Moje idea je koupit motorku (klidně lehce bouranou, plasty půjdou stejně dolu nebo předělat) a použít z ní rám, motor, eventuelně kola a zbytek si udělat podle sebe. Takže první otázka je:
Jaký motor?
V1 jsem už částečnš zavrhl - vibrace
V3 - nevim, ale počet mi prostě přijde divnej...
V2 do V - lepší průběh točivého momentu než V4
V4 - klidný chod oproti V2
V4 do V - no to bych bral, ale sežeňte to...
Takže co byste si kdo vybral pro stavbu takové motorky?
Tady je video co se dá s SV zvládnout, ale ideál to rozhodně není. Offroad po 1 minutě
co tedy chceš přestavovat a proč? každá motorka má své klady a zápory, ale nenapsal jsi co přesně hledáš
když napíše vyhovuje mi tahle motorka z tohto důvodu (motor, povozek, vzhled,...), ale vadí m na ni tohle a to chci změnit pak to bude jasné
za mě - řeším ktm690 a malou nádrž a nepohodlné sedlo a možná nějakou přední stavbu ala rally na delší cesty, ale vím že to pořád bude hodně o kompromisech
nebo o přestavbě transalpa - spolehlivý nezáludný motor s příjemným záběrem do terénu, ale podvozek do většího terénu snese vylepšení atd.
2 reakcí na tento příspěvek Moto na cestování
Stavět si vlastní motorku na cestování, když pro cestování je nejdůležitější spolehlivost, tak to chce hodně odvahy nebo (ne)znalostí
P.S. také jsem se svojí motorkou v několika věcech nespokojený. Ale ještě nikdo nevyrobil takovou, která by mi naprosto vyhovovala
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto na cestování
proto si furt pohravam s myšlenkou upgadu transalpa něco jak má malý venca afriku, alp600, vzadu kyvka z RD04, vepředu např. z LC4, trochu zvednout, aby to nebyl takový břichoplaz
Myslím, že jsi trefil hřebíkem o hlavičku
Vlákna jako je toto (a jemu podobná) jsou obyčejně výsledkem (ne)znalostí a (ne)zkušeností autora
Ještě tady bude pár stránek rozvášněných diskuzí, pak se autor urazí a řekne, že nám sem po dokončení vrazí fotky a - už o něm nikdy neuslyšíme
P.S. Už slyším ty námitky, že kdyby nikdo nic nezkoušel, tak by nikdy nic nového nevzniklo. A že je to vlastně krásné.
Ovšem lidé, kteří něco opravdu staví a postaví, obyčejně nezačínají s kompletní stavbou a rozhodně nezakládají témata s podobnými dotazy na webu
Naposledy editováno 13.10.2014 14:00:45
Naposledy editováno 13.10.2014 14:37:52
1 reakcí na tento příspěvek Moto na cestování
ale to je dlouhá historie... po zlomeninách obou zápěstí hledám něco lehčího a ono těch možností tolik není
nejblíž ideálu byla LC8, super podvozek, pohodlná, při troše servisu byla i spolehlivá, ale pořád je těžká a když ji jednou rukou nevytlačím z garáže a ze země nezvednu tak jsem ji poslal o dům dál, ostaně ani charakter motoru mi moc nevyhovoval v terénu, i když s 2-1 se to zlešilo, na silnici to bylo super, opravdu univezální motorka
šel jsem na 690 - o 70 kg lehčí, agilní, obratná, v nízkých rychlostech i živá, ale sedět se na tom na dlouhých trasách pořádně nedá, fouká na tom, úzká převodovka a chrakter motoru jednoválce i vyhovuje ještě míň jak u LC8, ale jede super, na zablbnutí paráda,
nepříjemně mě překvapil mě podvozek, ten je třeba ještě poladit na mě je dost tvrdý - spíš závodní než pro mrdala jako jsem já, k tomu malá nádrž a při každém tankování oddělávat zavazadlo
prostě pro mé použití to musím zase poněkud předělat, třeba celý kit od RallyRaid by se mi líbil, ale to by bylo skoro za cenu motorky, stejně jako širší adventure převodovka co nějací angláni dělají, ale stojí zase nekřestanské peníze
čili uvažuju jestli zo rozumné peníze si nepostavit něco na cesty cestou necestou - vím že to nebude nejlehčí, ani nejvýkonější, ale ten charakter hondího véčka je pro tohle použití vhodný, dvouvetily BMW jsou cenově i možností úprav jinde a jiných starších endur tolik není co se dostupnosti v rozumném stavu týče ev. jsou plnotučná a to už bych si mohl nechat LC8 nebo pořídit Afriku
takže kombinace 600, přední vidle, zadní kyvka, možná 18" kolo, poladit a odlehčit kapotáž, prostě něco jako má třeba qwert, pokud bych chtěl ještě výkon tak max. převrtat na 650 písty, ale to už je poslední úprava a myslím, že by to v originálu po ontrole pístů/kroužků stačilo
případně pokud ruce po operaci budou lépe sloužit tak jít cestou SERka to má a pár kilo míň jak Advík LC8
to bych se spíš modlil na tu novou PR7
zatím budu přes zimu tunit 690 a koukat po nějakém smysluplném Alpovi
ten výkon mě zase tolik nesere, LC8 jsem v opodstatě ani na silnici do plného výkonu netočil a při změně jsme si říkal, že aspoń budu jezdit pomaleji
1 reakcí na tento příspěvek Moto na cestování
2 reakcí na tento příspěvek Moto na cestování
Naposledy editováno 13.10.2014 23:36:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto na cestování
milanek81 píše: vlastne je to uplne snadny - potrebujes podvozek KTM990, vahu a spotřebu BMW800GS, pohodli spolehlivost a vydrz GS1150 , A VYKON KTM1190 - jsou to jen 4 motorky a 2 znacky nemůže byt tak slozity to zkombinovat a mel by si odbyt - az to das dokupy budu první zakaznik
Chce to zkusit, váha - mezi 800 a 1150 je tak malý rozdíl (vyzkoušeno) a ovladatelnost je u 1150 lepší o třídu, KTM je jinak, a u 1150 je krouťák takový, že oželí i výkon. Velký krouťák = pohodlí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto na cestování
BobGS píše: Co to je cestování v Tvém pojetí? Když sednu na své R1150GS a slezu v Makarské, cítím se jako člověk. Definuj co si představuješ pod pojmem cestování a vyjde z toho motka. Pokud chceš cestovat, vyprdni se na pojem hravá motorka apod. a jdi po pojmu pohodlí, snadná ovladatelnost, nízká poruchovost, vytrvalost, dojezd na 1 tankování apod.
ale traktor gs on asi nechce
milanek81 píše: BobGS> vem si 800ku a 1150 a 10x se s ni otoc na uzky kolejnaty kamenity ceste nejlepe 100m sraz nahoru na jedny strane a 100m dolu na druhy - pak napis jak se ti zdal rozdil vahy - 1150 je "lehoucka" dokud jede ale jak se musí zastavit asi se z ni vysunou kotvici srouby a ty se pevne zavrtají do země
Chlapče, bavíme se o motce na cestování - silničním enduru, ne o offu, rozdíl ve váze je 15kg, což je pro ovládání na silnici nepodstatné. Navíc těžiště je u 1150 znatelně níž takže i ovladatelnost je lepší. Chtěl jsem z 1150 přesedlat kvůli váze a ovladatelnosti, po vyzkoušení nechávám hrocha. Ale jinak dle vkusu každého soudruha, jak praví klasik.
bulldogbiker Zatáčku jde projet pomalu, rychle a s BMW
Naposledy editováno 15.10.2014 20:56:30