1 reakcí na tento příspěvek Normální nebo gelová
A toto patří do motorky
autobaterie a motobaterie zasáknuté AGM
autobaterie a motobaterie gelové
Registrovaný píše: autobaterie a motobaterie zaplavené (s kapalným elektrolytem) - poteče
A toto patří do motorky
autobaterie a motobaterie zasáknuté AGM
autobaterie a motobaterie gelové
Jsi takovej pacient, ze ti dla problem pochopit ze i konvencni baterie se pouzivaji v motorkach nebo ti dela problem uznat to, ze jsi tvrdil ze to tak neni ?
TA SPRÁVNÁ ENERGIE
Baterie VARTA přesvědčí v každém segmentu tou správnou baterií - pro motocykly, skůtry, čtyřkolky, vodní skůtry či motorové saně. Novým sortimentem produktů Funstart pokrývá VARTA všechny oblasti použití. Ať už Funstart AGM, Gel nebo Frashpack, VARTA nabízí pro každé použití vhodnou technologii.
VARTA - ta nejlepší volba, pokud jde o perfektní spolehlivou jízdu.
Nikdo ti nerozporuje, ze baterka s pevnym elektrolytem co netece ma asi bezpecnostni vyhodu, ale muzu te ujistit, ze jsem svoje enduro polozil v lese mockrat a nikdy me to ani nohy ani plasty nepoleptalo.
1 reakcí na tento příspěvek Normální nebo gelová
Ještě je v tom článku chyba, ne FrAshPack ,ale FreshPack.
Naposledy editováno 04.09.2014 21:06:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Normální nebo gelová
1 reakcí na tento příspěvek Normální nebo gelová
Baterie jsou konstrukčně skoro stejný. Klasická zalitá baterie má elektrolyt volně, mám jí v BMW 1100GS a žádný problém. Stačí na baterku občas kouknout, dolejt destilku a nabít. Osobně dávám přednost, protože se dá ta baterka leckdy zachránit
AGM a GEL baterie je konstrukčně stejná. V AGM je elektrolyt vázaný v separátoru (takový skelný vlákna) a nešplouchá tam. GEL v podstatě to samý, ale elektrolyt je vázanej ve formě křemičitého gelu.
viz. http://www.autobate...fb.html#.VAmEumPlxz0
Jinak všechny baterie se dodávaj nezalitý (klasický, AGM i GEL). Elektrody jsou v nich už naformovaný, takže opravdu, po zalití se chemickou reakcí baterie sama nabije a cca. do půl hodinky můžeš jet
Takže do motorky si pořiď co chceš, je to celkem jedno. Žádný nebezpečí tam nehrozí. Ale pokud máš baterku uloženou nějak šejdre (rozuměj na křivo), je lepší AGM nebo GEL, protože volnej elektrolyt se přelije a odkrytý elektrody elektrody v článcích ti odejdou
Takže se koukni jak máš baterku usazenou, najdi si podobnou velikost, kapacitu a startovací proud a vem co chceš. Ale osobně doporučuju Yuasu nebo Vartu s volným elektrolytem
1 reakcí na tento příspěvek Normální nebo gelová
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Normální nebo gelová
Mě by spíš zajímalo, proč se dělaj obštrukce ohledně nabíječek gelových baterií. Copak když si vyměním AGMku za GELovku, tak musím měnit i nabíjecí soustavu v motorce?
Jinými slovy:
Vybije se mi GELovka v mašině, protože jsem zapomněl třeba vypnout světla. Pomocí jiného aku a startovacích kabelů nastartuju a jedu se projet, abych baterku nabil. Dle teorie, že GELovka se musí nabíjet speciální nabíječkou bych ji takto vlastně popravil?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Normální nebo gelová
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Normální nebo gelová
Gel Cell Batteries must be recharged correctly or the battery will suffer premature failure. The battery charger being used to recharge the battery must be designed or adjustable for Gel Cell Batteries. If you are using an alternator to recharge a true Gel Cell a special regulator must be installed .
To tady asi ještě nikdo nepsal, že nelze jen tak přehodit WET/AGM za GEL.
Krovak píše: BohusStejskal> Protože gelovka má nižší nabíjecí napětí než klasika, nebo AGM. Takže nabíjecí soustava nastavená na AGM by ti gelovku přebíjela.
Máš pravdu. Když vyměníš gel za AGM, zpočátku se nic pravděpodobně neděje, ale pokud není přenastavené dobíjení (nevím, jestli to jde), tak výrazně zkrátíš její životnost a budeš nadávat, co sis to pořídil za šmejd.
Lidi proč se hádáte? Přece pokud si nejsem jistý, tak si o baterkách něco přečtu a pokud to pochopím, tak vím jaký typ baterky do motorky použít. Úplně nejsnažší je tam dát baterku, kterou doporučuje výrobce motorky(může být dost drahá proto říkám nejsnažší ne nejlepší).
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Big bore kit na KTM exc 450 rfs (2007) KTM EXC 450 Racing | Xxxjarda111 | 8 | 3.6.2024 v 09:31 Xxxjarda111 |
KTM exc alternativní umístění SPZ KTM EXC 450 Racing | Buřina1112 | 3 | 23.4.2024 v 09:23 DrDNA01 |
Hydraulická spojka KTM EXC 450 Racing | Šíma668 | 3 | 3.4.2024 v 15:06 assassin |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... | KoblaCZ | 5 | 9.11.2023 v 10:56 Tadeas. |