globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Údržba
29.8.2014 v 18:26
Ahoj kolegové, chci se zeptat dovezl jsem si novou motorku GSX 1400 r.V. 2003 najeto podle tachometru 40 tis. Potřebou al bych poradit jaký dej tam mám nalít? Mám vybraný Motul 10W-40 MA2. A ještě brzdová destičky na přední kolo koukat jsem Po metu a je toho strašná spousta a nevím které jsou dobré pro tak těžkou mašinu.

Díky za rady
Předchozí
1 2
Následující

Údržba

29.8.2014 v 18:36 | Nahoru | #1
Stáhni si manuál pokud ho nemáš

Údržba

29.8.2014 v 18:50 | Nahoru | #2
Ale tam se nikde napíše jaké jsou dobré destičky ani olej...

1 reakcí na tento příspěvek Údržba

29.8.2014 v 19:14 | Nahoru | #3
JASO MA2 je vhodnej, API tolik neřeš, ten motor je konstrukčně dost starej, tak není moc náročnej. Viskozita ideál 10W-40, vzhledem k počasí už vyšší viskozita netřeba.
Destičky jsou sjetý pod limit? Nic mi do toho není, ale ze zkušenosti většina lidí chce utratit peníze za motorku pro dobrej pocit, tak mění destičky, který jsou ještě v limitu a zanedbávají věci, který by údržbu potřebovaly mnohem víc. V jakým stavu máš kotouče?

(reakce na) Údržba

29.8.2014 v 19:25 | Nahoru | #4
Dráťa> destičky jsou na předním kole sjeté tak 1mm nad limitem do této zimy mi ještě postačí ale za měsíc je stejnak vyměním. Kotouče vypadají slušně ale šířku jsem ještě neměřil ani jsem se v návodu nedočetl minimum kolik je. Ani nejsou nijak pokroucené. Zadní destičky jsou úplně v pohodě. Ještě akorát co se mi zdá tak že mám na zadním kole vykřapané ložiska. Tak že ty půjdou taky už jsem se koukal na net a stoji okolo 900 Kč ta sada.

1 reakcí na tento příspěvek Údržba

29.8.2014 v 19:47 | Nahoru | #5
Já milimetr destiček sjíždím už asi 30 tisíc kilometrů na obdobný motorce a ne a ne je dojet, ikdyž už mám přes dva roky koupený nový, proto jsem se ptal. Na kotoučích bývá většinou vyraženo, jakou minimální tloušťku mají mít.
9 stovek za sadu 3 zadních ložisek i s guferama je dobrá cena.
Koukni ještě na ložiska kyvky, ale ty budou asi v pohodě.
Doporučuju u nově koupený motorky vyměnit brzdovku komplet, lidi na to kašlou a pak se diví, když vidí hadice.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba

29.8.2014 v 19:56 | Nahoru | #6
Dráťa> ono pocitově to moc nebrzdí ale přece je to těžká mašina. To ložisko kyvky bude dobré. Tady je odkaz na ty ložiska

http://www.stanleymo...3c683333f8ff4ad6029m

na ty kotouče kouknu hned zítra doufám že budou ještě dobré našel jsem kotouče tak za 5000 1 ks. Mazec tu brzdovku vyměním liješ tam asi dot 4 že?

1 reakcí na tento příspěvek Údržba

29.8.2014 v 20:07 | Nahoru | #7
Jo, DOT4, bude to určitě vyražený i na nádobkách. Doporučuju výměnu brzdovky i ve spojce, tedy jestli to má hydraulickou.

Ze zkušenosti, ještě jsem nejel na Suzuki, která by dobře brzdila (několik půjčených, jedna vlastní). Nevim proč, ale prostě to je bolest Suzuki. Možná místo destiček zkus pancéřový hadice, můžou pomoct.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba

29.8.2014 v 20:10 | Nahoru | #8
Dráťa> má to hydrauliku asi nevíš kolik toho asi celkem tam vleze ale asi 0.5 l stačit nebude

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba

29.8.2014 v 20:13 | Nahoru | #9

Milosh-GSX1400 píše: Dráťa> ono pocitově to moc nebrzdí ale přece je to těžká mašina. To ložisko kyvky bude dobré. Tady je odkaz na ty ložiska

http://www.stanleymo...3c683333f8ff4ad6029m

na ty kotouče kouknu hned zítra doufám že budou ještě dobré našel jsem kotouče tak za 5000 1 ks. Mazec tu brzdovku vyměním liješ tam asi dot 4 že?



Pocitově to moc nebrzdí především proto, že ty 6 pístky stojí mírně řečeno za prd. Bohužel je to jejich konstrukční vlastnost, kterou můžeš ovlivnit jen mírně použitím měkkých brzdových destiček a "pancéřovými" hadicemi.
Brzdovku ti, ze své zkušenosti, doporučím koupit v obyčejné "mototechně" nebo autoservisu. Specifikaci DOT4 mají také a litr tam přitom stojí zhruba třetinu ceny dvoudecové lahvičky na které je obrázek motorky a nápis moto .

Naposledy editováno 29.08.2014 20:14:19

(reakce na) Údržba

29.8.2014 v 20:17 | Nahoru | #10

Milosh-GSX1400 píše: Dráťa> má to hydrauliku asi nevíš kolik toho asi celkem tam vleze ale asi 0.5 l stačit nebude



Do brzd se ti vejdou necelé 2 dcl - včetně "proplachovací" dávky (když budeš shora dolévat novou a spodem vytlačovat starou kapalinu). Do spojky je to do 1 dcl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba

29.8.2014 v 20:17 | Nahoru | #11
vtr78> jo u nás na benzince stojí půl litr 90 kč dot 4 a ty panceřáky jsem našel na pp tuning stojí ta sada dvou hadic 2800 Kč.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba

29.8.2014 v 20:21 | Nahoru | #12
Milosh-GSX1400> Jo PP tuning můžu doporučit - jen bych je příště nekupoval "přes prostředníka", ale nakonfiguroval bych si přesnou sadu hadic podle mého gusta přímo na jejich stránkách - mě prostě ty dvě hadice dodávané, v rámci běžné sady, na brzdové pumpě vadí....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba

29.8.2014 v 20:24 | Nahoru | #13
vtr78> aha tak že raději je nechat udělat jako že na míru?

(reakce na) Údržba

29.8.2014 v 20:28 | Nahoru | #14
Milosh-GSX1400> Já bych si je znovu nechal udělat na míru - místo dvou hadic od brzdové pumpy(každý třmen svoji), bych dal jednu a "v půli" cesty rozbočovací T-kus. Vypadá to lépe a funguje úplně stejně...

Údržba

29.8.2014 v 21:07 | Nahoru | #15
Jo, taky dávám DOT4 půllitr do stovky, specifikaci to má stejnou. A půl flašky ti zbyde i s propláchnutím, jak psal vtr78.

Destičky jsou v zásadě (pro nesportovní užití) dvojí. Organický a sintrovaný.
Organický bývají měkčí, mají menší životnost, horší odvod tepla, líp se zajíždějí do jetých kotoučů, bývají podstatně lacinější.
Sintrovaný (zpravidla se dávájí v prvovýrobě) bývají tvrdší, dobře vedou teplo, teorie říká, že by měly lépe brzdit.
Samozřejmě výrobci ještě různě čarují, jeden přidává víc majoránky, druhej víc solí, třetí nedává česnek.

Údržba

29.8.2014 v 21:19 | Nahoru | #16
Tak tu brzdovku vyměním a ty destičky jsem našel Sintrované pár 1000 Kč. A přes zimu vyměním ty hadice. Teď hned mě teda čeká olej, ložiska, brzdovka. A snad ještě 2 měsíce pojezdím

1 reakcí na tento příspěvek Údržba

30.8.2014 v 09:45 | Nahoru | #17
Tady si muzes vybrat vse co potrebujes.

Vše pro GSX 1400

Vzdy jsem mel vse doma do 2dnu a kdyz to nemeli skladem hned volali. Jednani super. Ja jsem daval jednou desky od Bremba a pak ve financni tisni od SBS a zmenu jsem nepozoroval, ani na kotoucich. Olej jsem daval Motol, ale znacku bych asi moc neresil. Ono na vymenu oleje stejne pomalu potrebujes konev ....tech litru, to je mazec Pancere doporucuju, vyrazne to autobusu nepomuze, ale mirne zlepseni znat bylo.

1 reakcí na tento příspěvek Údržba

30.8.2014 v 13:18 | Nahoru | #18
Tak že jsem dneska přeměřil kotouče minimální tloušťka je uvedena ve předu 4,5 mm a já mát 4,8 mm tak že jsem skoro na doraz a v zadu je taky 0,2 mm na víc tak mě budou čekat asi i kotouče. Trigr díky za odkaz je super dá se tam sehnat fakt všechno určitě využiju... A s tou konví máš pravdu 4,5 L oleje je na motorku mazec když do auta liju cca 3,2 L.

Údržba

30.8.2014 v 14:15 | Nahoru | #19
O ty kotouče se neboj, jestli mají minimum 4,5 mm, pak nový měly tak 5 mm. Pár let to řešit nemusíš.

Jestli chceš pro motorku udělat něco smysluplnýho, tak projdi ještě ložiska v krku řízení, zkontroluj vidle, jestli neprosakujou, a zkus se podívat na tlumičovej olej, jestli má ještě barvu, nebo už je to šedivý kalný bahno smíchaný s vodou. Pokud je po něm, vyměň olej a rovnou i gufera, a když nebudou dobrý na 100%, tak i prachovky.

A jestli chceš mít ještě lepší pocit z utrácení peněz, tak nech seřídit ventily, ale od někoho, kdo na je vybavenej, ne od nějakýho mantáka, kterej má dvě odřený měrky a seřizuje stylem "projde-neprojde"

Naposledy editováno 30.08.2014 14:43:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba

31.8.2014 v 00:09 | Nahoru | #20

trigr píše: Tady si muzes vybrat vse co potrebujes.

Vše pro GSX 1400

Vzdy jsem mel vse doma do 2dnu a kdyz to nemeli skladem hned volali. Jednani super. Ja jsem daval jednou desky od Bremba a pak ve financni tisni od SBS a zmenu jsem nepozoroval, ani na kotoucich. Olej jsem daval Motol, ale znacku bych asi moc neresil. Ono na vymenu oleje stejne pomalu potrebujes konev ....tech litru, to je mazec Pancere doporucuju, vyrazne to autobusu nepomuze, ale mirne zlepseni znat bylo.



SBS jsou vyborne desticky. Jedine desticky, na ktere si tu lide pravidelne stezuji, jsou Goldfren.

(reakce na) Údržba

31.8.2014 v 00:10 | Nahoru | #21

Milosh-GSX1400 píše: Tak že jsem dneska přeměřil kotouče minimální tloušťka je uvedena ve předu 4,5 mm a já mát 4,8 mm tak že jsem skoro na doraz a v zadu je taky 0,2 mm na víc tak mě budou čekat asi i kotouče. Trigr díky za odkaz je super dá se tam sehnat fakt všechno určitě využiju... A s tou konví máš pravdu 4,5 L oleje je na motorku mazec když do auta liju cca 3,2 L.



Origo tloustka je 5mm takze 4,8mm nejsou sjete ani z poloviny

Údržba

31.8.2014 v 09:02 | Nahoru | #22
Tak aspoň že ty kotouče nemusím řešit. Ložiska v krku zkontroluju určitě ale myslím že budou v poho... Vidle neprosakoujou ty jsou nedávno dělané. Na ten olej v tlumičích asi taky dojde myslím si že bude asi původní a na ty ventily bych stejnak zajel přímo do suzuki u nikoho jiného bych si to nedovolil.

Údržba

31.8.2014 v 10:16 | Nahoru | #23
Ahoj. Jezdím několik desítek tisíc km 15W-50 MOTUL a desky NISSIN z Bonmota.

1 reakcí na tento příspěvek Údržba

31.8.2014 v 10:21 | Nahoru | #24
Ahoj. Jezdím několik desítek tisíc km 15W-50 MOTUL a desky NISSIN z Bonmota.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Údržba

1.9.2014 v 08:56 | Nahoru | #25
Chlapi a co kdyz mam na gsxr 1000 k1 kde je napsana minimalni tloustka 4.5mm uz jen asi 4.2-4.3. Kotouce se nijak nekrouti, ale co je zvlastni ze v manualu pro gsxr 750 srad je minimum pro vymenu 4mm a u tech novejsich modelu gsxr 2000-2003 je minimum 4.5mm .Je to ale uplna stejna brzdova sousava jak na sradu sestipistky a stejny kotouce . Muzu je jeste dojezdit do 4mm?

Naposledy editováno 01.09.2014 09:01:17

Údržba

1.9.2014 v 10:27 | Nahoru | #26
Já osobně bych to neriskoval ty kotouče můžou mít trochu odlišný materiál...

1 reakcí na tento příspěvek Údržba

2.9.2014 v 15:33 | Nahoru | #27
Tak na konec jsem sehnal olej přímo v Suzuki Repsol 10W-40 5L + Filtr Za 1300. A brzdouku jsem koupil na benzince 0,5L za 70 Kč. Tak to všechno vyměním a bude, a ještě jsem musel koupit přímo klíč na Filtr protože konstruktéři h. lépe snad umístit nemohli.

(reakce na) Údržba

3.9.2014 v 02:32 | Nahoru | #28
Alexandr> Bude tam rezerva. Asi ne úplně malá. Výrobce si tím kryje záda, a taky je pro něj určitě lepší, když zákazník bude měnit díly a tedy utrácet peníze častěji. (příklad: pneumatiku taky musíš vyhodit, když má sjetý ukazatele opotřebení, ačkoliv se na ní dá např. za sucha jezdit bezpečně dál, nebezpečná je až když je sjetá na kord) Ale kde je ten opravdovej limit, když už se z bezpečnýho kotouče stává nebezpečnej, to asi nikdo neví. U aut už jsem viděl kotouče, který se daly používat na krájení salámu a pořád brzdily. Ale opravdu krizový brzdění by se mohlo podobat ruský ruletě.

Naposledy editováno 03.09.2014 02:44:38

1 reakcí na tento příspěvek Údržba

3.9.2014 v 11:00 | Nahoru | #29
ještě bych se chtěl zeptat dneska jsem to jel poprvé pořádně projet a když v rychlosti třeba cca 50km/h zmáčknu spojku, nebo hodím neutral tak slyším jako bych měl vymlácené ložiska a trošku to kope do řidítek ale nejsem si jistý jestli to jsou ložiska, řetěz nebo třeba kotouč brzdový... nevíte jak to poznám

(reakce na) Údržba

3.9.2014 v 11:03 | Nahoru | #30

SirIndy píše: SBS jsou vyborne desticky. Jedine desticky, na ktere si tu lide pravidelne stezuji, jsou Goldfren.



Jezdim SBS sintrovanou smes a super
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ukazatel zařazené rychlosti suzuki ... Suzuki GSX 1400 Tatrman 26 21.5.2024 v 19:11 Tatrman
Model Suzuki GSX 1400 Suzuki GSX 1400 SuzukiGSX14000 4 17.3.2024 v 09:38 dedek65
vysoké plexi na gsx 1400 ? kdo to m... Suzuki GSX 1400 george1983 11 4.3.2024 v 15:44 Danny350
Motorka nezatáčí, vlní se na rovině... [1, 2, 3] Suzuki GSX 1400 Dbednarik 75 14.12.2023 v 16:58 Kohlstein
GSX 1400 škubání [1, 2] Suzuki GSX 1400 Moty1 56 22.7.2023 v 18:28 PEPA12N


TOPlist