Přátelé a kamarádi co mě znají ví, že jsem ho nedávno pořídil a to celkem za pár korun,...a že nevyržím s motorkou jen tak bez nějakého toho tunění .Když jsem ho pořídil tak levně (63 tis.), "ještě do něj nějakou korunu pustím", jsem si říkal.V prvé řadě opravdu nechápu, proč je to FMX v origo tak utažený. Investoval jsem do laďáků od Sharonu (10 000,- i s půlkou svodů+tlumivky), DynoJet Stage 2 (1500,-), KN filtr,...který jsem měl z předešlé motorky SLR 650, a motorka jede jak píchlá svině. Jde krásně za plynem,...plyn reaguje okamžitě a krásně se zberchává z nízkých otáček bez cukání a jde i ochotně vytočit.Teď je na ní radost svezení!Včera jsem zkusil na chvíli maximálku a dala k mé spokojenosti 160 km/H, což je paráda. Na svou FMX jsem ale přidal plexi (nad 130 už je to bez plexi dost hustý) a o zub větší kolečko.Tím, jak výkon celkem znatelně narost, o zub větší kolečko není vůbec problém,...motorka je krásně svižná a 1-2-3 slušně potahá ručičky.Jak jsem psal, to "zavření" z výroby nechápu, páč to myslím dost lidí od této motorky odrazuje. Jak spousta lidí ví,...je to osvětčený motor z XL, XR, Dominátor, SLR, FX,...jen u toho FMX je nejzavřenější. Ale po těchto uprávavách a seřízení-bohatosti směsi, motor teprve ukazuje co v něm je.Sice je to trochu pakec, najít ten správný poměr odporu výfuku-s tlumivkama k poměru více variantám otevřeného sání a ještě pak poladit bohatost směsi, aby motor opravdu šel a reagoval jak má.Ale výsledek,...když je dobře nastaveno a seštelováno opravdu stojí za to!U toho Dynojetu, laďáků a otevření filtru to není o jednom univerzálním nastavení jak je v návodu,..proto moc nechápu, jak to dělají, když si to dá někdo do servisu-namonotvat DynoJet.Páč to chce trochu trpělivosti to správně naladit,...a na to určitě v servise prděj. Musí to být dobře ošéfováno,..ten poměr vzduchu a trysek, laďáků,...atd, jinak je to k prdu.Včera jsem si dal menší výlet tak 300 kilásků a jsem z té motorky teď vyloženě nadšenej. Teď teprve je to nádherný svezení.S DynoJetem, Laďákama s tlumivkama, o zub větším kolečkem a "spešl" molitan.filtrem jsem naměřil spotřebu 90-120 lehčí jízdou 4,7 litru.S rozjezdama plnej a po rovinkách 120-140,...a to jsem jí fakt držel pod krkem, spotřeba vyšla na 5,8 litru na sto. Přidám nějakou z posledních foto pro inspiraci pro FMX-áky.
Naposledy editováno 28.12.2012 11:52:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
Jo určitě. Dneska ti to bliknu, poměřím a šoupnu ti to sem. Použil jsem nerez trubku a vyřízl poslední kus z tlumivky. Takže je to skoro průchozí- cca do půlky. Jsou v tlumivce tři kusy a tvoří dohromady takový labyrint. Když vyndáš ten poslední kus, tak jde vzduch výfukem rovnou, ale průměrem asi 30mm, jeden nalevo a druhý napravo. kdyby jsi ho chtěl otevřít úplně celý, musíš vyrazit všechny tři. Což by znamenalo pořádný majzl a vyrazit je ve sváru. Já jsem je nevyrážel všechny, protože se mi už v Rakousku stalo s Cagivou Canyon, že mě zastavila hlídka a měli cca 40cm drát, strčí ti ho do výfuku - do tlumivky a když projde 'durch', tak máš problém... já měl výfuk naštěstí origo, takže bez problémů...
Já osobně uvažuji o těch laděných svodech, protože jsem vzal šupléru a zjistil, že origo svody mají průměr venku 26mm, při síle 2mm stěna je to nějakých 24 vnitřek. A laděné od myslím ABP mají venek 32mm, vnitřek 30mm a to je asi to co dělá výkon svodu. I když vyříznutí těch katalyzátorů asi taky pomůže... Tomu věřím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
Tak jsem ti to blikl. žádná kvalita, jen telefonem. Je to nerez trubka 50mm venkovní průměr, měl jsem i 40mm ale ta se mi zdála moc malá na ten tlumič. Síla je 2 mm kvůli sváření. Vařil jsem to TIG em. zvuk je hrubý a hluboký, Ještě k tomu vyndání té poslední trubičky. Musíš odbrousit ten nerez držák krytky - tam jsou navařené matky, které ti drží černou krytku. Pak vyndáš ten poslední kus tlumiče, je to obyčejná trubička navařená do plechu. Tu vyrazíš, vyndáš a navaříš držák krytky zpět. já jsem tu krytku natřel vypalovací barvou, takže nic moc na krásu. Ale v zimě to hodím do lakovny na lak.
To bude trochu oříšek chytnout přesně ten ohyb. Ta nerez trubka bude tuhá jak bejk.. Držím palce, ať se ti to povede. Pak dej foto a napiš, jakej to má efekt. Fakt by mě to zajímalo...Já už šetřím na ABP svody. Mám trochu strach říznout do těch origo... Abych tam měl pak co vrátit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
Myslíš že ty svody jsou 2mm stěna? to se mi zdá hodně, až je říznu tak dám vědět.
Já se právě do těch originál svodů i tlumičů nebojím řezat, je jich na české i německé inzerci přebytek a ceny nejsou vysoké
A jak jsi dělal vyříznutí děr do těch černých koncových krycích misek? Já jsem to chtěl dát na soustruh, ale prý je to moc tenké a bude se to trhat. Korunkový vrták mám k dispozici, ale štve mě že na té misce není nějaký jasný střed kam vrtat, chci to mít hodně přesné, ale asi to moc řeším
Jo a poslední věc: dávej si pozor na ty LED blinkry, měl jsem je taky na jiné motorce a teklo do nich kolem drátu i kolem sklíčka. Vnitřek rychle vyrezne a vypadá to pak hrozně, takže radím včas utěsnit
až bude hotovo podám sem informace, ale začnu až skončí to pěkné počasí, chci ještě pojezdit v letošní sezoně
1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
peteRR9 píše: ondraraz> pěkné! u tebe se mi líbí jak máš tu odrazku, asi si to udělám taky tak
Jo, mě se to taky líbilo dokud jsem nezjistil, že někdo z předchozích majitelů sundal osvětlení spz a dal tam odrazku už se těším na stk, něco tam budu muset dobastlit
1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
tak sem na tu moji mrsku dal knko a dynojet s origo laufama a 155 tryskou, vyndanym snorchlem sem jel krasne za 4,9 akorat sem z ni vydoloval max 130 km/h. Pote nasledovaly ladaky leo vince ze kterych sem vyndal vlozky nechal sem 155 trysku a zas max 130 km/h z mirnyho kopce 140 km/h tak sem nahodil 160 trysku a zas 130 km/h. Tedka sem delal mereni spotreby s nandanym snorchlem na airboxu, 160 tryskou, jehlou podle navodu dynojetu (tusim asi druhej zarez od shora) sekundarnim prevodem 14/42, vyndamyma tlumivkama, 3 povoleny otacky od utazeny (3 jsou moc, predtim jsem zkousel 2,5 a to bylo lepsi) a spotreba mi vysla rovnejch 8 l/100 km stim ze sem jezdil po meste plyn/brzda. Dneska sem vratil 155, 2 otacky od utazeny a budu ladit s tlumivkama :D nebo mate nejakou radu ?
1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
peteRR9: S origo sem dal taky tak nejak podobne ale se zalehnutim :D
Tak se to dneska byl prubnout, 155 tryska, druhej zarez od shora na jehle, snorch na airboxu nandanej, 2 otacky od povoleni(ale je to malo, se mi zda ze to jeste neni ono), 14/42, a v zalehu se vytahl 150 km/h jela by asi vic ale nemel sem uz rovinku a byla tma :D jeste uvidim spotrebu :D
1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
E: Nebo nemá někdo z vás servisní manuál?
Naposledy editováno 20.01.2015 17:03:43
1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
pokročil někdo s něčím v zimě? já už snad budu mít nataženou elektřinu v garáži a pak to započne...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motard - šířka zadního ráfku Honda NX 650 Dominator, Honda FMX 650 | kovosrotmorava | 13 | 3.7.2023 v 16:20 Ghost-CBR1000rr |
Přepínač tlumený/dálkový Honda FMX 650 | honzaxrdakar | 22 | 14.12.2022 v 20:47 350_634 |
Vypadený kluzák tlumiče při výměně ... Honda FMX 650 | Pejvlh | 25 | 25.7.2022 v 18:42 docent |
FMX 2006 25kW Honda FMX 650 | Stenly9001 | 1 | 16.9.2021 v 21:12 milonovo |
Blastry Honda FMX 650 | Mufitko | 1 | 14.9.2021 v 15:35 ja1 |