Veškeré "konverzení sady na etanol" za bůra nedělají nic jiného než že prodlouží vstřik. Žádné úpravy na motoru se samozřejmě nedělají.
Argument: "výrobce to navrhl na benál" se přímo tluče s nekonečnými snahami místních borců přidávat klokany litím benzínu 98, 100, 200 :) (m.j. líh má o.č. 104 - 108)
Milos1 píše: Musím se přiznat, že celou tuhle debatu nechápu. Motorka je svým způsobem nadstandard a pro mně koníček. Pokud chci dělat nějakého koníčka, musím počítat s tím, že mně to bude něco stát.
Nebudu do motorky dávat palivo které tam nepatří, nebudu bádat po tom jak předělat půl motoru aby to šlo, nebudu tam dávat ani jiné šuntovní věci.Budu na ní prostě jezdit, protože mně to baví, starat se o ní, protože mně to baví a nebudu se snažit kolem provozu s něčím vychcat např. na úkor životnosti, výkonu....Kdysi jsem dělal horolezectví a jeskyňářství. Věříte, že mně tehdy nikdy nenapadlo vymýšlet, čím nahradit dost drahé horolezecké lano?
Pod toto se podepíšu. Stejně tak mě štve, že dnes neseženu pro veterána klasický olovnatý benzin "Super96" a "Pb aditiv" také úplně vše nezachrání a navíc ty dnešní "lihovodobenziny" ten motor pozná a zdaleka nejede tak, jako doslova "lítal" na benziny tankované kdysi v Esterajchu. Loni jsem montoval el. čerpadlo, jelikož ten špiritus v benzinu pochopitelně oddělal ventily v původní mechanické membránovce. Krom toho zkoušet krmit různými "náhražkami" motor navržený samotným konstruktérem závodních motorů pro Ferarri je jednoduše řečeno barbarství. Stejně jako jsem potkal pár expertů, co tvrdili, že "s tím klidně jezdí na "Special91", že stačí jen trochu ubrat předstih" - ale nevěřili tomu, že ten motor se tak stejně zničí.
Je sice pravda, že při provozu na špiritus jde hlavně o nastavení správné směsi a předstihu, takže do motoru samotného se nezasahuje, ale také je pravda, že se tím ničí gumové části palivové cesty (toto je třeba upravit a přizpůsobit) a je třeba častěji měnit olej. Podobně se musel relativně často měnit olej u motorů provozovaných na "dřevoplyn" (což je v podstatě CO), i když se na protiprachové a protipopelové filtry hodně dbalo, stejně to nebylo ono.
Handrkovat se s Creckem nemá význam, čekám, že se teď naveze i do mě, ale to má smůlu.
1 reakcí na tento příspěvek Bioethanol E 85
Pomalu to začíná vypadat, jako by japonci šetřili na nepravých místech, pokud mají ty často tradované problémy.
I na takové maloráčce je znát, když ujedeš 40 tkm na na každém něco ušetříš.
V autě s LPG je to už 50 tisíc kaček, za 80 tisíc ujetých km.
Ten malej cinan muze mit to vstrikovani dost odlisny od sportovnejsich motorek, muze to opravdu regulovat na stechiometrickou smes ve vetsim rozsahu a navic se nejspis i pouziva hlavne v ustalenem rezimu jizdy - tzn kde ta regulace podle lambdy probiha.
Slyšel jsem že u jiných aut nastává problém se spalováním, ale Ford má asi hodně flexibilní řídící jednotku.
Nikomu to nenutím, jen píši naši dosavadní zkušenost.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol E 85
assassin píše: Creck: no tak v ty krabicce bude jen neco co prodluzuje dylku vstriku ... Je otazka jestli to bude stihat i pri vyssich otackach nez v aute - preci jen ten ele obvod nebude zadnej vrchol el.konstrukce. V podstate by se to same dalo naladit commanderem treba ...
Ze zvedavosti jsem pred par roky podobnou Flexfuel jednotku analyzoval. Byla koupena v Cine, trochu jina krabicka ale nalepka stejna. Bylo to prekvapive sofistikovane zarizeni, musi toho vyrabek kvanta, protoze meli zakaznicky ASIC, znackove unipolarni tranzistory, dobre chlazene, ESD ochrany. Frekvencni rozsah nebyl problem. Zavaznym nedostatkem je to, ze to narozdil od seriovych ECU ci PCM nelimituje proud pro vyssi duty cycle. Zkratka pro vyssi stridu (ci delku pulzu) dokaze poslat na vstrikovace klidne 3A trvale. Spolecne s tim, ze pouzite FETy mely jen cca 100mOhn RDSon je to nebezpecne pouzivat se vstrikovaci s nizkou impedanci ktere pocitaji s current dampingem v ECU (Porsche ktere ma 4 Ohm , nektera BMW, vetsina Delphi produkcnich sysytemu).
rrss píše: Blbost? Argument by nebyl? Opakuju, skoro 40 tkm, guma nepuchří, čerpadlo čerpá, že by to bylo tím, že je čiňan tak technicky pokročilý? (Možné to je, vstřikování Delphi na mém čopříku je značkové a přitom made in China... navíc taková Yuki 125, která tu byla nedávno v testu, má výfuk kompletně v nerezu, ukažte mi japonce, který to má).
Pomalu to začíná vypadat, jako by japonci šetřili na nepravých místech, pokud mají ty často tradované problémy.
I na takové maloráčce je znát, když ujedeš 40 tkm na na každém něco ušetříš.
V autě s LPG je to už 50 tisíc kaček, za 80 tisíc ujetých km.
Jestli regujes na moji posledni vetu, tak jsem psal, ze v mem pripade na mem aute je uspora nulova za cenu cukani motoru, v zime vynechavani valcu a spotreba z rise snu. Psal jsem, ze cerpadlo bezi, filtr se neucpava, hadice nepraskaji a katalyzator taky dela co ma. Takze se na to jezdit da. Jediny, ceho bych se u motorky bal, je voda ve vyfuku, zloutnuti svodu z vysoke teploty a u motorky s velkym km najezdem dorazeni uz tak mizerneho ventiloveho ansablu. Je to asi stejne, jako kdyz do meho pretryskovaneho bandita naleju vervu. Paradoxne to celkove jede hur, trebaze to je lepsi benzin. Proste to tam nepatri a hotovo. At to tazatel vyzkousi, vyjede par nadrzi, zjisti, ze se mu to nerentuje a sam s tim skonci. A nebo zrovna jeho motorka bude ethanol ready a zustane u toho. Co ja mam zkusenosti z aut od kolegu, tak je to kus od kusu.
1 reakcí na tento příspěvek Bioethanol E 85
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol E 85
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol E 85
WHTRDR píše: assassin> a jaky na tom ma upravy?
Jen jiny sani a piggyback jednotka :) 430na kolech :)
1 reakcí na tento příspěvek Bioethanol E 85
Při kontrole motoru, svíček, sání,výfuk .. výrazně čistější. Při měření na STK 20% E85 zcela bez problémů, ukázkové hodnoty dle předepsaných hodnot.
Kolega začal jezdit na E85 taky s Peugeotem 306. Zatím testuje 20% procent, a bez problémů.
Při výměně olej po 15 tis.km nejsou zjevně viditelné rozdíly od předchozího provozu čistě na benzín.
Co se týká motorky,u mé moto Honda je v příručce psáno, E85 max 10%.
Ze zkušeností můžu potvrdit, že takové ty internetové povídačky o sežraných hadicích, zničeném motoru atd. se nepotvrdily.
PS: Auto zcela bez úprav.
PS2: Jen dodám, že při přechodu na směs s E85 jsem měnil svíčky, dříve jsem používal Denso K16 PR-U11, přešel jsem na novější modely Denso K20 TT.
Foto svíček porovnání provoz na benzín a na směs E85+N95.
Naposledy editováno 20.08.2014 17:01:37
1 reakcí na tento příspěvek Bioethanol E 85
2 reakcí na tento příspěvek Bioethanol E 85
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol E 85
SuperSic58 píše: Kámoš tuhle sračku teď cmrndnul do Jawy 350 a začlo mu to jet jen na jeden válec v nižších otáčkách.
To dela ten zazrak techniky i na normalni benzin :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bioethanol E 85
SuperSic58 píše: Kámoš tuhle sračku teď cmrndnul do Jawy 350 a začlo mu to jet jen na jeden válec v nižších otáčkách.
Si najdi nejakeho kamose co neni debil ne ?