globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu
 
15.8.2014 v 23:34
Hoj,
mam konkrétní otázku, hodně se mi líběj videjka a jak jezdí tenhle týpek https://www.youtube.com/user/Schaaf

jezdí na CB 500, což je 4ventil ale dvouvál, a kdykoli za to veme, tak mu to fakt jede hodně slušně, mam pocit že ta mašina je fakt živá a to i dost z nízkejch otáček... jasně nejezdí extra rychle, ale i tak

mam XJ 600, což je 4vál ale 600, ale zas 2 ventil, a ve výsledku mi to v nízkejch nijak extra netáhne ač bych to od 2Ventilu čekal,

je to to co má navíc řadovej 2vál, prostě živější, s využitelnym výkonem a kroutakem v širšim spektru otáček ?

už dlouho nad tim koumám.. XJ je strašně hodná a sem za to rád, ale občas mi troška živosti chybí, nechci hodně kW, chci aby táhla v širokym spektru otáček bez toho abych měl nějaký extra zrychlení, což mi z těch videii u tý CB připadá...

vim že tu je tuna 4V vs V2 témátek, ale mě zajímá tohle konkrétní srovnání, měl sem VFR 750 ta mi v tomhle směru připadala nejideálnějši, ale zas ten posez atd pro moje trajdání krušnejma horama, a vesničkama byl mizernej...

díky


Naposledy editováno 15.08.2014 23:34:47
Předchozí
1 2
Následující

CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

16.8.2014 v 21:54 | Nahoru | #31
U XJ mě to přijde že je použitelné ve velké šíři otáček. Jasně že čtyřvál do V půjde od spodu líp než řadˇák. Možná je to i o těch kw já mám XJ 600-53kw a spíš bych ocenil tužší a stabilnější podvozek motor jde v pohodě. CB jsem měl možnost ochutnat jen v 650 a 750 čtyř vál tak nemůžu posoudit.

1 reakcí na tento příspěvek CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

16.8.2014 v 22:02 | Nahoru | #32
mam rok 93, asi takhle mi to jede, mozna malicko min ale pro predstavu muze bejt, zadny sneceni se nekona , kdyz se to točí tak to jede dobře, možná jí jenom moc šetřim, čekal sem že i bez toho abych tam dával skoro plnej plyn to pojede... pri plnym plynu sem cekal nejakej "masakr" kerej nepotřebuju, hodně slyšim jak takovejhle objem je uz strašně silnej a přitom mi to připadá že to jede tak nějak akorát na pohodu .. hodně dělaj i ty vybrace mezi 3-3,5tis kery cloveku mnohem driv davaj pocit jakoby to moc točil a ono vůbec.. ale zvykám si.

na xj foru a v recenzich se dost psalo ze uplne v pohode staci jezdit do 5tis ot

urcite to ale nejsou stiznosti nebo tak, sem spokojenej, jenom sem cekal vetsi rezervu..

za to co stála a náročnost udrzby je to dost k mojí spokojenosti.

Naposledy editováno 16.08.2014 22:10:58

(reakce na) CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

16.8.2014 v 23:45 | Nahoru | #33
aaischa> No, jede ti to asi jako to moje (rv. 96 = 45kW), když sme na tom seděli dva :) Takže u tebe by sedělo těch 37kW. Odškrtit to a budeš spokojenější. 6ka XJ není žádnej masakr, to určitě ne. Stačí si to porovnat s jinejma 6kama z tý doby, bylo to stavěný jako pohodovej cesťák. Krouťák odspodu a prakticky neměnnej v celým spektru otáček. Horší je ten podvozek..sice je to pohodlný, ale houpe se to, na brzdách potápí, ten rám taky není uplně beton - sice bych přímo neřek, jak někdo psal, že se kroutí jak klubko zmijí, ale.. :D Přišlo mi, že nejlíp se motor cejtil mezi 5-6tis, tam jde naprosto bez vibrací a hladce, pohodička. Nedej na rady typu, stačí točit do...a podobně. Ano, když pojedeš kochačku, tak stačí točit do (já bych řek 6tis, když se nechceš vyloženě loudat)..ale jestli chceš jezdit svižně, musíš použít celý spektrum otáček.

CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

17.8.2014 v 07:42 | Nahoru | #34
Měl bych takovou malou technicko-rýpavou poznámku.Nemluvte prosím v souvislosti s čtyřválcovou šestistovkou o "krouťáku odspodu".Ono to dole sice taky jede,ale každý chce to sednout na jiné konfigurace a pak porovnávat.Silná stránka těchto strojů jsou kW ne Nm...

2 reakcí na tento příspěvek CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

17.8.2014 v 11:50 | Nahoru | #35
A to já si to dovolím u XJ zrovna..podle měření na brzdě má XJ už ve 3,5tis zhruba 39 Nm, což je nějakých 70% maximálního (55Nm v 7tis). Ten dvouventil je prostě znát. Měl jsem XJ600 i XJ900 a od volnoběhu to táhne opravdu slušně. Akorát tak nějak pořád stejně pak až k červenýmu.
xj

CB má max krouťák 47Nm v 8tis. Průběh jsem nenašel bohužel.

Porovnávám zhruba modely z poloviny devadesátek. Ve srovnání s těma dvouválcovýma pětistovkama se XJ opravdu nemá za co stydět ;)

CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

17.8.2014 v 12:21 | Nahoru | #36
Jezdil jsem na yamaze xj 600 z roku 84 přes 3 roky a měla 37 kw. Momentálně jezdím na GPZ 500 s 44kw a kawa má sportovnější a pro mě i zábavnější jízdní vlastnosti. Honda je s motorem podobná :) Osobně mi řadovej dvouvál sedl... Navíc jezdím ve dvou plus kufry a na pětistovku docela nechápu jak to motor zvládá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

17.8.2014 v 12:34 | Nahoru | #37

kakabus píše: A to já si to dovolím u XJ zrovna..podle měření na brzdě má XJ už ve 3,5tis zhruba 39 Nm, což je nějakých 70% maximálního (55Nm v 7tis). Ten dvouventil je prostě znát.



To není tak špatný jak bych čekal.Pak hold vstupuje do hry zpřevodování.Mně nejvíc vyhovuje takový průběh

CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

17.8.2014 v 12:40 | Nahoru | #38
Jel jsem na starýn xj diversion, ještě to vzduchem clazený, a dojem? no nic moc teda, taková o trochu lepší třinda, moc to nejelo, nebrzdilo to, no nevim, taková gpz je proti tomu raketa. Ty nový XJ třeba co má haesty budou asi jinde je potřeba to rozlišit. Není tu napsaný jakej typ má tazatel na mysli.

CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

17.8.2014 v 12:52 | Nahoru | #39
co se mě týče tak je otázka vyřešena, tak trošku sem si to chtěl utřídit v hlavě a porovnat dojmy a rozdíly řadovýho 2V atd..

jinak jde o rok 93, vzducháč, 37kW, ikdyž podle obrázků to vypadá na motor z roku 96, což skoro nic nemění jen tam je recyklace vzduchu z klikovky do sání.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

17.8.2014 v 12:54 | Nahoru | #40
Anti> Hehe, tak jednobuch je jednobuch Taky sem jeden vlastnil a je to rozhodně zábavný, to jo.
Majklos> Tak jestli si XJ zkoušel po TL, tak se nedivím :) Ale ani ta nejlepší třinda nejede přes 180km/h, zase nepřeháněj ;) XJ má tazatel v profilu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

17.8.2014 v 13:00 | Nahoru | #41
kakabus> Však říkám lepší třinda, lepší to je.

Jo tak to je přesně ten typ, možná byl nějakej rozesranej, nevim jen jsem to převážel, pak už jsem se o to nezajímal. Je taky fakt že jsem poznamenanej teletem, chtělo by to se svést zase na třindě abych si to připoměl .

(reakce na) CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

18.8.2014 v 07:34 | Nahoru | #42
Majklos> Asi to byl typ 4BR před faceliftem. To má jen jeden kotouč a prý to moc nebrzdí. Měl jsem facelift s dvěma kotoučema, koupil jsem do toho destičky Nissins a brzdilo to velice dobře. Houpavost se dá odstranit opravou zadního centrálu a hustším olejem do předních vidlic.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

18.8.2014 v 11:57 | Nahoru | #43

kakabus píše:

CB má max krouťák 47Nm v 8tis. Průběh jsem nenašel bohužel.



Tady v tom článku je graf pro krouťák a výkon CBF500

(reakce na) CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

18.8.2014 v 12:52 | Nahoru | #44
Mike70> Aha, tak to má CB s 37kW prakticky stejnej krouťák v těch 3,5tis jako neškrcený XJ. Sice má pak CB propad a znovu nárust, ale max bude mít XJ o trochu vyšší a teda lineárnější průběh.

Každopádně škrcený XJ na tom musí bejt bídně i ve srovnání s CB

CB 500 vs Diversion 600 průbeh výkonu

19.8.2014 v 10:55 | Nahoru | #45
Tak jsem koukal na nějaký ty videa a můžeš napsat konkrétně kde se ti zdá že to jede líp? Jediný co vidím je, že kluk to má trošku v rukách a trošku uprdele - nic jinýho. Nevím jak jezdí tvoje XJ,ale doporučil bych ti spíše za zamyslet buď otevřením tvé motorky,nebo se trochu zamyslet i nad svým umem.
Na xj jsem najel cca 40 t.km, teĎ mám FZS 1000. Jezdíme na dovolenou 2x FZS 1000,1x FZ1S a 1x moje bývalé XJ. A na technické trati, nám to XJ bez problému stačí.(Některé slabší jedince na litrech i by spráskalo:o. Dálnice a delší rovinky je jiná pohádka.

CB500xXJ600SxGPZ500xGS500 byli ve své době přímý konkurenti. Nejsportovnější byla GPZ - asi i nejlip jela - ale točit točit točit:o),CB500/XJ jeli stejně a nejpomalejší a nejlínější bylo GS.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist