 v 14:38 | Nahoru | #17
Lion> budu brát v každém případě jen třímístnou,takže sedačky vyndavat nemusím.Na 90% mě stačí H2L2,ale čas odčasu mám sklo dlouhé 321 cm, to tam nedám a s přivázanýma dveřma jezdit nechci.Příští týden se musím rozhodnout.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dodávka - kterou?

23.11.2014 v 14:46 | Nahoru | #18

Pooh píše: Lion> budu brát v každém případě jen třímístnou,takže sedačky vyndavat nemusím.Na 90% mě stačí H2L2,ale čas odčasu mám sklo dlouhé 321 cm, to tam nedám a s přivázanýma dveřma jezdit nechci.Příští týden se musím rozhodnout.


nechceš pěkného sprintera??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dodávka - kterou?

23.11.2014 v 15:00 | Nahoru | #19

bulldogbiker píše: nechceš pěkného sprintera??



díky za nabídku,ale půjdu raději do nové

Dodávka - kterou?

23.11.2014 v 16:06 | Nahoru | #20
Renault Trafic. Za málo peněz hodně muziky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dodávka - kterou?

23.11.2014 v 17:02 | Nahoru | #21

Pooh píše: díky za nabídku,ale půjdu raději do nové


jakou nabídku myslíš?? Tento sprinter má najeto 16000km tak že nový je.

Dodávka - kterou?

23.11.2014 v 17:22 | Nahoru | #22
mel jsem vito 500 000 bez opravy,naprosta spokojenost

(reakce na) Dodávka - kterou?

23.11.2014 v 18:26 | Nahoru | #23
bulldogbiker> zavolám Ti
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist