paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Střílí z výfuku
29.8.2014 v 16:42
Dobrý den, mám jawu 250/353 a nevím si s ní momentálně rady. Byl sem s ní jeden den na projížďce a druhý den už nejela. Chytala na poprvé a teď ta snad stý našlápnutí chytne na tři vteřiny a pak hned zdechne, na otáčení plynu nereaguje, a hned jak zdechne tak vystřelí z výfuku, ale takovým šíleným způsobem. Rána jako z děla. Jo a pokouřilo se trochu i od karbecu. Na ten sem koukal a je čistý, i svíčka vypadá ok. Děkuji za rady.

Střílí z výfuku

29.8.2014 v 16:47 | Nahoru | #1
Pokud tam máš klasický kladívkový zapalko tak bych mrknul na nastavení předstihu. Zkontrolovat třeba i kladívka jestli na nich neni pecka.

1 reakcí na tento příspěvek Střílí z výfuku

29.8.2014 v 17:04 | Nahoru | #2
předstih tam je něco mezi 3,5 a 4 ale spíš 4..a kladívka sem teď kontroloval a očistil..překvapivě to chytlo a jelo to tak půl minuty..tůroval sem to a když sem to nechal klesnout do volnoběhu tak to najednou zdechlo a už to zase nešlo..a hrozně to kope když startuju

2 reakcí na tento příspěvek Střílí z výfuku

29.8.2014 v 17:10 | Nahoru | #3
a to kopání je čímdál horší..mohlo by to to být velkou vzdáleností u toho kladívka..?

Střílí z výfuku

29.8.2014 v 17:13 | Nahoru | #4
ja mam zapalovanie na 3mm ihla druhy zarez z hora vzduchovy šrob od dorazu povoleny 1,5otačky treba pozriet či je ramienko 100% čiste (či neni opalene zahrdzavene) a či sa vracia
dalej ihlu na plavaku či neni zodrana a ihla na šupatku... tieto veci mna tiež dobre potrapili

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Střílí z výfuku

29.8.2014 v 18:21 | Nahoru | #5

mara029 píše: a to kopání je čímdál horší..mohlo by to to být velkou vzdáleností u toho kladívka..?



Samozřejmě, může to být i vzdáleností toho kladívka. Ale kolik tam má bejt ti teď z hlavy neřeknu. Bejvaly na to takový listový měrky. A karburátor jsi kontroloval? Jde tam dost benzínu? Neni ucpaná tryska nějaká? Že by se ze dne na den takhle rozštelovalo zapalko to se mi nezdá. Spíš bych to viděl že se ucpala tryska bordelem z nádrže nebo z benzínu. Než rozšteluješ zapalko tak nejdřív rozdělej karburátor a pořádně ho pročisti. Trysky protáhni tenkym drátkem (kompresor nedostane ven všechno) a všech smítek si ani nevšimneš.

(reakce na) Střílí z výfuku

29.8.2014 v 18:23 | Nahoru | #6

mara029 píše: a to kopání je čímdál horší..mohlo by to to být velkou vzdáleností u toho kladívka..?


..na učtenku z hospody...

(reakce na) Střílí z výfuku

29.8.2014 v 18:25 | Nahoru | #7

moucan píše: Samozřejmě, může to být i vzdáleností toho kladívka. Ale kolik tam má bejt ti teď z hlavy neřeknu. Bejvaly na to takový listový měrky. A karburátor jsi kontroloval? Jde tam dost benzínu? Neni ucpaná tryska nějaká? Že by se ze dne na den takhle rozštelovalo zapalko to se mi nezdá. Spíš bych to viděl že se ucpala tryska bordelem z nádrže nebo z benzínu. Než rozšteluješ zapalko tak nejdřív rozdělej karburátor a pořádně ho pročisti. Trysky protáhni tenkym drátkem (kompresor nedostane ven všechno) a všech smítek si ani nevšimneš.


...a rovnou objednej nový, protáhni to žíní, jen ne drátem...

Střílí z výfuku

29.8.2014 v 18:49 | Nahoru | #8
odtrh kladívka na nejvyšším bode vačky je 0,4 mm a předstih 3.2 - 3.5 před hu

(reakce na) Střílí z výfuku

29.8.2014 v 20:31 | Nahoru | #9

moucan píše: Trysky protáhni tenkym drátkem (kompresor nedostane ven všechno) a všech smítek si ani nevšimneš.



A takovou pitomost jsi sebral kde?
Drátem nikdy!

(reakce na) Střílí z výfuku

29.8.2014 v 21:09 | Nahoru | #10
mara029> Vadná svíčka nebo kondík zapalování

1 reakcí na tento příspěvek Střílí z výfuku

29.8.2014 v 21:26 | Nahoru | #11
Ti co píší neprotahuj to drátem, tak mě už by nemohla jet ani jedna motorka a světe div se jede to furt stejně a že by se zvedla spotřeba, tak jsem to za deset let nepostřehl. , jinak to není rada hodna následování, hoši má se to tak, že teorie je jína než praxe

1 reakcí na tento příspěvek Střílí z výfuku

30.8.2014 v 15:14 | Nahoru | #12
A proč by se to drátem němělo dělat? Měkej měděnej drátek snad poškodí trysku? Pokud je člověk pitomec a rve to tam silou tak že jí poškrábe a poškodí tak to pak jo. Používal jsem vždy tenký drátky nebo vlasec apod. Nikdy s tim žádnej problém nebyl a trysky to nikdy neodnesly.

Naposledy editováno 30.08.2014 15:16:07

(reakce na) Střílí z výfuku

30.8.2014 v 15:15 | Nahoru | #13
2x

Naposledy editováno 30.08.2014 15:15:49

Střílí z výfuku

14.9.2014 v 10:57 | Nahoru | #14
tak kluci..trisky by měly bejt ok..předstih a odtrh sem šteloval už asi tisíckrát..svíčka hází jiskru jako blázen..na kladívku už ta jiskra není nijak velká..spíš malá..ale i tak..myslíte si že kdyby to byl kondík tak že to bude způsobovat to kopaní když to startuju..? dneska sem se na to už musel vykašlat protože mám pochroumanou nohu..to sou rany jako prase.. :(

Střílí z výfuku

14.9.2014 v 10:58 | Nahoru | #15
a pořád to nejede..včera to asi třikrát chytlo..ale jen na chvíli..a pak už zase vůbec ani ťuk..

1 reakcí na tento příspěvek Střílí z výfuku

14.9.2014 v 11:13 | Nahoru | #16
Dej nova kladivka, protoze tim cistenim uz jsi je dokurvil a novy kondik. Nebo lepe receno jiny. Nesmrtelne jsou ty stare Tesly. Ty nove neni problem aby po par desitek km se odporoucely. A nezapomen namazat ten filc co se tre o vacku at se ti ty nova kladivka rychle nesjizdi.
Jinak odtrh 0,4mm a predstih si pro tenhle model nepamatuji. Bude
Ale neco kole 3,5mm. A musi to slapat.

Střílí z výfuku

14.9.2014 v 11:14 | Nahoru | #17
Nastartujes to v pohode i bez kondiku. Ale opaluji se ti kladivka. A dokaze to udelat bordel behem chvilicky.

Střílí z výfuku

19.9.2014 v 03:52 | Nahoru | #18
Měl jsem podobný problém! Bylo to špatnou svíčkou! Jeden den šla jak hodinky a druhej den jsem s ní běhal jako pí..s a nic, jen občas střelila do vejfuku! Kontroloval jsem všechno od předstihu, přes odtrh, palivo, jiskru a nic. Pak jsem zkusil novou svíci a šup už zase jezdí jak za mlada. Přitom svíčka mrcha jiskru dávala, ale jen venku, ale ne pod tlakem!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Střílí z výfuku

18.11.2014 v 11:53 | Nahoru | #19
V_i_c_i> ahoj, vidím, že jsi na netu, mám jen malej dotaz, moh bys mi ve stručnosti popsat rozdíl mezi kývačkou a panelkou? mám možnost koupit 250jawu, a nějak se neorientuju, dikes zdeněk

Střílí z výfuku

18.11.2014 v 14:14 | Nahoru | #20
Měl jsem podobné příznaky. První se to trochu přehřívalo, při startu střílelo do výfuku, nedržel volnoběh až pak jsem to nenastartoval vůbec, jen sem tam střelba. Všechno ukazovalo na chudou směs, což se potvrdilo. Odešlo gufero na klice u dynama, tak to přisávalo vzduch a došlo až do fáze, kdy směs nebyla zapalitelná. Občas se i stane, že gufero vystřelí a může to začít dělat rázově. Zkus to zkontrolovat.

uzdedek:
Tak jednak podle roku výroby. Kývačka 1952-64. Vzhledově je nejokatější tachometr. Kývačka kulatý tachometr, Panelka hranatý a částečně kryté řídítka - odtud název. Starší kývačky do 1957 rybiny, pak doutníky a sání bez filtru, do 1959 spínačka na nádrži. Panelka pak lehce odlišné žebrování na válci a zvýšen výkon. Kývačka krom pár posledních modelů má kytarové sedlo, panelka ho má rovnější.

(reakce na) Střílí z výfuku

18.11.2014 v 19:32 | Nahoru | #21

ZombiRider píše: Ti co píší neprotahuj to drátem, tak mě už by nemohla jet ani jedna motorka a světe div se jede to furt stejně a že by se zvedla spotřeba, tak jsem to za deset let nepostřehl. , jinak to není rada hodna následování, hoši má se to tak, že teorie je jína než praxe


Ještě dodám,že součástí origo nářadí jsou měrky s pilníkem,klíčem a drátky.Ty určitě nejsou na špárání do nosu.




Střílí z výfuku

18.11.2014 v 20:35 | Nahoru | #22
mara029: K tvému nevyslyšenému dotazu, jestli za to kopání může předstih, pak ano, v 90% případů za to může. Je moc velký (třeba 4-5mm) a tedy svíčka hodí jiskru když je píst ještě příliš daleko před úvratí, čímž zapálená směs tlačí píst zpět, to se přenese přes celý mechanismus startování a startpáka kopne. Kdybys na ní neměl nohu, tak se motor roztočí na druhou stranu. Ovšem takový motor bude mít větší výkon při vyšších otáčkách. Naopak pokud bude předstih malý, řekněme 3 mm, tak takový motor bude krásně startovat bez kopání a bude mít velký moment odspodu, ale nebude mít moc smysl ho točit do bezvědomí tak, jako v předešlém případu.
Tyhle naše staré dvoutaktní jednoválce si nechají líbit extrémní předstihy (5-1 mm) a dokonce i "zástihy" a dá se tvrdit, že v každém případě to nějak pojede/nastartuje.
Jinak - baterka nabitá? Svíčka jiná zkoušená? Doufám, že ten předstih nastavovat umíš, podle toho co píšeš odhaduji tak na víc jak 4 mm před horní úvratí nebo vážíš 40 kg i s postelí. Takže aby to nekopalo, určitě bych ho zmenšil.
PS: ke kopnutí dojde, když se píst nachází ve stoupání z DÚ do HÚ (u vypnutého motoru, např. 20 mm před HÚ) a ty mu startpákou prostě nedáš dostatečnou rychlost. Je na to taková finta, buďto šlápneš pořádnou silou a na noze budeš mít pořádnou botu nebo si startpákou najdeš HÚ a s citem přes ní píst převalíš, v tu chvíli máš k dispozici téměř jednu celou otáčku kliky na udělení dostatečné rychlosti a tedy momentu k překonání i toho nejbrutálnějšího předstihu (+komprese). U motorkrosové jednoválcové 350 s kompresí 10, se mi toto velice osvědčilo.

(reakce na) Střílí z výfuku

19.11.2014 v 08:40 | Nahoru | #23

uzdedek píše: V_i_c_i> ahoj, vidím, že jsi na netu, mám jen malej dotaz, moh bys mi ve stručnosti popsat rozdíl mezi kývačkou a panelkou? mám možnost koupit 250jawu, a nějak se neorientuju, dikes zdeněk



Poznas to nejlepe podle motoru. Kyvacka ma vyfuky chycene prevlecnyma maticema a vypadaji jako kytka, panelka ma vyfuky chycene maticema, ktere jsou do valce a kouka jen kousek tech matic a vypadaji jak rozrezany krouzek.
Pak podle masky. Panelka kulaty tacho a panelka ovalny s maskou (panelem) az k heftum.
Ale dneska je spousty bastlu, protoze jsou temer vsechny dily zamenne.

Střílí z výfuku

19.11.2014 v 13:51 | Nahoru | #24
mě přesně toto dělala číza a byla to vadná svíčka.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3894, 3895] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116838 Dnes v 15:22 Sema
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist