Jaký olej zvolit do Aprilie 125 RS, rozhodně nechci míchat olej přímo do benzínu(odpojovat olejovou pumpu). Nejsem milionář, takže mi samozřejmě záleží i na ceně, ale zase nechci kupovat za levno na úkor kvality, protože vysokootáčkový 2T potřebuje to nejlepší.
Rozhoduji se mezi:
Repsol Moto Competicion +-250 Kč
Castrol Power 1 TTS +-250 Kč
Castrol Power 1 Racing 2T +-200 Kč
Motul 710 +-350 Kč
Oleje by měli, dle specifikace, jít použít všechny, pokud ne, tak mě vyveďte z omylu.
Jinak je nějaký vyloženě, nechci psát špatný, ale horší? A nějaký lepší?
Díky
výborný olej za dobrý prachy, i kamarád to jezdil v Husqvarně cr 250.
1 reakcí na tento příspěvek Motorový olej
1 reakcí na tento příspěvek Motorový olej
Souhlasím s názorem že nemá význam pořizovat drahé oleje, které jsou sice možná kvalitní, ale pro tvůj motocykl zdaleka nevyužité parametry oleje. Na druhou stranu používat oleje bez této základní specifikace je nesmysl.
Motocross nejezdím ale dělám často servis kde čeho v 2T... osobně používám u svojí Husy olej MIDLAND MOTORCYCLE 2 CYCLE (polosyntetika) co má stejné parametry(JASO FD, ISO-L-EGD, API TC+) jako tebou zmíněné oleje v plné syntetice, 1l za 200kč.
Až budeš jezdit na závodním a pořádné ostré mašině, potom bych uvažoval o něčem ještě kvalitnějším, jako je třeba Motorex 1l za 470kč.
Ještě když jsem u toho Midlandu, plnou syntitku bych ti nedoporučoval, protože ta je určená pro vysoké otáčky 9-11tis. kdy poskytuje nejlepší vlastnosti, a není na nějaké "šudlání" to je pak místo přínosu akorát ztráta v podobě horších mazacích vlastností, menším výkonem, větším zanášení svodu, svíčky atd...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorový olej
Akyo píše: na jednu stranu souhlasím s Dráťa, na druhou stanu ne, jsou oleje a oleje, specifikaci API a JASO má dnes kde jaký olej, a to prakticky to minimum co musí splnit.
Souhlasím s názorem že nemá význam pořizovat drahé oleje, které jsou sice možná kvalitní, ale pro tvůj motocykl zdaleka nevyužité parametry oleje. Na druhou stranu používat oleje bez této základní specifikace je nesmysl.
Motocross nejezdím ale dělám často servis kde čeho v 2T... osobně používám u svojí Husy olej MIDLAND MOTORCYCLE 2 CYCLE (polosyntetika) co má stejné parametry(JASO FD, ISO-L-EGD, API TC+) jako tebou zmíněné oleje v plné syntetice, 1l za 200kč.
Až budeš jezdit na závodním a pořádné ostré mašině, potom bych uvažoval o něčem ještě kvalitnějším, jako je třeba Motorex 1l za 470kč.
Ještě když jsem u toho Midlandu, plnou syntitku bych ti nedoporučoval, protože ta je určená pro vysoké otáčky 9-11tis. kdy poskytuje nejlepší vlastnosti, a není na nějaké "šudlání" to je pak místo přínosu akorát ztráta v podobě horších mazacích vlastností, menším výkonem, větším zanášení svodu, svíčky atd...
Myslis, ze jsou ty horsi mazaci vlastnosti v nizkych otackach takovy problem? Muj laicky nazor je, ze v nizkych otackach to umazes temer cymkoliv a zalezi az na tech vysokych. Ja prave davam plnou syntetiku a pritom mam pri enduru v lese motor casto v nizkych otackach, vetsinu casu ve strednich a jen vyjimecne ve vysokych.
2 reakcí na tento příspěvek Motorový olej
Závodní oleje, nebo chcete-li oleje pro závodní použití, to je něco jiného.
Ergo, výrobci, překupníci, míchači, tedy všichni, kdo prodávají oleje pod svým jménem, píšou na flašky, že jejich olej je nejkvalitnější, nejekologičtější, nejkrásnější, prostě-nejvíc-nejlepší. Ale jediný hledisko "kvality" muže dát pouze nezávislá instituce = certifikační laborka, která olej otestuje a řekne buď že je to slitek z konzervy ančoviček, nebo je to olej pro motory, a to v takový a takový specifikaci.
Zákazník si pak musí přebrat sám, jestli chce předraženej olej od výrobce flašek na maziva Castrol, kterej zná z reklam ze všechno auto/moto periodik, nebo třeba levnej olej Mogul z rafinérie Paramo (příklad, nikoliv reklama či doporučení), a to oboje se stejnými specifikacemi.
Mimochodem, Castrol je krásnej příklad, jak firma prodávající předraženej šunt může na trhu uspět, i když je snad nejdražší. Lidi mají totiž dobrej pocit z toho, že když utratí víc peněz, tak to prostě musí být sqělý.
Dráťa píše: Myslel jsem to tak, ať si zakladatel tématu zjistí (například z uživatelskýho manuálu), jakou minimální specifikaci má olej mít a to pak dodrží. Ač tuhle motorku neznám a nikdy jsem jí možná ani neviděl a nevím, co má za motor, jediný co jsem pochopil, že jde o dvoutakt, jsem si téměř jistej, že požadavky výrobce budou následující: API TC nebo lepší (TC+), JASO FC nebo lepší (FD). Ano, beru, to jsou dnes skoro všechny. Což ale není překvapující, neb tolik dvoutaktních motorů (pro šťouraly železniční a lodní motory nezvažuji) už není a tak moc se zase konstrukčně neliší.
Závodní oleje, nebo chcete-li oleje pro závodní použití, to je něco jiného.
Ergo, výrobci, překupníci, míchači, tedy všichni, kdo prodávají oleje pod svým jménem, píšou na flašky, že jejich olej je nejkvalitnější, nejekologičtější, nejkrásnější, prostě-nejvíc-nejlepší. Ale jediný hledisko "kvality" muže dát pouze nezávislá instituce = certifikační laborka, která olej otestuje a řekne buď že je to slitek z konzervy ančoviček, nebo je to olej pro motory, a to v takový a takový specifikaci.
Zákazník si pak musí přebrat sám, jestli chce předraženej olej od výrobce flašek na maziva Castrol, kterej zná z reklam ze všechno auto/moto periodik, nebo třeba levnej olej Mogul z rafinérie Paramo (příklad, nikoliv reklama či doporučení), a to oboje se stejnými specifikacemi.
Mimochodem, Castrol je krásnej příklad, jak firma prodávající předraženej šunt může na trhu uspět, i když je snad nejdražší. Lidi mají totiž dobrej pocit z toho, že když utratí víc peněz, tak to prostě musí být sqělý.
Castrol je predrazeny jen na benzinkach, na internetu patri naopak k tem levnejsim, nejdrazsi je Motorex a Motul.
EDIT: Jednalo se o běžnej olej API SJ, JASO MA2, viskozita 10W-40
Naposledy editováno 18.08.2014 20:20:25
Nejsem si právě jist, zda oleje, které jsem uvedl tyto požadavky splňují, jelikož nikde jsem nenašel "++" většinou je specifikace uvedena bez plusu a nebo s jedním.
Jinak ceny olejů za litr jsem uvedl v původním příspěvku. Většina uvedených +-250 Kč/1litr Motul 350Kč/1litr.
1 reakcí na tento příspěvek Motorový olej
Já bych to řešil čímkoliv, co má JASO FD / ISO L-EGD (JASO japonská norma, API je stará americká norma). Protože nic lepšího se nedělá.
Nebo kup motorku s nějakou normální zemí původu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorový olej
SirIndy píše: Myslis, ze jsou ty horsi mazaci vlastnosti v nizkych otackach takovy problem? Muj laicky nazor je, ze v nizkych otackach to umazes temer cymkoliv a zalezi az na tech vysokych. Ja prave davam plnou syntetiku a pritom mam pri enduru v lese motor casto v nizkych otackach, vetsinu casu ve strednich a jen vyjimecne ve vysokych.
Můžeš to pro mě za mě mazat fritovacím olejem, taky to pojede jestli ti jde o to...
Vyvracet ti názor nebudu, napsal jsem k tomu svoje :) jinak... Nešlo mi vůbec o plnou nebo polosystetiku, každý olej je krom tohohle i pro určité použití a zatížení(což málo, který výrobce vůbec uvede, krom toho že olej je ultra turbo super...
Osobně na Huse WRE a WR 125 (2 různé motory) začínal jsem s Castrol Power 1 TTS, a přešel na Midland kuli ceně(12x1l za 2160Kč, 180kč litr, jinak 200kč/kus) při stejných parametrech, pozitivum je, že se mi rapidně méně zanáší koleno, a přívěra se už nezanáší karbonem.
Naposledy editováno 18.08.2014 21:34:33
Akyo píše: Můžeš to pro mě za mě mazat fritovacím olejem, taky to pojede jestli ti jde o to...
Vyvracet ti názor nebudu, napsal jsem k tomu svoje :) jinak... Nešlo mi vůbec o plnou nebo polosystetiku, každý olej je krom tohohle i pro určité použití a zatížení(což málo, který výrobce vůbec uvede, krom toho že olej je ultra turbo super...
Osobně na Huse WRE a WR 125 (2 různé motory) začínal jsem s Castrol Power 1 TTS, a přešel na Midland kuli ceně(12x1l za 2160Kč, 180kč litr, jinak 200kč/kus) při stejných parametrech, pozitivum je, že se mi rapidně méně zanáší koleno, a přívěra se už nezanáší karbonem.
Jo to jsem slysel ze ten Castrol karbonuje, proto planuji prechod na Shell Advance Ultra 2. Ale podle toho co pises by mi mel stacit Shell Advance VSX 2, polosyntetika.
1 reakcí na tento příspěvek Motorový olej
A ten Advance ultra 2 ma JASO FD a API TC, ISO-L-EGD
Midland 2T, JASO FD, ISO-L-EGD, API TC+ pri stejny cene.
JASO M345 FD, ISO-L-EGD, API TC, TISI, Aprilia DFI. Jen nyní nevím, jestli Repsol Moto Competicion 2T nebo Repsol Moto Sintetico 2T, našel jsem vlastnosti oleje, jako je hustota při 15stupních, viskozita, bod vzplanutí, sulfátový popel. Oba tyto oleje mají rozdílné hodnoty, vyzná tu někdo v těchto vlastnostech?
na obrázku vlevo REPSOL Moto Competicion, vpravo Moto Sintetico.
1 reakcí na tento příspěvek Motorový olej
1 reakcí na tento příspěvek Motorový olej
Neřeš to!! Mezi Denicolem a Castrolem (nebo jakýmkoliv jiným) je rozdíl asi jako mezi Coca Colou a Pepsi. Koukej na normy, u dvoutaktu API (TB, TC) a JASO (FB, FC, FD). U čtyřtaktu na API (SG, SJ, S a další písmeno v abecedě) a na JASO (MA, MA1, MA2 pro spojku v oleji).
Všechno ostatní je jen reklamní omáčka. Jedno má oražovou flašku, druhý má černou flašku, všechno teklo stejným ropovodem, v rafinérii to vyčistili a aditiváři to domíchali. Firma, která je napsaná velkým písmem na etiketě, to jen zabalila.
Dráťa píše: Ve čtyřtaktu jsem měl Putoline. Jezdilo to úplně stejně jako s Castrolem. A Elfem. A Denicolem. A Shellem. Takže jsem s ním byl docela spokojenej. Stejně jako s Castrolem. A Elfem. A Denicolem. A Shellem.
Neřeš to!! Mezi Denicolem a Castrolem (nebo jakýmkoliv jiným) je rozdíl asi jako mezi Coca Colou a Pepsi. Koukej na normy, u dvoutaktu API (TB, TC) a JASO (FB, FC, FD). U čtyřtaktu na API (SG, SJ, S a další písmeno v abecedě) a na JASO (MA, MA1, MA2 pro spojku v oleji).
Všechno ostatní je jen reklamní omáčka. Jedno má oražovou flašku, druhý má černou flašku, všechno teklo stejným ropovodem, v rafinérii to vyčistili a aditiváři to domíchali. Firma, která je napsaná velkým písmem na etiketě, to jen zabalila.
souhlas, ale proč teda zminovanej Castrol seženu aj za 200 kč a stejně dobrý olej (parametrově) jako je třeba Motul 710 stojí +- 400 ??
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 96, 97] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... | Beranidlo | 2890 | 23.5.2024 v 23:20 tomasNJ |
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 | Tesin | 1 | 23.5.2023 v 20:19 kokoška. |
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 | Jawák81 | 19 | 6.5.2023 v 14:27 Jawák81 |
Jakou 125ku Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, KTM 125 SX, Husqvar... | frantisekkal | 7 | 6.12.2022 v 00:14 JARDA-001 |
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... | Trollface001 | 25 | 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA |